Stránka 1 z 1
STK a Emise 2022
Napsal: stř led 12, 2022 18:35
od Hombre
Trunda píše: ↑úte led 11, 2022 18:40
Ale no tak.... to přece nemůže nikdo myslet vážně argument. že nějak důležitý je datum uvedení do provozu. To se necháš utáhnout na takové blbosti? Přece zásadní je rok modelu a ten je jasně zapsán ve VINu....
Ale chápu, že je to pakárna
Bohužel je to tak, všechno v celé Evropě jede podle data 1.registrace. Nějaký modelový rok nikoho nezajímá a nikam se nepíše a nikdo nezná rozklicovani VIN jednotlivých výrobců. Takze jestli je vozidlo poprve registrovano 2004 a nelze se spojit s jednotkou, emise zmerit nelze. A technik s tím nic nenadělá, nejde to ani nijak obejít. Prostě mu program ukončí měření s nevyhovující výsledkem. Teď od 1.1. (i když ten termín MD prodloužilo do 28.2.)to je ještě horší - nemožné cokoli obejít. A je úplně jedno, jestli je to stanice Dekry nebo někoho jineho, technik musi měřit, ne se půl dne crcat s jedním autem.
Z toho vyplývá, že nepomůže žádný papir od Helpregu, technik musi do zahájení prohlídky napsat datum 1.registrace i kdybys ho zahrnul papirama. Spíš by možná pomohlo zkontrolovat tu OBD zásuvku čtečkou jestli tam neni nejaky problem, případně ji dát do pořádku,
Re: Rover 25, 1.4 76kw
Napsal: stř led 12, 2022 22:42
od Trunda
Martine, ale ty sám dobře víš, že první R25 sice mají OBD konektor, ale protokol komunikace není OBD2, tak co na tom kontrola pomůže? Pokud se opravdu řídí datumem registrace, tak to je s prominutím opravdu vrchol debility a není pro to omluvy. A divím se tomu, že se téhle shora nařízené debilitě zřizovatelé měřících stanic nebrání, protože ve finále to práci komplikuje jim a lidi jsou nasraní na ně.... to není zloba směrem k Tobě, ale chápeš.... situace hodna svátečního využití svátečního smajlíka .....

Ministerstvo dopravy =

, Ministerstvo zdravotnictví =

, ....
Chápu, klidně to pak tuto diskuzi oddělme bokem, ať to tu neplevelíme.... ale to mi jako chceš říct, že na dalších emisích už mi nikde v republice auto z roku 2017 emisemi neprojde? Jen proto, že Dekra je zkorumpovaná vyděračská organizace, které v první řadě nejde o blaho motoristů a i po pěti letech dlabe na to, aby do evidence zanesla auto, kterých tu už roky jezdí opravdu nemálo kusů....
Grrrrr

Jsem rozpálen do běla.... Marťo, prosím, koukni mi na to, jak to mám příště řešit s Chrysler Pacifica 2017, protože komplikace typu typ motoru není ani v TP, ani vyražený na bloku a jednoduše prostě systém jen má vědět, že tohle auto z takového roku má konkrétní motor a ten má měřit.
Re: Rover 25, 1.4 76kw
Napsal: čtv led 13, 2022 2:03
od AnderN
Trunda píše: ↑stř led 12, 2022 22:42
… Dekra je zkorumpovaná vyděračská organizace, které v první řadě nejde o blaho motoristů …
Nevím, jak moc je nebo není ta která firma zkorumpovaná, ale jak jsi přišel na to, že smyslem STK obecně je blaho motoristů? Je to přece specifický typ byznysu naplňující nějaké legislativní požadavky a svou klientelu má víceméně každá stanice jistou. Každé auto musí přijet dle zákona a žádný zákazník nebude jezdit častěji jen proto, že by se mu tam extra líbilo.
