
MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic ex první MG ;-)
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Kdyby ses včas zeptal... neboj, všechny neprdly, jeden, nebo dva... a nebyly drahý... a jiný stejně neseženeš, tak co... 

Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Jak zeptal?! ..... ty máš povinnost sem psát naprosto všechno, co se kolem tvého auta děje! Grrrrrrrr! 
Jako už na fotce jsem na to koukal, že to s tou drážkou vypadá nějak podezřele divně....

Jako už na fotce jsem na to koukal, že to s tou drážkou vypadá nějak podezřele divně....
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak promiň, polepším se.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Auto teď stává venku a tak je to příležitost odladit průsaky vody do auta. Nic dramatického... už mi opět netěsní těsnění kolem skla na pátých dveřích. Musím to zas nacpat nějakým silikonem.
Ale tedy horší bylo zjištění, kdy jsem objevil ráno kapky vody kolem páčky otevírání kapoty a mírně navlhlý koberec pod tím. No... tak jsem nejprve lankem zkusil prošťouchnout odtoky ze střešního okna, přičemž no problemo. A tak jsem oddělal plasty pod palubkou a opět nikde nic podezřelého. Zemnící body krásné bez koroze, což je nejlepší indikátor toho , že koberec nikdy nenabral vodu. A tak jsem je stříknul olejem a voskem, ať slouží dál. Odtoková trobka do vyustění držela naprosto bez vůle a vypadala jako kdyby ji tam někdo asi zalepil. Nikde nic okorodovaného. Jenže kovářova kobyla... vyndal jsem jednotku světel a tam překvápko - pěkně nakvašená oxidace od toho, jak do jednotky nakapalo někde shora. Tož koukám zkama to tam može téct... nad tím místem je vyboulení té malé přihrádky a na ni tam musí někde kapat ze sloupku. Tak jsem tam nacpal endoskop a prolezl s ním sloup kudma to šlo a tam všechno krásně čisté. Jednou se mi tam kamerka sekla tak, že už jsem se smířil s tím, že se holt stane součástí výbavy
... Ale fakt nikde nic.
Tedy jednotku jsem vyčistil, propájel, zalakoval a na to vyboulení nad ní jsem nalepil kus tuhé fólie tak, aby to udělalo stříšku a případně to kapalo až za jednotku na plastový kryt nad pedály.
Nevím.... jestli to někde sákne kolem skla, nebo co, ale přijde mi to jako klasika, protože polovina pětasedem má takto nakapáno do jednotky světel.... už si ale nevybavuji, jestli to bylo i u variant bez střešního okna.
Ale tedy horší bylo zjištění, kdy jsem objevil ráno kapky vody kolem páčky otevírání kapoty a mírně navlhlý koberec pod tím. No... tak jsem nejprve lankem zkusil prošťouchnout odtoky ze střešního okna, přičemž no problemo. A tak jsem oddělal plasty pod palubkou a opět nikde nic podezřelého. Zemnící body krásné bez koroze, což je nejlepší indikátor toho , že koberec nikdy nenabral vodu. A tak jsem je stříknul olejem a voskem, ať slouží dál. Odtoková trobka do vyustění držela naprosto bez vůle a vypadala jako kdyby ji tam někdo asi zalepil. Nikde nic okorodovaného. Jenže kovářova kobyla... vyndal jsem jednotku světel a tam překvápko - pěkně nakvašená oxidace od toho, jak do jednotky nakapalo někde shora. Tož koukám zkama to tam može téct... nad tím místem je vyboulení té malé přihrádky a na ni tam musí někde kapat ze sloupku. Tak jsem tam nacpal endoskop a prolezl s ním sloup kudma to šlo a tam všechno krásně čisté. Jednou se mi tam kamerka sekla tak, že už jsem se smířil s tím, že se holt stane součástí výbavy

Tedy jednotku jsem vyčistil, propájel, zalakoval a na to vyboulení nad ní jsem nalepil kus tuhé fólie tak, aby to udělalo stříšku a případně to kapalo až za jednotku na plastový kryt nad pedály.
