Alternator
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Alternator
Da se na alternatoru vymenit lozisko? My hrozne skripe
A kdybych dejme tomu ztratil ten sroub kterym se nastavuje alternator kde ho sezenu?
A kdybych dejme tomu ztratil ten sroub kterym se nastavuje alternator kde ho sezenu?
Re: Alternator
Já myslím že ložiska se mění běžně a šroub seženeš v železářství.
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Alternator
ja mam ty srouby s jemnym zavitem a kdyz jsem jednou schanel, tak nemeli ve spojovacich materialech ve Varech
Re: Alternator
Nejlíp (jako u většiny těchto dílů) na vrakáči, ložiska se mění běžně, na altiky jsou běžně náhradní díly (podle výrobce - Valeo, Bosch atd)
Re: Alternator
Zdravím,mám jen takový decentní problémek.
Při nastartování mi poblikávají všechna osvětlení,jak na panelu/rádio/hodiny/světla,ale po zahřátí už to není tak viditelné a při zvýšení otáček je to ok.
Má s tím někdo zkušenost?Každá rada dobrá.
Rover 216Si
Při nastartování mi poblikávají všechna osvětlení,jak na panelu/rádio/hodiny/světla,ale po zahřátí už to není tak viditelné a při zvýšení otáček je to ok.
Má s tím někdo zkušenost?Každá rada dobrá.
Rover 216Si
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator
No ... tak nějak laicky tipuju, že to bude souviset s elektroinstalací Takže bych postupoval kontrolou stavu a funkčnosti akumulátoru, alternátoru, kabeláže (může to být nějaký zoxidovaý kontakt, prodřená izolace, apod.) ... chce to hledat.
Re: Alternator
No zkusil bych to nastartovat a změřit napětí, třeba přímo na akumulátoru, mělo by to ukazovat kolem 14V, bez nějakého kolísání. Ale pravděpodobně naměříš, že to kolísá, buď do vyšších nebo nižších hodnot. Každopádně je potřeba nechat opravit alternátor, může to být vadný regulátor, vinutí, nebo diodový můstek, každopádně jakákoliv závada na alternátoru většinou velmi rychle způsobí další závady na ostatních dílech alternátoru nebo i jinde.
Re: Alternator
Každopádně díky za rady,zkusím prvně proměřit,nebo i zkusit prohodit baterii se stejným počtem Ah.Stejně je zajímavé,že za zahřátého motoru už to není tak výrazně viditelné.
Škoda,že ten altík nejde jen tak lehce sejmout a vyčistit,zkontrolovat,tak až sa bude měnit termostat,tak v servisu to zkoukne a rozebere.
Netušíte kolik času zabere se k němu dostat,rozebrat a zkontrolovat? Vůbec nemám ponětí co vše se bude a nebude muset rozdělat,aby se k němu dostal.
Celkem je škoda,že to má takové mouchy,ale je jich ještě poměrně dost a zrovna tak časově nadlouho.Ještě,že neklekl altík,to by mě trefilo.
Škoda,že ten altík nejde jen tak lehce sejmout a vyčistit,zkontrolovat,tak až sa bude měnit termostat,tak v servisu to zkoukne a rozebere.
Netušíte kolik času zabere se k němu dostat,rozebrat a zkontrolovat? Vůbec nemám ponětí co vše se bude a nebude muset rozdělat,aby se k němu dostal.
Celkem je škoda,že to má takové mouchy,ale je jich ještě poměrně dost a zrovna tak časově nadlouho.Ještě,že neklekl altík,to by mě trefilo.
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Alternator
Kdysi už jsem jeden návod psal Fujimu, tak tady je: (nevím, jestli máš klimatizaci, pokud ne, je to jednodušší, protože je tam více místa, ale je tam jiný systém napínání řemene)
Návod na demontáž a montáž alternátoru Rover 416 Si.
Nejprve odpojíš minus svorku akumulátoru, potom demontuješ řemen alternátoru a klimatizace: Povolíš sroub ve středu napínací kladky (1) – stačí o jeden nebo dva závity. Potom zespod vozu najdeš napínací šroub kladky (2), jehož otáčením proti směru hod.ručiček se kladka posune nahoru a uvolní řemen. Tímto šroubem je dobré otočit asi 5x 360 stupňů. Potom rukou sundáš řemen – nejlépe to jde s velké řemenice kompresoru klimatizace – a necháš ho volně viset.
Dále demontuješ stínění výfuku (3) – pokud tam ještě je, potom klíčem č.15 povolíš matici (4) za současného přidržování šroubu (5) klíčem č.13. Po vyšroubování matice tento šroub vytáhni.
