Stránka 1 z 12

A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pon srp 31, 2015 23:03
od w135s
Ahoj,

stal jsem se čerstvým majitelem MG ZS 180 a je tedy mou povinností to zde oznámit 8) Na základě inzerátu uživatele Rudiho jsem pro auto jel přes celou republiku. Inzerát říkal "krásný a zachovalý vůz, absolutně bez koroze, jen sednout a jezdit" apod., tak proč si neudělat výlet. Výsledek? Diskutabilní rok výroby 2004 (VIN říká něco jiného), poničené a odlepené veškeré potahy ve dveřích a na stropě, prázdná klima (snad), chybějící plasty v interiéru a kufru, počínající rez na střeše, dost silně ryšavá kapota pod víkem kufru (zjištěno dnes) a jako bonus nutnost výměny celé spojky a jejího ovládání (za studena jsem bohužel rozsah vady nepoznal).
Už chápu, proč prodejce nechtěl poslat více fotek, nechtěl komunikovat přes email a pozapomněl poslat VIN :-D A já mám ponaučení, že víckrát už nekupuju použité auto sám :-)

Toliko k úvodu a nyní již pozitivně:
Moje bývalá E46 byla sice silnější, ale ZS 180 je mnohem větší sportovec a požitkář. Až docela lituju, že jsem k MG nešel rovnou. MG navíc nestrhává tolik pozornost okolí a člověk ji nepotkává na každém rohu

A dotazy:
1) jaký mám pořídit motorový olej? Auto dle stavu patrně stálo 5 let ve stodole, původní olej neznámý a nechci ho ošidit
2) jak jsem se dočetl, do převodovky nejlépe nalít Texaco MTF 94?
3) až bude úspěšně vyřešena spojka, neměl by někdo tapecy do všech dveří?

Tímto bych začal obnovu auta tak, aby se jeho stav začal blížit textu v inzerátu - věřím, že teď už mě bude čekat jen radost :-D
mg.jpg

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: úte zář 01, 2015 1:01
od cvrko
Ahoj a vítám Tě u nás v našem klubu,já sice ZS nemám,ale myslím,že se někdo ozve a poradí a popřípadě pomůže,dle Tvých slov chceš auto zachovat a děláš dobře.Těch bavorů a jiných renomovaných extra značek tady jezdí je habafuk,ale gratuluji za Tvé vystoupení z uniformity a určitě Ti tady někdo pomůže i s interiérem.Hodně kilometrů a užij si něco extra na silnici. car:: weed:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: stř zář 02, 2015 18:26
od CasperD
Zdravim dalsiho ZS majitele :-D

Nu ten inzerat jsem videl a vypadal docela vabne. Nicmene realita asi jina jak tak na to koukam. Nu drzim pesti at to das dohromady. Svezeni je to paradni o tem zadna.

K tvym otazkam:
1. nejsem si vedom, ze by tam mel byt specialni olej jako do prevodovky, takze ciste dle specifikace. Osobne pouzivam XT SynPlus 10W-40 a motor slape jak hodinky
2. klasika - pouze a jenom MTF94
3. s calounenim ti nepomuzu, ale zkus se poptat u uzivatele ¨Zemi¨ - loni jsem od neho bral ¨dost¨ dilu z jeho cerneho ZS-ka, mozna casti interieru jeste nekde ma

Nu drzim pesti a at auti dobre slouzi!

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: stř zář 02, 2015 21:41
od KDB
Do motoru píše výrobce viskozitu kolem 10W-40 a výkonostně hlavně něco s A2/B2, nebo A3/B3 - vyhnout se A1/B1,A5/B5, nebo s Ctřídou - to jsou bezpopelnaté oleje.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv zář 03, 2015 21:15
od w135s
Kluci díky za přivítání drive:

Předevčírem se objevilo další štěstí - nešel otočit klíček ve spínací skříňce, a tak jsem nemohl několik hodin nastartovat a auto používat. Nejdřív jsem na radu cvrka zkoušel WD40 a silikonový olej, což jsem myslel, že pomohlo, ale nakonec se zasekávání zase vrátilo. Pocitově nešlo o přidírání, ale o přímý mechanický blok. Volantem jsem točil. Nemá s tím někdo zkušenost? Jde to opravit nebo se musí vyměnit všechny zámky?

