Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Kdybyste někdo na tomto typu auta měli problém se zasekáváním ventilační klapky, která uzavírá vnitřní cirkulaci vzduchu, tak ta je poměrně dobře přístupná po demontáži kastlíku před spolujezdcem. Včera jsem si tím prošel, protože se mi klapka přestala otevírat zcela a auto se začalo nesnesitelně mlžit.
Klapka je ovládaná kovovým ramínkem s drážkou, ve které se pohybuje čep ramene z malého elektromotoru, který tím celým pohybuje. Myslel jsem, že je to větší věda, ale dalo se s tím pohrát celkem snadno. V mém případě byl čep vyskočený z drážky, takže při aktivaci elektromotoru se pohnulo ramínko, ale pohyb se nepřenášel na druhou část s drážkou a klapka tak zůstávala v parkovací poloze (zavřeno).
Po nahození se projevil druhý problém, a to hlučná rána při pohybu z uzavřené do otevřené polohy. Klapka zkrátka jako by o něco drhla. Ramínko bylo špatně vytvarované nebo to v továrně blbě sestavili, nevím, každopádně to na jednu stranu do zavřené polohy klapku hrozně dotlačilo a ta se při otevírání zasekávala. Naopak v otevřené poloze byla trošku volná. Přiohnutí ramínka o pár mm správným směrem problém beze zbytku vyřešilo a klapka chodí jako nová.
Potřebné operační nástroje:
- Torx T15 na demontáž kastlíku
- malý křížový šroubovák na povolení ramínka na čepu kladky
Nezbytná znalost:
- hlavolam Jana Tleskače, aneb jak vytáhnout ježka z klece
Hodí se:
- dovednost amatérského gynekologa
Klapka je ovládaná kovovým ramínkem s drážkou, ve které se pohybuje čep ramene z malého elektromotoru, který tím celým pohybuje. Myslel jsem, že je to větší věda, ale dalo se s tím pohrát celkem snadno. V mém případě byl čep vyskočený z drážky, takže při aktivaci elektromotoru se pohnulo ramínko, ale pohyb se nepřenášel na druhou část s drážkou a klapka tak zůstávala v parkovací poloze (zavřeno).
Po nahození se projevil druhý problém, a to hlučná rána při pohybu z uzavřené do otevřené polohy. Klapka zkrátka jako by o něco drhla. Ramínko bylo špatně vytvarované nebo to v továrně blbě sestavili, nevím, každopádně to na jednu stranu do zavřené polohy klapku hrozně dotlačilo a ta se při otevírání zasekávala. Naopak v otevřené poloze byla trošku volná. Přiohnutí ramínka o pár mm správným směrem problém beze zbytku vyřešilo a klapka chodí jako nová.
Potřebné operační nástroje:
- Torx T15 na demontáž kastlíku
- malý křížový šroubovák na povolení ramínka na čepu kladky
Nezbytná znalost:
- hlavolam Jana Tleskače, aneb jak vytáhnout ježka z klece
Hodí se:
- dovednost amatérského gynekologa
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Gratulace
To ramínko je z jakého materiálu?

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Tak 2-3 mm plech, výlisek. Že by se to provozem ohnulo, to si nemyslím. Vypadalo to OK, ale nefungovalo to 100%.
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Tak fajn, že to je věc, která se dá takto snadno opravit.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Po Vánocích na horách MG postihl problém -- odmítlo nastartovat. Nebudu napínat, problém je vyřešen a řešení je v posledním odstavci. Příčin takového problému může být celá řada, tak snad to někomu dá vodítko při řešení podobných projevů.
Všechno se tvářilo normálně, elektrika, žhavení, startér točil motorem, ale ten ani neškytl. Palubní napětí baterie v servisním menu zobrazovalo něco přes 12 V, při zátěži v momentě startu klesalo na cca 7,5 V. První podezřelá tedy baterie. Po dobití přes noc auto nastartovalo, několik pojížděk zvládlo, ale další den ráno se situace opakovala. Následovala koupě nové baterky, se kterou auto opět nastartovalo. Po příjezdu domů auto dva dny stálo a problém se objevil znova. Baterka OK. Nakonec chytlo, ale převodovka padla do nouzového režimu. Po zhasnutí a novém startu vše OK. Uskutečnil jsem ještě několik jízd, ale pak se problém stupňoval, až jsem nakonec auto nenastartoval ani odpojením baterie na nějaký čas, prostě nijak. Když auto konečně za dalšího půl dne naskočilo, na nic jsem už nečekal a vezl ho rovnou k doktorovi Mirdovi na dílnu.
Diagnostika ukázala několik chyb, ale co se opakovalo všude, byla závada CAN signálu (chybový kód v ECU motoru P1E00, v TCU převodovky P1840). Zkoušeli jsme kde co, měli jsme připojenou i druhou převodovku, prohazovali jsme různá čidla kliky, vačky (metoda pokus-omyl), odpojovali alternátor i další příslušenství, ale závada byla stále stejná. Po dalších zkouškách jsme vyloučili převodovku, imobilizér i další systémy a postupně jsme dospěli k tomu, že auto z nějakého důvodu odmítá pustit palivo do vstřikovačů. Když se motor povedlo nahodit rozprašováním paliva do sání, bylo možné online sledovat, co se za běhu děje v ECU a tam se našla zrada -- její vnitřní napětí kolísalo v rozmezí cca 6-14 V). Že by tedy ECU? Po dalším bádání se ukázalo, že chyba je v jejím napájení kabelovým svazkem od pojistkové skříně.
Viníkem všech potíží se nakonec stala pojistková skříň v motorovém prostoru, kde zřejmě vlivem stárnutí a povětrnostních změn (teplota, vlhkost) došlo ke zvýšení přechodového odporu v některém spoji, což způsobovalo kolísavé napětí ECU a její dysfunkci. Po nahrazení pojistkové skříně za jinou auto bez problému opět startuje. Děkuji tímto uctivě Mirdovi za vynaložené úsilí a opravu auta!
Všechno se tvářilo normálně, elektrika, žhavení, startér točil motorem, ale ten ani neškytl. Palubní napětí baterie v servisním menu zobrazovalo něco přes 12 V, při zátěži v momentě startu klesalo na cca 7,5 V. První podezřelá tedy baterie. Po dobití přes noc auto nastartovalo, několik pojížděk zvládlo, ale další den ráno se situace opakovala. Následovala koupě nové baterky, se kterou auto opět nastartovalo. Po příjezdu domů auto dva dny stálo a problém se objevil znova. Baterka OK. Nakonec chytlo, ale převodovka padla do nouzového režimu. Po zhasnutí a novém startu vše OK. Uskutečnil jsem ještě několik jízd, ale pak se problém stupňoval, až jsem nakonec auto nenastartoval ani odpojením baterie na nějaký čas, prostě nijak. Když auto konečně za dalšího půl dne naskočilo, na nic jsem už nečekal a vezl ho rovnou k doktorovi Mirdovi na dílnu.
Diagnostika ukázala několik chyb, ale co se opakovalo všude, byla závada CAN signálu (chybový kód v ECU motoru P1E00, v TCU převodovky P1840). Zkoušeli jsme kde co, měli jsme připojenou i druhou převodovku, prohazovali jsme různá čidla kliky, vačky (metoda pokus-omyl), odpojovali alternátor i další příslušenství, ale závada byla stále stejná. Po dalších zkouškách jsme vyloučili převodovku, imobilizér i další systémy a postupně jsme dospěli k tomu, že auto z nějakého důvodu odmítá pustit palivo do vstřikovačů. Když se motor povedlo nahodit rozprašováním paliva do sání, bylo možné online sledovat, co se za běhu děje v ECU a tam se našla zrada -- její vnitřní napětí kolísalo v rozmezí cca 6-14 V). Že by tedy ECU? Po dalším bádání se ukázalo, že chyba je v jejím napájení kabelovým svazkem od pojistkové skříně.
Viníkem všech potíží se nakonec stala pojistková skříň v motorovém prostoru, kde zřejmě vlivem stárnutí a povětrnostních změn (teplota, vlhkost) došlo ke zvýšení přechodového odporu v některém spoji, což způsobovalo kolísavé napětí ECU a její dysfunkci. Po nahrazení pojistkové skříně za jinou auto bez problému opět startuje. Děkuji tímto uctivě Mirdovi za vynaložené úsilí a opravu auta!
