A protože je začátek sezóny za rohem a byla volná sobota, tak jsem začal trošku s analýzou toho, co je potřeba na Kupéčku stihnout udělat tak, abych byl připraven ideálně na květnový MiniRaceDay. Tak tedy postupně:
Snížení podvozku:
Od doby, kdy Kupéčko dostalo zpět originální podvozek, uběhla dlouhá doba, ale ani tak jsem si nezvykl a hodnotím zpětně změnu jako "z bláta do louže". Původních 5 cm dolů byl fakt extrém, tlumiče po smrti a drhnul jsem břuchem úplně všude (někteří možná vzpomenou na první příjezd Kupéčka na sraz v Rajhradu, který byl hlasitě oznámen skřípějícím plechem katalyzátoru o jakousi vlnku na parkovišti

). Mělo to ale nesporně jednu výhodu a to tu, že na pěkném asfaltu to v zatáčkách šlo řezat fakt hodně ostře a pořád na ten pocit vzpomínám. S autem ale nešlo běžně jezdit. Pak jsem namontoval originál a z auta se stala dlouhonohá koza. Naopak s tímhle podvozkem už jsem zvládl projet i lesní a polní cestu

Na místní terén fajn, ale na pěkné silnici v zatáčce tomu chybí nižší těžiště a více jistoty. A druhé negativum je vizuální - mezi kolem a blatníkem vepředu je mnohem větší mezera, než vzadu a to mě neskutečně irituje

Různé úvahy jako že znovu vzkřísím ty snížený pružiny jsem zažehnal (nákup podvozku od GAZu za cca 25 táců taky

) a místo toho našel rozumné řešení....
Brácha minulý rok při mém odběru dílů od Kubova dárcovského MG ZR vyšpatnil podvozek, bo jsem ho na to ukecal. No a nyní to vypadá, že mu po domluvě přední nápravu asi zabavím

Jak jsem sám tušil, tak jsem si i ověřil, že ZRo má o 2 - 2,5 cm nižší podvozek, než R200/25 a to je přesně to, co moje přední náprava potřebuje. Ověření jsem našel v tomto obsáhlém textu
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=247496 . Koukněte na fotku pod tímto odstavcem. Melo by si to sednout s nižším zadkem tak akorát. Možná na něm posuneme v tlumiči průchod pro šroub do ramene posuneme o cm výš, ale tam by to neměl být problém. Fotku jsem upravil v přesném poměru k 2,3 cm snížení. Zkusil jsem i jinou fotku a tam už to vypadalo, že bude předek o dost níž, jak zadek, ale tak to ukáže realita. Přední tlumiče s pružinami už mám doma, jsou ale celkem orezlý jak pružiny, tak horní misky. Asi to letos jen ojedu kartáčem a základovkou a snad to na další sezonu nechám nakomaxitovat.
Mám to i těhlicemi. Ty jsou silnější, což by vzhledem k tuhosti a váze kol nebylo od věci, ale čekal jsem, že to zase bude těžší. Překvápko pro mě bylo, když jsem těhlice sundal a zjistil, že jsou duté a celkem lehké

Ale ložiska jsou na nich takové už nic moc, tak to zatím nebudu řešit. Uvidím na geometrii, jestli se mi jinými tlumiči spraví odklon a kdyby ne, tak bude jasný, že je odklon blbě skrz těhlici. A pak tam kdyžtak šupnu tyhle silnější, ale to už bych je asi nechal opískovat, pozinkovat a vyměnit ložiska.
Tak co říkáte? Celkem zásadní rozdíl pro vzhled, ne?

(já to tak vnímám)
Střední díl výfuku:
Protože jsem minulý rok implantoval svody a první díl s katalyzátorem z MG ZR 160, tak mě teď trápí to, že střední díl z původní 1.6tky je hodně výrazná restrikce skrz svůj maličký průměr. Chystám se tedy pořídit do co nejlevnější alternativu tak, abych se té restrikce zbavil. Ideálem by byl průměr aspoň 2,25" a to by teoreticky měl být průměr výfuku na dvoulitrovém 420 RT. A takový díl se tu dá sehnat od té nejmenované polské firmy za cca 800,-, tak do toho asi půjdu
http://www.auto-vyfuky.cz/vyfuk-stredni ... 35412.html Časem třeba místo pravděpodobně rychle zhnijícího středního tlumiče navařím rezonátor, ale jde mi fakt hlavně o ty trubky. Ono se to stejně bude muset napasovat, protože délkou to sedět nebude. Jedinou obavu mám, aby mi nepřišel střední díl s menším průměrem. To by mě zoblo