CasperD: jo, auto vypadalo lákavě. Je vidět, že se prodejce vyzná a dobře ví, jak "postavit" inzerát :-) Kdyby se neodmítl finančně podílet na opravě spojky, bral bych to jako projev dobré vůle a další problémy s ním neřešil, ale takto to bohužel plavat nenechám. Je to škoda, protože spolehliví lidi, vozící auta ze zahraničí, se vždycky hodí.
Originální text v již smazaném inzerátu na sportovních vozech:
inzerát01.jpg
Jinak olej mám 10W-40 od Mobilu, bližší specifikaci ale nevím, takže si to ošéfuju až při příští výměně.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: čtv zář 03, 2015 21:29
od cvrko
A teď už Ti nebere telefon že?Projdi si kupní smlouvu a když tak mu to omlať o palici.Auto jsem viděl a očividně bylo někde v šopě dlouho ustájené---byl to bazarník nebo soukromý inzert?Asi bych mu to šel vrátit a jinak mu udělat reklamu na netu.Poté bych si vybral auto tady od zkušených klubáků s autem o které bylo postaráno,ještě Ti zkusím projet tu historii auta.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: ned zář 06, 2015 19:23
od Rudi
Tak abych napsal celou realitu k tomudle "špatnýmu" prodejci a skvělýmu kupci.

Auto jsem dovezl na podvalu, po 4 měsících, když sem měl čas, jsem udělal ofiko přihlášku přes jedinou možnou DEKRU v ČR. Auto prošlo na poprvý pouze na 30dní, protože nefungovalo zpátečkový světlo, jinak všechno v pořádku. Zpátečkovej spínač se koupil, vyměnil a udělala bez problémů opakovačka s již platnou STK na 2 roky, všechno doložený papíry z STK. Během tý doby jsem najezdil cca 500km(naprosto bez problémů). Todle auto nevlastním prvně, čili jsem věděl do čeho jdu a jak dobře funguje na okruhu, dřív sem měl už RHD od Zemiho.

Nyní k těm kecům, co tu píše kupec. Auto je bez nějaký větší nebo závažný koroze, jinak by asi neprošlo STK, ale nesmíme zapomínat, že kupujem 11let starý auto, né novotu, doporučuju, aby sem dotyčnej dal tu strašlivou korozi. Při prodeji jsem na nikoho netlačil, kupec se mnou a autem najezdil bezmála 50km, což si myslim, že oproti jiným je víc než dost. Auto jsem ho po zahřátí nechal prohnat do ostrýho 2km kopce(přes rychlostní limity 130-140 mimo obec), vyzkoušet všechny rychlosti, aby věděl, co kupuje a já nic nezatajoval. Čili ano, během této trasy bylo auto dostatečně ohřáté.
Zároveň asi jako obyčejnej občan nemůžu jen tak měnit data v techničáku, čili nechápu narážku na rok 2004. Jestli s tím má majitel problém, může se obrátit na Dekru(ty vycházeli asi z Německýho techničáku, kde byl taktéž rok 2004) a žalovat je za její práci, já úřednici nemůžu nakázat, co tam má napsat za rok. Zároveň nechápu narážku, že jsem VIN nechtěl sdělit. Když mi kupec píše v pondělí, ikdyž věděl, že jsem pryč, tak si mám to VINko vymyslet z hlavy? Jasně sem mu psal, že mu ho můžu poslat v úterý až budu u auta, kdyby si o něj řekl o víkendu, mohl jsem mu ho sdělit.

