Bylo na čase se zase trošku rozepsat

Ale jak začít? ..... Dlouhou dobu jsem tu dával najevo, že se blíží nutnost pořídit pro rodinu nástupce Labuťky. Ne že by měla odslouženo, ale na nějaké delší cestování s rodinou už to prostě nebylo. Relativně velká hlučnost a absence klimatizace dělaly cestování s našima juniorama dost náročné. Vím, sám si vzpomínám, jak jsme jako pětičlenná rodina cestovali po republice v Trabantu a dalo se to, jenže to bylo tak max dvakrát do roka. Prostě těch důvodů k tomu, aby jsme se po něčem začali poohlížet, bylo dost.
Zlomem v tomto přemýšlení se stal tento
inzerát. Cena byla tehdy tuším cca 65 tis. a vzhledem k instalovanému LPG to splňovalo mé představy. Zkusil jsem prodávajícího oslovit. Komunikace byla celkem v poho, řekl mi hromadu informací o autě a bylo znát, že se fakt snažil vyjmenovat co nejvíce much. A bylo toho opravdu dost... ohořelé spolujezdcovy dveře od nabíječky, nabořený zadní nárazník (mimochodem kdysi byl nabořený celý zadní roh auta, ale prý dobře opraveno), kosmeticky prý nic extra, ramena na výměnu, rozvody na výměnu, brzdy na výměnu, zadní náprava jaksi divně sedlá... dobře dobře, když jsem sečetl na papíru nutné investice, tak to bylo cca dalších 45 tis.... pořád to byla cena kolem 100 tis. včetně plynu. Zároveň jsem trošičku zagooglil a to by jste nevěřili, co se dá dohledat o "hloupém" autě informací

Mnozí z vás určitě vzpomenou na týpky, co dojeli na sraz v černém ZTT a vždy ta skupinka švarných hochů dřímala v rukou lahváče. Přičemž v kufru vozili pořádný "basák"

Ano, tak to bylo to auto. Zkoušel jsem trošku pátrat po historii auta a avízovaných cca 90 tis. km mohlo sedět. Tedy aspoň české historie. A tak se někdy v únoru naplánovala prohlídka v Blansku. Účasten byl nakonec i AnderN. Lidičky, kosa byla neskutečná, fučelo, takže to byl asi první vliv. Druhý byl první dojem - hrůza

Jak jsem to říkal...? Jo, že auto tak kosmeticky v "prdeli" jsem ještě snad neviděl. Týpek s tím jezdil do myčky, takže lak doškrábaný a zašlý, oťukané hrany dveří asi jak je otevíral v úzké garáži. Zmíněné ohořelé dveře, promáčklý levý práh, zmíněný nabořený nárazník, upadlá krytka mlhovky. Teď ta sedlá zadní náprava, klasicky rezatý plech v sloupku zadních dveří. Navíc ten zadní opravený roh byl špatně překitovaný a byl vidět přechod. Uvnitř snad ani jeden tapec nedržel, jak se pod ně kutil dostával, aby tam narval nějaké "hitech" repro. Pravda, aspoň sedačky byly celkem slušné. Prostě dojem šílený. Manželka do mě rýpala, že jedem domů, že určitě nee. Ondra mi taky naznačoval, že ee... tak jsme se aspoň projeli. Pravda, motor šlapal dobře. Nicméně, přijel jsem na prohlídku s tááááákhle dlouhým seznamem vykomunikovaných neduhů, ale po zhlédnutí auta jich byl dvojnásobek (nebudu tu fakt vypisovat všechno, protože... ne

) O ceně smlouvat nechtěl, tak bylo vymalováno... rozloučili jsme se tak, že jsem v podstatě naznačil, že to není bohužel to, co jsem si přestavoval. Ve skutečnosti jsem byl pěkně nas***, protože mě to nehorázně zklamalo.
Tímto začalo období, kdy jsem se rozhodl zapomenout na to, že si pořídíme sen (MG ZTT). Těžce jsem se s tím smiřoval a začal přemýšlet co jiného a ani moc dlouho to netrvalo a v podstatě jsem měl dalšího výrazného kandidáta - Volvo V70. Ale abych nezapomněl, než jsme se jeli na černé ZTT podívat, Lenham dovezl domů ono modré ZTT z Mostu -
viewtopic.php?f=14&t=8198 . Bavili jsme se o něm, ale finančně mi to nějak nesedělo.
Ale zpět k Volvu

Imponovalo mě svými parametry. Resp. vnitřní prostor bylo to, co by nám vyhovovalo a proti ZTT rozhodně velké plus. Jen ty motory jsem nějak nebyl schopný pozřít... diesel, pětivál benzín, turbo...? Celkem dost jsem to konzultoval s Ketzellem, který V70 měl. Pak se na Volvo klubu se objevil inzerát s V70 2005 v dieselu, automatu a plné výbavě, tedy kůže, navi, vyhřívané sedačky s pamětí atd. za cca 100 tis. Na auto se vystřídaly asi dvě rezervace, až přišla řada na mě. S klučinou byla opravdu slušná domluva a bo byl z Prahy, tak se snažil mi auto nafotit co to šlo. Bohužel na fotkách bylo znát, že auto má přes 400 tis. km a ke všemu naježděných v ČR. Sobíci nějak nezvládli materiály v interiéru a ty všechny lakované plasty byly polo olezlé. Sedačky sice pěkné, zachovalé, ale ty plasty fakt hnus. Moc jsem tehdy nespal a dost přemýšlel. Nevěděl jsem co od toho čekat. Motor sice byl z části po větší opravě, ale víte jak to je, když koukáte na auto, o kterém nic neznáte ani teoreticky. Vzhledem ke zkušenosti s prohlídkou ZTT jsem s tímhle byl opatrnější a tak jsem využil možnosti si prohlídku zařídit externě. Kolega v práci má V70 v téměř stejné výbavě, tak mi auto předvedl on i s možností se svézt. Byl jsem mile šokován, protože mi to auto sedlo... řízení bylo jak kdybych sedl do Labutě, že bych si zvykat nemusel. I to jelo pěkně, vnitřní vzdušnost interiéru bylo také to, na co jsem zvyklý. Sedačky jsou opravdu pověstně pohodlné. Zadní jsou sice široké tak, že se tam v klídku vlezou i tři dětské sedačky, ale větší lidi tam moc pohodlí mít nemůžou. Kufr sice mělký, ale prostorný tak, jak jsem zvyklý

ALE.... z toho chrochtání dieselu mi bylo zle a zjistil jsem, že to prostě nemůžu. Zase bezesná noc a padlo rozhodnutí, že rezervaci pošlu dál, tak jsem se klučinovi omluvil a aspoň jsem mu dal k inzerátu kladné ohodnocení za dobrou komunikaci.
A bylo tu zase rozhodování co dál. Co pořídit? Já si sám vyzkoušel, že jestli koupím cokoli jiného, jak MG/R, tak nebudu spát klidně nikdy. Rozum sice říkal, že to chce koupit něco praktického i když tuctovějšího kvůli nákladům, ale srdce mělo pořád jasno.... MG MG MG... Manželka se taky podívala na fotky Volva a kdykoli jsme někde nějaké potkali, tak ho dost hnusně komentovala

Ona se jí totiž taky ta první zkušenost s černým ZTT rozležela a začala na mě tlačit, že nic jiného už nechce

Už jsem z toho byl fakt na prášky a těch probdělých nocí bylo moc.... potřeboval jsem získat někde klid do hlavy. A tak jsem se chopil poslední naděje, kterou jsem v sobě měl. Po práci jsem si udělal výlet za Lenhamem, protože on mi tak průběžně básnil, jak to zachráněné modré ZTT je i přes ty kilometry parádní a v skvělé výbavě.
Co dodat.... byla to láska na první pohled

Autko bylo sice nehorázně špinavé jak zvenku, tak uvnitř jednak od toho, jak to tam cca rok a půl stálo v bazaru a pak uvnitř to asi pan dr. z Německa nikdy nečistil. Ale i přes to bylo vidět, že lak je pod špínou velice zachovalý a interiér krom špíny nijak nepoškozený. Pravda, alkantara na sedačkách měla žmolky jak vrata, ale co čekat. Lenham tam implantoval motor (cca 60 tis. km) dovežený z UK, nové přední kotouče a desky a vůbec kde co viděl za drobnost, tu poléčil, dokonce i nechal nalakoval lištu pod prahem. Bylo vidět, že to auto opravdu nechce pustit ve stavu jen tak na oko. Dokonce chtěl zařídit generální očistu. Víte, já tehdy odjížděl s takovým klidem uvnitř, jaký jsem nezažil od doby, co jsem aktivně začal nové auto řešit. Já prostě vnitřně věděl, že je to ono a že tak nějak ten dobrý pocit ze zachovalého a Lenhamem zrevidovaného auta odpustí i to, že kilometry jsou znát na stavu sedaček, oťukaném předku od kamínků a občasného škrábance či důlku. Ono na tom autě bylo vidět, že pan dr. s tím zas fakt pravidelně jezdil do servisu a že se řešilo kvalitně vše, co technickou péči potřebovalo. Tedy že podvozek byl ok, výfuk taky, spojka jak nová, převodovka bez problémů... nakonec jinak by to auto nemělo na tacho 348.000 km

Já tehdy neměl sebou ani manželku a stejně jsem se s Lenhamem domluvil na rezervaci. Ona i manželka mě nakonec doma vítala s radostí, když mě viděla, jak jsem domů přijel takto
A tak to klaplo... S manželkou jsme se jednou zajeli na autko podívat spolu a za 14 dní jsme vyřídili přihlášení do ČR a slavnostně jsme si auto od Lenhama odvezli domů. Sranda na tom je to, že cesta od něj domů bylo poprvé, co jsme se v tomhle kousku svezli. Takovou mám v Jarka důvěru, že jsem od něj koupil auto, aniž bych se v něm svezl

Kosmetická kůra z auta udělala neskutečnou leštěnku a interiér dost prokoukl. Samozřejmě je tam spousta detailů, které to chce ještě dočistit a ošetřit (Pítrs by se vyřádil

).
Auto sice nebylo ještě kompletní. Byli jsme domluveni, že musí z UK dovézt ještě pár věci, co bylo potřeba dořešit - chladič klimy, zrezlý sloupek v šoférových dveřích, levou páčku k volantu... ale i tak jsme vlastně byli s "modráskem" prvně na srazu - Otvíráku v Moravské Třebové. Do srazu se nám dařilo auto tajit a vědělo o něm jen pár vyvolených

Chtěli jsme trošku překvapit

Dojmy popíšu časem (veskrze samozřejmě kladné

) a ono vůbec, tohle není zdaleka vše, co k autu můžu říct a tak příště se rozepíšu ještě jednou... nastíním jen to, že blbost a následný smutek nakonec vystřídala radost a doufám, že i poučení
A teď trošku informací o autě
Výpis VINu:
MG ZT-T 190 Trophy Blue
off_assembly_date Thursday, 8th November 2001 @ 14:28:04
model ZT-T
variant 190
num_doors 5
paint_code JFV
sales_model_derivative_desc MG ZT-T 190
sequence_number 2505
home_export EXPORT
cicode M2257
country GERMANY
exterior_paint Trophy blue
interior_trim Ash / Dark Smokestone
engine 2500 NA 190Bhp
trimlevel TL 5.1 (M1)
bodytype ZTT
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year 2001
sold_date Unknown
n09_feature N09A
•This vehicle was the 611th ZT-T to run off the production line, out of 8,249
•This vehicle was the 203rd ZT-T 190 to be made out of 808
•This vehicle was the 205th ZT-T in Trophy blue (code: JFV) to be made out of 1,146 Trophy blue ZT-Ts
Výbava:
Xenony, sedačky manuální v alkantaře, vyhřívané, HighLine rádio s TV, GPS a Harman Kardon reproduktory, dešťový senzor, aut. zatmavovací zrcátko, el. sklápěcí venkovní zrcátka, šíbr, manuální převodovka a samozřejmě pohon díky KV6 140 kW
V plánu:
LPG - a to velmi brzy, protože bez něj se to fakt nedá

, dle situace a možností instalace tempomatu (bohužel to není taková sranda, jak u dieselu, protože tu je mechanická klapka.... naštěstí

). Rád bych na originální (jako fakt je to prý originál) zadní díl výfuku dal nějaké chromované koncovky, protože zezadu je vidět jen chromovaný rámeček výfuku, ale výfuk jako kdyby tam nebyl

. Pak možná KN filtr do sání. Před zimou ošetřit podvozek a dutiny a pořídit 17" kola. Také nějak poladit drobné ťukance, hlavně pak promáčknutý zadní pravý lem blatníku. Jinak si hlavně přeji, ať auto slouží nějaký ten pátek bez nečekaných velkých investic.
A pár fotek pro začátek: