MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic ex první MG ;-)

Odpovědět
michal.lom
Příspěvky: 1469
Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » pon pro 03, 2018 22:05

IMG_7287.JPG
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue

Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pon pro 03, 2018 22:28

Ne to nechcu.... ne ne ne. Neukazuj mi to! :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Pítrs » úte pro 04, 2018 7:47

Trunda píše:
pon pro 03, 2018 22:02
Oukej.... já bych se potřeboval zbavit té spotřeby oleje. To je to, co mi pije krev.
Zimu nějak přežijeme a pak to vypukne.
Dobře tak synku.
Já bych šel do té rozborky.
S tou cenou jsem se asi přetnul- ale opravdu jsem myslel udělat kompletní repas, GO motoru je prostě zákrok, který z toho motoru udělá nový.
Když to žere olej, tak minimálně překroužkovat.
A když už to bude rozebrané, tak bych vyměnil i vložky válců (případně přehonoval, dle stavu a ovality), všechny pánve, pak kompletně přetěsnil a určitě bych řešil i stav kluzných částí klikového hřídele.
Oprava/vyčištění hlav.
Mechanická dekarbonizace.
Ventily.
Atd.
Ta vysoká suma se posbírá hned.
A tu práci by nemělo dělat nějaké jelito.
Kdo to dobře umí, tak si to jistě nechá zaplatit.
Za pět tisíc to jistě neudělá.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 757
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » úte pro 04, 2018 16:50

vložky se mění, nehonují, neexistují jiné rozměry pístů a kroužků než sériových 80mm. Vložky stojí kolem 20 liber kus, kroužky jsem sehnal při GO za 1200kč komplet, těsnění komplet vyjdou na 2500Kč. 70tis. to vyšlo mě tím, že tam byly vačky za 19k, jednohmota za 14k a spojka za 7...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Jenda
Příspěvky: 1437
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Jenda » úte pro 04, 2018 23:03

michal.lom píše:
pon pro 03, 2018 22:05
IMG_7287.JPG
Michal to má aspoň pěkně zpracované, my to pochytali kde se dalo :-)
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Pítrs » stř pro 05, 2018 7:30

A ještě pánve, tam ty ceny při ne štastné trefě vyjdou jen na ojnice 300 liber (originál).
To samé i pánve na klikovku, to je 100 liber.
(snad jsem to trefil dobře, nějak je od jisté doby ten katalog dost nečitelný)

Ale to je jedno.
Ať je to jakkoliv, uvidíme, s čím po zimě Luky vyrukuje :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 757
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » stř pro 05, 2018 19:28

Kluzná ložiska už jsou započítaný a je to nejdražší položka to ano, mám je v motoru taky nový :wink:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pon pro 10, 2018 8:50

He, to je jak schválně....
Tak na jaře se mi to stalo na pravé zadní straně co jsem přezul na letní. A tentokrát po přezutí na zimní se ozvalo levé zadní ložisko. Už je objednané. Jen doufám, že tam nebude zapečené jak to pravé a výměna bude otázka hodiny.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » ned pro 16, 2018 19:40

cca 394.444 km

Vyměnil jsem levé zadní ložisko. Samozřejmě že ložisko dolů nešlo snadno, musel jsem na něj vzít stahovák a tak zadní kroužek zase zůstal na trnu. Tak mě trošku oblilo, že se s tím zase bud drbat s rozbrušovačkou. Ale tentokrát jsem hned sundal z kroužku tu plechovou manžetku a za ní se objevil prostor mezi kroužkem a zadní částí trnu tak pěkně na majzlík. A parádně to po jedné ráně kladívkem odskočilo. Takže za cca hodinku bylo hotovo. S tím že jsem ložisko stříknul barvou na brzdiče, ať zbytečně nehnije. Okartáčoval jsem okorodovaný štít, který ale není v nějak tragickém stavu. Bylo by hezké mít štít v zásobě, ale tenhle vydrží dobře ještě dlouho a do té doby kdoví co se ZT bude. Očistil jsem i pakny a jejich mechanismus.
Staré ložisko byl pěkný hnus. Bych skoro i věřil, že je původní :-D Uvnitř místo vazelíny už jen jakýsi hnědý rosol. Tedy výměna přišla zaslouženě.
Tak jsme si mohli na klubovou večeři užívat klid v autě. A možná aj nějaké ty koně navíc, protože to staré ložisko muselo drhnout jako prase :-D
Přílohy
59138459-C27A-45FF-8490-81E5545DFE74.jpeg
547B66E2-A654-4723-90FD-717F28D72D80.jpeg
A8DFE210-9497-4C7A-88F5-C91A895FE459.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pát úno 08, 2019 20:54