Nevím.... jestli to někde sákne kolem skla, nebo co, ale přijde mi to jako klasika, protože polovina pětasedem má takto nakapáno do jednotky světel.... už si ale nevybavuji, jestli to bylo i u variant bez střešního okna.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Zkus tam nacpat ubrousek, či záchodový papír a pak to pořádně zvenčí pokrop vodou.
Ten průnik se musí někde pěkně ukázat.
To, že tam endoskopem nic neuvidíš, mě neudivuje, jelikož menší množství zaschlé dešťové vody nedělá téměř žádné stopy.
A taky to častěji kontroluj, pokud hned nenalezneš průnik vody, může znamenat, že se díra dočasně zatáhla. Jednou se to může projevit.
Tipuju to na zdegradovaný Plastizol.
Ten průnik se musí někde pěkně ukázat.
To, že tam endoskopem nic neuvidíš, mě neudivuje, jelikož menší množství zaschlé dešťové vody nedělá téměř žádné stopy.
A taky to častěji kontroluj, pokud hned nenalezneš průnik vody, může znamenat, že se díra dočasně zatáhla. Jednou se to může projevit.
Tipuju to na zdegradovaný Plastizol.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Ty, to bude fakt strašně málo prosákat, protože tu teď několik dní fakt slušně lilo a do auta se dostalo jen pár kapek. Jako vykoumat to přesné místo bude asi nemožné.... to bych musel oškubat čalounení na sloupku a sundat stropnici. Takže spíš bych měl demontovat lišty ve střešních žlábcích, oddělat lištu kolem skla a proflákat to tam voskem... jako co víc s tím lze udělat, pokud nenechám přelepit sklo....
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Vykoumat to místo bude možná složité, nicméně pokud neuděláš přesnou diagnostiku, tak to efektivně nevyřešíš, či jen hodně zdlouhavě a úmorně, jen strávíš kopu času silikonováním a utěsňováním kdečeho, až to pak bude někdy v létě 2022 v pořádku.
V práci jsem kdysi řešil pro našeho zákazníka zkoušku těsnosti proti vodě (krytí už nevím, jaké bylo, asi IPX5) u svítidla, až na pátý pokus to opravil. Výsledky do té doby byly celkem mizerné, pořád tam byly uvnitř kapky, furt něco silikonoval a papíroval, atd..., pak jsme zjistili problém a bylo po něm. Jedna z metod byla tam nacpat savý papír. To dost napomohlo.
Je nutné lokalizovat místo a směr, odkud voda, přitéká.
V Tvém případě, dělej víš jak
Nic není nemožné, ani v tom našem malém světě.
V práci jsem kdysi řešil pro našeho zákazníka zkoušku těsnosti proti vodě (krytí už nevím, jaké bylo, asi IPX5) u svítidla, až na pátý pokus to opravil. Výsledky do té doby byly celkem mizerné, pořád tam byly uvnitř kapky, furt něco silikonoval a papíroval, atd..., pak jsme zjistili problém a bylo po něm. Jedna z metod byla tam nacpat savý papír. To dost napomohlo.
Je nutné lokalizovat místo a směr, odkud voda, přitéká.
V Tvém případě, dělej víš jak

Nic není nemožné, ani v tom našem malém světě.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak hilfe hilfe!!!!
Někudma mi teče po zadních sloupcích. Vyvěrá to na obou stranách jakoby v místě, kde navazuje světlešedý plast sloupku na spodní plast tmavého čalounění boku kufru. V nejzadnějším dolním rohu bočního okna a vyvěrá to buď mezi plechy, nebo plechem a tmelem skla. Zatím se mi to nepodařilo lépe identifikovat. Ale teče to tama celkem fest.
Buď už netěsní lepidlo bočních skel, nebo je zrada ve střešních žlábcích. Na střešní žlábky bych někdy kouknul, ale co s těmi bočními okny? To jako vyříznout a nalepit bez poškození toho plastového orámování asi bude fest problém ne? Můžu to prolejt nějakým voskem, ale jako úplně dvakrát se mi do toho nechce, protože co ten vosk časem napáchá mezi sklem a lepidlem..... aby mi pak někde nevypadlo celé okno
Jako kdo pětasedmu normálně parkuje venku na dešti, tak to je peklo.... do toho auta zatéká milionem míst
.... mě to auto asi žije v celkem slušném stavu jen díky tomu, že na dešti to stojí spíš výjimečně.
