Ahooooj

Vítej! Mám radost z dalšího srdcaře

A jen to potvrzuje fakt, že charakterem a duchem jsou si Alfa Romeo a MG/Rover velice blízcí. Mnoho lidí odtud konvertovalo k AR a naopak. I já sám mám AR hned na druhém místě a kdybych byl nucen pořizovat nové auto, tak i přes technické výhrady by u mě i ty současné AR vítězily

Nakonec jak říkal v nedávném dílu Grand Tour Jerremy, "Auto, abys ho miloval, musí mít lidský charakter. A k tomu patří to, že musí mít své mouchy." A to je úžasná pravda
K tvému kousku. Určitě si zde pročti maximum diskuzí motajících se kolem R75/ZT a zaměř se na obvyklé věci. V první řadě ono zatékání do auta, tedy je potřeba pořešit i odtokové kanály za motorovou přepážkou. V poslední době sleduji, že i tu začíná být aktuální problematika popraskaného tmelu ve střešních žlábcích. A jinak jak říkal Pítrs. Vlhkost v tomto autě, obzvlášť zatékání v přední části znamená to, že se nacucne několik cm tlustá pěnová izolace pod podlahou, která pak jednak jde velice špatně vysušit a když se to neřeší, tak v autě udržuje vysokou vlhkost a kvůli tomu pak oxiduje veškerá elektronika v autě. Elektroniky je tam opravdu hodně a oxidace v ní zadělá na boj o vlastní nervy.
Nevíme odkud jsi, ale co se týká motoru, tak je potřeba mu nejlépe s první výměnou oleje dát tu nejlepší péči. Nejlépe a v podstatě výhradně jen u námi doporučených lidí udělat inspekci celkového stavu a hlavně sundání a vyčištění olejové vany. Předem upozorňuji, že pokud to nebylo již řešeno, tak se může v dohledné době stát, že bude potřeba udělat těsnění pod hlavami, ale nutnost se projeví postupným tlakováním chlazení, případně postupně silnějším "kapučínem" pod olejovým víčkem. Říkám to jen proto, že se svým věkem tohohle motoru se to stává už celkem pravidlem, že je to potřeba řešit, tak aby jsi na to byl připraven

Z tvého přístupu k autů typuji, že si asi rád ledasco sám uděláš. Pokud bys měl zájem, můžeme ti pomoci se zprovozněním diagnostického sw TOAF, který se dá zdarma stáhnout a vyžaduje jen pořízení kablíku za cca 500,-. Touto diagnostikou pak budeš schopný zjistit stav kilometrů zapsaný ve všech jednotkách, ale hlavně provádět výčet konkrétních chyb, testování (např. právě i VIS motorků). Největší devizou je možnost nastavovat veškeré možné funkčnosti, kterých je v autě hodně

Až se budeš věnovat VIS motorkům, tak letmo doporučuji jak říkáš rozdělat, vyčistit od oleje (pokud je ho v servu příliš, tak bude lepší zacpat odvětrávací otvor do sání), hlavně motorek prostříknout několikrát čističem a na prázdno ho nechat projet. Bývá v něm usazená na komutátoru směs oleje s práškem z uhlíků. No a pak samozřejmě propájet všechny spoje, kde na mikrospínačích bývají zlé studeňáky. Nejlépe mikrospínače k desce přišroubovat - kupodivu tam na to jsou otvory a nechápu, proč to ve výrobě nakonec nepoužili. Celkově pak sání se hodí vyčistit od oleje, kterého tam jde bohužel hodně. Pokud se s autem ale jezdí, tak to problém tolik není. špatné to je tehdy, když auto roky stojí a olej tam zatuhle a hlavně znehybní malé klapky v sání. Pak je sání na vyhození. Když ty VIS motorky vyndáš, tak musí jít táhlo k malým klapkám zlehka. Jinak nějaký problém s karbonem v sání není - nemá to turbo, nemá to EGR

Jen ten olej to promazává víc, než by se hodilo, ale mě se zdá, že je lepší to nechat tak, jak to je a hlídat si hladinu oleje.
S opravou displeje ... no, já jsem nepřišel na to, jak vyřešit to, když je problém přímo v hodně složitém pásku k displeji. Prohřát to na desce mi nepomohlo a tak mi přijde, že reálně to lze vyřešit snad jen výměnou. Ale a to by mě fakt zajímalo jak to dělají, v Anglii je borec, co to opravdu umí opravit. Nedávno mi psal tu Boogiedrummer psal, že se mu od něj vrátily budíky s opraveným displejem za cenu hodně přijatelnou cca 25 liber plus pošta. Ale jestli sám přijdeš na to, jak to opravit, tak sem s tím
Mimochodem zajímavé informace k tvému autu z VINu si zjistíš zde -
http://www.mg-rover.info/get_info.htm?
No a na závěr si nemohu odpustit drobný marketing

.... nabízím možnost implementovat do jednotky světel modul pro trojblik. Aktuálně neexistuje jiná otestovaná možnost, jak tuto funkčnost mít. Více info zde
viewtopic.php?f=18&t=9800
Tak přeji, ať autko dělá samou radost a určitě se ptej na cokoli