Správně říkáš, že to je o lidech a buďme rádi za ty, kteří jsou ochotní a chtějí pomoct v případech, kdy se auto vymyká mainstreamu. Ale pořád je to byznys, takže se nemůžeš divit, že např. vaše Dekra jede podle schématu: dobrý den -> zaplatit -> odbavit -> štempl, sbohem a další prosím. Oni mají od vedení plán, který musí plnit, jinak nebudou prémie …
Re: Rover 25, 1.4 76kw
Napsal: čtv led 13, 2022 7:06
od Hombre
Tak předně chci upřesnit a potvrdit to, co píše Ondra - Dekra není žádná organizace, která by mohla o čemkoli rozhodovat, je to jen jeden z provozovatelů několika STK a SME a školící organizace, která poskytuje svým partnerům technickou podporu, software, technická data, výpisy technických údajů atd.. Všechno co se děje, řídí MD, Dekra za nic nemůže.
Datum 1. registrace se používá proto, že to vyžadují mezinárodní předpisy, a to už asi 20 let. A nemyslím si, že by to byl vrchol debility, je to i docela logické: Vozidlo, které je uvedeno na trh, musí plnit platné předpisy když si ho někdo koupí, ne k datu výroby, nebo podle modelového roku. To by ti výrobci jistě ještě teď prodávali modelové roky 1989 s karburátorem. Takto to možná funguje v Rusku, v Asii atd.
Chrysler Pacifica je auto z Kanady, není u nás typově schváleno. Data k jakémukoli vozidlu se dají sehnat přes (tu vyděračskou zkorumpovanou) Dekru, když o ně stanice požádá, třeba den dva dopředu, potom už nic nebrání měření emisí.
Divné je, že typ motoru je povinná položka v TP (u motorového vozidla musí být vyplněn), tak si myslím, že se stala chyba spíše někde při dovozu + na úřadě. A něco mi napovídá, že absence typu motoru nebude jediný problém. Jsou v TP výjimky na osvětlení, homologaci výbavy, výrobní štítek, jak je řešeno nastavení sklonu světel? Všechno může být problém, na to je třeba myslet už při registraci.
OBD: Myslel jsem to tak, že problém nemusí být v protokolu OBD. Kdyby byla chyba v zásuvce, technik na emisích zapíše auto z roku 2004.
Program požaduje připojení přes OBD II - vyhodnotí, že se nelze připojit a ukončí měření protože by neměl k měření potřebná data. Nerozlišuje, jesli je zásuvka poškozená (přestože napájení funguje) nebo je to OBD I. To by musel udělat z vlastní iniciativy technik, zkusit se připojit postaru a zjistil by kde je chyba. Ale nevím, jestli to udělal.
Re: Rover 25, 1.4 76kw
Napsal: čtv led 13, 2022 9:22
od Trunda
Ano, nechal jsem se unést, ale na druhou stranu nevěřím tomu, že jste tak naivní a nemyslíte si, že na tom Ministerstvu dopravy reálně za špagátky netahají právě ti nejsilnější hráči na trhu.... což? A což i v tomto byznysu by nemělo platit pravidlo "Zákazník náš pán"? Což i jakákoli stanice STK by neměla mít ve svém kodexu vztahu zaměstnanec vs. zákazník definováno a po zaměstnancích vyžadováno to, že se k zákazníkovi nějak chovám, snažím se mu pomoct? Cožpak je normální, abych byl měsíc objednaný na STK, kde vyplňuji s jakým autem tam přijedu, pak tam přijel, ztratil tam půl hodiny života tím, že teprve v ten moment si zjišťují, že v systému vlastně to auto ani nemají a aby mě poslali do háje s jedinou větou a to tou, že mi to nikde na emisích nezměří, pokud v TP nemám zapsaný kód motoru (ano, mám tam zapsané, že je to povolená výjimka, stejně tak jako mrtě výjimek na světla a to tak, že si v podstatě se zadními světly můžu dělat co chci..... já to tam tak zapsat nenechal - pro zajímavost Ti to Martine pošlu ke komentáři). Abych pak ztratil další hromadu času tím, že jsem se vetřel na jinou stanici a prostě tím, že su držka, je tam ukecal k tomu, aby mi ty emise nějak udělali a rovnou i procpali STK.... To opravdu fér není a obzvlášť na oné stanici v Hranicích jsem jim dal šanci po asi 8mi letech, kdy mě tam už jednou na*rali svým p*delovým přístupem k zákazníkům a světe div se, nic se tam po těch letech nezměnilo. Ani se nedivím, že počínaje pánem za přepážkou, pánem na emisích a klukem na STK na mě působili dost bezcharakterně.
