Stránka 1 z 2

Projekt MG ZS 180

Napsal: ned kvě 01, 2022 21:48
od Petr.stefl
Hlásím návrat do rodiny mir:
Koupil jsem MG ZS 180 car::
IMG_9645.JPEG
Je to již přes 10 let co jsem podobné ZS-o vlastnil a netušil jsem, že se k němu ještě vrátím.
Nyní jsem dospěl do fáze, kdy máme doma slušné rodinné auto o které rád pečuji, ale je každý den v provozu a je to těžké.
Touha mít naleštěné auto v garáži, nevyjet s ním za deště, v zimě odstavit úplně, mě delší dobu dráždila.
Při dnešní nejistotě kam investovat peníze, je auto alespoň hmotná věc, která může dělat radost.
Nemohl jsem koupit ledajaké auto, musí být něčím jiné/vzácné a tak jsem začal koukat prve na Hondu Accord Type-r, pak na Mazdu 6 MPS a až pak jsem si vzpomněl na MG...
MG ZS musí být v modré s velkým křídlem, říkal jsem si... No to nějak nevyšlo (fotka) rozhodoval totiž celkový stav.

Koupil jsem tedy stříbrné ZS 2,5l KV6, r.v. 2003, najeto 164.000km, původem z DE a já ho teď dovezl z SK.
Jedná se o velmi zachovalý původní stav, kdy ho majitel používal spíš na cestování a ne na tuning a řádění na okruhu.
Nazval jsem téma PROJEKT, jelikož budu postupně (dlouhodobě) auto dávat do maximálně možného perfektního stavu, budu s ním jezdit minimálně a renovace bude záležet na volném času, financích a co snese manželka :-D

Auto potřebuje pořádně naleštit, vypucovat, odstranit pár míst s počínající korozí (je jich opravdu málo na ten věk), nechat nově potáhnout stropnici a výplně dveří, zrenovovat řidiče sedačku a takové veškeré bolesti ZS (výfuk, brzdy, řazení, klima...)

Potřeboval bych zatím pár rad:
Vím, že se to tady mele stále dokola, ale předchozí majitel lil do motoru delší dobu olej 5w30 Mobil 1 ESP (ACEA C2/C3, API SN/SM) s autem teď budu jezdit opravdu minimálně, mám ho tam nechat (byl měněný maximálně před 2000km a 1/2 rokem) nebo vyměnit hned a nejlépe za 10w40 A3/B4 jsou teď myslím?
Mám děravý střední díl výfuku, má cenu kupovat nový Bosal? (Walker tenkrát myslím moc neseděl) Nebo si nechat dovézt z Anglie něco kvalitnějšího, od Lehmana stále tam jezdí?
Občas zůstávají viset otáčky motoru při jízdě, po lehkém ťuknutí do pedálu plynu spadnou, potenciometr plynu majitel ještě stihl vyměnit, ale nezměnilo se nic, může to být lankem nebo je potřeba kouknout na klapku?
Jako na mém bývalém je lehce zasraný vzduchový filtr od oleje ze sání, tenkrát jsem to vyřešil Oilcatchtankem, je to řešení? Nikde to moc nevidím, že by to na KV6 automaticky každý montoval.
mir:

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: pon kvě 02, 2022 12:02
od AnderN
Ahoj, to je panečku návrat ztraceného syna klubu :!:

Asi nejsem ten nejpovolanější, to se určitě ozvou majitelé KV6, ale k některým bodům bych se krátce vyjádřil:

Pokud jde o olej, tak bych vyhodil ten, co tam nepatří (nesplňuje specifikaci?), motor propláchl a dal tam olej, který tam patří. Pak už asi nemusíš striktně měnit každý rok, když auto bude více méně stát, protože ten olej jistě nebude tak rychle degradovat. Ale to uvážíš sám. Jde jednak o km, ale taky o počty startů, kdy se olej zahřeje na provozní teplotu a zase zchladne. Mám auto, které najede ročně asi tak 150 km na pár startů, tak tam to taky nehrotím a vyměňuju "jednou za gottwaldovu pětiletku".

