Stránka 1 z 3
Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 1:01
od CasperD
Ahoj, mozna jsem slepej, ale prohledal jsem to tu a nicmoc o rozvodech jsem nenasel. Tak kdybych zbytecne zalozil nove tema, tak se omlouvam a presunte me tam kam to patri pls. Spojkove valce jsou poresene a funguji krasne a auto dostalo maximalni peci a pripravu na zimu, lec klid dlouho nevydrzel
Problem:
Vcera kdyz jsme jeli nakoupit, tak zena nastartovala a ja slysim celkem slusne mlaceni od motoru. Po 20 vterinach to prestalo, tak jsem myslel, ze to je jen nejaka blbustka. Dneska ale to same a prestat se tomu moc nechtelo. Nu zjisteni je takove, ze jsou volne oba rozvodove remeny ( ty mensi ) a to tak ze ten jeden mlati do toho plastoveho krytu okolo. Na obou je jeste original napis Rover, tak predpokladam, ze jsou jeste origo z vyroby ?!? ( Nejsem si jisty, ale kdyby se nekdy menili tak silne pochybuji, ze by sly sehnat jeste s origo Rover popisem, lec muzu se plest samozrejme ).
Rozvody jsem prave neresil. Kdyz jsme to pred 2 lety od Petra kupovali, tak rikal, ze byly delane v servisu ( cca 100.000km ), tudiz nebyl duvod je menit. Auto melo pri koupi cca 123tkm. - ted ma 137tkm. Radsi jsem se kouknul i na hlavni rozvodak a ten je taky v temer KO stavu ( prosvitaji uz otlaceniny od zubu a je takovy rekneme nezdrave vypadajici

).
Nu takze celkem nemile zjisteni - rozvodovou sadu uz jsem objednal + vodni pumpu samozrejme, ted jen cekam, kdy to dorazi.
Ale chtel bych se zeptat zda je potreba vyndavat motor kvuli rozvodum nebo to jde udelat na aute ??? ( o tom ze k tomu bude pristup jak k penezum nepochybuji

, ale jen jestli je to technicky mozne ? ). Zatim jsem nasel jen obrazky s motorem venku a do toho se teda na ulici a navic v tomhle obdobi jen tak poustet nechcu.
Diky moc.
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 5:33
od kptHergot
obsahuje sada i kladky ?? ty by chtělo vyměnit taky . . . .jinak motor jít ven nemusí, já to sice dělal na 75tce, ale tam je snad ještě míň místa

Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 7:28
od CasperD
JJ, hlavni remen, 2 mensi remeny, napinaci a vodici kladka + jeste pumpa. Takze by to melo byt OK.
Jinak diky za info. Doufam, ze to pujde udelat na aute.
( ac si tedy myslim, ze v ZS-ku bude KV6-ka napasovana vice nez v 75-me, ale pokud to bude jak pises tak jedine dobre )
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 8:13
od Petr.stefl
Ahoj,
rozvody opravdu dělané byly! Sehnal jsem právě originál z Anglie, psal jsem to i tady někde do svého vlákna. Měl jsem z originálů tenkrát radost. Komplet rozvody i s vodní pumpou si pamatuji, že mě vyšly na 5000Kč včetně poštovného. Poté jsem je nechával dělat u Hose v Jihlavě, je to bývalý autorizovaný servis na Rovery, dnes už jsou autorizovaní jen na Land Rovery.
Je možné,že byly nějakého staršího data výroby, ale že by vydržely tak málo se opravdu divím. Nebude tam chyba ještě někde jinde?
Nevím jestli má cenu měnit i vodní pumpu když je tam taky jen chvilku.
Na ZS je kolem motoru více místa než na R75

Podle mě motor venku neměli.
No nechť se dílo zdaří, je to škoda slyšet takové problémy.
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 8:26
od Trunda
Osobně, jestli můžu něco doporučit, tak bych to nechal udělat např. Lenhama.... navíc zkontroluje zkušeným okem, jestli není někde zakopaný pes....
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 8:33
od AnderN
Skoro bych řekl, že ty řemeny snad nevyměnili, jen práci naúčtovali

