Odvětrání hlav KV6, olej v sání - jak je to u vás?
Napsal: pon črc 17, 2017 21:34
Asi to známe každý - olej v sání u KV6 motoru. Dělal jsem pokusy s lapačem oleje, když jsem poddimenzoval trubky, vytlačil mi tlak v motoru zátky na vačce a od té doby mám ošetřenej spodek auta olejem... Aspoň nějaký přínos... Když byly trubky ok, olej to nachytalo, ale v sání je pořád.
Hledal jsem na netu zkušenosti s olejem v sání i u jinejch aut. Překvapivě to není to nic neovyklýho, našel jsem různý tipy jak to nepouštět do sání. Někdo to prostě nechá foukat někam pod auto, někdo to pustí aspoň přes odlučovač oleje - taky pod auto.
Ale taky jsem se dočetl (pro mně nová věc) - jak vlastně mají fungovat ty odvětrávací větve (nejen na našich motorech):
Ta silnější, která je zapojená mezi filtrbox a klapku sání nemá foukat z motoru do sání, ale naopak motor si tudy má přisávat, k čemuž slouží ta slabší větev, která je zapojená přímo do sání za klapku. Tam vzniká podtlak, který vysává z motoru vzduch a tou silnější jej nasává ze sání. Prý malý podtlak pod pístama zlepšuje výkon motoru. U našich motorů - díky opotřebení stíracích kroužků tohle nefunguje, naopak to vytlačuje vzduch z motoru do sání, což sebou bere i olejovou mlhu, která pak zlobí v sání.
Navíc jsem někde narazil na informaci, že výrobci u 6 a 8 válcových motorů uvádí spotřebu oleje až litr na 1000 km, takže jsem klidnější
Na videu jsem natočil, jak to valí u mýho auta z tý silnější trubky, když ji odpojím ze sání. Když budete mít čas a chuť, zkuste to u svýho, jak je na tom Váš motor...
https://youtu.be/uGuBwfxfSWE
Hledal jsem na netu zkušenosti s olejem v sání i u jinejch aut. Překvapivě to není to nic neovyklýho, našel jsem různý tipy jak to nepouštět do sání. Někdo to prostě nechá foukat někam pod auto, někdo to pustí aspoň přes odlučovač oleje - taky pod auto.
Ale taky jsem se dočetl (pro mně nová věc) - jak vlastně mají fungovat ty odvětrávací větve (nejen na našich motorech):
Ta silnější, která je zapojená mezi filtrbox a klapku sání nemá foukat z motoru do sání, ale naopak motor si tudy má přisávat, k čemuž slouží ta slabší větev, která je zapojená přímo do sání za klapku. Tam vzniká podtlak, který vysává z motoru vzduch a tou silnější jej nasává ze sání. Prý malý podtlak pod pístama zlepšuje výkon motoru. U našich motorů - díky opotřebení stíracích kroužků tohle nefunguje, naopak to vytlačuje vzduch z motoru do sání, což sebou bere i olejovou mlhu, která pak zlobí v sání.
Navíc jsem někde narazil na informaci, že výrobci u 6 a 8 válcových motorů uvádí spotřebu oleje až litr na 1000 km, takže jsem klidnější

Na videu jsem natočil, jak to valí u mýho auta z tý silnější trubky, když ji odpojím ze sání. Když budete mít čas a chuť, zkuste to u svýho, jak je na tom Váš motor...
https://youtu.be/uGuBwfxfSWE