MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Tak jsem to dneska konečně vyzkoušel a SAKRA TO JE ROZDÍL!!!!!!!!
Pěkně to táhne od spoda, ani se nemusí moc šlapat na plyn a letí to jak urvaný ze řetězu.
Takže všem vřele doporučuju u svýho 6ti válce zkontrolovat funkci VIS motorků.
Jestli jsou funkční i ty klapky, nebo jestli tam vůbec jsou - jako třeba u mýho byly komplet vybrakovaný - na to už je třeba šroubovák, ale na tenhle rychlý test je potřeba primitivní vybavení. Budu se snažit to psát i pro lidi, kteří toho o motoru moc neví.
Takže: potřebujete v první řadě vědět, co to vlastně je:
Jsou to ty dvě krabičky na sání, které mají na starosti otevírání a zavírání vnitřních klapek v sání, které v určitém režimu otevírají různě dlouhou cestu nasávaného vzduchu do motoru. Na fotce je vidět jejich umístění:
Na každým z těch motorků je konektor, který má čtyři dráty. Na tom horním nás bude zajímat oranžovo/žlutý, to je drát úplně vpravo, při pohledu zepředu na motor.
Na bočním motorku to je drátek nejblíže ke kabině, barvu by měl mít béžovo/černou.
A teď potřebujete tak půl metru drátku a slabou jehlu - klidně ze šitíčka.
Zapnete klíček aby svítily kontrolky, vypnete klimošku, aby nehučel ventilátor (jen kvůli hluku, jiný význam to nemá).
Vezmete jehlu a píchnete ji do jednoho z popsaných drátků na motorcích na sání. Když vezmete drát, jeden konec dáte kdekoliv na kostru (mínus) a druhý konec přiložíte k zapíchnuté jehle, musíte slyšet jak motorek zavrčí a překlopí klapku do druhé polohy. Když drátek od jehly odpojíte, zase zavrčí a vrátí klapku do výchozí polohy. Postupně takto vyzkoušíme oba motorky.
Zvuk motorku musí být krátký, rychlý a jakoby razantní, nesmí se to pomalu "šoulat", nabo nesmí být ticho.
Ten zvuk si můžete poslechnou na tomhle videu, kde tyto motorky zkouší na vymontovaném sání:
https://www.youtube.com/watch?v=l57B1zF ... freload=10
Jinak touhle metodou neděláte nic špatného, nebo nebezpečného, těmi výše popsanými dráty je motorek ovládáný připojení na zem (mínus) auta řídící jednotkou.
Pokud si nejste jisti, nebo máte na drátech jiné barvy, tak to raději nedělějte sami a svěřte to někomu kdo tomu rozumí, vše děláte na vlastní nebezpečí!!!
Pěkně to táhne od spoda, ani se nemusí moc šlapat na plyn a letí to jak urvaný ze řetězu.
Takže všem vřele doporučuju u svýho 6ti válce zkontrolovat funkci VIS motorků.
Jestli jsou funkční i ty klapky, nebo jestli tam vůbec jsou - jako třeba u mýho byly komplet vybrakovaný - na to už je třeba šroubovák, ale na tenhle rychlý test je potřeba primitivní vybavení. Budu se snažit to psát i pro lidi, kteří toho o motoru moc neví.
Takže: potřebujete v první řadě vědět, co to vlastně je:
Jsou to ty dvě krabičky na sání, které mají na starosti otevírání a zavírání vnitřních klapek v sání, které v určitém režimu otevírají různě dlouhou cestu nasávaného vzduchu do motoru. Na fotce je vidět jejich umístění:
Na každým z těch motorků je konektor, který má čtyři dráty. Na tom horním nás bude zajímat oranžovo/žlutý, to je drát úplně vpravo, při pohledu zepředu na motor.
Na bočním motorku to je drátek nejblíže ke kabině, barvu by měl mít béžovo/černou.
A teď potřebujete tak půl metru drátku a slabou jehlu - klidně ze šitíčka.
Zapnete klíček aby svítily kontrolky, vypnete klimošku, aby nehučel ventilátor (jen kvůli hluku, jiný význam to nemá).
Vezmete jehlu a píchnete ji do jednoho z popsaných drátků na motorcích na sání. Když vezmete drát, jeden konec dáte kdekoliv na kostru (mínus) a druhý konec přiložíte k zapíchnuté jehle, musíte slyšet jak motorek zavrčí a překlopí klapku do druhé polohy. Když drátek od jehly odpojíte, zase zavrčí a vrátí klapku do výchozí polohy. Postupně takto vyzkoušíme oba motorky.
Zvuk motorku musí být krátký, rychlý a jakoby razantní, nesmí se to pomalu "šoulat", nabo nesmí být ticho.
Ten zvuk si můžete poslechnou na tomhle videu, kde tyto motorky zkouší na vymontovaném sání:
https://www.youtube.com/watch?v=l57B1zF ... freload=10
Jinak touhle metodou neděláte nic špatného, nebo nebezpečného, těmi výše popsanými dráty je motorek ovládáný připojení na zem (mínus) auta řídící jednotkou.
Pokud si nejste jisti, nebo máte na drátech jiné barvy, tak to raději nedělějte sami a svěřte to někomu kdo tomu rozumí, vše děláte na vlastní nebezpečí!!!
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Přidám jednu informaci, je lepší ukostřovat přes nejslabší pojistku nebo žárovičku, předejdete tím skratu a s tím spojeným odpálením ostatních komponentů... 

