Rover 827 Si, r.v. 1995

Zamčeno
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » stř říj 22, 2014 10:25

Pravděpodobně roztok octu by to zvládl podobně ;-) Osobně bych možná udělal dvojí postup - nejprve jarový roztok na odmaštění a pak octový roztok na odrezení :-) Když to budeš mít uvnitř od toho "chladícího" sajrajtu mastný, tak se ten přípravek k odstranění koroze neuplatní.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » stř říj 22, 2014 10:52

Zkusím u nich ještě udělat změnu objednávky na tento přípravek, ten by řešil oba potenciální problémy
http://www.autoprofishop.cz/autoprofi-o ... dice-k1k2/
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » stř říj 22, 2014 14:00

Takže po konzultaci s e-shopem jsem nakonec objednávku nechal v původní podobě. Ten druhý přípravek je prý velmi slušný na odstranění oleje, ale účinek na pevné usazeniny je výrazně nižší než u toho prvně vybraného.
Docela mě zajímá jak se to osvědčí, možná to pomůže i mému problému s ventilem, který řídí přítok vody do topení :idea:
Přílohy
ventil topení.jpg
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » stř říj 22, 2014 14:05

Pravda, že ten by mohl tím být zadrhnutý.... ačkoli když už to budeš vypouštět, tak bych ten ventil vykuchal ven a zkusil ho vyčistit a rozhýbat samostatně.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » stř říj 22, 2014 14:15

Jasně po prvním vypuštění náplně s přípravkem , chci nalít destilku , po projetí a zahřátí znovu vypustit a kuchnout komoru termostatu a tento ventil, zjistit jak se věci mají, vše sólo vyčistit včetně expanzky a pak dle potřeby ještě jednou zopakovat destilku a nebo už rovnou namíchat chladivo a mělo by to být 8)
Plánuji to příští týden, ale po zkušenostech s bolavými zády to budu raději dělat na kanále v práci, to ležení pod autem venku už na mě není :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » stř říj 22, 2014 14:23

Co tu geometrii?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » stř říj 22, 2014 14:26

Až vyřeším výměnu chladiva a oleje včetně filtru tak bude pokračovat geometrií, tohle je přednější :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od olson » čtv říj 23, 2014 22:47

Karel825 píše:Fotka mé chladící kapaliny po 24 hodinách :roll: Včera mi přišla spíš původně modrá dnes to vypadá na původní růžovou barvu :wink:
Výměna je jasná,proplach taky - jen doufám, že to již nezpůsobilo nějaký závažný problém na motoru nebo chladiči :idea:
Je to pro mě fakt nepochopitelné :arrow: jak někdo může tak zasadní věci nechat dojít do takových konců, když pravidelná výměna je otázkou stovek korun vzek:
Já to chápu, u chladicí kapaliny asi většina lidí sem tam koukne na hladinu a možná někdy změří bod zámrzu. Další parametry většinou neřeší. Např. volná alkalita je už exotický výraz. No je to vždy o přístupu majitele vozidla. Ten kdo má zájem, potřebné si zjistí. Kdo ne, auto pak trpí. A pro ty co tomu nehoví je zde pořád možnost to dát do servisu. Ale to by se taky nesmělo koukat na "ekonomiku provozu", že - ono to vlastně dost žere provozem... a ještě řešit údržbu... dyť to funguje, tak je to asi v pořádku, jakýpak výměny. Pak to takhle vypadá, takový kompot.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od olson » čtv říj 23, 2014 23:01

Karel825 píše:Jasně po prvním vypuštění náplně s přípravkem , chci nalít destilku , po projetí a zahřátí znovu vypustit a kuchnout komoru termostatu a tento ventil, zjistit jak se věci mají, vše sólo vyčistit včetně expanzky a pak dle potřeby ještě jednou zopakovat destilku a nebo už rovnou namíchat chladivo a mělo by to být 8)
Plánuji to příští týden, ale po zkušenostech s bolavými zády to budu raději dělat na kanále v práci, to ležení pod autem venku už na mě není :lol:
Počítej s tím, že aby jsi se zbavil pořádně všech rezavých kalů, bude potřeba to propláchnout několikrát. Provést po tom přípravku. Dle okolností klidně i 6 - 8 krát. Doporučuji vypouštět zahřáté, hned po jízdě a nový proplach nalévat předehřátý na stejnou teplotu. Pak projet, vypustit a tak stále dokola, až to bude čiré. Může to být i obyčejná vodovodní voda, pokud není příliš tvrdá, za tu chvíli se nestihne nic usadit, spotřeba je poměrně velká. Na poslední proplach použít destilku.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » pát říj 24, 2014 6:19