Výfuk jsem řešil na R25 s motorem 1.8 a převodovkou CVT. Tady problém něco sehnat, Bosal/Walker jsou spíš nouzovka. Nakonec jsem od rimmerů objednal Klarius (středový i koncový), který má prvovýrobní kvalitu, stojí nějakou tu zlatku, ale pokud si auto hodláš nechat, tak se to podle mě vyplatí. Nevím, jak s dostupností dílů na ZS180, mrkni a uvidíš.

Lenham se ozve sám, ale co jsme mluvili o nějakém potenciálním dovozu věcí před pár měsíci, tak to moc růžově neviděl.

Odlučovač oleje řešil před pár lety Trunda na svém ZT. Projdi jeho vlákno zhruba odtud: viewtopic.php?f=14&t=8544&p=143701&hili ... 8D#p143701

Tak ještě jednou -- vítej zpět a doufám, že se taky ukážeš na nějakém srazu ;) :!: car:: mir:

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: pon kvě 02, 2022 16:43
od Petr.stefl
Díky za info o výfuku, to se hodí. Když už budu něco měnit, tak právě na tom nechci šetřit (rozumně myslím, zase za nesmysl to dávat taky nebudu :-D ), abych to za chvíli nemusel kupovat znovu...

Jo rád bych se zase koukl na nějaký sraz, ani nevím kolik lidí už odpadlo... nebo začnou členové přibývat, když teď bude MG zase na českém trhu? :lol:

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: úte kvě 03, 2022 16:17
od Trunda
Jé, ahoj Peťo :-) Vítej zpět, marnotratný synu ;-)

Olej.... nevím, ale nevidím důvod tam lít něco jiného. Ale jestli je to vysloveně nějak zle, to zas takové experti tady asi nejsme :-)

Výfuk.... přesně tak, doporučuji Klarius, který se někdy dá sehnat na Německém eBay a pak nemusíš platit clo.
Na druhou stranu, zkus pohledat, ale tudle tu kdosi posílal nějaké stránky z UK, kde se znova objevily Janspeed výfukové díly na MG, jestli by se nedalo pořídit rovnou něco nerezového. Na takto dlouhodobou údržbu auta jsou ty plechové výfuky fakt vopruz, protože ti v tom po zaparkování zůstane voda vyhnije to zevnitř, aniž bys s tím něco najezdil.
Navíc si dej pozor na správný průměr trubky. To, co se tu dá koupit, byť pod hlavičkou ZS180, bude mít slabší průměr na 1.8, nebo 2.0 .... tak ať si to neudusíš ;-)

OCT... nevím.... možná i jo, jen to chce pořídit nějaký inteligentní řešení a ne nic levného z Číny. Musí to mít přepážky, nerezovou drátěnku, jinak to z toho bude profukovat dál.... Navíc ty levné mohou v sobě mít rádoby nerez drátěnku, který jen tak vypadá a ta se tam pak rozpadne a nechceš, aby si to pak z ní nabralo do motoru špony.
Jinak motor s nevydřenými písty a kroužky by měl oleje házet fakt minimum, tak, že by se to nemuselo ani řešit. uvidíš taky jak změna oleje změní házení oleje, což dost možná ano. Ale bohužel vydřené písty jsou chorobou KV6, takže toto je potřeba si pohlídat. Naštěstí v Číně se KV6 vyráběla myslím do roku 2018, takže pajšl se dá poskládat komplet nový.