Foto onoho aktuálního rozdílu průměrů:
Kotouče a desky:
Oboje bylo už loni po implantaci 282mm brzd ze ZRa tak na dojetí a asi to tak bude. Nekoukal jsem tedy přímo na to, jak se desky dojely, ale letos to budu muset řešit. Přední kotouče a desky i dozadu. Zadní kotouče by měly být ok. Koukám po eBay, ale jsou to všechno docela pálky, hlavně za poštovné. Tak nevím jak to spáchat. Tahle položka mi do rozpočtu moc nesedí, ale co s tím nadělám. Pořídil bych i něco lepšího, jasně že takové žluté EBS desky by se mi líbily, ale to letos prostě nepůjde. Zas ono to díky tomu rozměru teď brzdí velice fajnově s jakýmkoli materiálem a na MiniRaceDay to na brzdy zas takový záhul není.
Silentbloky:
Rozhodně musím letos pořešit silenty - oba pro táhla řazení (řazení mám šíleně gumové), uložení předních/zadních stabilizátorů, případně i kosti. Mám něco rozjednané z polyuretantu z místních zdrojů a co nebude, to holt pořídím v Powerflexu, nebo něčem, co seženu na eBay.
Revize VVC hlavy + léčba uložení dolního rozvodového kolečka na klice:
Největší akce a úplně ta nejnutnější bude údržba na motoru. Jak jsem se tu na podzim zmínil, opět se mi uvolnilo dolní rozvodové kolečko a to tak, že o cca 80°šlo pootočit, což znamenalo silné klepání skrz ventily. A protože jsem měl v plánu něco udělat s typickým klepavým zvukem VVC a na to jsem pořídil druhou hlavu jako dárce orgánů, tak se mi to sešlo tak, že se jak záchrana motoru, tak zlepšení jeho kondice provede naráz. A co je tedy v plánu?
V první řadě poléčit rozvodové kolečko. Lenham už testoval možnost dotvarování a vytěsnění kolečka na klice pomocí tekutého kovu a prý celkem úspěšně. Takže půjdeme touto cestou. Asi s tím tedy půjde i nový řemen, protože když jsem ho posledně sundaval, tak jsem si nedal bacha a šroubovákem jsem ho decentně porýpal. Podařilo se mi na podzim to tak nějak sestavit, aby se s autem dalo popojet, žádné negativní dopady jsem nezaznamenal, tak ten rachot při povoleném kolečku budu raději naivně přisuzovat špatnému časování a výbuchu z části pod ventily. Při stejné zkušenosti na Labuti se pak ukázalo, že výfukové ventily ohnuté nebyly, max velmi decentně líznuté. Takže změříme tlaky a když budou dobré, tak to tak necháme - mají-li se podpálit, tak se podpálí. Ale dávat dolů hlavu kvůli tomu nebudu, když jinak těsní.
Zatímco se bude léčit dolní kolečko a rozvody budou dole, sejmeme horní půlku hlavy. V plánu mám udělat inspekci stavu hydroštelů - typuji, že jich pár bude tuhých, kontrolu vaček a stavu VVC mechanismu, který byl fakt hodně hlučný. Ani bych se nedivil, kdyby byl nějak špatně poskládaný, nebo uvnitř nějak zprasený. Pořídím kompletní sadu těsnění i s gufery, takže se to zkompletuje pořádně slušně (teď je to beztak všechno na červeným tmelu). Teoreticky bych měl být schopný dát do kupy celou sadu zdravých hydroštelů a sestavit dvě zdravé VVC vačky. No a budu doufat, že to nebude horší jak doposud, spíš o trošku lepší. Ten rachot je prostě daň za high-tech řešení. A jako že to chytré řešení je - měl jsem to rozebraný a ten princip je fakt moc pěkný a propracovanější, než má konkurence z Japonska, sic tedy robustnost ideální není, což je proti konkurenci velké mínus.
Pokračovat budu na konci příspěvku
Přehození slicků z origo coupe kol na Labutí:
Mini akce, ale s těžko odhadnutelným průběhem. Aby se mi slicky vlezly na velké brzdy, musím je přehodit na kola, který na ně pasují. Jsem totiž zvědavý, jak se popereme s tím tuhostí bočnic, aby se to podařilo sundat bez poškození.
A co letos opět asi nezvládnu?
Plánovaná výměna diferenciálu za samosvor, co mám na skladě se opět odkládá. Musí s tím jít i nový ložiska a pravděpodobně i spojka a tak to nebude úplně levná akce. Neplánovaně do toho vlezla nutnost řešit motor.
Kosmetika ve formě originálního předního nárazníku - když už se bude lakovat, tak zároveň i doďubaná kapota a blatníky, orezlý pravý práh, řidičovy dveře a originální křídlo... hehe, je toho trošku moc a bude to stát majland, takže to letos fakt neklapne. Budu rád, jestli se letos dostanu k tomu poléčit stávající korozi.
Repase podvozkových prvků - měl jsem v plánu ještě teď přes zimu, ale letos jsem neměl k dispozici teplou garáž a měly přednost rodinné záležitosti, tak jsem to taky odložil. Mám v plánu nechat opískovat stabíky (asi i pružiny), přední "anti-break" ramena, různé úchyty, možná i záložní nápravnici a dát do komaxitu. Případně ramena dát do žlutého zinku.
Renovace interiéru - slejzající potah z čalounění na bocích, špinavé a prosezené sedačky, zažloutlá palubka... tak to fakt nevím, kdy se dostanu k řešení tohoto těžko řešitelného problému. Všechno předchozí má vůči tomuto přednost. Letos snad jen vyměním plast středového panelu, který mám prasklý a který jsem od AnderNa sehnal v pěkném stavu.
... tak, je to dlouhé, ale je tu poslední dobou mrtvo, tak ať máte co číst
Jak jsem se zmínil, na podzim se mi zde od nejmenovaného člena podařilo získat VVC hlavu z R25 GTi. Hlava prošla potkáním rozvodů a následného pocuchání od ulomených talířků ventilů. Navíc jak jsem se tu tudle zmiňoval, byla zbroušená tak, že byly líznutý sedla ventilů. Takže tělo hlavy je na vyhození, ale s tím jsem to tak nějak kupoval. Všude přítomný červený silikon naznačoval, že uvnitř to taky nebude kdoví co, ale realita byla ještě o něco horší...
Minulý víkend byl u nás brácha a tak jsme sobotní večer vzali palici ke kamarádovi do garáže. Nabalili sebou pivko a udělali jsme se takový hezký večer

