MG ZT-T 190, 2002, LPG - nový přírustek do rodiny
Napsal: stř pro 31, 2014 21:05
Zdravím kolegové, tak jsem se utrh ze řetězu a po manželčině 45 jsem si pořídil dalšího mazlíka do rodiny. No byla to rychlá akce, tak doufám že toho nebudu litovat. Byl na prodej na druhým rover fóru, tak jsem to risknul.
Hned jak jsem ho dovez domů, tak jsem v něm strávil celou neděli, ne že bych se vozil, ale vrtal se v něm, s čímž asi člověk musí počítat.
První co jsem řešil, bylo topení, nebo spíš netopení. Jel jsem s ním domů asi 250 km, a docel jsem vytuhnul... Měl jsem naštudováno že bejvá problém v ucpaným radiátoru, tak byl první co jsem vykuchal a vyčistil. Nebyl bůhví jak ucpanej, ale nějakou chvíli z něj bordel šel. Proplachoval jsem jak o život, proklepával, no v těch -8 to nebyl žádnej med, ale co by člověk pro auto neudělal, ne? Hlavně jsem to dělal kvůli tomu, že bejvalej majitel tam měl dost slabou nemrznoucí směs, tak jsem to chtěl vyřešit aby v těch mrazech nebyl problém.
No radiátor čistej, tak se těším na teplo a vono prdlačky... Na chladiči spínala sahara, a vevnitř radiátor na přívodu ledovej... Tak jsem zkoumal v motoru, nějak se mi to nezdálo. No nějaký prase tam docela překopalo hadice - hlavní přívod a zpátečka do chladiče neoriginál hadice, kolena řešený mosaznejma kolenama, ale to by nebyl problém. Největší průšvih byl ten, že ten šikula co tam dával LPG (mimochodem někdy v létě, takže na 10 let klid), tak vzal přívod na ohřev toho LPG tak, že na vstup do radiátoru z motorovýho prostoru dal téčko a od něj to vedl paralelně s radiátorem, a pod expanzkou zpátky do systému. Takže veškerý teplo šlo zpátky do systému a radiátor má přecejen větší odpor, takže přez něj nešlo skoro nic....
Za pomoc s tímhle musím poděkovat "příteli na telefonu" Lenhamovi, jehož inzeráty na různý věci na MR a Rovery jsem našel na Bazoši, tak jsem jej drze otravoval a velice ochotně mi poradil, jak má být originální zapojení hadic kolem motoru. Takže ještě jednou velký DÍKY za ochotu.
No aby mouchám nebyl konec, tak dneska, po dvou dnech stání auta, do něj skočím, že pojedu přezout gumy a startár jen tak pocvakával... No startovací kabely to vyřešily, ale musím najít příčínu.
Takže mám dotaz. Je normální, že ihned po odemčení auta, nebo jen po otevření dveří se roztočí ventilátor na TV modulu u rezervy? Když jsem auto dovezl, tak po chvilce vypnul, ale dneska po tom pokusu o start běží v kuse, i když je auto dvě hodiny zamknutý... Je sice otevřená kapota, protože nabíjím, ale to by snad nemělo mít vliv... Navíc je mi divný, že modul navigace taky svítí pořád i po vypnutí zapalování. Ta byla při dovozu nějaká nefunkční - až když jsem ji odpojil a znovu zapojil, tak se rozběhla.
Takže prosím o radu - nemohlo zůstat "slepené" nějaké relá, nebo kde mám hledat problém? Díky za pomoc.
Navíc než mi to dneska vypeklo s baterkou, tak v HIGHLINE rádiu v nastavení zemí byly minimálně 4 země, a teď je tam jen D a UK. Vypadá to, jakoby se vrátilo tím restartem rádio k nějakýmu jinýmu firmwaru...
A něco málo statistickejch informací o mým autě:
off_assembly_date Thursday, 8th November 2001 @ 10:47:31
model ZT-T
variant 190
num_doors 5
paint_code JFV
sales_model_derivative_desc MG ZT-T 190
sequence_number 2486
home_export EXPORT
cicode M2257
country GERMANY
exterior_paint Trophy blue
interior_trim Ash / Dark Smokestone
engine 2500 NA 190Bhp
trimlevel TL 5.1 (M1)
bodytype ZTT
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year 2001
sold_date Unknown
n09_feature N09A
General Information
This vehicle was the 601st ZT-T to run off the production line, out of 8,249
This vehicle was the 198th ZT-T 190 to be made out of 808
This vehicle was the 198th ZT-T in Trophy blue (code: JFV) to be made out of 1,146 Trophy blue ZT-Ts
Also born on this day...