Někudma mi teče po zadních sloupcích. Vyvěrá to na obou stranách jakoby v místě, kde navazuje světlešedý plast sloupku na spodní plast tmavého čalounění boku kufru. V nejzadnějším dolním rohu bočního okna a vyvěrá to buď mezi plechy, nebo plechem a tmelem skla. Zatím se mi to nepodařilo lépe identifikovat. Ale teče to tama celkem fest.
Buď už netěsní lepidlo bočních skel, nebo je zrada ve střešních žlábcích. Na střešní žlábky bych někdy kouknul, ale co s těmi bočními okny? To jako vyříznout a nalepit bez poškození toho plastového orámování asi bude fest problém ne? Můžu to prolejt nějakým voskem, ale jako úplně dvakrát se mi do toho nechce, protože co ten vosk časem napáchá mezi sklem a lepidlem..... aby mi pak někde nevypadlo celé okno

Jako kdo pětasedmu normálně parkuje venku na dešti, tak to je peklo.... do toho auta zatéká milionem míst

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Pětasedma prostě není auto do deště....
Jak mohli v Anglii vyrobit auto tak šíleně náchylné a vodu?
No jo, tak je to samozřejmě tím, že je to auto staré a všechno těsnění je zpuchřelé, co těsnilo kdysi, dnes už ne....
Po těch zadních sloupcích mi teče pořád. A to na jedné straně i přes to, že jsem to zadní boční sklo oblepil.
Ale aktuálně tam největší zlo bylo v těsnění kolem kufrového otvoru. To těsnění tam kdysi bylo dané na nějakém tmelu, nicméně teď to těsnění funguje přesně naopak a o tak, že po cestě dolů voda kolem něj teče tak, že zavzlíná mezi plechový lem a těsnění a dole to vyvěrá přesně do kufru. Tama to teče fakt fest, takže v sobotu ráno zas byla rezerva v bazénu. Zkusil jsem to těsnění na noc vyprat pryč. V noci zas šupec jako prase, tak jsem tam ráno čekal opět potopu a ono ne! To mrtě zatékání je opravdu tím pitomým těsněním. Takže jak zas budou vedra, nechám to pořádně vyschnout, na lemu a okolo odstraním korozi a těsnění tam plácnu zpět na nějaký tmel.
Další věc, co se mi nelíbila, byl ten plast nad kufrovým otvorem, který kryje to čelo. Do plechu je to upevněné v takových plastových vložkách s kovovým klipem. Ty vložky jsou uzavřené a kolem dokola měly kdysi cosi jako gumový O kroužek, který už ale dávno zpuchřel. Bohužel kromě jednoho úchytu jsem ten krycí plast z tama urval, ale to fuk. Vydloubal jsem ty plastový vložky všechny ven a otvory po nich jsem zkusmo přelepil silikonovou lepící páskou.
Bohužel tedy ráno sice nebyla v rezervě taková potopa, ale někde kolem těch bočních skel to pořád teče. Na jedná straně to prokapává na mechaniku GPS, na druhé straně to teče po subwooferu. Ale do háje kde se tam ta voda bere, to mi hlava nebere... na jedné straně jsem oblepil sklo, na druhé straně jsem střešní žlábky revidoval. Nechápu!
Nevíte někdo jak nedestruktivně sundat na těch zadních bočních oknech tu kovovou lištu na tom rámu dokola, aby se dalo dostat za gumové těsnění?
Jako myslím si, že těmi boky to proteče když prší fakt silně... nezdá se mi že by to souviselo se střešním oknem, bo tohle je už fakt hodně vzadu a odtok jde tím předchozím sloupkem.
No jak bude bez deště, tak asi zkusím polévat okénka, případně žlábky, případně střešní okno a uvidím. Možná budu muset demontovat boční čalounění, abych lépe viděl co se tam děje.

No jo, tak je to samozřejmě tím, že je to auto staré a všechno těsnění je zpuchřelé, co těsnilo kdysi, dnes už ne....