Mimochodem v Lipníku se tam pak borci slezli kolem auta a slintali nad tím, že jim tam stojí zánovní auto bez pi*ovin a s normálním motorem, bez ku*vítkových světel a přitom ultramegapraktické, kdy nad systémem skládání sedaček do podlahy a vůbec prostorností rodinného osmimístného auta čučeli s otevřenou papulou a uznale kývali, že v Americe ještě umí uvažovat nad tím, jak má vypadat rodinné auto
Ano.... jdu to tu odpárat a hodit do diskuze o STK

Re: Rover 25, 1.4 76kw
Napsal: čtv led 13, 2022 11:00
od Hombre
Co, co Lukáši popisuješ je samozřejmě špatně, jestli jsi byl objednaný, měli si ty data nechat poslat.
My se třeba na naší stanici snažíme vycházet zákazníkům vstříc, protože vzhledem k poloze naší stanice se musíme snažit aspoň na poli ochoty a vstřícnosti, aby jsme měli dost zákazníků. Stanice, které jsou někde na hlavní a v centru a jezdí k nim aut, že je musí odmítat to mají možná jinak a je to špatně.
Kdo tahá na ministerstvu za špagátky nevím, trh je ministerstvu úplně jedno, nemá z něj žádný profit a Dekra tam má pramalý vliv, ztratila ho, co vzniklo CSPSD a TÜV a další, proto taky vznikla Profesní komora STK, aby se vůbec alespoň nějaké argumety a požadavky stanic dostaly k ministerským uším.
Mimochodem, co by z toho jako Dekra měla, kdyby působila na ministerstvo, aby udělali změny, aby nešlo dělat některé prohlídky a nešlo něco měřit... nevím nevím.
Re: Rover 25, 1.4 76kw
Napsal: pát led 14, 2022 17:09
od stilg
Hombre píše: ↑čtv led 13, 2022 7:06
Datum 1. registrace se používá proto, že to vyžadují mezinárodní předpisy, a to už asi 20 let. A nemyslím si, že by to byl vrchol debility, je to i docela logické: Vozidlo, které je uvedeno na trh, musí plnit platné předpisy když si ho někdo koupí, ne k datu výroby, nebo podle modelového roku. To by ti výrobci jistě ještě teď prodávali modelové roky 1989 s karburátorem. Takto to možná funguje v Rusku, v Asii atd.
To mi prijde jako zjevny nesmysl. Takova trochu urednicka mentalita / logika.
Ano, jiste vozidlo je homologovane a splnuje nejake podminky aby mohlo byt uvedeno na trh. Jiste je tak tak celou dobu s ruznymi povinnymi prvky vybavy. Ale to je podminka vyroby a uvedeni na trh, ze dane auto, pak par mesicu / rok stoji v autosalonu, nez si ho nekdo koupi,... To ze mam v TP jako datum prvni registrace okamzik, kdy uz se dany model nevyrabel, z toho auta nedela ani ten novejsi model, ani nemuze a neznamena, ze se na nej vztahuji podminky platne pro ten novejsi model.
Kdyz v roce 2010 skoncila produkce, protoze od dalsiho roku je vyzadovano neco co to auto nema, a ja auto koupim a zaregistruju 2011, tak to auto vlastne "neexistuje"? A nebo bude vyzadovana pritomnost toho prvku, ktera byla od 2011 povinna, byt ji to auto nikdy nemelo?
To je stejny pripad jako tohle.... rekneme modelova situace, od roku 2011 je vyzadovano X, automobilka tedy skonci produkci v 2010, zadne dane auto X nikdy nemelo ... a mas vuz s registraci 2011... budou po tobe technici slepe tohle pozadovat?