Jo a asi kup nový volnoběžný ventil. Tedy nejprve vše zkusit vyčistit, prověřit chod klapky a pokud to nezabere, tak volnoběžný ventil by snad měl pomoct

A opět.... hodí se koukat k číňanům.... dost věcí se dá kolem motoru u nich sehnat za hubičku včetně VIS motorků ;-)

Koukni do seznamů srazů http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=3&t=11684 a vyber si. Dost se to koronou zredukovalo, ale na Tvarůžku bude určitě hromada známých tváří, tak neměj obav..... byť my tam bohužel nebudeme. Letos to vypadá, že se nikam nedostaneme, protože jak přes koronu se nikdo moc "nerodil, neženil a neumíral", tak letos se všichni můžou zbláznit :lol:

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 04, 2022 18:01
od Petr.stefl
No jo já sem chodil často a koukal co je nového, hlavně tedy ty jsi mě bavil.... :) ale že se takto vrátím jsem netušil :-D

S olejem taky nevím, když teď budou jen kratší trasy, tak by řidší olej vadit nemusel, ale je tam v C2/C3 a to mi připadá, že je špatně, jelikož čím novější a "ekologičtější" olej tím poslední dobou spíš hůř :-D

Výfuk: Koukal jsem u Rimmerů, že by snad byl originál, ale výrobce tam nepíšou. Navíc je to tam tak divně označeno jako K series- MG ZS - 2000cc, přitom je to v sekci V6, je možné jim poslat s dotazem, jestli to pasuje podle VIN?
Kolik bude cca CLO? někde jsem četl, že se platí až nad 150£ ?

OCT ještě nevím, ale asi čím méně se bude jezdit, tím více tam oleje bude. Teď to tak tragické není, pouze orošené, jen když dám nový filtr tak mi bude líto, že bude hned zašpiněný.
IMG_9627.JPEG
Co říkáš na tento?
https://www.joom.com/cs/products/5cfb6e ... 01018935a3

No na srazy to letos ještě nevidím, myslím, že dám auto prve trochu dokupy, je potřebu udělat výfuk, zadní komplet brzdy, orezlá místa, tapecírungy, sedačku řidiče poladit, atd.

užívám si, že je na vše čas, že nemusím řešit situaci, aby auto bylo druhý den pojízdný :-D

Ale jinak to celkem zatím ujde :)
IMG_9587.JPEG

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 04, 2022 19:19
od Trunda
No je to sice v sekci MG, ale oni tam mají nacpané i věci pro R45... takže jestli tam je 2000ccm, tak to bude pro dvoulitrové V6 a tudíž slabší průměr. Na Rimmery bych se vykašlal...
Levná varianta - https://www.ebay.com/itm/173491842238?e ... Sw89Jbf6s3
Nerez varianta - https://www.ebay.com/itm/333599498506?h ... SwqtRevpgS

ebay řeší importní poplatky a už by se to pak nemělo clít.

To OCT nevím.... nezdá se mi to a je to moc levné. Navíc jakýsi číňan..... proč ne rovnou z Aliexpressu a hledáš to přes jakési překupnické stránky, které si na to přirazí nemalou částku? :-) ...... https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4877%7Csea ..... je to cosi malého.....

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 04, 2022 19:46
od Petr.stefl
Mně jde momentálně o to abych vybral co nejpřesněji a pak budu hledat kde to koupit nejrozumněji.

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID003507

Originál by měl být WCE105270SLP, to zase špatná cena není si myslím

U nerezu se pouze bojím, aby to pasovalo, protože to budu pak případně špatně navařovat.

Ten OCT jsem posílal, aby ses podíval na provedení, hledám to přes google podle obrázků jaké jsou varianty, až pak následně kde to koupit :)

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 04, 2022 20:11
od Trunda
Tak podle katalogu Klariusu to je opravdu on ten středový díl a kupodivu byl shodný pro 1.8 i 2.5 ....

Snímek obrazovky 2022-05-04 v 21.01.03.png

.... jo, cena vypadá dobře i s nějakými procenty navíc za clo. Jen to poštovné nemají zrovna veselé a hodí se toho přihodit víc.
No tak kdybys šel do nerezu, tak samozřejmě i se zadním dílem. Pak by s napasováním nebyl problém. A to, že už to do smrti nebudeš muset řešit, nebude tě štvát, že je to ohnilé... za ty peníze to stojí. Jako časem to může uvnitř vyhnít, ale u toho Piperu se holedbají, že to je komplet nerez, tak třeba by to mohlo být nesmrtelné. Já mám na ZRu Janspeed a tedy ostudy přírubu udělali z obyč oceli, takže ta už je tragická a hlavně i vnitřní perforované trubky jsou z blata a už jsou rozsypané, takže zvenčí je to pořád nádhera, ale funkčně už to prostě žádné tlumení nemá :-D

To OCT fakt nevím... musíš hledat podle doporučení a nějakých reálných fotek. KV6 dejchá fakt hodně a tak malá nádoba nebude dělat dobrotu.

