

U mého jednoho mého známeho-mechanika mám prakticky "nonstop" přístup ke zvedáku, tak jsem mohl začít.. po výměně rozvodů, plochého řemene, antifrýzy, svíček, baterie, filtrů, oleje a dosazení pomocného válečku spojky jsem mohl přistoupit k prvnímu zážehu.. startér krásně točil, motor škytal jako by chtěl chytit a po pár prošlápnutích plynu se rozběhl.. mechanicky má zvuk více než dobrý - nemohli jsme tomu uvěřit po 6 letech odstávky.. ale trápí mě jiná věc.. motoru značně kolísá volnoběh,ale jakoby jen směrem nahoru..tzn. bez plynu nechcípne, ale otáčky lítají samovolně mezi 1500 až 2500.. odezva na plyn (myšleno pedál plynu-není to přestavěný na plyn) je značně zpomalená - chová se to jako masivní turboefekt... jakmile se motor trochu ohřeje, otáčky se sklidní na cca 900 ot (volnoběh), ale jakmile trochu hrábnu do plynu, zase nastoupí efekt vysokýho a houpavýho volnoběhu,který se po čase sám ustabilizuje.. jo a při pokusu udržet plynem konstatní otáčky (např. 4000 ot.) to plyn po cca 2 vteřinách jakoby "odřízne" a spadne to samo na volnoběh...
Jinak první "studený" start je vždy rozvážnější a je potřeba při startu pracovat s plynem.. jakýkoli další opakovaný start je pak už v pohodě a "na brnk"

Na motoru nebyl airbox, takže v klapce 6 let pomalu vznikal nový život.. tu jsem vyčistil, vyměněno také čidlo teploty bloku, na které jsem měl podezření.. bojím se, že to bude mít na svědomí lambda sonda (i když po jejím zkušebním odpojení se auto chová uplně stejně), ale vzhledem k dostupnosti a horším cenám dílů nechci vyměnit půl elektriky jen tak na "blind" (mohl by začít čidlem na klice, přes lambdu a váhou konče) .. bohužel je škoda, že celá "řada 800" je před-OBD generace, takže diagnostika moc nenapoví.. u hlavní řj jsem našel kulatý konektor, kterým se ale dá spojit pouze s origo Rover diagnostikou, že? (něco jsem pogooglil, ale žádná relavatní informace).. já jsem ajťák, auta mám jen jako zábavu+jen vypomáhám v dílně kamarádovi.. Velmi rychle mi došli nápady, jak závadu bez diag zjistit.. nesetkal se někdo z vás s tímhle?
Opravdu moc bych chtěl to auto zachránit.. V srdci mám hlavně švédské vozy - za život jsem ničím jiným ani nejezdil, ale můžu říct, že Rover ještě ani nejezdí a už ho mám rád






Navíc na rok 1992 mají ty anglání fakt pozink "well done", protože pod autem roky rostli kopřivy a nápravnice, nosníky, prahy.. všechno super ! lehce začínal jeden blatník a kus hrany dveří, ale to se podchytí

...za vyjádření místních nadšenců a mechaniků budu rád a předem děkuji všem.. vím, že na dálku se blbě diagnostikuje, ale na silnici se můj gentleman ještě nějakou dobu nepodívá.. Všechno ladím jen podle Haynes manuálu-zkušenosti z opravdové praxe mám minimální...

PS.: ocením když mi někdo udělá nabídku náhradních dílů - sháním zachovalou stropnici (na tý mojí se podepsali změny teplot a zatékání škvírou v okně), Window Central Control Unit (to pod sedadlem - jdou mi blbě elektrická okénka - ten dobrý kamarád zde na fóru říkal, že by to mohlo být tím), dále potřebuji ventilátor topení, pásy (přední + zadní - bohužel ty moje chytly plíseň) a nějaká zachovalá kola vč. pneu

PPS.: když bude zájem, rád jsem dám fotky z "nálezového stavu"