Po těch zadních sloupcích mi teče pořád. A to na jedné straně i přes to, že jsem to zadní boční sklo oblepil.
Ale aktuálně tam největší zlo bylo v těsnění kolem kufrového otvoru. To těsnění tam kdysi bylo dané na nějakém tmelu, nicméně teď to těsnění funguje přesně naopak a o tak, že po cestě dolů voda kolem něj teče tak, že zavzlíná mezi plechový lem a těsnění a dole to vyvěrá přesně do kufru. Tama to teče fakt fest, takže v sobotu ráno zas byla rezerva v bazénu. Zkusil jsem to těsnění na noc vyprat pryč. V noci zas šupec jako prase, tak jsem tam ráno čekal opět potopu a ono ne! To mrtě zatékání je opravdu tím pitomým těsněním. Takže jak zas budou vedra, nechám to pořádně vyschnout, na lemu a okolo odstraním korozi a těsnění tam plácnu zpět na nějaký tmel.
Další věc, co se mi nelíbila, byl ten plast nad kufrovým otvorem, který kryje to čelo. Do plechu je to upevněné v takových plastových vložkách s kovovým klipem. Ty vložky jsou uzavřené a kolem dokola měly kdysi cosi jako gumový O kroužek, který už ale dávno zpuchřel. Bohužel kromě jednoho úchytu jsem ten krycí plast z tama urval, ale to fuk. Vydloubal jsem ty plastový vložky všechny ven a otvory po nich jsem zkusmo přelepil silikonovou lepící páskou.
Bohužel tedy ráno sice nebyla v rezervě taková potopa, ale někde kolem těch bočních skel to pořád teče. Na jedná straně to prokapává na mechaniku GPS, na druhé straně to teče po subwooferu. Ale do háje kde se tam ta voda bere, to mi hlava nebere... na jedné straně jsem oblepil sklo, na druhé straně jsem střešní žlábky revidoval. Nechápu!
Nevíte někdo jak nedestruktivně sundat na těch zadních bočních oknech tu kovovou lištu na tom rámu dokola, aby se dalo dostat za gumové těsnění?
Jako myslím si, že těmi boky to proteče když prší fakt silně... nezdá se mi že by to souviselo se střešním oknem, bo tohle je už fakt hodně vzadu a odtok jde tím předchozím sloupkem.
No jak bude bez deště, tak asi zkusím polévat okénka, případně žlábky, případně střešní okno a uvidím. Možná budu muset demontovat boční čalounění, abych lépe viděl co se tam děje.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Naštěstí jsem byl zrovna doma...
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
No potěš. Tak něco takovýho mi zlikvidovalo pár let zpátky stříbrnýho dárce orgánů...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Vypadá to, že snad bez následků, ale nevím nevím, kdyby jsme to nepřikryli.... těžko říct, ale párkrát jsem tou kroupou dostal a vcelku to i bolelo
... na ZRu jsem stihl dát aspoň papíry na skla, ale na plechu jsem tam nic nikde neviděl, tak přeci jen ty festovní plechy tomu snad odolaly.

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Jo tohle uz jsou docela velky kroupy. Z mych spise pocitovych vedomosti, je tohle tak ta velikost, kde se to lame mezi tim, ze to (stranou uplne papiraku) nic jeste neudela a ze uz to muze neco i zpusobit. Byt o neco mensi, tak bych se ani moc nebal bez prikryti, Byt ale o neco malo mensi, tak uz se bojim fest.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Nejsem v tom sám.... kontaktoval mě Make, že na svém Tourerkovi řeší úplně stejné problémy se zatékáním.
