Rover 827 Spitfire
Rover 827 Spitfire
udělal jsem si trochu času a motor jsem rozebral, tedy částečně, sundal jsem 1 hlavu motoru, kde byl problém. Problém byl v kvalitě těsnění. Původní obavy, že oprava jednoho válce motoru nevydržela se naštěstí nepotvrdila. Při demontáži hlavy vznikl, ale nový problém a sice, že jeden šroub hlavy byl vytočen i se závitovou vložkou, která již byla poškozena dříve a tedy šroub hlavy nebyl vůbec dotažen. Přesto to nemělo vliv na těsnost válce, těsnění povolilo na jiném válci, kde byly šrouby dotaženy. Prostě jsem měl smůlu na kvalitu těsnění. Závit půjde opravit pomocí speciální sady nářadí s novou závitovou vložkou o jedno číslo větší. Původní šroub závit M11 bude nahrazen šroubem M12. Jenom doufám, že při dotahování nepovolí další. Další dilema je, zda sundávat i druhou hlavu nebo ne, protože to by bylo lepší již celý agregát hned na začátku vyndat z auta, lépe by se to dělalo. Takto to bylo dost hustý. Dřív jsem to již takto taky někomu dělal, ale tenkrát mi to nepřišlo tak hrozný jako teď.
Do toho motoru jsem již něco investoval + tato oprava a byl by asi motor jiný. Na druhou stranu, dnes sehnat dobrý motor bude asi problém. Toto auto by už dávno bylo ve věčných lovištích , kdybych si to neuměl spravit sám. Protože se mnou prožilo kus života a tento typ vozu mě kdysi zachránil život a z mnoha dalších důvodů ho mám rád a pokud ho budu schopen opravit, nebo někde nevyšťourám ze stodoly uloženku, tak jak se mi to povedlo s tímto autem, tak ho mít budu.
Re: Rover 827 Spitfire
Tak držím palce, ať ožije a dál žije a slouží 