Dále je třeba odšroubovat klíčem č 15 matici (6), která je na spodní straně alternátoru ze strany řemenů. Šroub této matice (7-není vidět) je taky skrz celý alternátor a jeho hlava je šestihran 17mm a je zajištěna proti otáčení dorazovou ploškou, kdyby se ale protáčel, lze ho přidržet otevřeným klíčem č.17 provlečeným zepředu, těsně pod svorkami alternátoru. Po odstranění matice by měl jít alternátor naklonit směrem dopředu, čímž se dostane mimo horní držák, potom za současného viklání (s citem) vytlačíš prstem nebo jemným poklepáním kladívkem spodní šroub směrem k výfuku. Po vytažení šroubu ještě zřejmě nepůjde alternátor vytáhnout, protože je sevřen mezi dva spodní držáky. Nakloň ho co nejvíce dopředu (pozor na kabely – jsou pořád připojeny) a v této poloze strč do mezery mezi alternátor a motor násadu kladiva. Potom zase alternátor nakloň dozadu a tím se alternátor uvolní. Teď je třeba ještě odšroubovat nástrčkovým klíčem č 10 obě svorky s kabely, které byly doteď zakryty potrubím klimatizace, nakloň si alternátor tak ať tam máš přístup, matky jsou ve svorkách v takové kleci, takže by neměly spadnout. Teď je třeba alternátor opatrně vytáhnout, je to trošku ježek v kleci, ale jde to. Já jsem tam teď neměl chladiče, ale už jsem to dělal i s nimi.
Montáž alternátoru:
Doporučuju pilníkem trochu opilovat obě čela spodního držáku, aby tam šel alternátor dobře nasadit. Pozor na piliny, ať nenapadají dovnitř alternátoru. Dál to je obrácený postup: Našroubovat kabely, nasadit alternátor do spodního držáku a nějakým krátkým šroubovákem z levé strany přibližně vystředit. Potom nasadit ten spodní šroub směrem od výfuku a matku – ještě nedotahovat, pak nasadit alternátor k hornímu držáku, nasadit horní šroub matku a obě matky dotáhnout. Potom nasadíš řemen – tady je třeba řemen pečlivě nasadit přesně do drážek hlavní řemenice, provléct pod kladkou, nasadit na řemenici alternátoru a nakonec na řemenici klimatizace, ještě dobře zkontroluj, jestli je všude dobře nasazenej, potom je dobré středový šroub kladky lehce dotáhnout, ale jen aby se neviklala – spíš jen tak dotáhnout prstama , pak můžeš spodním napínacím šroubem řemen napnout. Správně napnutý řemen jde v místě největší volné délky mezi hlavní řemenicí a kompresorem klimatizace protočit v prstech o 90 stupňů, ale víc ne. Po přitažení středového šroubu kladky klíčem se ještě trochu našponuje, to nevadí. No a nakonec tam vrátíš ten stínící kryt připojíš akumulátor, oživíš centrál a můžeš startovat. Pokud by se při naskočení motoru ozvalo zapištění, je řemen volný a je ho třeba dotáhnout.
Upozorňuju, že matky spodního a horního držáku jsou dost přischlé a je třeba kvalitní gola, nebo očkový klíč, taky nevím, jestli máš ůplně stejný typ (porovnej podle fotek) a rozměry šroubů, ten klíč č 15 je takový atyp. Taky bývá zarezlý ten středový šroub kladky, takže by bylo dobré nějaký čas před demontáží postříkat ho a všechny ostatní závity MD sprejem nebo aspoň nějakým silikonem a tu kladku povolovat s citem.
A jestli máš nějakkou malinkou gola sadu, můžeš kabely odpojit napřed a připojit až nakonec, to je jedno, hlavně pozor na to potrubí od klimy – nepoškodit.
Návod na demontáž a montáž alternátoru Rover 416 Si.
Nejprve odpojíš minus svorku akumulátoru, potom demontuješ řemen alternátoru a klimatizace: Povolíš sroub ve středu napínací kladky (1) – stačí o jeden nebo dva závity. Potom zespod vozu najdeš napínací šroub kladky (2), jehož otáčením proti směru hod.ručiček se kladka posune nahoru a uvolní řemen. Tímto šroubem je dobré otočit asi 5x 360 stupňů. Potom rukou sundáš řemen – nejlépe to jde s velké řemenice kompresoru klimatizace – a necháš ho volně viset.
Dále demontuješ stínění výfuku (3) – pokud tam ještě je, potom klíčem č.15 povolíš matici (4) za současného přidržování šroubu (5) klíčem č.13. Po vyšroubování matice tento šroub vytáhni.