To s tím naléváním proplachu o předehřáté teplotě asi neklapne, ale máš pravdu, taky jsem o tom četl, že se to doporučuje. Jinak ten přípravek co budu nalévat do systému už mám na poště 8) Teď ještě najít místo na kanále a můžeme jít na to ;)
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » stř říj 29, 2014 13:43

Tak dnes jsem se dal do avizované výměny chladiva. Nejdříve jsem nalil koupený přípravek a pak po krátkém projetí vypustil přes spodní hadici od chladiče skoro 8 litrů sraček :evil: Pak jsem si musel udělat místo, abych se dostal k domečku termostatu, takže baterka, celý airbox včetně hadic museli jít ven. Už při rozdělávání domečku jsem si všimnul červeného silikonu místo těsnění mezi přírubami a po rozdělání jsem hledal termostat - marně. Zrejmě někdo usoudil, že se bez něj obejde a tak ho vyndal stupo:
No nic, pojďme dál. Pak jsem odpojil hadici topení na které je ten plastový ventil, který podtlakem řídí své otvírání. Po demontáži obou hadic a proplachování jsem našel uvnitř ventilu něco jako chrchel ale po vyndání pinzetou jsem zjistil, že je to kus gumy, pravděpodobně membrány a nebo část kuželového těsnění ventilu. Když jsem pomocí pusy vyvinul podtlak tak ventil sice chodí,jde trochu doboku , ale hlavně neuzavírá se zcela a voda protéká :arrow: vyzkoušeno nad umyvadlem. Rozebrat se to snad ani nedá, zřejmě je to celé slisované a mordovat jsem to nechtěl. Tak jsem vše zase složil a nalil čistou destilku a nechal zahřát.Autem jsem přejel do skladu kde nemrzne, subjektivně to teď topí víc než předtím :idea: . Dnes objednám potřebné díly (termostat a ventil) a pokračovat budu až to přijde :idea:
Jinak přístup i přes tu změť hadiček byl jakžtakž dobrý , ale každý kdo šel kolem se chytal za hlavu a slabší povahy rovnou omdlévaly :lol:
Přílohy
DSCN4519.JPG
čistič chladičů
DSCN4521.JPG
komora termostatu
DSCN4522.JPG
ventil
DSCN4523.JPG
ventil uvnitř
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » stř říj 29, 2014 14:13

Ty, třeba se ti to nechtělo dovřít, protože jsi neměl na straně vody tlak. Ono to s tím tlakem musí počítat, takže tam bude nějaká pružina, která bude působit proti. Jak ale bude v systému tlak, tak na to bude stačit jen malý tlak na membráně... ale to jen tak teoreticky ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » stř říj 29, 2014 14:14

Zkoušel jsi odpojit hadičku za chodu a zkusit jak se na ní mění tlak když reguluješ teplotu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Karel825 » stř říj 29, 2014 14:55

Ten ventil je umístěn na hadici s topnou vodou, takže když ho podtlak zavře, tlaková voda se nebude dostávat za ventil do výměníku a v této části už je jen beztlaká zpátečka nebo ne :?: :idea: Jinak jsem to dál nekoumal, ale zkusím to, jestli se mění podtlak v hadičce v závislosti na ovládání modulu teploty a taky mě napadlo, jestli jsou ty obě hadičky, které jsem měl prasklé vůbec zapojeny správně já je dal tak jak byly, ale možná jdou opačně a proto to celé nefunguje jak má.Bohužel k tomu jsem nikde žádný nákres nenašel a po pár zkušenostech s tímto autem bych se ani nedivil :roll: Každopádně musím dát nový termostat a k němu těsnění už kvůli spotřebě a rychlejšímu náběhu topení a ten ventil topení bude přes zimu stejně skoro pořád otevřený, takže když ho neseženu hned nevadí :!: Jen bych to měl z jedné vody načisto :idea:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 827 Si, r.v. 1995

Příspěvek od Trunda » stř říj 29, 2014 16:24

Njn... je vidět, že to měl v rukách pěkný kutil.... možná by to po této zkušenosti chtělo nechat udělat i proplach olejového systému, zkusit kouknout pod víko ventilů, jak moc je tam usazenin. Ale tak zas aspoň budeš vědět, co tam máš... vezmi si, že kdyby to fungovalo, tak se do takových věcí ani nekoukneš a pak se to může okáknout nějakým fatálnějším způsobem :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Zamčeno