Stránka 6 z 34

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: pon úno 16, 2015 22:32
od michal.lom
Tak jsem to dneska konečně vyzkoušel a SAKRA TO JE ROZDÍL!!!!!!!!

Pěkně to táhne od spoda, ani se nemusí moc šlapat na plyn a letí to jak urvaný ze řetězu.

Takže všem vřele doporučuju u svýho 6ti válce zkontrolovat funkci VIS motorků.

Jestli jsou funkční i ty klapky, nebo jestli tam vůbec jsou - jako třeba u mýho byly komplet vybrakovaný - na to už je třeba šroubovák, ale na tenhle rychlý test je potřeba primitivní vybavení. Budu se snažit to psát i pro lidi, kteří toho o motoru moc neví.

Takže: potřebujete v první řadě vědět, co to vlastně je:

Jsou to ty dvě krabičky na sání, které mají na starosti otevírání a zavírání vnitřních klapek v sání, které v určitém režimu otevírají různě dlouhou cestu nasávaného vzduchu do motoru. Na fotce je vidět jejich umístění:
sání.jpg


Na každým z těch motorků je konektor, který má čtyři dráty. Na tom horním nás bude zajímat oranžovo/žlutý, to je drát úplně vpravo, při pohledu zepředu na motor.
Vrchní.JPG

Na bočním motorku to je drátek nejblíže ke kabině, barvu by měl mít béžovo/černou.
boční1.jpg

A teď potřebujete tak půl metru drátku a slabou jehlu - klidně ze šitíčka.

Zapnete klíček aby svítily kontrolky, vypnete klimošku, aby nehučel ventilátor (jen kvůli hluku, jiný význam to nemá).

Vezmete jehlu a píchnete ji do jednoho z popsaných drátků na motorcích na sání. Když vezmete drát, jeden konec dáte kdekoliv na kostru (mínus) a druhý konec přiložíte k zapíchnuté jehle, musíte slyšet jak motorek zavrčí a překlopí klapku do druhé polohy. Když drátek od jehly odpojíte, zase zavrčí a vrátí klapku do výchozí polohy. Postupně takto vyzkoušíme oba motorky.

Zvuk motorku musí být krátký, rychlý a jakoby razantní, nesmí se to pomalu "šoulat", nabo nesmí být ticho.

Ten zvuk si můžete poslechnou na tomhle videu, kde tyto motorky zkouší na vymontovaném sání:

https://www.youtube.com/watch?v=l57B1zF ... freload=10



Jinak touhle metodou neděláte nic špatného, nebo nebezpečného, těmi výše popsanými dráty je motorek ovládáný připojení na zem (mínus) auta řídící jednotkou.


Pokud si nejste jisti, nebo máte na drátech jiné barvy, tak to raději nedělějte sami a svěřte to někomu kdo tomu rozumí, vše děláte na vlastní nebezpečí!!!

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: úte úno 17, 2015 19:42
od J0hny
Přidám jednu informaci, je lepší ukostřovat přes nejslabší pojistku nebo žárovičku, předejdete tím skratu a s tím spojeným odpálením ostatních komponentů... ml:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: úte úno 17, 2015 20:41
od Trunda
J0hny, to je velice věcná připomínka... díky za ni ;-)

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: stř úno 18, 2015 9:08
od Pítrs
Dobré časné ráno přeju- já to ještě přinstaloval do "Návody Rover 75/MG ZT - jak na to?", tady to moc platné není...

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: stř úno 18, 2015 11:52
od michal.lom
Pítrs píše:Dobré časné ráno přeju- já to ještě přinstaloval do "Návody Rover 75/MG ZT - jak na to?", tady to moc platné není...
Neboj, myslal jsem na to a napsal to i tam.

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: stř úno 18, 2015 13:16
od Pítrs
Myslel jsem tu připomínku J0hny-ho.
A jinak děkujeme za návod, to se vždycky hodí.

