Koupeno v srpnu 2013 v nejmenovaném bazaru, DÍKY Trundovi, který mi poslal odkaz na několik kousků.
Je to teda:
ZS 180 KV6 (2,5litr šestiválec)
Najeto 128 000km
první přihlášení roku 2002
Barva Modrá metal (trophy blue)
Kola origo 17"
Výbava plná krom vyhřívaných sedaček
Domontováváno Webasto, nějaký relé blikání (asi trojblik?) a taky bosal tažné zařízení
Auto je ve velice slušném stavu, jak uvnitř, tak zvenku, jen vzadu někdo no nečeho lehce nacouval a odnesl to nárazník, uprostřed je malý škrábanec a na víku kufru malá prohlubeň. Velký problém, je to, že auto dlouhou dobu stálo, evidentně kvůli poruše motoru, hodně začaly reznout díly podvozku, brzdy, výfuk a povrchově taky různá místa v podběhách...nejspíš vlivem "orosení" během změn teplot.
Takže během týdne začala konverze na ZS turbo, auto bylo s tímhle úmyslem koupeno. Začnu tím co se ve výbavě, během a i kvůli, konverzi změnilo. Klimatizace, by se dala zachovat, ale zbytečná práce navíc a pár kg navíc taky, tažné zařízení - naprostá zbytečnost, je pryč, webasto zezačátku mělo zůstat, ale jakmile začalo překážet hadicím se stlačeným vzduchem, hooodně rychle šlo komplet ven.
Takže motor sem začal drásat ven, hned po jednom pokusu nastartovat (plně nabitá baterie), pouze cvak a motor, ani snahu se hnout...
Ještě na autě jsem sundal hlavy, aby byl motor lehčí při vyndání, vyndaval jsem ho sám, ručně. tak jak jsem začal odstrojovat, našel jsem ležet na výstupku olejové vany pístní čep a hned jsem věděl, odkud vítr vane. už jsem takhle jednou pístní čep našel, bylo to na závoďáku a taky si našla ojnice cestu ven

Závada psaná bazarem bylo "motor netočí", ale to mě z míry fakt nevyvedlo, já to koupil kvůli autu, ne motoru. Zůstala převodovka z původního motoru, hlavně kvůli najetým km, ikdyž nemá samosvor, dá se do ní dát z Ti, ale musím jí zkusit jestli dobře řadí. Motor jsem použil z osvědčeného 620Ti, koupil jsem kvůli tomu celé Ti, ze kterého jsem použil pouze motor, elektriku a ř.j. a potom jsem potřeboval, kvůli schodné kasli, díly z Roveru 400, proto jsem koupil na díly 420SDi, použil jsem zatím, chladič vody + mezichladič, nějaké hadice k servu, silenblok zavěšení motoru na převodovce, zadní, spodní zavěšení motoru a táhla řazení. Problém je v tom, že KV6ka je "užší", tzn. převodovka je zhruba o 4cm více vlevo (ve směru jízdy), proto nejde použít silenblok zavěšení motoru, poloosy a táhla řazení. Pravý silenblok motoru je potřeba našroubovat do připraveného místa (i se závitem), více vepředu a ještě asi 1cm více vpravo, na nosníku karoserie.
Ještě jedna docela důležitá věc, Dneska jsem nastartoval motor, ještě doladím pár věcí a bude připraveno na projížďku


Noa to by snad pro dnešek stačilo

Ještě pár fotek k tématu
