Rover 827 Si, r.v. 1995

Zamčeno
olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od olson » sob lis 08, 2014 19:14

Taky jsem názoru, že termostat přestal chodit, tak byl odstraněn a s novým už se nikdo neobtěžoval.
Pokud nová chladicí kapalina nemění barvu a nekalí se - zůstává čirá, tak lze proplach označit za úspěšný.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » sob lis 08, 2014 20:09

No uvidíme po pár kilometrech , po zkušenosti s kvalitou chladiva vážně přemýšlím i nad proplachem olejového systému motoru, tak jak psal Trunda a hledám nejvhodnější olej pro můj motor list:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » sob lis 08, 2014 21:05

Rozhodně jo... nevíš jak dlouho kde to auto stálo a na svůj věk nemá tolik nalítáno, tedy dá se usuzovat, že v něm usazený olej bude.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od olson » sob lis 08, 2014 21:25

Proplachem se rozhodně nic nezkazí. Já bych před tím ještě sundal vanu a kouknul kolik je kde karbonu a kolik kalu ve vaně.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » sob lis 08, 2014 22:49

Díky za tip olsone mir:
Pravděpodobně do stávajícího oleje naleji tohle
http://www.kupoleje.cz/cz-detail-883894 ... stemu.html
a po vypuštění to projedu vyplachovacím olejem a pak dám novou náplň a velký filtr :idea:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od olson » ned lis 09, 2014 0:18

Karle já k těmto a podobným přípravkům nemám moc důvěru, většinou tak polovina z toho co slibují jsou nesmysly. Výplachový olej je trochu historická záležitost. Co si pamatuju tak je hlavně určen na výplach při přechodu z oleje typu A - bez aditivace na olej typu AD - aditivovaný, nebo před nalitím nové náplně typu A, tedy pro opravdu staré motory. Karbon se v něm za tu chvíli co v motoru bude nerozpustí, jen na sebe mechanicky naváže nějaké ty kaly. To bych radši místo něj použil olej co je předepsaný a vyměnil ho i s filtrem v kratším intervalu. Usazeniny se do něj průběžně rozpustí a z motoru půjde ven dřív než se nasytí. Olej co tam máš teď tak pořádně zahřát a hned po vypnutí motoru, dokud je vše promícháno, vypustit.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 492
Registrován: čtv dub 25, 2013 15:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od olson » ned lis 09, 2014 0:33

No nepřečetl jsem si pořádně začátek toho tématu o proplachu, tak abych to ještě upřesnil: proplach ano, ale já dávám přednost propláchnout to tím co tam má být jako provozní náplň. Chvíli pojezdit a pak vypustit.
Pokud by jsi proplachoval tím přípravkem jak uvádíš v odkazu, tak se držet návodu, určitě bych to po vypuštění nechal pořádně vykapat a asi bych to pak ještě prolil nějakým levnějším olejem, než budeš dávat nový olej. Nějak takto to kdysi doporučoval guru přes (nejen) oleje Jiří Čech na Škoda tech webu.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od KDB » ned lis 09, 2014 12:18

Nejlepší proplach je slušný olej a pravidelné výměny...tady je často kámen úrazu, protože tenhle motor je má po 6000km, na což většina kašle a odcházejí hydroštely.
Jinak olej 10W40 API max. SL, nebo ACEA A2/A3.
Na proplach zapomenout - je to veskrze petrolej. A vy chcete motor mazat petrolejem, byť na volnoběh ? Já rozhodně ne.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » ned lis 09, 2014 13:16

Výměna oleje se dělá po 6000 mílích tedy po 10000 km nebo každého půl roku a je fakt, že je to asi to nejdůležitější u tohoto motoru :!:
JInak názory na proplach se různí, ale zřejmě teď koupím rovnou kvalitní olej, dám velký filtr a výměnu zkrátím na 5000 km, jeví se mi to jako menší riziko :idea:
Pokud jsou už hydroštely chycené nic kromě jejich výměny je nezachrání :(
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od J0hny » ned lis 09, 2014 15:56

To je vháji že olej vevnitř (tedy bláto), už se nikdy nevymění no :roll: Takže jedině rozebrat a vyčistit list:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » úte lis 11, 2014 15:05

Pár fotek při sundaném předním ventildeklu :!:
Je vidět, že nějaké úsady tam jsou, ale jak moc je to fatální :?:
Stačí jen nalít čistý olej, dát nový filtr a věřit, že se to vyčistí, nebo zkusit raději vyčistit nějakým proplachem , nebo dekarbonizaci:?: :idea:
tesnění pod deklem bylo samozřejmě nahrazeno silikonem :(
Přílohy
DSCN4524.JPG
DSCN4525.JPG
DSCN4526.JPG
DSCN4527.JPG
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » úte lis 11, 2014 15:40

No za mě nic moc.... :-( ... obávám se, že tohle se "samo" nevyčistí.... tak samozřejmě, pokud tam několikrát v krátkém intervalu a po pořádném projetí vyměníš olej, tak to trošičku pomoct může, ale jak to vypadá v kanálcích a hydroštelech a jestli jim to nějak pomůže, tak to fakt těžko říct.
To víko jsi sundaval na zahřátém motoru, nebo na studeném. Na studeném, když by byl olej ztečený dolů, by to bylo výřečnější...


Ale na druhou stranu.... viděl jsem už víc zaprasený motory. Ať tedy posoudí zkušenější ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od KDB » úte lis 11, 2014 15:42

Dal bych nový olej a nechal to být. Bez kompletního rozebrání to nevyčistíš a jakýmkoliv jiným způsobem si koleduješ o problém (zadření a podobné radosti).
Běží-li to tiše a bez problémů, nevrtal bych se do toho.
Malá odbočka...už jsi na tom dělal rozvody ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » úte lis 11, 2014 16:28

Demontáž proběhla na autě,které stojí od soboty, jen jsem si ho spustil níž bez startování mimo přístřešek kvůli lepšímu světlu..
Jinak chod motoru po nastartování není úplně čistý, má vibrace a je hlučnější nahoře jako třeba tady

http://www.youtube.com/watch?v=lQ-PkjbDcVw

ale po zahřátí a postupném přidání plynu se ztišší a drží hezky volnoběh okolo 600 ot/min, ale sem tam se jeden válec jakoby uleje, ve čtvrtek ještě vyměním svíčky, možná se trochu upraví pravidelnost chodu. :idea:

Krásně jde tento motor, při přidávání až do omezovače se ani nehne, u mě má trochu pohyb v uložení silentbloků :(

http://www.youtube.com/watch?v=XpU5JzA2P-A

Rozvody včetně pumpy jsem ještě nedělal, ono není moc lidí, kteří tento motor znají, ale snad se s někým znalým domluvím ;)
Ty jsi na tom Karle u svých dvou 827 jak se servisem, řešil jsi něco :?:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » úte lis 11, 2014 17:03

Tak proti tomuto jsem štastnej člověk :-D
https://www.youtube.com/watch?v=mTinqHReLlE
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Zamčeno