Doprodej aut, ktere stihli prijit na trh (to neznamena ze jsou prodany) je zcela zjevne mozny dle starych pravidel. Ostatne dneska uz se delaji prechodna obdobi, kdy nove auto uz nejaky prvek mit musi, ale drive homologovane je jeste mozne do nejakeho data jet bez...
Jako da se na tom i videlat, ja mam C7g uplne z konce produkce, konec roku 2005, pricemz 2006 uz byly ufa (C8g)... ale registrace toho myho je az v lednu 2006... takze po nehode pojistovak vychazel z toho ze Civic, 2006, jo takze Ufo, takze dily stoji tady tolik a tolik ...
Re: STK a Emise 2022
Napsal: pát led 14, 2022 17:58
od Trunda
No souhlas, že to je holý nesmysl. Prostě auto bylo homologované s nějakými normami a kontroly mají probíhat poplatně těm normám. Kdy bylo auto prodané je šumák. Nehledě na to, že v opačném směru to pak generuje původně řešené absurdní nesmyslné situace.
Kdybych to přehnal.... to je jak kdybych tam přijel s jedničkovou vochcávkou v ropě, která byla jako zapomenutá skladovka prodaná v roce 2006 a oni mě vyhodili z emisí proto, že mi tam chybí filtr pevných částic.
Prostě nevěřím.... buďto to blbě chápeme a nebo se svět opravdu zbláznil.... což pravda s kovidovou histerií se pravda i tak stalo

Re: STK a Emise 2022
Napsal: pát led 14, 2022 18:12
od Hombre
Ony ty automobilky to vědí dopredu a musi delat tak, aby prodaly všechny vyrobené kusy nez ten predpis vstoupi v platnost. Pak uz se v Evrope to vozidlo prodat nesmi. Takze se prinejhorsim proda do Ruska, ale vetsinou se vyrabi auta plnici nove predpisy s velkym predstihem.
Zakladni pravidlo: vozidlo musi plnit predpisy platne v dobe jeho prvni registrace, a plati to po celou dobu existence vozidla. Priklad: dovezou naftove osobni auto poprve zaregistrovane po 1.1.2002, musí plnit Euro 3. Je to jasné, prokaztelne, datum 1.registrace je vždy ve všech dokladech odkudkoli. Kdyby to bylo podle nějaké výroby, nebo modelu, byl by v tom neskutečný bordel a prostor pro podvody a omlazovani.
Í když se vám to nezdá, je to tak a už dlouho, a věřte mi, že je to dobře.
A pokud má někdo OBD I na autě z roku 2004, je tam nějaký nelegální zásah, změna jednotky, omlazene auto nebo tak něco.
Re: STK a Emise 2022
Napsal: pát led 14, 2022 18:51
od Keksin
Tato diskuse mně připomněla kdy na emisích chtěli mermomoci Rover SD1 (1984) napíchnout na diagnostiku. Prý když to má vstřikování paliva, tak musí na diagnostiku a basta. Pomohl až papír od Helpregu.
Re: STK a Emise 2022
Napsal: pát led 14, 2022 22:21
od stilg
No resi se u nas na STK uplny <|>. Davno se to melo zjednodusit na overeni zakladnich bezpecnostnich veci a stavu auta a ne resit, jestli folie na ZADNIM okne ma nejakou homologacni samolepku, zda gumova zasterka za kolem je homologovana apod ciste formalni blbosti. V cele EU patrime mezi uplne nejvetsi dogmatiky v tomhle.
Re: STK a Emise 2022
Napsal: pát dub 08, 2022 7:39
od Jano_1997
Na slovenských STK/EK to nie je oveľa lepšie. Sú schopný vám nepustiť cez STK, lebo vám nefunguje sťahovanie zadného okna, ale to, že 2/3 áut majú zle nastavené predné svetlá už nikoho nezaujíma. Len skontrolujú, či svietia vo väčšine prípadov.