Ano, vnitřní potahy z tapeců začli samovolně odpadávat, hald se jejich "kvalita" osvědčila(můžu snad za kvalitu ROVERU?). Klima byla asi prázdná, její fci jsem nezjišťoval a sděloval jsem to i do telefonu. Jediná možná vada byla, že u zahřátýho auta šli o poznání hůř řadit kvalty, ale vždycky tam šel jen až na konci. Jednou nám zablbnul klíček v zapalování, že nešel asi 5sekund otočit, což sem taktéž sdělil, že někdy se to stane a důvod neznám, protože se to stane vyjímečně. Během testovací jízdy, jízdy z benzínky, do banky, na evidenčku, pojišťovnu, úřad to už neudělal. Na interiér a výše zmíněný problém řazení dostal kupující již na místě slevu, což sem naštěstí uvedl i do smlouvy, kterou má i kupující.

Za zajímavé počínaní kupce bych spíše viděl, že si druhý den přijížděl pro své auto a v tu chvíli na mě do telefonu zkoušel další nesmyslnou slevu na tu samou věc, což jsem již odmítl, protože na ní slevu už dostal dle jeho představ.

Čili já mám svědomí naprosto čisté. Na telefonu jsem stále dostupný, bohužel kupec již více nevolal a pouze zde uvádí lži. Ano, přes mail či SMS nekomunikuji, což uvádím i v inzerátu, kdo má opravdový vážný zájem, zavolá a zeptá se. Fotek bylo navíc v inzerátu nejméně 10, což je myslim dostatečné a nabízel jsem je i v originální velikosti.
Celý proces prodeje trval více než 3hod., kdy se kupec měl možnost o všem přesvědčit, vyzkoušet a prohlédnout si, stále jsme byli u auta, najezdilo se přes 50km a stejně jsem já ten špatný a zlý. PŘÍŠTĚ doporučím buď nekupovat nebo si jít koupit rovnou novotu a né pěknýho zachovalýho sporťáka za 50tis., ale třeba BMW za dvou až trojnásobně větší cenu!

Tímto to zde za sebe uzavírám a v případě, že tu na mě bude kupec vrhat další špínu, zařídím se podle toho i já!

Cvrko - by mě zajímalo, kde si to auto viděl? Nepamatuju si, že by jsi se na něj byl podívat a ke zbytku, viz výše.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: ned zář 06, 2015 20:59
od Trunda
No za tu cenu, za jakou to koupil, bych z toho taky takové drama nedělal... dle mého soudu stav ceně odpovídá a bylo by opravdu naivní si myslet, že auto bude bez vad, které jsou pro toto auto celkem předpokládatelné.
Uzavřel bych tu tyto obhajoby. Obě strany se vyjádřily a není tu co dál řešit. w135s si pořídil auto, které ho samozřejmě bude ještě něco stát, ale jestli se mu jinak líbí, tak všechna uskalí překoná ;-)

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: ned zář 06, 2015 23:26
od w135s
Interiér a řazení sice jsou ve smlouvě, to je pravda, nicméně rozsah a závažnost vad se plně ukázal až při delší jízdě. Klima mi nebyla sdělena po telefonu, ale až v autě, když jsem se ji pokoušel zapnout. Ostatně jako všechno - po telefonu nemělo auto vlastně žádné závady, kromě bezvýznamných škrábanců na dveřích, jinak bych možná nevážil cestu přes celou republiku, že? :-) A proto je velmi chytrá neochota nekomunikovat emailem, nejsou důkazy, zůstává jen slovo proti slovu.

Výsledek je jednoduše takový, že "krásný a zachovalý vůz, jen sednout a jezdit, absolutně bez koroze" nakonec vyžaduje investice skoro poloviny ceny vozu (nepočítám spínací skříňku startéru, klíčky, zámky atd., protože ještě neznám rozsah a cenu) a jako mé rokem výroby "nejnovější" auto je suverénně v nejhorším stavu a v rozporu s textem inzerátu.
BMW jsem taky vlastnil. Generace ze stejné doby jako toto MG, maximální výbava, opravdu špičkový stav a cena jen o pár desítek tisíc vyšší ;)

Cvrkovi jsem ukazoval auto já.

