Shrnutí pro nového majitele ZS 180
Napsal: úte bře 10, 2015 15:03
Tak zdravím ZSáci, konečně jsem se po pár statisících kilometrech ježdění několika Roveříkama stal majitelem jednoho cenově dostupného ZS 180 a protože jsem člověk od přírody líný a nechce se mi číst všechna anglická fóra abych našel pár rad do začátku, chtěl jsem se zeptat vás na vaše názory kolem pár pro mě ne zcela jasných věcí.
Věc první: Jak je to s převodovkou? Nějak jsem zatím pochopil, že je to vlastně stejná převodovka jakou mám na 416ce i 414ce, akorád má vevnitř jiný kolečka a uchycení hydraulického válečku? Jsem původně totiž myslel, že převodovka je jiná a spojka bude stejná jako na ZT i s tím vnitřním hydraulickým pístkem na ložisko a asi jsem se mílil. Kde se dají k převodovce sehnat náhradní díly a řeší někdo repas komerčně u nás v čr? Když jsem totiž kdysi dávno pátral po dílech na převodovku do 416ky, našel jsem jen něco na ebayi. Můžete mi někdo napovědět konkrétním odkazem?
Věc druhá: Jak velké jsou potom rozdíly v poloosách, sedí na zsko poloosy z nějakého rovera? třeba 45ky nebo z 416ky?
Věc třetí: Vířivé klapky v sání? Všiml jsem si pár témat kde se řeší tenhle instrument ve spojitosti s motory 25K4F, jde někde sehnat repas sada zesílených podobně jako je tomu u bmw? Řešíte někdo upadenou klapku v motoru? Má cenu je tam mít když jde vlasně o benzíňáka bez nějakejch bláznovin jako je egr? Koukal jsem že u toho mého je někdo demontoval, ale nemám pocit že by to jelo nějak špatně za studena nebo v malých otáčkách, nejsou tam vlastně jen na přidušení od spodu kvůli emisím a při otáčkach nad 3000 se prostě jen otevřou?
Věc čtvrtá: Jak je to s tuningářskou komunitou a různými speciálními díly na vylepšeníčka? Máte někdo nějak konkrétní všeobecný přehled o e-shopech které nabízejí třeba kvalitnější kotouče, upravený výfuk přímo na zs, rozpěrné tyče náprav, nějaký třeba kit sání, leší spojku a podobné vychytávky? Kupoval jste někdy někdo něco konkrétního na svého mazlíka a máte nějaký tip bez čeho se žádný Zsák určitě neobejde?
Věc pátá: Interiér, jak je to s vadami v interiéru, už dávno jsem se setkal s problémy s tapeci na dveřích u roverů všeobecně, ale také jsem si všiml pro mne novinky že se deformuje kryt airbagu spolujezdce. Máte k tomu někdo nějaký komentář? Máte někdo zkušenosti s nějakým čalouníkem? Nechával jste si někdo konkrétně předělávat tapecy na dveřích a případně sedadlech? Ještě jsem si nevšiml, že by se jiné rovery než zs dělaly s černou variantou interiéru, myslíte že by šly sehnat výplně dveří v černé barvě z nějaké 45ky?
Věc šestá: Někde na anglických stránkách sem si všiml, že tam mají někteří uživatelé v seznamu vylepšení napsanou výměnu světel z 45ky, má to nějaký důvod? nevíte někdo o co jde?
Věc sedmá: Mlhovky, bohužel nemám v nárazníku mlhovky, jaké jsou tam originálně použity? Někde jsem zahlédl že by mělo jít vlasně o mlhovky z nějakého BMW, sice mi zbyly dva páry mlhovek na 416ku, ale v nárazníku na zsku nemám ani proříznuté díry a evidentně by tam nepásnul ten okolní rámeček. Máte někdo nějakou praktickou zkušenost?
Věc osmá: Kola, nějakým podivuhodným způsobem se stalo, že v techničáku mám 16ky, ale jen ty 16ky, takže by mne zajímalo, zdali máte někdo nějaký funkční postup, jak nechat do TP zapsat ty origo 17ky na kterých to auto má z výroby jezdit? Nebo jsou se ZS 180 v tomhle směru nějaké problémy?
