
Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW
Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW

Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW
Záleží na postupu při výměně kapaliny, správně by k zavzdusneni nemělo vůbec dojít. Jestli má vozidlo ABS a je to zavzdusneni, no tak nazdar. Obecně je lepší začít od nejvzdalenejsiho kola, tedy pravé zadní, potom klidně levé přední, protože je to stejný okruh. Dále levé zadní a pravé přední. Vzduch z modulatoru ABS se dostane jen, pokud zapne čerpadlo modulatoru, tedy pomocí diagnostiky. Někteří mechanici doporučují po pečlivém odvzdusneni rozjet vozidlo na klouzavem povrchu a zabrzdit, čímž se vzduch z čerpadla modulatoru částečně vypudit a pak znovu odvzdusnovat.
Ještě upozorňuju, že aby byl vytlacen celý obsah potrubí k zadní brzde, je potřeba vypustit odhadem 5-6 obsahu hlavního brzdoveho válce. Samozřejmě pořád hlídat hladinu.
Kapalinu přiste vyměňujete zásadně tak, že odsajete starou z nádoby a nalejete novou, pak staci otevrit odvzdusnovaci sroubky a pockat na cistou kapalinu. Pritom zavzdusneni nehrozi.
Ještě upozorňuju, že aby byl vytlacen celý obsah potrubí k zadní brzde, je potřeba vypustit odhadem 5-6 obsahu hlavního brzdoveho válce. Samozřejmě pořád hlídat hladinu.
Kapalinu přiste vyměňujete zásadně tak, že odsajete starou z nádoby a nalejete novou, pak staci otevrit odvzdusnovaci sroubky a pockat na cistou kapalinu. Pritom zavzdusneni nehrozi.
Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW
ABS to nemá ale podle plánku který jsem tam dal se začíná od předního u řidiče a jde k zadnímu u spolujezdce jako kdyby systém byl zapojen diagonálně ale jestli je to i u kombi verze.Snad dávali stejný systém do kombi i sedanu stejný.Ono to odvzdušnění závisí jak to mají zapojené.Měl by tam být dvouokruhový systém pro případ selhání jednoho okruhu(doufám tedy).Angláni mají vždy něco extra , třeba volant na právo ale jaký systém propojení mezi koly to se mi nepodařilo vygoglovat, akorát ten plánek odvzdušněni co jsem přiložil pro řadu 400 ale vlastně ani nevím kam pořádně zařadit Tourera XW combi (limitovaná série pro Evropu),protože to má něco ze 400 a něco z 200 série takovej guláš .Hombre píše: ↑ned říj 13, 2019 18:47Záleží na postupu při výměně kapaliny, správně by k zavzdusneni nemělo vůbec dojít. Jestli má vozidlo ABS a je to zavzdusneni, no tak nazdar. Obecně je lepší začít od nejvzdalenejsiho kola, tedy pravé zadní, potom klidně levé přední, protože je to stejný okruh. Dále levé zadní a pravé přední. Vzduch z modulatoru ABS se dostane jen, pokud zapne čerpadlo modulatoru, tedy pomocí diagnostiky. Někteří mechanici doporučují po pečlivém odvzdusneni rozjet vozidlo na klouzavem povrchu a zabrzdit, čímž se vzduch z čerpadla modulatoru částečně vypudit a pak znovu odvzdusnovat.
Ještě upozorňuju, že aby byl vytlacen celý obsah potrubí k zadní brzde, je potřeba vypustit odhadem 5-6 obsahu hlavního brzdoveho válce. Samozřejmě pořád hlídat hladinu.
Kapalinu přiste vyměňujete zásadně tak, že odsajete starou z nádoby a nalejete novou, pak staci otevrit odvzdusnovaci sroubky a pockat na cistou kapalinu. Pritom zavzdusneni nehrozi.
Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW
Brzdy jsou tak jak je na druhém schematu- pravé přední s levým zadním v jednom okruhu a zbyla dvě v druhém. Navzdory tomu schematu bych začal vzdalenejsim kolem, už kvůli délce potrubí a tedy množství vzduchu, který se může stlačit a po uvolnění pedálů se vrátit zpět do děliče a hlavního válce. Navíc v zadních brzdach- pokud jsou bubnové, je pruzina, která pistky aktivně vraci a tak může taky vzduch vehnat zpet. Proč v RAVE radí začínat ve předu nevím. Ale i kdyz to odvzdusnis odpredu, bude to taky ok, zase tak moc na tom nezalezi, navic odvzdusnovani se musi vetsinou zopakovat, takze bych to tak neresil. Důležitější je odvzdusnit jeden okruh a pak druhý, nenechat klesnout hladinu v nadobce a vypustit z valecku a trmenu dostatecne množství kapaliny. Taky je docela důležité nemít zvedly zadek auta za karosérií, pokud je na zadni naprave omezovac (zatezovy regulator) a mít auto zhruba v rovině.
Re: Odvzdušnění brzd Rover 400 Tourer XW
Tak že ,na základě přiložených schémat,jde dle odborníků o doporučené odvzdušnění pro auta s PRAVOSTRANNÝM řízením(Anglie).Pro Evropská auta LEVOSTRANNÉ řízení platí opačné odvzdušnění vzhledem k tomu , že brzdový válec se nachází na levé straně. Odvzdušnění se provádí u kombinace přední kotoučová,zadní bubnová počínaje předním pravým (1), poté zadní levou bubnovou(2)i vzhledem k zapojení ve ventilů (diagonálně) u prvního okruhu. Dále levou přední (3) a poté pravou zadní bubnovou (4).Hombre píše: ↑ned říj 13, 2019 19:46Brzdy jsou tak jak je na druhém schematu- pravé přední s levým zadním v jednom okruhu a zbyla dvě v druhém. Navzdory tomu schematu bych začal vzdalenejsim kolem, už kvůli délce potrubí a tedy množství vzduchu, který se může stlačit a po uvolnění pedálů se vrátit zpět do děliče a hlavního válce. Navíc v zadních brzdach- pokud jsou bubnové, je pruzina, která pistky aktivně vraci a tak může taky vzduch vehnat zpet. Proč v RAVE radí začínat ve předu nevím. Ale i kdyz to odvzdusnis odpredu, bude to taky ok, zase tak moc na tom nezalezi, navic odvzdusnovani se musi vetsinou zopakovat, takze bych to tak neresil. Důležitější je odvzdusnit jeden okruh a pak druhý, nenechat klesnout hladinu v nadobce a vypustit z valecku a trmenu dostatecne množství kapaliny. Taky je docela důležité nemít zvedly zadek auta za karosérií, pokud je na zadni naprave omezovac (zatezovy regulator) a mít auto zhruba v rovině.