EMISE

Autoservisy, testbooky....atd
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EMISE

Příspěvek od Trunda » pát úno 23, 2018 15:07

Jako že změří špatné hodnoty ve výfuku? EUR 1 je přeci dost benevolentní na to, aby to prošlo, ne? Navíc oni tu mapu asi nebudou mít tak brutálně zle, aby to generovalo z výfuku nějaký hnus....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2773
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EMISE

Příspěvek od Hombre » pát úno 23, 2018 15:14

Rizeny system ma hodnotu lambda vzdy stejnou, jesti je to euro 1 nebo 5. A musi ji pri zvysenych otackach namerit a udrzet. Muze byt ta hodnota dobra, ale pokud ji nic nekoriguje, bude to asi jako chtit ji namerit na aute s karburatorem (coz netvrdim, ze neni mozne).
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EMISE

Příspěvek od Trunda » pát úno 23, 2018 15:33

Ale pořád je tu fakt, že je to řízené elektronicky mapou a tu mapu můžou mít udělanou tak, že to respektuje otáčky a teplotu a řídí to prostě tak, že hodnoty budou jako kdyby tam lambda byla. Dokážu si to představit, protože do téhle mapy nevstupuje různé zatížení motoru.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: EMISE

Příspěvek od stilg » pát úno 23, 2018 15:56

Hombre píše:
čtv úno 22, 2018 19:01
Protoze 2005 uz se prohlaseni netyka, tam uz se pripojit musi - to vyplyva z legislativy. A dneska to u aut povinne vybavenych OBD II neni ani na vuli technika, proste kdyz se nespojis s RJ, nepusti te to ani k mereni samotnemu. Jen u starych aut, kdy v dobe vyroby nebylo OBD II povinne to jde obejit podobnymi prohlasenimi, i kdyz tam OBD II je.
Muj prispevek o 2005 ZR je cilen jen jako info o Brnenskych STK a jejich schopnostech merit emite MG.

U Starych aut, kde nebylo OBD2 povinne, neni potreba nic obchazet nejakym prohlasenim snad. Ta provadeci vyhlaska jasne rika od jakyho roku (hadam 96, ale u naft je to snad jinak) se pres obd2 vycitaji data... do toho data to imho vubec neni povinnost, i kdyby auto melo "jakoby" obd2 zasuvku... to ze sou na emisich mnohde hlupaci na tom nic nemeni.

Hombre
Příspěvky: 2773
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EMISE

Příspěvek od Hombre » pát úno 23, 2018 16:51

Prave ze ta prohlaseni se tykaji aut, kdy nebylo OBD2 povinne, ale jelikoz tam je, musi se pripojovat. Treba benzinova do 2,5t do 1.1.2002, nafta do 1.1.2005 atd (viz tabulka co vlozil Roman)OBD mit nemusi, ale pokud ma (a vyrobce k tomu nic neprohlasil) musi se pripojovat.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: EMISE

Příspěvek od stilg » sob úno 24, 2018 1:28

Hombre píše:
pát úno 23, 2018 16:51
Prave ze ta prohlaseni se tykaji aut, kdy nebylo OBD2 povinne, ale jelikoz tam je, musi se pripojovat. Treba benzinova do 2,5t do 1.1.2002, nafta do 1.1.2005 atd (viz tabulka co vlozil Roman)OBD mit nemusi, ale pokud ma (a vyrobce k tomu nic neprohlasil) musi se pripojovat.
A to vychazi z ceho? Resp. spise mi jde o to, jak se urcuje, co je to vozidlo s OBD a co je bez.

V metodice od MDCR se mluvi a rozlisuje pouze vozidlo s OBD a bez OBD (mysleno OBD2).

To ze ma auto fyzicky zasuvku odpovidajici standardu OBD2, neznamena, ze se jedna o OBD2 kompatibilni system (a tedy jde z pohledu metodiky o rizeny system bez OBD), a pokud to neni obd2 kompatibilni, pak se to pripojovat nemusi. (Analogicky to ze vozidlo nema standardni zasuvku a je treba adapter, neznamena, ze snad neni OBD2.)

Nebo snad kdyz si na sve 1993 Honde prepajim na kablik od hondacke proprietalni diagnostiky standardni obd2 patici, tak budou na emisich trvat, ze se jedna o obd2 system a musi se vycitat readiness kody?

Co v metodice parkrat zazniva je jeste teda:
"Za vozidla bez OBD se pro účely této metodiky považují i vozidla z neevropských zemí, vybavená některou z verzí OBD, uvedená do provozu nejpozději do 31. 12. 2002."

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: EMISE

Příspěvek od roman_mg » sob úno 24, 2018 8:59

Tak tak. Bojím se že je možný výsledek SMOKE: Ale ono to nějak půjde, klasicky po česku. Nebo to hodím na veteránské značky a budu jezdit kolem SME a STK s loktem z okýnka, dlouhý kouř a bude mi to všechno ukradené. Ale to je na jiné fórum.
Slibuju to už nějaký pátek, ale tento rok by měl vyjít. Všechny projekty mám skoro ukončené, tak snad už bude konečně čas na staré přátele mir:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18129
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EMISE

Příspěvek od Trunda » sob úno 24, 2018 9:02

Skvělé Romane ;-) Bylo nám líto, že jsi se na tak dlouho "vypařil" a hodně lidí se po tobě ptalo. Ale doufali jsme, že se zase objevíš :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: EMISE

Příspěvek od roman_mg » sob úno 24, 2018 9:18

stilg píše:
sob úno 24, 2018 1:28
Nebo snad kdyz si na sve 1993 Honde prepajim na kablik od hondacke proprietalni diagnostiky standardni obd2 patici, tak budou na emisich trvat, ze se jedna o obd2 system a musi se vycitat readiness kody?
Bojím se, že vzhledem k úrovni znalostí některých SME ano. Jak jsem psal: "Je tam OBD konektor? Tedy je to OBD konektor a musí fungovat komunikace."
Je to o znalostech, pokud kamarád přijel na SME s Mercedesem 500 V8 kupé z roku tuším 1998 a první otázka zněla, kde to má OBD ? Nemá, je to 1998. Ale je to stříkačka, musí to mít OBD, tak co si myslet.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Hombre
Příspěvky: 2773
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EMISE

Příspěvek od Hombre » sob úno 24, 2018 10:58

No, tak technik na SME, ktery chce neco za den namerit, tak si musi zhruba pamatovat, kde ma kazda ze zhruba 100 znacek, ktere meri x okolo 10 typu auta OBD konektor, ktomu jim vymysli z Prahy dalsi vylepseni, jako povinne fotografie, takze si musi pamatovat kde jsou stitky a VIN, pak aby vedel od kdy ma ktera znacka OBD2, na kazdem tretim aute neco nefunguje, do toho si nekdo prebastli OBD zasuvku na starou vranu, ale technik je blbej, kdyz to nevi??? Zase bych to s tema narokama na jejich znalosti tak neprehanel. Chapu, ze vy o tech svych dvou trech autech vite uplne vsechno.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
GeneHawkins
Příspěvky: 131
Registrován: pát úno 05, 2016 22:13

Re: EMISE

Příspěvek od GeneHawkins » sob úno 24, 2018 11:52

Stejně tam musí to auto nastavit, klikne, a vidí, kde to je...
MG-F

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: EMISE

Příspěvek od roman_mg » sob úno 24, 2018 15:42

Hombre, já neútočím na všechny techniky SME. Jen jsem popsal situaci, která se mi stala. Nechci, aby to přerostlo v debatu, kde z toho vyjdou technici jak blbci. Možná jsem měl smůlu SMOKE:. Vadila a vadí mi arogantnost některých, kde nebrali do úvahy mé připomínky (protože znám svá auta nejlíp :)) Pokud to mohu říct všeobecně, líp se mi mluví o autech s techniky na STK, kde mám pocit, že je to auto zajímá, než s techniky ze SME, kde mám pocit, že kde jen o peníze (dle mého důsledek privatizace). A to, že si na ně vymýšlí blbosti, je zřejmé z časové posloupnosti návštěv a je to čím dál horší a vůbec jim to nezávidím tu byrokracii které nemá s emisemi nic společného. mir:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6980
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: EMISE

Příspěvek od AnderN » sob úno 24, 2018 19:08

Jako vždy a všude je to o lidech. S někým se mluvit dá, s někým ne. Ony STK jsou poměrně svérázný typ byznysu už ze své podstaty (a nemyslím to negativně vůči STK, ale spíš vůči státu jako původci nestabilního prostředí). No žijeme holt v tom, v čem žijeme, tak je potřeba chovat se rozumně, abychom se tím bojištěm společně nějak prokousali.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

paci
Příspěvky: 447
Registrován: čtv bře 18, 2010 22:22
Bydliště: Reichenberg v Sudetech - převážně

Re: EMISE

Příspěvek od paci » ned dub 01, 2018 20:16

No stejně si myslím že jde především o hon na čarodějnice a mi to nejvíc připomíná tu exekutivu SME i jiných spolu s loby výrobců a prodejců těch nových " unifikovaných prodrátovaných a plasty nabouchaných "krabiček na kolech bez duše" .. kde když zakopneš o obrubník tak už konečná a neoplatí se ani servis .. vždyť je to spotřebák vzek:

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3440
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: EMISE

Příspěvek od Keksin » ned dub 01, 2018 22:21

Byl jsem ne emisích a technické, no a prošel jsem bez ztráty kytičky :) Pro jistotu jsem si vytiskl papír co sem dával Roman. Nakonec nebyl potřeba.

Odpovědět