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: čtv kvě 05, 2022 13:58
od KDB
Zdravím a mám radost... weed:
Olej vylej, kup jakoukoliv 10W40, bez klasifikace C, jen B3,4. Olej jakmile naleješ a nastartuješ, stárne chemicky. Možná, když najedeš 1500km/rok několika delšími trasami, tak možná ty dva roky....
Používám Ravenol TSi (do MG), Meguin Syntech premium do zbytku, případně bych doporučil Valvoline Maxlife (fakt snižuje spotřebu oleje - vliv na těsnící materiály. Všechno 10W40. Nic jiného nezkoušet.

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: čtv kvě 05, 2022 21:03
od lenham3
Když koupíš u Rimerbros tak se dají celní poplatky zaplatit přímo u nich a tady už nic neplatís ,jen přijde od dopravce email , pošleš papíry o co se jedná doklad o zaplacení a to je vše

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: pát kvě 06, 2022 0:00
od Petr.stefl
Moc díky za rady,
každopádně začnu tím olejem :) bude stačit 5l? V návodu je myslím 5,2l, ale tak počítám že se vše nevypustí.

Dneska proběhla alespoň očista motoru :admin:
IMG_9677.JPEG
IMG_9679.JPEG

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 10, 2023 10:14
od Petr.stefl
Co proběhlo více jak po roce od koupě? :)
No zainvestováno dost peněz, už se musím krotit :oops: a hlavně to nesmí vědět manželka msm:

Na autě jsem dělal na Jaře a pak zase na Podzim, kdy mě začal tlačit čas konce technické 10/2022. Léto mám svojí prací prostě zabité.

Jaro:
Po detailním vyčištění motorového prostoru, jsem demontoval baterku a držáky pod ní, které byly zrezlé. Obrousil jsem je a nalakoval do černa. textílie kolem baterky byla rozlepená, tak došlo na šití. Koupil jsem nerezové šroubky na uchycení držáků, aby to trochu vydželo. Né moc velké rzi je na více místech samozřejmě víc, ale to chce opět více času....
IMG_9801.JPEG
IMG_9803.JPEG
Mezitím došlo na přihlášení auta a obdržení české značky, chvíli to trvalo kvůli posláním dokumentů ze Slovenska od původního majitele, který chtěl poslat slovenské značky, aby mohl auto odhlásit, ale přitom je nepotřeboval. Na evidenčce přepsali slovenskou kontrolu z STK na českou, platila do 10/2022. Na úřadě si úředník vyžádal půjčení provozního návodu, aby zadal správné údaje do VTP, vše proběhlo v pořádku a slovenské SPZky mi zůstaly, tak je mám v garáži.

Následně jsem začal od zadku auta. Demontování výplně pod SPZ, osvětlení SPZ (zjistil jsem zoxidované pravé osvětlení, koupil jsem pak celé nové originál) zjištění zatékání do kufru dírkami od držáků nárazníku a začalo postupně detailní čištění kufru
IMG_9992.JPEG
IMG_9994.JPEG
Proběhla výměna oleje s proplachem a aditivy.
IMG_0018.JPEG
Mezitím trochu focení... weed:
IMG_0131.JPEG
IMG_0132.JPEG
Auto bylo stále pojízdné, ale léto mám prostě zabité prací, takže bylo v chladné garáži pěkně schováno a čekalo, až na něj budu mít zase čas. Konec technické se blížil....