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
J0hny, to je velice věcná připomínka... díky za ni 

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Dobré časné ráno přeju- já to ještě přinstaloval do "Návody Rover 75/MG ZT - jak na to?", tady to moc platné není...
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Neboj, myslal jsem na to a napsal to i tam.Pítrs píše:Dobré časné ráno přeju- já to ještě přinstaloval do "Návody Rover 75/MG ZT - jak na to?", tady to moc platné není...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Myslel jsem tu připomínku J0hny-ho.
A jinak děkujeme za návod, to se vždycky hodí.
A jinak děkujeme za návod, to se vždycky hodí.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Nějak mi to špatně jelo na plyn - tak do 2000 otáček to šlo na pět válců, až když to dostalo švuňk, tak to šlo plynule. Tak jsem se rozhod že vyměním svíčky, ty co tam jsou už maj něco za sebou...
No a když už jsem to měl rozkuchaný, tak si říkám že se podívám na filtry od LPG. A když byly filtry venku, tak mně ani nevím jak napadlo trošku natlakovat okruh vstřiků LPG. A co neslyším - vzduch utíkal do jednoho svodu sání. Naneštěstí to byl ventil, který byl umístěný pod svodama u termostatu, takže super přístup. Bez vyndání předních svodů bych se tam nedostal. Jeden vstřikovací ventil LPG byl pořád pootevřenej, takže do jednoho válce šel plyn pořád, naštěstí ne na plnej průtok, ale i tak mi to poslední nádrž vycuclo dost rychle - 17L LPG/100.
V tom neštěstí jsem měl štěstí, že tam jsou použitý dvojventily na LPG, tj na 3 válce 4 ventily, z toho jeden nezapojenej. Takže jsem jen zapojil funkční ventil, utíkající zaslepil a už to trdá jak má. A mám v záloze ještě jeden ventil

Jo, a Trundo, vzpoměl jsem si na tebe, když jsem viděl kde jsou ty "klepací" čidla, jak jsi psal, že je máš pučený... čeká tě stejná rozborka jako mně dneska, připrav si třikrát zlomený prsty, nervy a magnet na klacku, všechno rádo padá mezi hlavy pod svody

Mimochodem, všechno fachá, ani mi nezbyly žádný šroubky...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Já to čidlo klepání nebudu vyměňovat.... jen místo stávajícího zapojím to záložní a snímače dám bokem motoru. A to právě proto, abych nemusel rozbombardovat půlku motoru 

-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Sakra, ty si to ulehčuješ... Nevíš o cos přišelTrunda píše:Já to čidlo klepání nebudu vyměňovat.... jen místo stávajícího zapojím to záložní a snímače dám bokem motoru. A to právě proto, abych nemusel rozbombardovat půlku motoru

Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Vím, sání už jsem taky jednou sundaval, sic tedy ne i parohy... 

-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
No sání je brnkača, klidně třikrát denně.... Níž je to horší....
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
Tak mám připravenej lapač oleje - ten provizorní co jsem měl na odvětrání, který ústí před klapku, chytalo většinou odpařenou vodu, oleje minimum. Tak jsem spáchal tohle - původně to byla nástěnný světlo (má dobře vyřešenou indikaci množství, ne?). Teď ho zapojím na tu větev, která jde až do sání za klapku, tam je krapet podtlak, tak už nemůžu experimentovat s krabičkou z tesca 

Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
-
- Příspěvky: 1478
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
A je to tam, jen musím vymyslet nějakej lepší držák...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
MG ZT-T 190 Trophy Blue - EX Trundovic
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny
