EMISE
Re: EMISE
Jako že změří špatné hodnoty ve výfuku? EUR 1 je přeci dost benevolentní na to, aby to prošlo, ne? Navíc oni tu mapu asi nebudou mít tak brutálně zle, aby to generovalo z výfuku nějaký hnus....
Re: EMISE
Rizeny system ma hodnotu lambda vzdy stejnou, jesti je to euro 1 nebo 5. A musi ji pri zvysenych otackach namerit a udrzet. Muze byt ta hodnota dobra, ale pokud ji nic nekoriguje, bude to asi jako chtit ji namerit na aute s karburatorem (coz netvrdim, ze neni mozne).
Re: EMISE
Ale pořád je tu fakt, že je to řízené elektronicky mapou a tu mapu můžou mít udělanou tak, že to respektuje otáčky a teplotu a řídí to prostě tak, že hodnoty budou jako kdyby tam lambda byla. Dokážu si to představit, protože do téhle mapy nevstupuje různé zatížení motoru.
Re: EMISE
Muj prispevek o 2005 ZR je cilen jen jako info o Brnenskych STK a jejich schopnostech merit emite MG.Hombre píše: ↑čtv úno 22, 2018 19:01Protoze 2005 uz se prohlaseni netyka, tam uz se pripojit musi - to vyplyva z legislativy. A dneska to u aut povinne vybavenych OBD II neni ani na vuli technika, proste kdyz se nespojis s RJ, nepusti te to ani k mereni samotnemu. Jen u starych aut, kdy v dobe vyroby nebylo OBD II povinne to jde obejit podobnymi prohlasenimi, i kdyz tam OBD II je.
U Starych aut, kde nebylo OBD2 povinne, neni potreba nic obchazet nejakym prohlasenim snad. Ta provadeci vyhlaska jasne rika od jakyho roku (hadam 96, ale u naft je to snad jinak) se pres obd2 vycitaji data... do toho data to imho vubec neni povinnost, i kdyby auto melo "jakoby" obd2 zasuvku... to ze sou na emisich mnohde hlupaci na tom nic nemeni.
Re: EMISE
Prave ze ta prohlaseni se tykaji aut, kdy nebylo OBD2 povinne, ale jelikoz tam je, musi se pripojovat. Treba benzinova do 2,5t do 1.1.2002, nafta do 1.1.2005 atd (viz tabulka co vlozil Roman)OBD mit nemusi, ale pokud ma (a vyrobce k tomu nic neprohlasil) musi se pripojovat.
Re: EMISE
A to vychazi z ceho? Resp. spise mi jde o to, jak se urcuje, co je to vozidlo s OBD a co je bez.Hombre píše: ↑pát úno 23, 2018 16:51Prave ze ta prohlaseni se tykaji aut, kdy nebylo OBD2 povinne, ale jelikoz tam je, musi se pripojovat. Treba benzinova do 2,5t do 1.1.2002, nafta do 1.1.2005 atd (viz tabulka co vlozil Roman)OBD mit nemusi, ale pokud ma (a vyrobce k tomu nic neprohlasil) musi se pripojovat.
V metodice od MDCR se mluvi a rozlisuje pouze vozidlo s OBD a bez OBD (mysleno OBD2).
To ze ma auto fyzicky zasuvku odpovidajici standardu OBD2, neznamena, ze se jedna o OBD2 kompatibilni system (a tedy jde z pohledu metodiky o rizeny system bez OBD), a pokud to neni obd2 kompatibilni, pak se to pripojovat nemusi. (Analogicky to ze vozidlo nema standardni zasuvku a je treba adapter, neznamena, ze snad neni OBD2.)
Nebo snad kdyz si na sve 1993 Honde prepajim na kablik od hondacke proprietalni diagnostiky standardni obd2 patici, tak budou na emisich trvat, ze se jedna o obd2 system a musi se vycitat readiness kody?
Co v metodice parkrat zazniva je jeste teda:
"Za vozidla bez OBD se pro účely této metodiky považují i vozidla z neevropských zemí, vybavená některou z verzí OBD, uvedená do provozu nejpozději do 31. 12. 2002."
Re: EMISE
Tak tak. Bojím se že je možný výsledek
Ale ono to nějak půjde, klasicky po česku. Nebo to hodím na veteránské značky a budu jezdit kolem SME a STK s loktem z okýnka, dlouhý kouř a bude mi to všechno ukradené. Ale to je na jiné fórum.
Slibuju to už nějaký pátek, ale tento rok by měl vyjít. Všechny projekty mám skoro ukončené, tak snad už bude konečně čas na staré přátele

Slibuju to už nějaký pátek, ale tento rok by měl vyjít. Všechny projekty mám skoro ukončené, tak snad už bude konečně čas na staré přátele

MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
Re: EMISE
Skvělé Romane
Bylo nám líto, že jsi se na tak dlouho "vypařil" a hodně lidí se po tobě ptalo. Ale doufali jsme, že se zase objevíš 


Re: EMISE
Bojím se, že vzhledem k úrovni znalostí některých SME ano. Jak jsem psal: "Je tam OBD konektor? Tedy je to OBD konektor a musí fungovat komunikace."
Je to o znalostech, pokud kamarád přijel na SME s Mercedesem 500 V8 kupé z roku tuším 1998 a první otázka zněla, kde to má OBD ? Nemá, je to 1998. Ale je to stříkačka, musí to mít OBD, tak co si myslet.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
Re: EMISE
No, tak technik na SME, ktery chce neco za den namerit, tak si musi zhruba pamatovat, kde ma kazda ze zhruba 100 znacek, ktere meri x okolo 10 typu auta OBD konektor, ktomu jim vymysli z Prahy dalsi vylepseni, jako povinne fotografie, takze si musi pamatovat kde jsou stitky a VIN, pak aby vedel od kdy ma ktera znacka OBD2, na kazdem tretim aute neco nefunguje, do toho si nekdo prebastli OBD zasuvku na starou vranu, ale technik je blbej, kdyz to nevi??? Zase bych to s tema narokama na jejich znalosti tak neprehanel. Chapu, ze vy o tech svych dvou trech autech vite uplne vsechno.
- GeneHawkins
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát úno 05, 2016 22:13
Re: EMISE
Hombre, já neútočím na všechny techniky SME. Jen jsem popsal situaci, která se mi stala. Nechci, aby to přerostlo v debatu, kde z toho vyjdou technici jak blbci. Možná jsem měl smůlu
. Vadila a vadí mi arogantnost některých, kde nebrali do úvahy mé připomínky (protože znám svá auta nejlíp
) Pokud to mohu říct všeobecně, líp se mi mluví o autech s techniky na STK, kde mám pocit, že je to auto zajímá, než s techniky ze SME, kde mám pocit, že kde jen o peníze (dle mého důsledek privatizace). A to, že si na ně vymýšlí blbosti, je zřejmé z časové posloupnosti návštěv a je to čím dál horší a vůbec jim to nezávidím tu byrokracii které nemá s emisemi nic společného. 



MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6980
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: EMISE
Jako vždy a všude je to o lidech. S někým se mluvit dá, s někým ne. Ony STK jsou poměrně svérázný typ byznysu už ze své podstaty (a nemyslím to negativně vůči STK, ale spíš vůči státu jako původci nestabilního prostředí). No žijeme holt v tom, v čem žijeme, tak je potřeba chovat se rozumně, abychom se tím bojištěm společně nějak prokousali.
Re: EMISE
No stejně si myslím že jde především o hon na čarodějnice a mi to nejvíc připomíná tu exekutivu SME i jiných spolu s loby výrobců a prodejců těch nových " unifikovaných prodrátovaných a plasty nabouchaných "krabiček na kolech bez duše" .. kde když zakopneš o obrubník tak už konečná a neoplatí se ani servis .. vždyť je to spotřebák 

Re: EMISE
Byl jsem ne emisích a technické, no a prošel jsem bez ztráty kytičky
Pro jistotu jsem si vytiskl papír co sem dával Roman. Nakonec nebyl potřeba.
