PEKTRON - alarm/imobilizér - opravy, párování ovladačů, support ;-)
Napsal: stř zář 10, 2025 8:58
Osud (nebudu ty konkrétní místní "osudy" jmenovat
) mě dokopal k tomu, že jsem zainvestoval mrtě času do analýzy, pokusů, testování, ladění, ale i ničení hw a vyhazování peněz z okna..... a jelikož jsem dospěl finálního "osvícení", nyní bych se tu rád prohlásil za Guru Trunda na PEKTRON krabičku 
PEKTRON SCU/BCU - jednotka alarmu, imobilizéru, centrálu a ovládání vybavení v Rover 25/45, MG ZR a ZS, MG TF, ... od nějakého roku 2003.
Co nabízím?
Zatím nemám vyřešený žádný výhodný zdroj nových ovladačů, ale možná na tom časem zapracuji. Ideálně, pokud si sami seženete (ne, ty levné z Aliexpressu fakt fungovat nemůžou!).
Zatím ani neřeším opravy pouzder ovladačů (čínská pouzdra jsou šmejdy, které se po týdnu rozpadnou). Takže co mi pošlete, to budete mít.
Pokud jste ovladač ztratili, nechali si napárovat jiný, pak ovladač našli, tak vám nebude fungovat. To ale umím vyřešit, aby opět fungoval.
Asi umím vyřešit i to, pokud v ovladači "utekl" čítač plovoucího kódu a přestal fungovat s jednotkou. To se teoreticky může stát v případě, že někdo mačkal opakovaně ovladač mimo dosah auta (žádná panika - musel by to zopakovat opravdu hodně mockrát
).
Co rozhodně zatím nelze (a pravděpodobně ani nikdy nepůjde, protože investovat čas do tak náročného hackingu už nechci) je možnost spárovat ovladač, ke kterému není jeho původní jednotka, nebo aspoň párovací kód.
Závěrem snad to, že ano, PEKTRON jednotky nejsou zrovna radostná věc, ovladače stojí majland a je to komplikace. Je to cena za to, že tyto jednotky přinášely mnohem sofistikovanější systém zabezpečění, než starší Lucas systém. Tu už nelze odchytit kód ovladače a opakovaně ho použít atd. Ano, proslulá relátka se jim nepovedla. Ale vše je řešitelné a není potřeba kvůli tomu stresovat, nebo vymýšlet nesmysly s deaktivací imobilizéru apod. (v tomto případě by to znamenalo víc úsilí vyřešit následně vše okolo, než to opravit).
A také bych upozornil na to, kdo máte koupenou TOAF diagnostiku, nelezte do nabídky k Alarm/Immo a nedělejte tam nic, pokud si nejste jistí, tím, co děláte. Nebo se pak stanete zákazníky Guru Trundy


PEKTRON SCU/BCU - jednotka alarmu, imobilizéru, centrálu a ovládání vybavení v Rover 25/45, MG ZR a ZS, MG TF, ... od nějakého roku 2003.
Co nabízím?
- Opravy poškozeného HW - výměny vadných relátek, kontrolerů atd.... prostě repase zařízení jako takového.
- Párování nových, nebo původních ztracený a zpět objevených ovladačů.
- Repase ovladačů (vyčištění, výměny mikrospínačů, repase kontaktů).
- Přenesení ovladače z jednotky na jednotku.
- Vyčtení/přenastavení EKA kódu a VIN kódu.
- Provedení zálohy dat z jednotky pro případ nějakého budoucího poškození.
- Pokud je v autě PEKTRON z jiného modelu auta, tak umím řešit - např. na Rover 25 nefunguje zadní stěrač, protože jednotka z MG TF.
- Přenastavení konfigurace (auto locking, stírání při ostřikování, apod.).
- Párování s ECU
- Opravy ovladačů a párování i pro starší LUCAS systém
- atd.
Zatím nemám vyřešený žádný výhodný zdroj nových ovladačů, ale možná na tom časem zapracuji. Ideálně, pokud si sami seženete (ne, ty levné z Aliexpressu fakt fungovat nemůžou!).
Zatím ani neřeším opravy pouzder ovladačů (čínská pouzdra jsou šmejdy, které se po týdnu rozpadnou). Takže co mi pošlete, to budete mít.
Pokud jste ovladač ztratili, nechali si napárovat jiný, pak ovladač našli, tak vám nebude fungovat. To ale umím vyřešit, aby opět fungoval.
Asi umím vyřešit i to, pokud v ovladači "utekl" čítač plovoucího kódu a přestal fungovat s jednotkou. To se teoreticky může stát v případě, že někdo mačkal opakovaně ovladač mimo dosah auta (žádná panika - musel by to zopakovat opravdu hodně mockrát

Co rozhodně zatím nelze (a pravděpodobně ani nikdy nepůjde, protože investovat čas do tak náročného hackingu už nechci) je možnost spárovat ovladač, ke kterému není jeho původní jednotka, nebo aspoň párovací kód.
Závěrem snad to, že ano, PEKTRON jednotky nejsou zrovna radostná věc, ovladače stojí majland a je to komplikace. Je to cena za to, že tyto jednotky přinášely mnohem sofistikovanější systém zabezpečění, než starší Lucas systém. Tu už nelze odchytit kód ovladače a opakovaně ho použít atd. Ano, proslulá relátka se jim nepovedla. Ale vše je řešitelné a není potřeba kvůli tomu stresovat, nebo vymýšlet nesmysly s deaktivací imobilizéru apod. (v tomto případě by to znamenalo víc úsilí vyřešit následně vše okolo, než to opravit).
A také bych upozornil na to, kdo máte koupenou TOAF diagnostiku, nelezte do nabídky k Alarm/Immo a nedělejte tam nic, pokud si nejste jistí, tím, co děláte. Nebo se pak stanete zákazníky Guru Trundy