Nápravy a podvozek jsou v souvislosti s hondou kapitola sama pro sebe, tak bych se do jejího komentování prozatím nepouštěl, ale pokud to berete jako zásadní, klidně to zmiňte.
Všem předem děkuji za reakci
Věc první: Jak je to s převodovkou? Nějak jsem zatím pochopil, že je to vlastně stejná převodovka jakou mám na 416ce i 414ce, akorád má vevnitř jiný kolečka a uchycení hydraulického válečku? Jsem původně totiž myslel, že převodovka je jiná a spojka bude stejná jako na ZT i s tím vnitřním hydraulickým pístkem na ložisko a asi jsem se mílil. Kde se dají k převodovce sehnat náhradní díly a řeší někdo repas komerčně u nás v čr? Když jsem totiž kdysi dávno pátral po dílech na převodovku do 416ky, našel jsem jen něco na ebayi. Můžete mi někdo napovědět konkrétním odkazem?
Věc druhá: Jak velké jsou potom rozdíly v poloosách, sedí na zsko poloosy z nějakého rovera? třeba 45ky nebo z 416ky?
Věc třetí: Vířivé klapky v sání? Všiml jsem si pár témat kde se řeší tenhle instrument ve spojitosti s motory 25K4F, jde někde sehnat repas sada zesílených podobně jako je tomu u bmw? Řešíte někdo upadenou klapku v motoru? Má cenu je tam mít když jde vlasně o benzíňáka bez nějakejch bláznovin jako je egr? Koukal jsem že u toho mého je někdo demontoval, ale nemám pocit že by to jelo nějak špatně za studena nebo v malých otáčkách, nejsou tam vlastně jen na přidušení od spodu kvůli emisím a při otáčkach nad 3000 se prostě jen otevřou?
Věc čtvrtá: Jak je to s tuningářskou komunitou a různými speciálními díly na vylepšeníčka? Máte někdo nějak konkrétní všeobecný přehled o e-shopech které nabízejí třeba kvalitnější kotouče, upravený výfuk přímo na zs, rozpěrné tyče náprav, nějaký třeba kit sání, leší spojku a podobné vychytávky? Kupoval jste někdy někdo něco konkrétního na svého mazlíka a máte nějaký tip bez čeho se žádný Zsák určitě neobejde?
Věc pátá: Interiér, jak je to s vadami v interiéru, už dávno jsem se setkal s problémy s tapeci na dveřích u roverů všeobecně, ale také jsem si všiml pro mne novinky že se deformuje kryt airbagu spolujezdce. Máte k tomu někdo nějaký komentář? Máte někdo zkušenosti s nějakým čalouníkem? Nechával jste si někdo konkrétně předělávat tapecy na dveřích a případně sedadlech? Ještě jsem si nevšiml, že by se jiné rovery než zs dělaly s černou variantou interiéru, myslíte že by šly sehnat výplně dveří v černé barvě z nějaké 45ky?
Věc šestá: Někde na anglických stránkách sem si všiml, že tam mají někteří uživatelé v seznamu vylepšení napsanou výměnu světel z 45ky, má to nějaký důvod? nevíte někdo o co jde?
Věc sedmá: Mlhovky, bohužel nemám v nárazníku mlhovky, jaké jsou tam originálně použity? Někde jsem zahlédl že by mělo jít vlasně o mlhovky z nějakého BMW, sice mi zbyly dva páry mlhovek na 416ku, ale v nárazníku na zsku nemám ani proříznuté díry a evidentně by tam nepásnul ten okolní rámeček. Máte někdo nějakou praktickou zkušenost?
Věc osmá: Kola, nějakým podivuhodným způsobem se stalo, že v techničáku mám 16ky, ale jen ty 16ky, takže by mne zajímalo, zdali máte někdo nějaký funkční postup, jak nechat do TP zapsat ty origo 17ky na kterých to auto má z výroby jezdit? Nebo jsou se ZS 180 v tomhle směru nějaké problémy?
Nápravy a podvozek jsou v souvislosti s hondou kapitola sama pro sebe, tak bych se do jejího komentování prozatím nepouštěl, ale pokud to berete jako zásadní, klidně to zmiňte.
Všem předem děkuji za reakci
