cca 430.000 km
Minulou sobotu jsem měl takovou autovou. ZRo jsem postavil zpět na kola a dal mu trošku lesku a tu u ZT se mi podařilo odchytit souseda šikovného nástrojaře a pustili jsme se do vymazlení čajnského výfuku.
V týdnu před tím mi dorazila nerezová trubka a kus véfukové trubky pro nastavení potenciálně chybějící ze středové části. Té nerezové jsem se doslova lekl, jaká to je lešeňovka. Na koncovku 1,5 mm je asi fakt dost, ale prostě tenkostěnnou jsem tam nenašel. Na druhou stranu zpětně jsem koukal, že tato měla stejný průměr jako originál koncovky, takže fajn.
Vykuchali jsme z auta ven ten původní originál, který už byl doslova jen koulí rzi
To, co jsme vyvařovali před dvěma roky nad koncovkami bylo totálně odhnilé pryč a místo záplaty díra. Stejně tak díra shora a u vstupní trubky. No, prvně došlo k porovnání s novým číňanem. Co mě hne trklo, jak ten číňan je klasicky čínsky lehký proti originálu. A to už ten originál na sobě neměl hromady vrstev. I na lemu, kde jsou do sebe zalisované všechny vrstvy je vidět, že číňan ho má výrazně chudší. Váhově odhaduju byl tak na 2/3 originálu a jestli originál má cca 4 vrstvy, tak číňan bude mít max dvě.
Ovšem tvarově to vypadá, jak kdyby číňani lisovali opravdu pomocí stejného kopyta. Z vnějšku opravdu identické. Nicméně výstupy na koncovky jsou posunuté víc vně auta, takže je nutné je navařit trošku pod úhlem zpět.
A dalším pro mě příjemným zjištěním bylo, že proti originálu má číňan výrazně delší trubku. Odhadem tak o 10 cm. Čímž bylo jasné, že nebudu potřebovat použít tu nastavovací trubku na středový díl. Tak aspoň že tuhle pakárnu jsem si mohl ušetřit
Tedy pustili jsme se do výroby koncovek. Museli jsme odbrousit sváry/body na čínských koncovkách, což by nebyl problém, kdyby to neprolili až mezi ty dvě trubky, kam se nebylo jak dostat. Ale nakonec nějak sekáčkem jsme to vymordovali ven. Jako zkoušel jsem ty čínské koncovky pak přiložit do výřezu pro výfuk, ale jak oni je mají takové masivní a chromované, tak to v tom nerezovém originálním rámečku vypadalo moc napěchované a bez vůle pro nějaký pohyb. Takže tam jsem neváhal ani chvilku, že jdu s vlastními koncovkami správnou cestou.
Bohužel, průměr té výstupní trubky z výfuku jsem měřil tak nějak dost hrubo skrz to, jak na tom byla navařená ta původní koncovka a po sundání jsme jistili, že je mírně větší, než vnitřní průměr nerezové trubky. Takže jsem musel výstupní trubky trošku nakrabatit, aby na ně šlo namlátit krásně uříznuté nerez koncovky, které jsme naměřili podle originálních včetně zkosení. Tím, že jsem je na to musel nabouchat palicí jsme získali možnost výfuk hrubo napasovat do auta a koncovky plus mínus naštelovat do otvoru v nárazníku. A pak už je stačilo jen zafixovat pár sváry.
Jo a sranda..... jak jsem na souseda vytáhnul tu nerezovou trubku, že z toho chci udělat koncovky, tak se mu rozsvítila očíčka a "budeme žíhat a dělat barvičku?"
Se stihl zeptat dřív, než jsem ho sám o to chtěl poprosit, jestli to nezkusíme
Tak jsme tomu dali propanbutanem trošku barvu, ale ve výsledku to stejně není vidět, protože jsou koncovky schované.... ale tak sranda
V pondělí jsme měli doma malíře a jelikož jsem ho od práce zdržoval konverzací na téma auta a cyklistika, tak jsem si naordinoval povinně, že musím odpoledne jít něco dělat, ať má klid na práci. Tak jsem šel výfuk finálně dát do auta. Přes víkend jsem ho totiž celý nastříkal zinkovou základovkou, ať to vydrží aspoň o měsíc déle nezrezlé
Ale napasovat to tam.... jako asi jsem ve finále byl rád, že je číňan lehčí, protože už tak jsem měl po víkendu a stěhování kvůli malování ruce mrtvé a asi půl hodiny v kuse mordovat ten výfuk do mimochodem nové obruče, bylo peklo. Středovou trubku jsem musel ještě tak o 5 cm zkrátit a i tak je trošku mimo střed. Ale nevypadá to, že by někde klepala. Jen nechápu, jak tam mohli nedát někde nějaký úchyt. Jsou dvě gumy až vpředu u katu (vytahané tak, že to vlastně na nich ani neleží) a pak až obruč koncáku. Měl jsem pochybnost věřit jedné sponě, kterou stáhnu koncový díl na střed a uvažoval jsem o tom tam dát pro sichr nějaké body. Máznul jsem to tmelem a když jsem koncovku do otvoru napasoval hezky na střed a pořádně to dorval, tak to na mě působilo celkem pevně, tak jsem to nechal být.
No.... je to tam
Vypadá to luxusně. A zvuk..... fůůů.... jako originál
Až mě to zase štve, jak je to tiché a kultivované. Nebo spíš proto, že teď je slyšet to, jak to netěsní kdesi vpředu
Suma sumárum.... materiálově me ten výfuk vyšel cca na 10 tis. Protože výfuk, obruba, debilní daň a clo, trubky na koncovku a řekněme nějaký náklady na to tu koncovku vyměnit. Bohužel není to levné a vychází to tak dráž, než kdyby se mi podařilo koupit originál (tak tři roky zpět jsem ho v německu ještě viděl někde skladem). Navíc originál popravdě má potenciál vydržet mnohem déle, protože číňan prostě materiálem ošizený je.