Auto si nejspíš nechám, jako takové se mi začalo líbit. Hledal jsem něco sportovnějšího a BMW, ač silnější a rychlejší, byla spíš silná limuzína, než sporťák. Navíc těžkopádná do města. MG je v tomto lepší. Holt jsem se po mnoha příjemných nákupech použitých aut i jednou spálil (a poučil). To je oproti jiným pořád ještě dobré skóre :-)

EDIT:
Trunda píše:No za tu cenu, za jakou to koupil, bych z toho taky takové drama nedělal... dle mého soudu stav ceně odpovídá a bylo by opravdu naivní si myslet, že auto bude bez vad, které jsou pro toto auto celkem předpokládatelné.
Možná jsem doteď žil na růžovém obláčku, ale já jsem až dosud vždycky koupil auto, které odpovídalo textu inzerátu a každé z nich bylo zachovalé. A když se napíše zachovalé, sednout a jezdit, tak s tím i počítám, ne že do toho budu muset pro základní provozuschopnost vrazit několik desítek tísic. Nejsem člověk, co primárně očekává nepravdu. Ale možná jsem opravdu naivní :wink:

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pon zář 07, 2015 10:22
od Trunda
Máš recht, že při nákupu čehokoli použitého je jakási sebeobrana ve formě shromáždění veškerých informací např. v emailové konverzaci celkem na místě. My, co děláme v IT se tímto pravidlem řídíme zcela běžně když komunikujeme s kýmkoli.... ale na druhou stranu, kupoval jsi auto za "žádné" peníze a to prostě nestojí za to z toho dělat nějaké drama. Za takové peníze je opravdu naivní si myslet, že nekoupíš zajíce v pytli. Auto je tak složité zařízení, že fakt těžko u tak jetého kusu cokoli garantovat. Každý by ti tu rovnou řekl, že máš hned na začátku počítat s tím, že do auta vrazíš ještě jednou tolik, abys ho dostal do dobrého stavu nehledě na to, co je kde psáno/vyfoceno.
Na druhou stranu chápu prodávajícího, že inzerát formuloval tak, jak ho formuloval... typicky obchodnicky. Protože kdyby tam psal i o tom, kolik to má nedostatků, tak by o inzerát nikdo pohledem ani nezavadil. A nemůže se mu upřít to, že nedostatky inzerátu byl ochotný kompenzovat na místě.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pon zář 07, 2015 15:56
od w135s
Ano - byl velmi ochotný kompenzovat slevou několika tisíc. Kdybych já byl ten "typický obchodník" a věděl, že jde o vady v mnohem vyšších nákladech, taky bych byl :-D
Asi toho nechme. Pro některé může být normální (obchodní) a omluvitelné mít lživý popis v inzerátu a zlehčovat rozsah vad ("jo jo, to bude buď olej v převodovce nebo dva válce za pět tisíc"), pro mě zatím ještě ne. Kvalitních aut za tzv. žádné peníze jsem koupil už několik, všechny byly ve výborném stavu, v souladu s inzerátem, a tak se zatím na překupníky nebudu apriori dívat úkosem. To bude chtít ještě aspoň dvě podobně hořké zkušenosti :-)

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pon zář 07, 2015 16:32
od AnderN
Pánové, vidím tady několik velmi nešťastných formulací (viz. ty "žádné peníze"). Dodám k tomu jen jedno -- tyhle věci jste si měli vyříkat mezi sebou, nejlépe už před tím, než bylo auto koupeno. Ke společné řeči se stejně nedoberete, takže veřejné ventilování zřejmě nikam nepovede. Arbitra tady nenaleznete, nebo alespoň já vůbec nevím, koho se zastat, jestli vůbec. Jen bych tady nerad řešil nějaký flamewar. Díky!