Já jsem vyřešil jednu příčinu. Nebo tedy není to ještě dofinišováno, ale v principu už mi tama nezatéká. Šlo tedy o zatékání skrz těsnění kolem pátých dveří, kdy se nahoře, respektive pak při stékání po bocích okolo voda nabrala do těsnění a pak z něj vyvěrala přímo dole u zámku a hezky přímo do auta. Těsnění tam v originálu je dané na nějakém tmelu, ale asi po několikeré demontáži už nefungovalo a chovalo se to roky takto. Takže plechy kolem zámku byly už pěkně ohnilé. To jsem vybrousil, zatím natřel Dinitrolem Rust Convertor a tu dolní hranu plechu pod těsněním jsem nastříkal voskem. A to zabralo.... už to tama neteče a u rezervy je to suché,
Nicméně to zatékání kolem zadních bočních okének stále existuje. Řekl bych, že už to není tolik. Co už je téměř jisté, tak že to není lepidlem kolem skla. Na jedné straně jsem ho měl oblepené a stejně to tam teklo. Make mi to taky potvrdil, že mu to kontrolovali někde u autoskláře a tuto možnost vyvrátili. Není to ani těmi dírami pro uchycení plastu nad otvorem kufru. Ty mám stále zalepené (mimochodem ta silikonová páska je peckovní - drží a na slunku zatím vůbec nijak nezdegradovala a i ta lepivá vnější strana pořád lepí). Make mi poslal tento odkaz, kde to anglán řešil také a s analýzou zdroje si dal práci a vypadá to na to, že to opět sákne tmelem mezi plechy na pomezí střešního žlábku a dveří.....
https://www.mg-rover.org/threads/water- ... er.408729/
No já to ve střešním žlábku prolil voskem a nic moc se nezměnilo, ale neprolil jsem tu linii dál v otvoru dveří, takže zítra to udělám. Zatím nepůjdu do nějakého přetmelování, jen tím voskem to dočasně překryju a pro vyzkoušení by to mělo stačit.
Já jsem vyřešil jednu příčinu. Nebo tedy není to ještě dofinišováno, ale v principu už mi tama nezatéká. Šlo tedy o zatékání skrz těsnění kolem pátých dveří, kdy se nahoře, respektive pak při stékání po bocích okolo voda nabrala do těsnění a pak z něj vyvěrala přímo dole u zámku a hezky přímo do auta. Těsnění tam v originálu je dané na nějakém tmelu, ale asi po několikeré demontáži už nefungovalo a chovalo se to roky takto. Takže plechy kolem zámku byly už pěkně ohnilé. To jsem vybrousil, zatím natřel Dinitrolem Rust Convertor a tu dolní hranu plechu pod těsněním jsem nastříkal voskem. A to zabralo.... už to tama neteče a u rezervy je to suché,
Nicméně to zatékání kolem zadních bočních okének stále existuje. Řekl bych, že už to není tolik. Co už je téměř jisté, tak že to není lepidlem kolem skla. Na jedné straně jsem ho měl oblepené a stejně to tam teklo. Make mi to taky potvrdil, že mu to kontrolovali někde u autoskláře a tuto možnost vyvrátili. Není to ani těmi dírami pro uchycení plastu nad otvorem kufru. Ty mám stále zalepené (mimochodem ta silikonová páska je peckovní - drží a na slunku zatím vůbec nijak nezdegradovala a i ta lepivá vnější strana pořád lepí). Make mi poslal tento odkaz, kde to anglán řešil také a s analýzou zdroje si dal práci a vypadá to na to, že to opět sákne tmelem mezi plechy na pomezí střešního žlábku a dveří.....
https://www.mg-rover.org/threads/water- ... er.408729/
No já to ve střešním žlábku prolil voskem a nic moc se nezměnilo, ale neprolil jsem tu linii dál v otvoru dveří, takže zítra to udělám. Zatím nepůjdu do nějakého přetmelování, jen tím voskem to dočasně překryju a pro vyzkoušení by to mělo stačit.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG [emoji6]
Tak mám rozdělaný pravý žlábek a .... tfuj tajbl!
Prasklinky, ta zdní mufna hagusu se vyšroubovala z karoserie, takže ta tam dost možná byla leta volná a kolem ní se to fostávalo mezi plechy. A nad předním sklem pod lištou taky praskliny v tmelu ako prase... no mám co dělat. Večer dám detailní info
Prasklinky, ta zdní mufna hagusu se vyšroubovala z karoserie, takže ta tam dost možná byla leta volná a kolem ní se to fostávalo mezi plechy. A nad předním sklem pod lištou taky praskliny v tmelu ako prase... no mám co dělat. Večer dám detailní info
