Stránka 1 z 2

MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 15:45
od CasperD
Zdravim chlapi,

chtel bych se zeptat na Vase nazory ohledne vibrujiciho auta.

Geometrie je delana - byla tam uplne minimalni sbihavost predku, kola jsou vyvazena, poloosy obe vymenene, silentbloky OK (ted jsem vymenil ten u prevodovky), auto nikam netahne (ani pri brzdeni ani pri akceleraci), Pri brzdeni motorem to nevibruje, pri konstantni rychlosti to nevibruje (a je jedno jakou rychlost se jede).
Vibrace zacinaji cca v 50-60-ti km/hod (jemne pridavani plynu), kdyz se na to slapne vice zacinaji ve stejne rychlosti cca, ale jsou doslova brutalni a cele auto se trese jak svina. Zkusil jsem to vzit do 6500ot na trojku a auto se malem rozskocilo vejpul.

Uz mi dochazi napady, kde je chyba. Ted mam v planu to hodit na spalky a zkusit to rozjet na miste jestli se neco neprojevi, ale kazda invence se hodi. Nemate nekdo napad ci zkusenost co to jeste muze byt prosim?

Diky moc.

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 15:52
od Trunda
Ty jo.... asi pořád to samé - poloosy, resp. vnitřní klouby a pak cos asi neřešil, tak ložiska na diferenciálu. Ty když jsou vysypaný, tak tam poloosa skáče dost divoce. Ale taky to přes gufera vyhazuje olej. J0hny s tím má zkušenost... nenapadá mě vůbec co jiného by to mohlo být. Mimochodem co za silentblok jsi dával k té převodovce? Nějaký polyuretan?

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 16:31
od CasperD
Ajaj - diferak. Uplne jsem ho zazdil a asi vim proc :cry: Nu olej mi z prevodky netece, ale mozne je vsechno. Prozkoumam.

Silentblok jsem daval kus za kus - je to ze Zemiho cerneho MG asi jako vetsina predku naseho ZS-ka :-)
Hold zena potkala mistra s Mondeem co nezna prednost zprava.Chudak to odnesl nepekne, ale snad ho dam do kupy.

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 16:44
od Trunda
No jestli to dostalo ránu nějak do kola, tak ložisko na difu může být po smrti i vzhledem k tomu, že původní mají plastovou klec, která se mohla rozsypat. Sic tedy při té výměně poloosy bys to teoreticky viděl, že není ok, ale to za předpokladu, že jsi měnil gufero. Vysypaný ložisko bys měl poznat tak, že když auto zvedneš (snad by stačila i jen jedna strana), někdo zařadí a bude přidávat plyn tak, aby se zvednuté kolo točilo, tak napojení poloosy do převodovky se bude přizvedávat, nebo poskakovat. Ale může být, že to není ještě v tak zlém stavu a takto se to chová jen, když se to pořádně zatíží. V extrémním případě to jde poznat dokonce rukou, když za poloosu u převodovky zabereš do boku... kdesi jsem viděl i video...
No, počkej co ještě poví J0hny...

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 17:05
od CasperD
Pockam pockam, obavam se ze to bude asi tohle. Podle toho co pises se to jevi dost realne vzhledem k tomu tukecu.

Do kola to nedostalo, slo to na roh narazniku - na celo, ale rana to byla slusna, Motor i s prevodkou se posunul o par cm cca. Cele celo se davalo jine (az po kaplicky silentbloku), kastle nastesti OK jinak bych se ani nepoustel do opravy. Nu proste radost.

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 17:09
od Trunda
Hmmm... nevím no. Ty nový poloosy jsi kontroloval? Jdou ti ty vibrace do řízení, jako že do volantu?

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 17:21
od CasperD
No, jak to popsat.
Nejdrive zacne auto decentne hazet jakoby nahoru a dolu, volant je v klidu a pak kdyz se slape vice, tak uz vibruje uplne vsechno vcetne volantu (coz prikladam tomu, ze to dela rozechvela kastle a ne neco na rizeni). Rizeni je pocitove v poradku.
Poloosy se kontrolovaly, dlouha byla jako nova a vse v pohode. Kratka sice nevypadala jako z vylohy, ale menily se na ni obe manzety a jevila se ok.

Nu pockam co ukaze jizda v luftu a pak se uvidi. Tohle jsou asi 2 posledni veci, (diferak a ta kratsi poloosa potencionalne), jak to tak vidim.

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 17:31
od CasperD
Kazdopadne diky za odpovedi! Uvidim jestli jeste neco prihodi Johny at mam sirsi zaber potencionalne.

Pak urcite poreferuji co to bylo ci nebylo, jestli na to prijdem teda :-)
Uvidime kdo je tvrdohlavejsi, jestli ja nebo anglan :D

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 17:47
od Trunda
Počítej s tím, že oba :lol: .... vydrž, ať se zas povozíš ;-)

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 17:52
od CasperD
JJ, urcite vydrzim :-D
Sice si ZS-ko spis oblekam nez ze si do nej sedam :-) ale je to auto na zazitky a tak si obcas velmi rad udelam tu radost drive:

Nu bude to jeste boj.

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 20:20
od J0hny
Vnitřní kloub polovčely, nebo meziložisko pravý.
Se zvedlym autem se to možná projeví stupo:

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: pon bře 23, 2015 20:30
od CasperD
To zni dobre vzhledem k moznostem :-) Jak to jen pujde, tak to zvednu do luftu a zkusim.
Byla by to ta lepsi varianta.

Diky moc!

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: stř bře 25, 2015 9:01
od mikeZS
ZS je tvrdohlavejsie- vzdy dam nieco do poriadku a hned vyskoci minimalne dalsia vec co treba . :)

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: stř bře 25, 2015 11:12
od CasperD
Jo, tak tohle presne znam :-) Porad ma nejake vrtochy, nicmene stale to zvlada kompenzovat, kdyz clovek sedi za volantem :mrgreen:
A s tou tvrdohlavosti - se uvidi! Sice ZS-ko je hodne odolny souper, ale jak jednou vemu neco jako otazku cti, tak to ma smulu :D

Re: MG ZS 180 - vibrace pri jizde

Napsal: stř bře 25, 2015 15:16
od pavelJCZ
Nemyslím, že by ZSko bylo nějak zvlášť náročný na údržbu. Za to svezení to rozhodně stojí. Nějak jsem nepocchopil jestli to dělá jen při jízdě u nějaké rychlosti, protože to popisuješ v závislosti na otáčkách motoru. Protože podle mně, když to bude mezi převodovkou a kolama, tak by se to mělo projevovat v závislosti na rychlosti otáčení kol a když to bude na motoru, nebo mezi motorem a převodovkou, případně v převodovce, tak to bude v závislosti na otáčkách motoru. Jinak mě by teda napadl ještě setrvák. Jestli není nějak načatej, přecijen je to taky kus železa co má co kecat do vybrací motoru. Pak bych alespoň kouknul na řemenice na druhé straně motoru, jestli se nějaká nepovolila a nevyosila. Samozřejmě pokud ti to při vytočení na neutrál jede v pohodě, setrvák a řemenice vynech. A pánové, když už jste tady probírali to pomocný ložisko na pravé poloose, mohl by mi prosím někdo poslat link nebo rozměr který tam pásne? Budu to teď rozhazovat, tak bych je chtěl mít nachystaný.