Dnes jsem byl konečně legálně Kupéčkem v práci
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Po cestě jsem sledoval, že doba, kdy teploměr ukazoval byla kratší než doba, kdy neukazoval
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Začínal jsem se těšit na to, že konečně přestane ukazovat napořád a já budu mít možnost to definitivně proměřit. Ale vyřešilo se to samo jinak....
... uložili jsme děti, manželku jsem posadil do auta a ukázal jí, že protože motor byl ještě trošku zahřátý, tak po zapnutí klíčku ručička teploměru trošku vystoupala. Já šel k motoru a manželka měla hlásit, kdy ručka spadne dolů. Tak ohmatávám dráty a hnědé čidlo - nic. Tak šmátrám po tom spodním černým a najednou manželka hlásí ztrátu signálu. Tak za čidlo trošku prsty uchopím a cítím, že má jakousi vůli. Že by povolené? Tak za něj lehce zaberu, že ho přitáhnu.... a ono mi zůstalo v ruce
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Normálně ono regulérně upadlo s tím, že závit s termistorem zůstal v sojuzu, takže voda nevytekla. No vypadá to, že ho někdo řádně utáhl a natrhl. Takže bylo to otázkou času, kdy se to uklepe. A možná to bude i příčina toho, proč mi čidlo ukazovalo menší teplotu na budíku. Aaaale... nejsem si jistý, jestli jsem to čidlo náhodou neměnil už já, když jsem zkoušel řešit to, proč budík ukazuje málo
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nicméně mám cca dva záložní sojuzy i s čidly po ruce, tak to vyměním celé. Jen si teď vlastně nejsem jistý, jestli ten, co mám nachystaný není s čidly z R25, která jsou jiná.
Taky jsem vylezl na půdu do skladu a vytáhnul přední nápravnici, že se kouknu jak vypadají ta uložení tyčí k ramenům. Ale co to? Už když jsem to zabalené ve fólii táhnul z půdy dolů, tak jsem se trošičku zapotácel, protože koukám, hledím... ona ta nápravnice vypadá jaksi jinak, než ta, co na kupéčku mám. Když jsem ji vybalil z fólie, tak fakt - mě klepne. Je směrem dopředu vybraná tak, aby dělala víc místa pro svody. Pamatujete loňskou kauzu, kdy jsem po montáži svodů ze ZRa zjistil, že se mi opírají o aktuální nápravnici (původní pro 1.6 K-Series)? A jak jsem to tehdy zmordoval palicou, flexou a svářečkou do podobného tvaru? No tak jsem zjistil, že jsem to tehdy dělal zbytečně, protože to řeší ta nápravnice z VIčka
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
A teď koukám na Rimmery, že je to ta samá nápravnice, co je i na ZRu a co patří na Coupe VVC
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
A přitom jsem to loni koumal a schválně jsem se na Rimmery díval, ale asi jsem to blbě vyhodnotil. A jak KDB praví, chtělo to víc fyzické analýzy, než teoretizování u PC - vůl jsem se měl na tu nápravnici kouknout na půdu. Ale chápu, že jsem se podívat nešel, protože jsem věděl, že ta nápravnice má jednu tyč ohlou a já to tehdy nechtěl rozdělávat. Nooo... a já stejně s tou mordovací úpravou nebyl spokojený - vypadalo to hnusně, natřené jen základovkou a navíc bych řekl, že se mi o to stejně pořád svody opírají a vydává to takový drnčivý zvuk, kterého se nemužu zbavit. Tak doufám, že mi to nápravnice z VIčka vyléčí
A další skvělá věc. Ověřil jsem, jestli mi včera koupené polyuretanové silenty do přední nápravnice budou pasovat. A budou
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jako když jsem to rozebral a viděl, jaké tam jsou gumičky a navíc tvarované schválně tak, aby se promačkávaly, tak jsem pochopil, proč mě do toho včera kluci tak lanařili. To bude rozhodně znát, protože v té obyč gumě to musí cestovat jak prase. Přitom v podélném směru to propružení nemá téměř žádný význam. Na speciály se tam dokonce dávají unibally a údajně to není skrz komfort nijak znát. Jako i tak nějakou obavu mám - jednak budu muset povolit matici na tyči v nápravnici asi vždycky, když budu chtít tyč povolit na rameni, protože už tak to bývá masakr to mordovat zpět a tohle bude výrazně tužší. A pak to bude trošku adrenalin, jestli to ty tyče dají, protože ve vertikálním směru se bude tyč víc prohýbat. A bude to mít pravděpodobně vliv i na tuhost pružení. Ale, zas je fakt, že při full brzdách je přední nápravda strašně nejistá a to samé i při prudké akceleraci (nakonec touto chorobou nejvíc trpí turbo coupe, kde tohle bude jeden ze spásných prvků). Samozřejmě to bude dost o stavu ostatních prvků nápravy a brzd, nastavení geometrie atd. nicméně že se při brždění kolo posune až o nějaké cca 2 cm dozadu, se musí docela výrazně změnit sbíhavost a opět to samé při akceleraci. Jako když si to představíte, kolik to je 2 cm takto na kole, to se sbíhavost musí rozjíždět fakt škaredě. Asi by tomu pomohlo ještě to uložení příčných ramen do nápravnice, ale to teď nevyřeším. Už tak si od toho ale dost slibuji. V úterý ráno jdu na geošku, tak budu ve velkém očekávání
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ono nastavení pružin a není zlé, drží to fajnově i při tom, jak je těžiště zbytečně vysoko, ale typicky při výjezdu z rychlé ostré zatáčky se předek dostane na jakýsi limit, kdy vnitřní kolo je ve vzduchu a to vnější nedrží stopu. V ten moment dost chybí samosvor, protože dost dlouho trvá, než se auto opře o obě přední kola. Je to samozřejmě i o zadní nápravě, ale prostě chová se to tak, že do vzduchu jde přední vnitřní kolo, místo toho, aby se zvedlo to zadní vnitřní. Jen si nedokážu vybavit co na tohle má největší vliv, co by se mělo jinak dimenzovat, abych toho docílil... ví to někdo? On to sem stejně nikdo nedočel