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Tak to sis ty svátky hezky užil. Hlavní je, že je vyřešeno. A pro ostatní nápověda.
A ty máš automat, že padla převodovka do nouzáku? Nějak jsem to nepostřehl v Sýkořicích...
A ty máš automat, že padla převodovka do nouzáku? Nějak jsem to nepostřehl v Sýkořicích...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Jaksi jsem byl u této záležitosti přítomen a když se to chování ani po výměně baterky nezlepšilo, tak jsem říkal, že se to bude muset okáknout pořádně, aby se to dalo vyřešit. Což se naštěstí stalo
Navíc ze začátku těch problémů, kdy to ještě bylo schopné nastartovat s mojí baterkou, jsme to měli napojené na diagnostice a to drastické kolísání napětí tam nebylo.
Každopádně. Nebylo by od věci, aby jsme si každý na svém autě hezky rozkuchali pojistkovku a preventivně v ní vyčistili a namazali kontakty. Tak jako že obecně prošli minimálně všechny konektory na čidlech. Jen v mém okolí to byl během svátků druhý případ R75/ZT, kdy auto haprovalo v důsledku oxidace na kontaktech.

Každopádně. Nebylo by od věci, aby jsme si každý na svém autě hezky rozkuchali pojistkovku a preventivně v ní vyčistili a namazali kontakty. Tak jako že obecně prošli minimálně všechny konektory na čidlech. Jen v mém okolí to byl během svátků druhý případ R75/ZT, kdy auto haprovalo v důsledku oxidace na kontaktech.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
@michal.lom -- ano, mám automat
@Trunda -- kolísání napětí se konalo uvnitř ECU, nikde jinde (na diagnostice lze sledovat zvlášť). Palubní napětí na přístrojovce bylo v normálu.
Dodatek -- auto bylo kdysi dávno (cca před 10 lety) lehce ťuklé na předek. Já to tenkrát neviděl, ale podle předchozího majitele šlo jen o nárazník, údajně to přežila bez poškození i chladičová stěna. Nicméně ten levý roh není úplně tak, jak by měl být a ta pojistkovka měla zespodu prasklinu. Ne velkou, ale byla tam a bylo to určitě způsobené přenosem sil zepředu přes výztuhy a nosníky, které tam jsou. V průběhu let tam pak mohla pronikat vzdušná vlhkost a urychlit degradaci některých kontaktů uvnitř. Jen hypotéza, ale indicie na tento scénář ukazují.
@Trunda -- kolísání napětí se konalo uvnitř ECU, nikde jinde (na diagnostice lze sledovat zvlášť). Palubní napětí na přístrojovce bylo v normálu.
Dodatek -- auto bylo kdysi dávno (cca před 10 lety) lehce ťuklé na předek. Já to tenkrát neviděl, ale podle předchozího majitele šlo jen o nárazník, údajně to přežila bez poškození i chladičová stěna. Nicméně ten levý roh není úplně tak, jak by měl být a ta pojistkovka měla zespodu prasklinu. Ne velkou, ale byla tam a bylo to určitě způsobené přenosem sil zepředu přes výztuhy a nosníky, které tam jsou. V průběhu let tam pak mohla pronikat vzdušná vlhkost a urychlit degradaci některých kontaktů uvnitř. Jen hypotéza, ale indicie na tento scénář ukazují.
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Však jsem ho sledoval diagnostikou, ale tehdy to byl hlavně problém vycuclé baterky.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Asi taky ... tu baterku jsem nevyhazoval, zátěžový test nakonec ukázal, že její celková kondice ani po dobití není moc dobrá. Chvíli by ještě fungovala, ale v mrazech by asi stejně odpadla. Mirda si ji na něco nechal.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pearl Black MG ZT MkII by AnderN
Klapka ventilace zase bouchá, vždy když auto vychladne ... asi je fakt deformovaná ta klapka samotná. Co už, hlavně že se neseká a auto se nemlží.