Tak jsem zase kousek popojel. Stav 178004 km a výměna motorového oleje Unil Europa 10W40 včetně filtru Bosch. Vanu jsem nakonec nesundával, protože to obnáší sundat část nápravnice a možná i svody a času po práci bylo málo. Nicméně při příští výměně po 5000 km to udělám. Alespoň jsem vyměnil těsnění pod ventilovými dekly.
Dlouho jsem zvažoval jestli motor při výměně nějak proplachovat, ale nakonec jsem se po přečtení mnoha recenzí rozhodnul v rámci výměny oleje použít i přípravky od firmy Bishops
http://www.bishopsoriginal.cz/?page_id=3
V podstatě jsem na ně nenašel jedinou zápornou odezvu stran možného poškození motoru a i odborník na oleje pan JIří Čech uznává, že to funguje, tak uvidíme
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=411
Konkrétně jsem použil přípravek 501 na odstranění kalů a usazenin, který jsem po krátkém projetí asi 30 km vypustil spolu se starým olejem. Je fakt, že olej byl oproti stavu kontrolovanému na rysce daleko černější a i pohled pod ventildekl je čistější
http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329
Po výměně filtru a nalití nového oleje jsem přidal druhý přípravek 460G určený pro benzinové motory, který by tam měl zůstat až do příští výměny
http://www.bishopsoriginal.cz/?p=97
Taky jsem pořádně skouknul kudy, že ten olej teče na zadní řadě, část jsem očistil a odmastil a vrátil jsem konečně plastový kryt pod chladič.
Jinak mě těší, že na půl nádrže jsem ujel už 419 km, ale že bych ujel na jednu nádrž 800 km si fakt nemyslím, ono i kdyby to bylo jen 680 km tak to vychází na 10 litrů/100 což při automatu a obsahu 2,7 není marné
