Projekt MG ZS 180
Napsal: ned kvě 01, 2022 22:48
Hlásím návrat do rodiny
Koupil jsem MG ZS 180
Je to již přes 10 let co jsem podobné ZS-o vlastnil a netušil jsem, že se k němu ještě vrátím.
Nyní jsem dospěl do fáze, kdy máme doma slušné rodinné auto o které rád pečuji, ale je každý den v provozu a je to těžké.
Touha mít naleštěné auto v garáži, nevyjet s ním za deště, v zimě odstavit úplně, mě delší dobu dráždila.
Při dnešní nejistotě kam investovat peníze, je auto alespoň hmotná věc, která může dělat radost.
Nemohl jsem koupit ledajaké auto, musí být něčím jiné/vzácné a tak jsem začal koukat prve na Hondu Accord Type-r, pak na Mazdu 6 MPS a až pak jsem si vzpomněl na MG...
MG ZS musí být v modré s velkým křídlem, říkal jsem si... No to nějak nevyšlo (fotka) rozhodoval totiž celkový stav.
Koupil jsem tedy stříbrné ZS 2,5l KV6, r.v. 2003, najeto 164.000km, původem z DE a já ho teď dovezl z SK.
Jedná se o velmi zachovalý původní stav, kdy ho majitel používal spíš na cestování a ne na tuning a řádění na okruhu.
Nazval jsem téma PROJEKT, jelikož budu postupně (dlouhodobě) auto dávat do maximálně možného perfektního stavu, budu s ním jezdit minimálně a renovace bude záležet na volném času, financích a co snese manželka
Auto potřebuje pořádně naleštit, vypucovat, odstranit pár míst s počínající korozí (je jich opravdu málo na ten věk), nechat nově potáhnout stropnici a výplně dveří, zrenovovat řidiče sedačku a takové veškeré bolesti ZS (výfuk, brzdy, řazení, klima...)
Potřeboval bych zatím pár rad:
Vím, že se to tady mele stále dokola, ale předchozí majitel lil do motoru delší dobu olej 5w30 Mobil 1 ESP (ACEA C2/C3, API SN/SM) s autem teď budu jezdit opravdu minimálně, mám ho tam nechat (byl měněný maximálně před 2000km a 1/2 rokem) nebo vyměnit hned a nejlépe za 10w40 A3/B4 jsou teď myslím?
Mám děravý střední díl výfuku, má cenu kupovat nový Bosal? (Walker tenkrát myslím moc neseděl) Nebo si nechat dovézt z Anglie něco kvalitnějšího, od Lehmana stále tam jezdí?
Občas zůstávají viset otáčky motoru při jízdě, po lehkém ťuknutí do pedálu plynu spadnou, potenciometr plynu majitel ještě stihl vyměnit, ale nezměnilo se nic, může to být lankem nebo je potřeba kouknout na klapku?
Jako na mém bývalém je lehce zasraný vzduchový filtr od oleje ze sání, tenkrát jsem to vyřešil Oilcatchtankem, je to řešení? Nikde to moc nevidím, že by to na KV6 automaticky každý montoval.


Koupil jsem MG ZS 180

Nyní jsem dospěl do fáze, kdy máme doma slušné rodinné auto o které rád pečuji, ale je každý den v provozu a je to těžké.
Touha mít naleštěné auto v garáži, nevyjet s ním za deště, v zimě odstavit úplně, mě delší dobu dráždila.
Při dnešní nejistotě kam investovat peníze, je auto alespoň hmotná věc, která může dělat radost.
Nemohl jsem koupit ledajaké auto, musí být něčím jiné/vzácné a tak jsem začal koukat prve na Hondu Accord Type-r, pak na Mazdu 6 MPS a až pak jsem si vzpomněl na MG...
MG ZS musí být v modré s velkým křídlem, říkal jsem si... No to nějak nevyšlo (fotka) rozhodoval totiž celkový stav.
Koupil jsem tedy stříbrné ZS 2,5l KV6, r.v. 2003, najeto 164.000km, původem z DE a já ho teď dovezl z SK.
Jedná se o velmi zachovalý původní stav, kdy ho majitel používal spíš na cestování a ne na tuning a řádění na okruhu.
Nazval jsem téma PROJEKT, jelikož budu postupně (dlouhodobě) auto dávat do maximálně možného perfektního stavu, budu s ním jezdit minimálně a renovace bude záležet na volném času, financích a co snese manželka

Auto potřebuje pořádně naleštit, vypucovat, odstranit pár míst s počínající korozí (je jich opravdu málo na ten věk), nechat nově potáhnout stropnici a výplně dveří, zrenovovat řidiče sedačku a takové veškeré bolesti ZS (výfuk, brzdy, řazení, klima...)
Potřeboval bych zatím pár rad:
Vím, že se to tady mele stále dokola, ale předchozí majitel lil do motoru delší dobu olej 5w30 Mobil 1 ESP (ACEA C2/C3, API SN/SM) s autem teď budu jezdit opravdu minimálně, mám ho tam nechat (byl měněný maximálně před 2000km a 1/2 rokem) nebo vyměnit hned a nejlépe za 10w40 A3/B4 jsou teď myslím?
Mám děravý střední díl výfuku, má cenu kupovat nový Bosal? (Walker tenkrát myslím moc neseděl) Nebo si nechat dovézt z Anglie něco kvalitnějšího, od Lehmana stále tam jezdí?
Občas zůstávají viset otáčky motoru při jízdě, po lehkém ťuknutí do pedálu plynu spadnou, potenciometr plynu majitel ještě stihl vyměnit, ale nezměnilo se nic, může to být lankem nebo je potřeba kouknout na klapku?
Jako na mém bývalém je lehce zasraný vzduchový filtr od oleje ze sání, tenkrát jsem to vyřešil Oilcatchtankem, je to řešení? Nikde to moc nevidím, že by to na KV6 automaticky každý montoval.