Cílem bylo hlavu rozebrat do prvočinitele, zjistit použitelnost komponent a naučit se rozborku a sborku VVC mechanismu.
Rozpůlit hlavu sice stálo chvilku laborování, ale to spíš kvůli tomu, že se nám nedařilo zablokovat rozvodová kola tak, aby jsme je povolili. Rozdělení půlek jsme pomohli plátkem z lámacího skalpelu a o zbytek se postaraly pružinky na ventilech. Při oddělování půlek se silikon táhl jak sopel....
Silikon narvaný fakt všude - místo nového těsnění u hydrauliky, místo nového těsnění napatlaný na tom původním pod těla VVC mechanismů a to tak, že vylezl i do místa, kde oska nastavuje natočení excentru. Všude rozlezlý, přeteklý a ani si nikdo nedal práci, že by to třeba z venku oříznul. Vrcholem toho bylo to, když mi upadnul jeden roh těla mechanismu a já zjistil, že to někdo uštípnul a taky to nalepil na silikon
Postupně jsme vyndavali hydroštely. Nejprve výfukové... z osmi asi dva mají tuhý cumcrlík a u ostatních jde propružit dovnitř tak, že se vrátí do původní polohy.
Ty tuhé hydroštely jsou asi KO a nic s nimi nenadělám, že? Překvápko čekalo ale u sacích hydroštelů. U dvou až tří jsem zjistil, že jsou sjeté do tisícihranu + cca dva jsou tuhé. Ty tisícihranné jsou použitelné (tuhé nejsou)? Blb jsem si tedy nezapamatoval kde byly, takže nevím která vačka do nich bušila.
Nicméně na těch krajních vačkách je vidět, že jsou sjeté nějak křivě - což by tedy mohlo být třeba tak, že ty hydroštely měly vůli, chodili vyosený, tím se oleštili do tisícihranu a tím se vačka sjela křivě. Je to tak? Vačky asi použitelný nebudou, že? Jak jsem říkal, budu rád, jestli spolu s těmi mými hydroštely vytvořím kompletní funkční sadu.
Pak jsme se dostali k tomu rozebrat VVC mechanismy. Ona to není zas taková hrůza a v podstatě sestavit to blbě snad ani nemůže jít. Snad jen to umístění do výchozí polohy by se někomu mohlo povést blbě a třeba i na každé straně jinak. Uvnitř to vypadá dobře, bez viditelných škod. Až tedy na jednu zpáchanou nějakým nemožným kutilem. Koukněte na fotku. Kostička, která chodí v drážce a je udělaná jinak opravdu hodně přesně, tak někdo ji z nepochopitelného důvodu obrousil na brusce a to tak, že zbrousil její hrany, ale dokonce i tu přesnou plochu. Takže oproti těm zdravým tahle kostička v té drážce viditelně kvedlá.

No ta rozhodně použitelná nebude.
Abych to shrnul... ve vší úctě k člověku, od kterého jsem to koupil (bohužel jsem za to zaplatil peníze

) a v doufání, že on není tím pachatelem (jsou určité indicie, že hlavu nechal dělat u někoho jiného), ale tu hlavu dělalo nějaké hovado. To už jen z těch fotek zhodnotí stejně asi každý. Přitom sada těsnění se dá koupit za rozumný peníz komplet
http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-MGF-MGT ... 19a3fc8ab5 a vůbec i práce se silikonem myslím chce trošku citu. Chápu, že ta hlava byla rozdělaná za její život hodněkrát a nemusí být všechno dílem jedné osoby, ale takto vidíte jak to dopadá, když svěříte motor někomu, kdo k tomu nemá vztah, neumí to, okrádá zákazníka a k tomu všemu je asi i levej a bez špetky selského rozumu. Kupte si pak jeté auto s něčím takovým uvnitř, co prostě při koupi vidět nemůžete
A s touto myšlenkou dnes končím
Více fotek je tu, včetně postupně nafocené sborky mechanismu
https://plus.google.com/photos/11042008 ... lo2J1uLGQQ