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: sob úno 21, 2015 22:20
od michal.lom
IMG_2898.JPG
Jestli tohle ještě někdy pojede...
Zase sobota strávená v autě... ale ne na vejletě, ale u motoru. Ještě že mně to baví :-D

Nějak mi to špatně jelo na plyn - tak do 2000 otáček to šlo na pět válců, až když to dostalo švuňk, tak to šlo plynule. Tak jsem se rozhod že vyměním svíčky, ty co tam jsou už maj něco za sebou...

No a když už jsem to měl rozkuchaný, tak si říkám že se podívám na filtry od LPG. A když byly filtry venku, tak mně ani nevím jak napadlo trošku natlakovat okruh vstřiků LPG. A co neslyším - vzduch utíkal do jednoho svodu sání. Naneštěstí to byl ventil, který byl umístěný pod svodama u termostatu, takže super přístup. Bez vyndání předních svodů bych se tam nedostal. Jeden vstřikovací ventil LPG byl pořád pootevřenej, takže do jednoho válce šel plyn pořád, naštěstí ne na plnej průtok, ale i tak mi to poslední nádrž vycuclo dost rychle - 17L LPG/100.

V tom neštěstí jsem měl štěstí, že tam jsou použitý dvojventily na LPG, tj na 3 válce 4 ventily, z toho jeden nezapojenej. Takže jsem jen zapojil funkční ventil, utíkající zaslepil a už to trdá jak má. A mám v záloze ještě jeden ventil :wink:
IMG_2897.JPG
4 ventily na 3 válce

Jo, a Trundo, vzpoměl jsem si na tebe, když jsem viděl kde jsou ty "klepací" čidla, jak jsi psal, že je máš pučený... čeká tě stejná rozborka jako mně dneska, připrav si třikrát zlomený prsty, nervy a magnet na klacku, všechno rádo padá mezi hlavy pod svody vzek:




Mimochodem, všechno fachá, ani mi nezbyly žádný šroubky...

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: sob úno 21, 2015 22:28
od Trunda
Já to čidlo klepání nebudu vyměňovat.... jen místo stávajícího zapojím to záložní a snímače dám bokem motoru. A to právě proto, abych nemusel rozbombardovat půlku motoru :-)

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: sob úno 21, 2015 22:29
od michal.lom
Trunda píše:Já to čidlo klepání nebudu vyměňovat.... jen místo stávajícího zapojím to záložní a snímače dám bokem motoru. A to právě proto, abych nemusel rozbombardovat půlku motoru :-)
Sakra, ty si to ulehčuješ... Nevíš o cos přišel :D

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: sob úno 21, 2015 22:57
od Trunda
Vím, sání už jsem taky jednou sundaval, sic tedy ne i parohy... :-)

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: sob úno 21, 2015 23:15
od michal.lom
No sání je brnkača, klidně třikrát denně.... Níž je to horší....

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: pon úno 23, 2015 20:52
od michal.lom
Tak mám připravenej lapač oleje - ten provizorní co jsem měl na odvětrání, který ústí před klapku, chytalo většinou odpařenou vodu, oleje minimum. Tak jsem spáchal tohle - původně to byla nástěnný světlo (má dobře vyřešenou indikaci množství, ne?). Teď ho zapojím na tu větev, která jde až do sání za klapku, tam je krapet podtlak, tak už nemůžu experimentovat s krabičkou z tesca :-D
IMG_2911.jpg
IMG_2912.jpg
IMG_2913.jpg

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: pon úno 23, 2015 21:07
od Trunda
:lol:

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: úte úno 24, 2015 21:16
od michal.lom
A je to tam, jen musím vymyslet nějakej lepší držák...
IMG_2922.JPG
IMG_2923.JPG

Re: MG ZT-T 190, 2002, LPG- nový "přírustek" do rodiny

Napsal: úte úno 24, 2015 22:37
od Trunda
:-) co to máš za hadičky? Potřebuju něco takového sehnat, ale musí to být pevný, ale ohebný a černý....