
ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Potřebuji radu, netušíte, co by mohlo způsobovat zvyšování otáček na volnoběh v současných mrazech? Auto normálně nastartuje, jede o.k. a po cca 15 minutách po vyřazení začne "řvát", otáčky letí do 5000, spouští se ventilátor, prostě blbne. Po chvíli to ustane a po nějakých 5 minutách to začne nanovo. Po zařazení stupně jede normálně, dělá to jen na volnoběh. Plynový pedál viset nezůstává, tak co třeba termostat? Rozvody byly dělané minulý rok, chladící kapalina tam je... Jde o 2.5, V6. Nechce se mi zase otravovat s opravou Johnnyho 

MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Termostat nene, to je něco s elektrikou, čidloteploty, přechodovej odpor v kabelech/.... 

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Že by čidlo? To už jsme podezřívali, jak to v létě občas zablblo, jenže u tebe to auto vždycky jede jak nové a závady se ukázat nechtěj
Jinak po tom polazení naposledy to bylo vážně znát, už jsem z Emči neměla takový tankoidní pocit, jela jako pírko.

MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Tak toje dobře snad mu to vydrží, já jsem si pořídil taky V6 2litr
Už mě to pěkně pozlobilo s kabelama ke svíčkám, teď startér... A musím to taky poladit aby to ožilo, je to taky takovy mrtvý do 5ti tisíc ot.
Ale jak je to lehký, dá se stím jezdit.
čidlo teploty se koupit dá normálně, nevim jaká je výměna, ale myslím že se maximálně musí zase schodit sání.


čidlo teploty se koupit dá normálně, nevim jaká je výměna, ale myslím že se maximálně musí zase schodit sání.

Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech

... posledních 14 dní mě trápilo úplně to stejné a na sněhu to bylo docela na zabití, ale mě se regulerně sekal plynový pedál, protože jsem sundal nohy z pedálů a zrychloval jsem. A dělalo to když začalo takto mrznou a po té, co se motor zahřál (asi tam vznikne velký rozdíl v roztažnosti zahrátých a ochlazených částí tak, že se zadrhávají).
Našel jsem že to je celkem běžný problém a stačí jen vyčistit a promazat hebla kolem klapky. Mě pomohlo prostříkání bovdenu a mechanismu na klapce konkordem. Až bude teplo, tak to rozeberu a vyčistím....
Může být, že se ti třeba neseká tolik a motor tak nemá dost síly, aby táhl, ale do otáček to pomalu půjde. Takže tohle vyzkoušej.
No a pak to může být problém ve volnoběžném ventilu.... vyčistit, promazat...
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Už aby bylo tepleji, aby se na to dalo kouknout, teď si pod to lehat na sněhu bude zážitek. Pro jistotu kouknu i na ten pedál, ale nezdá se mi, že by auto zrychlovalo, navíc ty otáčky hned spadly a i poté, co sundám nohu z pedálu, tak se tak nějak držely na normálu (což by vlastně ale taky neměly, měly by jít dolů a auto zpomalovat, už jsem z toho jelen, já tak nesnášim, když začne auto dělat něco co nemá, jsem pak vynervená
...). S Emčou už jsem si odvykla na takové ty adrenalinové jízdy typu nebrzdící auto, urezlá náprava apod., je to auto řidičsky vstřícné, nezáludné, zatím až na pár drobností neporuchové a prostě je to MG 


MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Jo ty jsi žena!
.... skvělé
Nějak tu vždy člověk předpokládá, že na druhé straně je chlap
Nene, není to v pedálu, ani nemusíš lézt pod auto. Otevřeš kapotu a kolem motoru jakoby z levé části vede lanovod až ke klapce, která je blíž kabině za filtrem. Lanko se dá odpojit a do bovdenu nastříkat olej a nechat to zvedlé, ať to do něj zateče. A pak stříknout i mechanismus na klapce. Oni asi i ty pružinky jsou po těch letech unavené a když jsou špinavé, ale nenamazané a je zima, tak nemají dostatečnou sílu dotáhnout klapku do dorazu.



Nene, není to v pedálu, ani nemusíš lézt pod auto. Otevřeš kapotu a kolem motoru jakoby z levé části vede lanovod až ke klapce, která je blíž kabině za filtrem. Lanko se dá odpojit a do bovdenu nastříkat olej a nechat to zvedlé, ať to do něj zateče. A pak stříknout i mechanismus na klapce. Oni asi i ty pružinky jsou po těch letech unavené a když jsou špinavé, ale nenamazané a je zima, tak nemají dostatečnou sílu dotáhnout klapku do dorazu.
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
U Freelanderu se mi stalo něco velmi podobného - příčinou bylo cosi ( už nevím přesně co - je to dlouho), co se připlétalo do mechanizmu kolem klapky postupně tak dlouho, až to drželo plný plyn - v kombinaci s automatem a přítelkyní za volantem to byly velmi vzrušující okamžiky
Jen vím, že to byla taková nenápadná maličkost....

Jen vím, že to byla taková nenápadná maličkost....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Chlapci a děvčata, něco podobnýho jsem řešik kdysi dávno tady na fóru u 45 1,4 mý drahý polovičky. Nakonec jsem zjistil, že jak se vrací z motoru odvětráváním výpary (u našich KV6 pro jistotu i olej) před klapku, tak se to tam orosí, za jízdy zmrzne a led nedovolí klapce úplně zavřít a hurá do otáček. Led je sviňa...
Koukám co je u nás v kraji najednou ZT k vidění... Rokycany...
J0hny: Zkontroluj VIS motorky. Bez nich je to lemra líná.
Koukám co je u nás v kraji najednou ZT k vidění... Rokycany...
J0hny: Zkontroluj VIS motorky. Bez nich je to lemra líná.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
jak píše michal, vysráží se tam voda a spolu s olejem to dělá bordel, chce to klapku vytáhnout a vyčistit, postříkaní mechanizmu zvenčí možná trochu pomůže, ale spíš ne a lanko od plynu chodí krásně lehce, není potřeba mazat, ale neuškodí to, já už řešil na druhé V6 a vždy pomohlo až vyčištění a promazání klapky 

hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná
Re: ZT- T a vysoké otáčky v mrazech
Děkuji všem za rady, lanko i to kolem klapky prostříkáno, o příštím víkendu se ještě klapce podíváme na zoubek zblízka.
Jinak pro Trundu - pod nickem psával občas i manžel, jakožto bývalý majitel Roveru 200, tak proto máš možná pocit, že na druhé straně je chlap
Jinak pro Trundu - pod nickem psával občas i manžel, jakožto bývalý majitel Roveru 200, tak proto máš možná pocit, že na druhé straně je chlap

MG ZT-T 190 (17.4.2003, Starlight Silver, vyrobeno jako 1099. z 1756 ZT-T 190), Rover 214/55kw (1998 - †2015)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)
MG ZT 120 (11.11.2004, Pearl Black, 832 z 921 ZT120)