Stránka 1 z 3

EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 7:30
od roman_mg
Přátelé kamarádi.
Zdá se to neuvěřitelné, ale žiju :)
Dovoluji si dát na stránky vyjádření pana Stehlíka z Helpregu ohledně SME.
Nevím jak Vy, ale já jsem ze SME bojoval jak s MGF, tak se 75, neboť oba mají konektor, který vypadá jak OBD ale není OBD :)
Tedy mě vyhodili, neboť se nedokázali spojit s ECU. Samozřejmě, že to pak dopadlo OK, ale nechce se mi to absolvovat znovu.
Tedy to co je starší 2003 nemá OBD a SME nemá důvod se na něj napichovat a cokoliv měřit.
Snad to pomůže v dalším boji s tupým státem snažícím se zrušit všechna auta starší 10 let.
mir:

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 8:25
od Trunda
Ty jo, Romane..... ahóój ty stará páko ;-) Skvělé vědět, že jsi stále mezi námi.

Dovolil bych si tak trošku nesouhlasit. OBD II je tuším od nějakého roku 2001 standardem u všech Roverků/MG. Poznáš to podle toho, když se k jednotce připojíš pomocí takových těch univerzálních bluetooth diagnostik. Což já se na ZT (2001) a ZR (2002) v pohodě připojím. Na emisích je spíš problém v tom, že oni mají koupené nějaké balíčky aut, které mohou dělat a hodně z nich nemá MG Rover. A těm to nefunguje spíš jen kvůli tomu, než že by se technicky nedalo připojit.
Přesněji by to asi řekl Hombré.

Ale i tak díky.... třeba se vyjádření bude hodit ;-)

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 10:11
od Austin
Ahoj Romane,
ano je to jak píše Trunda,
zejména je to tím že si nekoupili balíčky oprávnění na Rover, MG, Lancia, Maserati, AMG, Bentley, Cadillac, Dodge, Lotus,......
a tak nemohou nic naměřit.

Ale dopis Stehlíka je pěkný, díky za sdílení.

Typicky v Brně Rover MG udělá STK St.Lískovec ale ty jiné ne
/např. u Královoposké, dále Vídeňská sice Mini umí ale je s tím potíž/

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 10:27
od Hombre
Kupuje se oprávnění měřit značku, bez kterého by se s tebou vůbec nebavili, protože by se hned při první kontrole zjistilo, že měřili značku, na kterou nemají oprávnění a stanici by zavřeli. Takže balíček značek obsahující MG a Rover určitě měli, ale to je jen papír, který jim nějaké další možnosti při měření neotevře.
Problém s kompatibilitou diagnostiky používané na SME a řídícími jednotkami straších vozů (taky musí používat jen k tomuto účelu schválenou diagnostiku, propojenou se systémem CIS, takže nějakýma jakkoli fungujícíma BT diagnostikama si pomoci nemohou).
Pokud ale p. Stehlík jako zástupce výrobce vozidla vydal toto prohlášení, vše se tím vyřešilo a u aut do roku 2003 se readiness kódy a paměť závad vyčítat nemusí.

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 10:54
od Trunda
O tom bluetooth jsem mluvil jen jako o důkazu toho, že když to funguje, tak je to OBD II kompatibilní. Že jim to pak nefunguje na emisích je pak jejich technický problém a ne problém toho, že Rover má nějaký jiný protokol.
Takže to prohlášení spíš řeší to, že výrobci diagnostik neumí komunikovat s OBD II na Roverech.

Jen nevím, ale asi nebude stačit toto si vytisknout a mávat jim s tím před nosem. To by ten papír musel být originál, nebo by ho museli od Stehlíka mít všechny stanice. Jinak řečeno otázka na Hombrého - jak tento "papír" můžu já uplatnit?

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 11:37
od Hombre
Ano, je to technický problém, ale chtěl jsem, abyste si nemysleli, že je ten problém způsobený tím, že si SME něco nekoupila, nebo na něco nemá oprávnění.
Papír si můžeš vytisknout a všechny stanice by ho měli mít, resp. všech výrobců. kteří vydali nějaké stanovisko. Pokud to nebude stačit, je tu odkaz na stránky MDČR, kde jsou všechna ta stanoviska k vyhledání.
http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-d ... ka-vyrobcu

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 11:42
od Trunda
Aha, výborně, jak je to takto vyvěšené, tak je o co se opřít. Tím pádem by měly být emise s menšími starostmi.
Díky ;-)

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 16:53
od stilg
Austin píše:
čtv úno 22, 2018 10:11
Ahoj Romane,
ano je to jak píše Trunda,
zejména je to tím že si nekoupili balíčky oprávnění na Rover, MG, Lancia, Maserati, AMG, Bentley, Cadillac, Dodge, Lotus,......
a tak nemohou nic naměřit.

