Je to hnus velebnosti...
Bohužel za 10-20 let to bude ještě horší.
Člověk půjde po obchoďáku, nahází do košíku chemické žrádlo s nápisem BIO, prášek na praní, aviváž, a ve vedlejším regálu si vezme auto.
Sci-fI? Ne bohužel začínající realita - v každé zemi kousek, ale až se to propojí...
China/Japan - prodej a pouze značkový servis aut jdou ruku v ruce tak, že malé autoservisy téměř vymizely - technologie na opravy aut a diagnostiky, pro výrobcem záměrně extrémě navýšenou cenu si nemůžou dovolit, jelikož se za tři roky nezaplatí -
za pět let je už auto pro autosalony mrtvé! I pro lidské "moderní mínění" - hlavně ve velkých městech!
China/Japan, ale i DE-Lidé kupují zásadně nová auta, i když nemají peníze (musí, jelikož se platí eko daně pod. jako u nás při koupi, ale za každý rok provozu, nebo je započtena v pov. ručení, a daň za prostor/velikost auta) na 3 - v extrému 5let, za podmínek, že budou jezdit na servis pouze do originál značkového servisu. Po této době autosalon, pokud byly dodrženy jeho podmínky, odečte cenu vyšší než by dostal jinde, a zákazník dostane zase nové auto. Takhle pořád dokola... Takže např. v DE, kde mají lidi pár let stará typu VW Polo, Octavia I, nebo BMW 3 a pod. (Rover už uvidíte tak u venkovana, nebo na vrakovišti, jelikož nové neexistují), mění za akční modely Dacia, Fabia, korejce... Až po koupi si stěžují, že nemají v autech servo, nejdou sklápět sedadla, moderní vozy proti starým drncají, jsou tvrdé, atd... ale splňují euro IV, nebo V, tak mají klidné svědomí a jsou IN.
Pomalinku, ale jistě to přichází do Evropy, v DE už klesnul počet opravovaných vozů v neorig. servisech průměrně o 50%, jelikož nedokáží opravovat moderní vozy.
Nevím kam to až půjde... legenda Patrol téměř skončila k vůli "zmetkovým motorům 3,0Di" - chyba svalována na zákazníka, problémy koncernu VW s motory 2,0TDi vadné vstřiky a jejich nemožnost je vymontovat - servis je mění vč. hlavy, vadné turba... - chyba svalována na zákazníka, Renault Laguna a pod. - škoda se zmiňovat, i přes to, že se pokusili 2005 o zlepšení

) Mondeo + Galaxy problémy se vstřikovači - chyba svalována na zákazníka už při najetých 1-2.000km - v DE svalováno na nekvalitní palivo, záruka se nevztahuje

, DE - VW Audi 2,5 je normální, že vačky jsou totálně vydřené, a motory umírají např. u vozů Q5 už při 1.200km, Touareg je normální, že motor 2,5TDi mezi 35-100.000km je zralý na GO, protože chrastí hůř než TRABI, a auto je celkově šmejd - svalováno na zákazníka, např. nezahřívání motoru - blbost. Např. Mercedes záměrně (ví o tom dlouho) montuje do nových vozů (např. motory 220 + 250CDi od E, až po GL) vadné vstřikovače, mimo klasické své potíže, nedokáží řádně nastartovat a fungovat pokud stojí déle než měsíc, musí se vymontovat a vyměnit, jelikož jsou poškozené. Dokonce k vůli nedostatku těchto vstřikovačů tomu byl MB nucen zastavit na nějakou dobu výrobu, údajně aby problém alespoň "trochu" vyřešili. Pak z nich vylezlo, že výoba byla zastavena jen k vůli nedostatku vstřikovačů, ale těch vadných (Delphi)
Dobře nám tak . EU chce kruté emise, stát prachy za vše co se pohne z místa, lidem 100PS v malém autě nestačí..., a čím jsou lidi mladší, tím se ta hranice posouvá 120, 150, 180PS... a chtěj spotřebu do 5L. Tak kam až to zajde ?
