Při odvzdušňování nevadí, když je nádobka otevřená, nebo je to naopak lepší - netvoří se podtlak.
Nehledejte v tom žádnou vědu ani výkřik techniky, je to tak jednoduché jako na tomto obrázku:

Okruhy jsou spojeny do kříže, takže jeden okruh je na levé přední a pravé zadní a druhý na pravé přední a levé zadní.
Po sešlápnutí pedálu 1 písty prvního a druhého okruhu (označeny 2 a 3) uzavřou přívody z nádobky 4 shora a vytvoří tlak, který působí na plochu pístu 5 v brzdovém třmenu nebo válečku.
Na obrázku je vidět, že ačkoli se nádobka zdá díky vysoké přepážce při pohledu zleva z poloviny plná, je 2. okruh prázdný. Proto je třeba při odvzdušňování kontrolovat kapalinu v obou částech nádobky, nebo pro jistotu udržovat nádobku plnou.
Závady:
1: Pokud je v soustavě vzduch, rychlým šlapáním na pedál se vzduchová bublina v soustavě rozmělní na malinké bublinky, které po poklesu tlaku při uvolnění pedálu nestihnou rychle zvětšit svůj objem a vrátit kapalinu vytlačenou z hlavního válce zpět, takže se do hlavního válce stihne doplnit ještě trochu kapaliny z nádobky a pedál ztvrdne. Pokud ho však uvolníme a znovu rychle nesešlápneme, přebytečná kapalina zase uteče zpět do nádobky a na další sešlápnutí stlačujeme zase vzduchovou bublinu, takže pedál je měkký.
2: Pokud je vadný hlavní brzdový válec - gumička na pístku 1. nebo 2. okruhu propouští kapalinu okolo pístu zpět do nádobky, pedál se pomalu propadá až na zem, po dosažení této polohy klesne tlak ve vadném okruhu a brzdí jen dvě kola fungujícího okruhu.
3. Pokud je netěsnost v pracovním válečku/třmenu, nebo prasklá trubka/hadice nebo jiná netěsnost, klesá pedál rychlostí podle velikosti netěsnosti. Tuto závadu na rozdíl od závady hlavního válce prozradí vytékající kapalina.
4. Pokud už v jednom okruhu kapalina není (jako na obrázku), stlačí se při sešlápnutí pedálu píst prázdného okruhu až na doraz a pak teprve dojde k vzrůstání tlaku ve fungujícím okruhu. Pedál se tedy rychle propadne, ale na podlaze to trochu brzdí - dvě kola fungujícího okruhu. Podobně se to chová, pokud je systém hodně zavzdušněn, například po výměně trubek.