Hotovo - radiátor vyčištěný.
Nejhorší ho bylo vypreparovat ven. Respektive u KV6 je trošku problém skřípnout hadice. Ale jednu jsem skřípnul pod filtrboxem a tu druhou se mi nakonec podařilo u přepážky zmáčknout kleštěmi. Vyteklo mi tak asi půl litru kapaliny, ale nakonec jsem si ořezal korkové špunty a těmi to zacpal.
Radiátor neyl uvnitř mastný, takže lepší varianta. Vybouchal jsem z něj mrtě jakéhosi borčusu. Nechápu, kde se to v okruhu vzalo. A tedy co jsem čučel, tak z toho vypadla taková 7cm nudle tmelu. No, nakonec jsem oddělal i tu vstupní trubku a uvnitř nic usazeného, tak jsem to ještě na chvilku nechal napuštěné roztokem s APC, po čemž se z toho ještě něco bince a barvy z kapaliny uvolnilo. A tak jsem máznul O kroužky vazelínou a vrátil to zpět do auta. Nakonec ani s těmi sponami jsem moc nebojoval. Snad to bude těsnit.
No a topí to :-) Není to sice plamenomet, jako jsem měl v Labuti, ale topí to. Jsem to taky měl už udělat dávno.... já vůl.

Tak díky za rady ;-)
FFF58780-A37B-439C-9D35-6176C4872E82.jpeg
890A8A6B-4D8F-41F7-BFDD-EC2DDBEC77C5.jpeg
4F2E69DE-3FC3-42D5-AD69-51614163288A.jpeg
7E94B765-F576-4796-859E-F3EB80B39AAE.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob úno 09, 2019 11:13

Tak jsem ještě vlezl dozadu pod auto....
Tyčky stabilizátorů jsou sice jak z pravěku, ohnilé, prasklé manžety a čepy kdoví, jestli ne zahnilé :-D Ale nezdá se mi, že by v nich byla vůle. Ale to se bez zakymácení auta těžko dá poznat. A tunel nemám...
To uložení tlumiče... ten dolní šroub se mi nepodařilo povolit. Nemám pneumatický povolovák a na heveru je málo místa s tím víc raplovat. Ale taky se mi nezdá, že by tam nahoře byla vůle.
Ale.... na druhé straně je ten tlumič, co jsem tam tudle dával jetý původní, tak je vyteklej a to fest :roll: Tak mě to dokope asi koupit konečně nové.

Ale asi jsem eliminovat to klepání... vypadá to, že to tedy nakonec opravdu byl výfuk klepající o jednu stranu tunelu (je tam nějaké vyztužení uložení příčných ramen, tak tím to prochází), kde to bylo přitlačené víc k jedné straně. A když jsem zahéjbal výfukem, tak se to dotklo. Jsem koumal, jak výfuk donutit jít bokem a pak jsem si všiml, že obruč na tlumiči výfuku má taky blízko k vaně rezervy, tak jsem tam napěchoval výfukový silentblok a zafixoval bzukama. No a když jsem to byl projet, tak jsem to ostré zaklepání už nezaregistroval. Tak fajn... Tož výfuk je stejně komplet až dopředu před smrtí a bude se muset přes rok vyměnit.
Jako bylo by pěkné to vzadu očesat a dát vše na komaxit. Stabík, různé rozpěry a držáky. Ale kdy a ?