Podzim:
Na co jsem se hodně těšil byla demontáž nárazníku, sundání kol a pořádné detailigové čištění zaadní části podvozku.
IMG_0937.JPEG
IMG_0948.JPEG
IMG_0945.JPEG
IMG_0946.JPEG
IMG_0940.JPEG
Po vyčištění jsem konečně sehnal originální výfuk (na ebay.de, kde ho nabízel asi nějaký servis, který ho měl plno let na skladě), musel jsem ho nutně vyměnit, na autě byl ještě původní z výroby a samozřejmě prorezlý nahoře v koleni)
IMG_0970.JPEG
IMG_0967.JPEG
Tak a dočistil jsem kufr k maximální možné dokonalosti (v rámci předchozího zacházení) , který předtím byl fakt tfuj. Pomohlo objednání originálních cvoků, které předchozí zacházení majitele nemohly vydržet :-D
IMG_1005.JPEG
IMG_1002.JPEG
IMG_1003.JPEG
IMG_1004.JPEG
A připravoval jsem se výměnu kompletních zadních brzd..... (auto nebrzdilo tak jak bych si představoval) car::

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 10, 2023 10:31
od Petr.stefl
Koukám, že jsem nepřidal fotky jak auto vypadalo, když jsem ho přivezl: drive:
IMG_9583.JPEG
IMG_9588.JPEG
IMG_9579.JPEG
IMG_9589.JPEG
IMG_9590.JPEG
IMG_9600.JPEG
IMG_9608.JPEG
IMG_9611.JPEG
IMG_9612.JPEG
IMG_9613.JPEG
IMG_9614.JPEG
IMG_9593.JPEG
IMG_9595.JPEG
IMG_9596.JPEG
IMG_9598.JPEG
IMG_9602.JPEG
IMG_9604.JPEG
IMG_9605.JPEG
IMG_9619.JPEG
IMG_9623.JPEG
IMG_9624.JPEG
IMG_9626.JPEG
IMG_9633.JPEG
IMG_9631.JPEG
IMG_9634.JPEG
IMG_9637.JPEG

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 10, 2023 14:59
od Petr.stefl
Abych ještě doplnil, při "rekonstrukci" kufru jsem po odejmutí těsnící gumy zjistil narezlý lem a prorezlou část pod hranou kufru. Vše jsem tedy obrousil a pořádně ošetřil. Nakonec jsou koupil novou originální gumu na utěsnění při zavření víka.

Ještě než jsem se dostal na ty brzdy, vzal jsem to přes stěrače :-D
Víko pod stěrači už někdo "ladil" , molitanové těsnění se drolilo, odlepovalo a těsnící guma byla taky upadlá. Tu jsem tedy objednal originální rovnou i s cvoky.
Po demontáži jsem vše vyčistil, objednal nové cvoky pod přední sklo (originál je originál, vyrábí to i v Číně za pár korun, ale věřím tomu že to nemůže tak hezky dosedat) a snažil se najít přesný těsnící materiál pod víko stěračů, tak aby odpovídal originálu. 100% se mi to nepodařilo, ale snaha se cení msm:
IMG_1047.JPEG
IMG_1070.JPEG
IMG_1071.JPEG
IMG_1072.JPEG
IMG_1073.JPEG
IMG_1075.JPEG
Stěrače občas zlobí, tak že nereagují na páčku, pak se rozejdou, pak zase nejdou a pak už se rozejdou, bál jsem se o motorek, nebo poničené dráty, ale vypadá to spíš na relátko. Zatím to moc neřeším, jelikož nechci v dešti vůbec jezdit.
Nalakoval jsem ramena a dal nové stěrače značky BOSCH.

Potřeboval jsem také vyřešit anténu na střeše. Předchozí majitel měl problém se zatékáním pod anténu rádia a vyřešil to krásně. Zatmelil to zespoda pořádně tmelem. Takže to samozřejmě začalo hnít zespod pak zeshora až se to dostalo pod barvu a udělalo to puchýře. Nemohl jsem anténu odšroubovat jak zarezl šroub, takže při zabrání se to celé protočilo a musel jsem to vyrvat skrz střechu. Mám tam díru jak vrata a musí to opravit nějaký lakýrník, já to zatím maximálně možně ošetřil a když jedu do myčky tak to přelepím páskou....Stačilo málo a mohlo být o prblém méně, ale to už tak bývá...