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pon zář 07, 2015 17:22
od dědula
w135s-Trunda je člověk z jiné planety,nesmíš ho brát vážně,autům rozumí,to ano,je ochotný vždy pomoci,ale o lidech má trochu jiné představy než třeba Ty anebo já.Jenom nevím,jak se to všechno srovnává s neustále propagovaným a opakovaným,že co se prodává na klubu od členů,by mělo být relativně O.K. Tohle určitě neplatí,auta jsou stará a lidé jiní.A je mezi námi spousta lidí,kteří se o svá auta starají méně/důvodů může být více/,a potom ho dají do prodeje na klubu,pro členy se slevou a určitě se najde někdo,kdo napíše,ty to je dobré auto,to ber,je to kluk z klubu,znám ho stará se.Opak je pravdou,jenom leštěnka auto nedělá.Stojí to peníze,každý na to nemá,to chápu.Ale nechápu ty doprovodné komentáře k prodejům aut tady.Zdržte se těch doporučení .

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: pon zář 07, 2015 19:15
od w135s
V pohodě, já jsem to od Trundy nebral jako útok.
Obecně jsem se chtěl jen podělit o novou zkušenost. Arbitra tu nehledám. Možná je to takto u překupníků normální, pro mě to bylo nové. Pokud budou problémy přibývat, může prodejce počítat s tím, že se ještě uvidíme a nebude to na podání ruky. Tím bych téma nákupu samotného uzavřel.

Re: A tak jsem koupil MG ZS 180...

Napsal: úte zář 08, 2015 19:53
od pavelJCZ
No, je od inzerentů trochu nefér napsat do inzerátu že je všechno úplně cajk když přinejmenším ten opravdový stav není ani pořádně zjištěnej. Taky jak jsem za poslední dobu koupil vlastně 2 ZSa jsem postupně došel na pár drobností kterejch jsem si při nákupu nevšiml i když u něj bylo napsáno že je to krasavec :-), ale je to hold to riziko při nákupu ojetiny a já alespoň vědě do čeho jdu, když jsem předtím měl pár roverů. Taky jsem aspoň dostal slevu z toho, čeho jsem si všiml. Mě třeba nejvíc zamrzel ohnutej nosník u uchycení ramene zadního kola a taky trochu koroze většího rozsahu než jsem čekal. Ono pak ale ve finále, ještě jsem neviděl ZS bez neodlepených tapeců, jen snad jedno v německu, takže mě bylo jasný že budou odlepený, spojková hydraulická sada se dá pořídit z dílů které se tady už uveřejňovaly dokonce i za tisícovku a pár hodin bastlení, s tím jsem víceméně taky počítal. Samozřejmě jsem to taky opravoval. Spojková sada se dá pořídit kolem 4000, tu sem taky měnil, gufera a pomocné ložisko na poloosách se daj taky sehnat ve finále docela dodbře i když to stálo trochu námahy, nechce se mi moc do rozvodů, i když se nemůžu dopátrat moc historie výměny a třeba křížek na táhle řazení mě zatím ještě trápí, ale takové drobnosti jako filtry, náplně, olej, brzdy, novou sadu gum, případně nástřik na ošetření proti korozi bych spíš bral automaticky k ceně pořízení auta stejně jako přihlášení a pojistku. Jinak tapecy na stropě a dveřích nejspíš v té barvě neodlepené neseženeš ani v polsku, mám to docela projetý a byl by to hodně risk, nejlepší varianta je, nechat přečalounit. Bohužel mě to čeká taky a někoho kdo to umí teprve budu schánět, ale navymýšlím si zato trochu mod, budu chtít strop v barvě koberců a tapec na dveře nejlépe se vzorem jako hadry na sedačkách. Každopádně Mě rozhodně ZSko za pár drobných oprav rozhodně stojí a su rád, že sem si jako fotr obnovil "mládí" o dobrejch 10 let :-D Kdyby jsi potřeboval radu, je tady dost lidí co rádi pomůžou a zs je dobrej kup v jakýmkoliv pojízdným stavu pokud chceš u ježdění autem trochu žít.