Začínám být trošku skeptický. Auto má téměř 400 tis. km a je to na něm znát. Bohužel motor si asi vybírá daň za to, že jsem ho kdysi přetočil a spotřeba oleje začíná být neúnosná. Jenže jsem nedávno zjistil, že se loupe lak na kapotě. To bych ještě akceptoval. Je oťukaná od kamínků, přední lem má trošku ohnutý od nějakého ťuknutí. Jenže... koukám a on se loupe lak i na střeše :-( A to už je na mě příliš silné kafe. Uvnitř začínají povolovat tapecy na dveřích, stropní tapec v kufru se taky už odfukuje. Je to příliš moc kosmetických neduhů, které já nedokážu akceptovat.
Takže mám nad čím přemýšlet co se týká další budoucnosti auta.... moc se mi nechce do něj vrážet desetitisíce, protože při prodeji se mi to nevrátí a pravda, hodilo by se nám větší auto. A co si budeme povídat, Rover 75/ZT není zrovna typ auta pro dlouhodobé zachování, pokud nejde o zachovalý kus, perfektně opečovaný a ošetřený a neprovozovaný na posolených polňačkách.

96E07866-D4C6-4EEF-AC18-7381F33A8521.jpeg
ED2DBB9E-E66C-4E2D-B734-61A227736988.jpeg
BF790E54-83B4-4075-8ADC-C75E0D5FB718.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 757
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » sob úno 09, 2019 13:11

Tak ty pesimistický zimní nálady zaženeme a šup k lakýrovi :lol: brát jako ty tak sem ho už 3x nechal hodit do lisu... MG není o ekonomice provozu ale lásce k poctivým starým vozům :!:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1469
Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » sob úno 09, 2019 13:17

djmicho píše:
sob úno 09, 2019 13:11
Tak ty pesimistický zimní nálady zaženeme a šup k lakýrovi :lol: brát jako ty tak sem ho už 3x nechal hodit do lisu... MG není o ekonomice provozu ale lásce k poctivým starým vozům :!:
Má pravdu, předsedo... Můžu o tom vyprávět. Po posledních 3 tejdnech...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue

Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob úno 09, 2019 14:17

Kluci, jenže na tu lásku k poctivým starým autům mám doma další tři, z toho dvě výrazně starší. Takže zase nalejme si čistého vína, ZTT pro mě není kandidát na zachování. Tím ale nevylučuji to, že kdyby šlo z běžného provozu a mělo jít pryč za směšné peníze, tak to si ho raději nechá a strčím někam do stodoly.

Ale ano, je pravda, že touto dobou mívám každý rok trundomyslnost, protože vidím, jak zima zas ohlodala auta a co všechno zase budu muset opravovat a kolik to bude stát. Ještě že si na jaře vždy spravím mysl na MiniRaceDay :-D

Jo jinak jmenovitě děkuji zde Michalovi za včerejšího přítele na telefonu... v té kose se mi ten radiátor dělat těžce nechtěl, tak mi mimo pár rad dělal v nejtěžší chvíli mentální support :-D

Jo a.... fakt ta teplota je regulovaná mícháním teplého a studeného vzduchu a ne regulací průtoku teplé vody. Což mě mírně šokuje jako proč tak? Jednak se pak nedivím, že v autě je teplo i když je ventilace vypnutá a druhak nechtěl bych to mít v létě bez klimatizace, když ti ptáci strčí do kabiny nevypínatelný teplomet :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 757
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » ned úno 10, 2019 15:08

Tak Trundomyslnosti zažehnány a očekáváme, že v tomhle topicu budou příspěvky ještě alespoň 2-3 roky přibývat :wink: Když i člověk jako já (značné přirovnání bude k Zemi-mu) s tímhle povozem žiji nějaké 3 roky tak to už je co říct, ale proč? Vlastnil jsem auta jako BMW E46, Nissan Sunny, Almera, Primera Sport, Ford Fiesta xR2i, Mazda 6 MPS... A nikdy jsem žádné neměl déle jak rok (krom E46 ta vydržela rok a půl)... Že by bylo nejsilnější? Ale kde že, MPS si ho dá k snídani, Nejobratnější? Ne, Primera nebo ALmera mu v zatáčkách ujedou na míle daleko, nejůspornější? To už vůbec :lol: Odpověď je jednoduchá, ZT má duši jako všechny MG. To auto jako celek dává smysl, je rychlé i když ne jako sporťák, je pohodlné ale ne zas kočár, je hbité, ale malej hatch to není... Tož můj předjarní výlev citových nesmyslů a doufám, že jsem Tě nahlodal k dalšímu setrvání msm:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Odpovědět