Dále už jsem se dostal konečně na ten zadek. Kdyžuž tak komplet...

Chtěl jsem dát nové originální lanovody (pokud vše dám nové, tak aby mi jeden lanovod nedrhl a budu pak litovat a navíc jsem měl sundaný výfuk....), ale je v katalogových číslech hrozný bordel.
Opět jsem našel na ebay nový originální lanovod z dob minulých za krásné peníze (600,-). Bohužel pouze jednu stranu s číslem, které by podle katalogu mělo pasovat. No samozřejmě, že nepasuje. Snažil jsem najít tedy náhradu co nejvěrnější originálu, ale vše mi připadá jako nekvalitní Čína.
Nakonec jsem zvolil TRW. Jenže ouha, vyrábějí pouze na jednu stranu, druhá strana momentálně neexistuje. Objednal jsem tedy druhou stranu jiného výrobce (už ani nevím), ale to nakonec dopadlo tak, že jsem to riskl a nechal tam starý, jelikož ta další náhrada vypadala fakt hrozně... :evil:
Brzdiče jsem chtěl nové (dnes pouze repasované). Opět jsem zvolil dražší TRW, ale vyplatilo se, přišly v krabici originály LUCAS zrepasované od TRW.
Váhal jsem jaký lak zvolit, jako z výroby stříbrný? Ale nakonec jsem koupil modrou metalízu od Foliatecu, přeci jen, ať to vypadá :)
Kotouče jak jinak než TRW a destičky taky.
A pletené hadice HELL(zvoli jsem modré) je povinnost. msm:
Aby to bylo kompletní tak ložiska jsem nemusel řešit, jelikož je předchozí majitel nedávno měnil....

IMG_1084.JPEG
IMG_1114.JPEG
IMG_1116.JPEG
IMG_1118.JPEG
IMG_1146.JPEG
IMG_1148.JPEG
IMG_1149.JPEG
Pak už proběhla slavnostně kontrola na STK a auto prošlo bez závady (pouze pravá manžeta na homokineťáku je roztrhlá, na tu se chystám při ladění předku) :)

Auto jsem uložil k zimnímu spánku do stodoly s natankovaným 100okt. benzínem od OMW (prý neobsahuje BIO složku)

Avšak 1.1.2023 bylo u nás slunečno a 15°c a pršelo před týdnem, takže byla smitá veškerá sůl. Tak jsem vyrazil auto na 50km okruh pěkně projet....
IMG_1779.JPEG
Až nedávno jsem auto opět vytáhl a projel asi 100km okruh po okolí.

Momentálně ho mám v garáži a chystám se udělat přední brzdy. Kotouče a destičky jsou tam OK, chci to zkontrolovat, promazat, nalakovat třmeny, dát hadice HELL a vyměnit manžetu kloubu. A pak dál pokračovat na ostatním.....

Jen času tolik nyní není, narodila se nám druhá dcera, tak mám víc jiných povinností. Naštěstí mě těší to, že mi nikam neuteče.... Auto může stát v garáži a nerozpadne se.

Ještě bych chtěl dodat, že jízda je s takovým autem prostě úžasná, ten výkon a ta lehkost je super svezení. Bojím se, že se neudržím a vlítnu s ním někdy do Brna na masarykův okruh, jenže to zhatí všechny moje plány, mít auto v top stavu msm: musel bych jedině koupit ještě jedno, které by bylo v horším vizuálním stavu msm:
Pokud píšu úžasná jízda tak tím myslím v rámci toho co od tohoto auta chci. Celkově se s tím autem cestovat dálky prostě nedá. Je to na dnešní dobu nebezpečný (myslím možný náraz do čehokoliv a asistenty) a to pohodlí tam prostě není. Přesně kvůli tomu jsem ZS-o před 10 lety musel prodat. Na cestování to auto není.

Re: Projekt MG ZS 180

Napsal: stř kvě 10, 2023 19:17
od Keksin
Pěkná práce :)