120 75s
60 75 Tourers
51 MGFs
116 ZRs
49 ZSs
25 ZTs
24 ZT-Ts
Hned jak jsem ho dovez domů, tak jsem v něm strávil celou neděli, ne že bych se vozil, ale vrtal se v něm, s čímž asi člověk musí počítat.
První co jsem řešil, bylo topení, nebo spíš netopení. Jel jsem s ním domů asi 250 km, a docel jsem vytuhnul... Měl jsem naštudováno že bejvá problém v ucpaným radiátoru, tak byl první co jsem vykuchal a vyčistil. Nebyl bůhví jak ucpanej, ale nějakou chvíli z něj bordel šel. Proplachoval jsem jak o život, proklepával, no v těch -8 to nebyl žádnej med, ale co by člověk pro auto neudělal, ne? Hlavně jsem to dělal kvůli tomu, že bejvalej majitel tam měl dost slabou nemrznoucí směs, tak jsem to chtěl vyřešit aby v těch mrazech nebyl problém.
No radiátor čistej, tak se těším na teplo a vono prdlačky... Na chladiči spínala sahara, a vevnitř radiátor na přívodu ledovej... Tak jsem zkoumal v motoru, nějak se mi to nezdálo. No nějaký prase tam docela překopalo hadice - hlavní přívod a zpátečka do chladiče neoriginál hadice, kolena řešený mosaznejma kolenama, ale to by nebyl problém. Největší průšvih byl ten, že ten šikula co tam dával LPG (mimochodem někdy v létě, takže na 10 let klid), tak vzal přívod na ohřev toho LPG tak, že na vstup do radiátoru z motorovýho prostoru dal téčko a od něj to vedl paralelně s radiátorem, a pod expanzkou zpátky do systému. Takže veškerý teplo šlo zpátky do systému a radiátor má přecejen větší odpor, takže přez něj nešlo skoro nic....
Za pomoc s tímhle musím poděkovat "příteli na telefonu" Lenhamovi, jehož inzeráty na různý věci na MR a Rovery jsem našel na Bazoši, tak jsem jej drze otravoval a velice ochotně mi poradil, jak má být originální zapojení hadic kolem motoru. Takže ještě jednou velký DÍKY za ochotu.
No aby mouchám nebyl konec, tak dneska, po dvou dnech stání auta, do něj skočím, že pojedu přezout gumy a startár jen tak pocvakával... No startovací kabely to vyřešily, ale musím najít příčínu.
Takže mám dotaz. Je normální, že ihned po odemčení auta, nebo jen po otevření dveří se roztočí ventilátor na TV modulu u rezervy? Když jsem auto dovezl, tak po chvilce vypnul, ale dneska po tom pokusu o start běží v kuse, i když je auto dvě hodiny zamknutý... Je sice otevřená kapota, protože nabíjím, ale to by snad nemělo mít vliv... Navíc je mi divný, že modul navigace taky svítí pořád i po vypnutí zapalování. Ta byla při dovozu nějaká nefunkční - až když jsem ji odpojil a znovu zapojil, tak se rozběhla.
Takže prosím o radu - nemohlo zůstat "slepené" nějaké relá, nebo kde mám hledat problém? Díky za pomoc.
Navíc než mi to dneska vypeklo s baterkou, tak v HIGHLINE rádiu v nastavení zemí byly minimálně 4 země, a teď je tam jen D a UK. Vypadá to, jakoby se vrátilo tím restartem rádio k nějakýmu jinýmu firmwaru...
A něco málo statistickejch informací o mým autě:
off_assembly_date Thursday, 8th November 2001 @ 10:47:31
model ZT-T
variant 190
num_doors 5
paint_code JFV
sales_model_derivative_desc MG ZT-T 190
sequence_number 2486
home_export EXPORT
cicode M2257
country GERMANY
exterior_paint Trophy blue
interior_trim Ash / Dark Smokestone
engine 2500 NA 190Bhp
trimlevel TL 5.1 (M1)
bodytype ZTT
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year 2001
sold_date Unknown
n09_feature N09A
General Information
This vehicle was the 601st ZT-T to run off the production line, out of 8,249
This vehicle was the 198th ZT-T 190 to be made out of 808
This vehicle was the 198th ZT-T in Trophy blue (code: JFV) to be made out of 1,146 Trophy blue ZT-Ts
Also born on this day...
120 75s
60 75 Tourers
51 MGFs
116 ZRs
49 ZSs
25 ZTs
24 ZT-Ts