Dále je třeba odšroubovat klíčem č 15 matici (6), která je na spodní straně alternátoru ze strany řemenů. Šroub této matice (7-není vidět) je taky skrz celý alternátor a jeho hlava je šestihran 17mm a je zajištěna proti otáčení dorazovou ploškou, kdyby se ale protáčel, lze ho přidržet otevřeným klíčem č.17 provlečeným zepředu, těsně pod svorkami alternátoru. Po odstranění matice by měl jít alternátor naklonit směrem dopředu, čímž se dostane mimo horní držák, potom za současného viklání (s citem) vytlačíš prstem nebo jemným poklepáním kladívkem spodní šroub směrem k výfuku. Po vytažení šroubu ještě zřejmě nepůjde alternátor vytáhnout, protože je sevřen mezi dva spodní držáky. Nakloň ho co nejvíce dopředu (pozor na kabely – jsou pořád připojeny) a v této poloze strč do mezery mezi alternátor a motor násadu kladiva. Potom zase alternátor nakloň dozadu a tím se alternátor uvolní. Teď je třeba ještě odšroubovat nástrčkovým klíčem č 10 obě svorky s kabely, které byly doteď zakryty potrubím klimatizace, nakloň si alternátor tak ať tam máš přístup, matky jsou ve svorkách v takové kleci, takže by neměly spadnout. Teď je třeba alternátor opatrně vytáhnout, je to trošku ježek v kleci, ale jde to. Já jsem tam teď neměl chladiče, ale už jsem to dělal i s nimi.
Montáž alternátoru:
Doporučuju pilníkem trochu opilovat obě čela spodního držáku, aby tam šel alternátor dobře nasadit. Pozor na piliny, ať nenapadají dovnitř alternátoru. Dál to je obrácený postup: Našroubovat kabely, nasadit alternátor do spodního držáku a nějakým krátkým šroubovákem z levé strany přibližně vystředit. Potom nasadit ten spodní šroub směrem od výfuku a matku – ještě nedotahovat, pak nasadit alternátor k hornímu držáku, nasadit horní šroub matku a obě matky dotáhnout. Potom nasadíš řemen – tady je třeba řemen pečlivě nasadit přesně do drážek hlavní řemenice, provléct pod kladkou, nasadit na řemenici alternátoru a nakonec na řemenici klimatizace, ještě dobře zkontroluj, jestli je všude dobře nasazenej, potom je dobré středový šroub kladky lehce dotáhnout, ale jen aby se neviklala – spíš jen tak dotáhnout prstama , pak můžeš spodním napínacím šroubem řemen napnout. Správně napnutý řemen jde v místě největší volné délky mezi hlavní řemenicí a kompresorem klimatizace protočit v prstech o 90 stupňů, ale víc ne. Po přitažení středového šroubu kladky klíčem se ještě trochu našponuje, to nevadí. No a nakonec tam vrátíš ten stínící kryt připojíš akumulátor, oživíš centrál a můžeš startovat. Pokud by se při naskočení motoru ozvalo zapištění, je řemen volný a je ho třeba dotáhnout.
Upozorňuju, že matky spodního a horního držáku jsou dost přischlé a je třeba kvalitní gola, nebo očkový klíč, taky nevím, jestli máš ůplně stejný typ (porovnej podle fotek) a rozměry šroubů, ten klíč č 15 je takový atyp. Taky bývá zarezlý ten středový šroub kladky, takže by bylo dobré nějaký čas před demontáží postříkat ho a všechny ostatní závity MD sprejem nebo aspoň nějakým silikonem a tu kladku povolovat s citem.
A jestli máš nějakkou malinkou gola sadu, můžeš kabely odpojit napřed a připojit až nakonec, to je jedno, hlavně pozor na to potrubí od klimy – nepoškodit.
Re: Alternator
Velice dobrý. Máš 1*
Mohl by to někdo z adminů zkopírovat a dát na web do "Download"??????????????????????????
Mohl by to někdo z adminů zkopírovat a dát na web do "Download"??????????????????????????
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator
Nemohl, práva má akorát Cozzi. Napiš mu mail, semka nechodí.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator
Spíš než Download by se hodilo dát to pod rubriku R400, nebo rovnou založit novou rubriku Návody. Jen takový tip ...
Re: Alternator
Rubrika "Návody" není špatnej nápad. Ještě to ošetřit tak, aby se tam nemohlo psát.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator
To by šlo.
Re: Alternator
Jo, to by bylo docela dobrý, aspoň to třeba někomu pomůže. A ještě se mi tu někde toulá návod na opravu zadní kotoučové brzdy.