Ale dopis Stehlíka je pěkný, díky za sdílení.

Typicky v Brně Rover MG udělá STK St.Lískovec ale ty jiné ne
/např. u Královoposké, dále Vídeňská sice Mini umí ale je s tím potíž/
Videnska pred ~3 lety odmitla MG ZR (2005) merit, pred <1 rokem reka ze muze, ale po skoro hodine dosel technik, ze se jejich masina nedokaze pripojit at to zkusim jinde (na jine znacce diagnostiky - to jestli je to hcyba diagnostiky nebo ridici jednotky, ... kdo se nedrzi protokolu / standardu neni uplne jasne v tehle pripadech je v tom docela hokej).

V obou pripadech ME provedeno v STK Herspice.

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 18:49
od michal.lom
Tak teď už vím, proč měli na emisích takovej problém s načtením auta. Ale nakonec si s tím technik (čistě náhodou spolužák ze základky) poradil weed: mir:
Tisknu papír a pro příště ukládám k velkýmu techničáku...

Re: EMISE

Napsal: čtv úno 22, 2018 19:01
od Hombre
Protoze 2005 uz se prohlaseni netyka, tam uz se pripojit musi - to vyplyva z legislativy. A dneska to u aut povinne vybavenych OBD II neni ani na vuli technika, proste kdyz se nespojis s RJ, nepusti te to ani k mereni samotnemu. Jen u starych aut, kdy v dobe vyroby nebylo OBD II povinne to jde obejit podobnymi prohlasenimi, i kdyz tam OBD II je.

Re: EMISE

Napsal: pát úno 23, 2018 14:35
od roman_mg
Ahojte :D
Jsem rád, že jsem trochu potěšil.
Celá anabáze totiž vznikla u MGF. Jak jsem psal. vyhodili mě, že se nelze spojit (byť tvrdili, že mají programy na MG Rover). A argument, že to NEMUSÍ být OBD dle roku výroby (viz příloha) do úvahy nebrali. Takže mě vytočili. vzek:
Jel jsem k Lenhamovi, ten napíchl T4 a bez problémů se spojil s ECU.
Proto jsem poprosil pana Stehlíka, aby vytvořili uvedený příspěvek na stránky MD ČR. S tím, že to snad pomůže i jiným.
A je to podle mě tak, jak píše Trunda a Hombre. Komunikace. Jen mi vadí, že ona moje SME se nedržela předpisu MD ČR dle přílohy a jela systémem : je tu něco jako OBD musí to být OBD msm:
Ještě jedna perlička. Čekají mě emise na Jaguaru XJS z roku 1988, který je EURO 1 (kat a O2 sonda). Jenže ECU bere do úvahy hodnoty ze sondy JEN při zařazeném rychlostním stupni, v P a N jede podle uložené mapy a sondy pro ni neexistují. Když sem se na SME ptal, co s tím, řekli mi, že to je nějaká blbost a výrobce to má špatně zkonstruované. Hm tak jsem zvědavý, možná opět Helpreg stupo:

Re: EMISE

Napsal: pát úno 23, 2018 14:48
od Trunda
No a co je s tím za problém? U takového auta prostě jen měří emise a neřeší jestli lambda v tu dobu něco dělá, nebo nedělá....

Mimochodem..... nepřijedeš aspoň na MiniRaceDay? ;-)

Re: EMISE

Napsal: pát úno 23, 2018 14:52
od Hombre
Je to rizeny system, takze musi byt hodnota lambda 0,97-1,03. A pokud to v neutralu neridi bohatost podle lambdy, asi se do te hodnoty nestrefi.

Re: EMISE

Napsal: pát úno 23, 2018 14:56
od Trunda
A čemu to má vadit?

Re: EMISE

Napsal: pát úno 23, 2018 15:00
od Hombre
Ze neprojde emisema?