Ale nechci se dotknout toho servisu, nikoho z Auto HOS neznám, nemám s nimi osobní zkušenost, zatím jsem o nich slyšel spíš v dobrém.
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 9:07
od Petr.stefl
Rozdělané to měli. Po opravě když to přišlo tak jsem koukal, že byl motor z pravého držáku stopro sundaný. Dělal to dokonce syn Hose. Jezdíme tam spoustu let, dělají nám Land Rovery a Rovery a nikdy nebyl větší problém. Podle mého by si nelajzli toto udělat vůči nám jako větším zákazníkům. A pokud by si to dovolili udělat tak jen z toho důvodu, že vědí že to dlouhou dobu vydrží. Ale zrovna u rozvodů,které můžou prasknout a má to fatální následky na motor který celý není levný,by byl soud zajímavý...
Ale tak stoprocentně to tvrdit nemůžu, když jsem u toho nebyl.
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 9:32
od CasperD
Ahoj Petre,
jj, nez jsme to od tebe koupili tak jsem prolezl cele forum, takze vim co jsi kde psal a co se delalo. Proto jsem rozvody neresil a bral to jako hotovou vec. Bohuzel mi to pripada, ze ty mensi remeny na 99% nikdy menene nebyly. Ten hlavni urcite ano, ale fakt vypada - nevim jak to popsat, proste mu uz od pohlednu neverim. Kazdopadne ruku do ohne za to nedam, at je to jak chce tak to urcite neber jako utok na tebe, to rozhodne ne! Je to jen smutne konstatovani situace.
S autem nic spatneho nebude - jezdi jak drak, zadny nestandartni zvuk nema, VIS funguje stale dobre ( ted hodne klepu ), oil catch tank od tebe taky dela svou praci dobre. Ma kvalitni udrzbu, kvalitni olej a rozumne zachazeni. Rozhodne s nim nejezdime tzv. "na prasáka". Dokud je studenej tak pianko, 2000ot max., obcas se mu vyfouknou pavouci z vyfuku to nepopiram, ale zadne niceni to rozhodne neni. Zena to bere z ostra, ale jezdi hlavne technicky a uziva si zatacky na limitu. Smazit to na maximalce nebo tocit do cerveneho to neni nas salek kavy ( ja s nim tedy moc nejezdim - ne ze bych nechtel, je to nadhera, ale za volant se bohuzel poradne nevejdu

).
Jinak rozvody nebudu delat ja, ( su jen mechanik amater

), na tohle si netroufnu. Bude to delat kolega co opravuje auta uz asi od kolebky

, nase MG uz dobre zna

, parkrat proslo jeho rukama, takze se nebojim ze by neco udelal spatne. Pumpu radsi spachame taky, je tam sice tech cca 40tkm, ale kdyz uz tak uz. Takze se necham prekvapit jak se to vyvrbi a doufam, ze to bude "happyend".
A dekuji za info, ze motor nemusi ven - to me hodne potesilo!
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 9:39
od lenham3
Je to zajimave mormalne rozvody na V6 se delaji kolem 140000km ,tak proc by je delali kdyz auto melo najeto snad pulku ??
Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 15:28
od Petr.stefl
No nevím, já teda doteď žil, i bych do budoucna žil s tím,že jsou tam měněné ve 100.000km, protože jsem jim je dodával v krabici komplet
Kdyby se mi teď po letech stalo to co tobě, tak bych se jich na to zeptal.
Lenham: 140.000km nebo 6 let, já je nechal udělat po sedmi letech auta provozu. Na údržbu si potrpím. Měl jsem to auto rád

Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 15:42
od CasperD
Nepamatujes si jestli vsechny 3 remeny vypadaly stejne ?
Protoze ten hlavni je na 100% uplne jiny nez ty dva male ( nejenom design resp. popisky, ale i kvalita materialu ). To mi na tom taky nesedi, ale samozrejme mozne to je.
Kazdopadne zadna tragedie to neni, jen to bude drbacka a par penez navic. Horsi by bylo kdyby se to potkalo, to by byla jina
Jenom u toho auta nechapu jednu vec - pokud zacne zlobit tak zasadne a jedine v zime

( praskla manzeta, deravy zadni dil vyfuku, netesnici merka od oleje, loziska alternatoru, 3x odporova jednotka od vetraku, spojkove valce a ted tohle ). Se v tom mrazu a sychravu asi vyziva aristokrat jeden umanutej

Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 18:46
od lenham3
Amno 140 nebo 6let,ale jak pise ze jsou dost ojete to je nejak divne za 40tis km

Re: Rozvody na KV6
Napsal: pon pro 02, 2013 23:01
od J0hny
Motor co jsem vyndal ze ZS, měl najeto 139 tis., řemeny origo, vypadaly moc pěkně, rozhodně ty na vačkách nebyly ani trochu vytahaný

Re: Rozvody na KV6
Napsal: úte pro 03, 2013 17:14
od Zakar
Nedávno jsem rozvody na ZS KV6 měnil. Je to pracné ale motor rozhodně ven nemusí. Na ty zadní řemeny je lepší mít přípravek ale kdo to zná poradí si i bez něj.
Re: Rozvody na KV6
Napsal: úte pro 03, 2013 21:49
od CasperD
OKa, diky moc za informace.
Snad se dilo podari
