Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » ned kvě 03, 2015 12:10

Čau Luki, tak jak sis zahobloval? :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » ned kvě 03, 2015 12:16

Napíši večer, až budu doma... Teď ješte absolvuji rekonvalescenci u rodičů, ale dám si kafe a vyrazím na cestu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pon kvě 04, 2015 22:39

Rychlé body, abych je nezapomněl, než se dostanu k nějaké pečlivější analýze....

Co bylo dobré:
Brzdy - vynikající po zahřátí pneumatik, nezaznamenal jsem nějaké unavení. Snad jen ty zadní by mohly být silnější, což by se mohlo změnit až nasadím větší třmeny (tedy až seženu ten druhý chybějící :-D). Uvidím, jestli budu mít nějaká videa, na kterých bych viděl jak se mi zadní kola při brzdách chovala...
Výkon a charakter motoru - řekl bych na takový okruh naprosto dostačující a rozhodně to nebyla slabina. Spíš jsem se potýkal s tím, že se mi nedařilo výkon přenést na asfalt. Proto jsem taky nakonec jezdil horní část okruhu na trojku a snad jednou jedinkrát jsem zkusil ve vracečce dát jedničku. Bylo zbytečné tam hrabat a než jsem přestal hrabat, tak jsem měl rychlost na dvojku. Zlepšit by se dal snad krouťák ve spodních otáčkách, kdy je motor línější a chvilku mu trvá, než ožije.
Polyuretany - vynikající přední uložení tyčí do nápravnice. Při plných brzdách nebylo znát rozhození geometrie a odezva na brzdy byla čitelnější. Jen jsem neodhadl to, že je potřeba pořádně dorvat šrouby na tyčích a nápravnici - při plných to ve předu lupalo jak kdyby se trhaly šrouby :-D ... hlavně v té zatáčce v nájezdu k tribuně (jde to slyšet na videu).

Co bylo hodně špatné:
Pneumatiky - bohužel nemám více zkušeností a tak jsem až teď poznal, jak špatná je polotvrdá pneumatika v tak chladném počasí. Ani po ostré jízdě nebyly pneumatiky na provozní teplotě, která je někde kolem 70°C. Obzvlášť ta zadní se nedařil prohřát. Předloni v létě to ale problém nebyl. Tehdy lepily nádherně a vybavuji si, že jsem po jízdě neudržel ruku na gumě. Pro příště by nebylo od věci pořídit semislick a zvolit podle počasí. Taky by nebylo špatné mít bezdotykový teploměr.
Výška podvozku a jeho pružnost - budu ještě koumat fotografie, ale už letmo je znát, že náklon a přílišná flexibilita podvozku nedělala dobrotu. Strašně dlouho trvalo, než se auto narovnalo, abych mohl dupnout na plyn. Zároveň se to v zatáčkách dost stavělo na hrany pneumatika tím jsem ztrácel přilnavost. Pro příště snížit minimálně o 3 cm a pokusit se dát větší odklony hlavně vpředu. Aspoň tak, jako mám na levém kole, ale na obě stejně a bez dalších nesrovnalostí. Stavitelné tlumiče jsou hudba budoucnosti...

Co bylo horší:
Rozdělení síly na kola - jednoznačně do příště musím implantovat samosvor. Neříkal jsem to, že si budu škubat vlasy, že jsem to nezvládl už letos? :-D Je to nutnost a věřím tomu, že to může z části zachránit absenci nižšího těžiště. Za zatáčkou mi tekly nervy, jak jsem musel dlóóóóuho čekat, než se auto postaví na všechny čtyři.
Vyvážení auta - vzhledem k ostrosti zatáček bylo dost špatné to, že jsem zatěžoval přesně opačnou stranu, než by se hodilo. Hlavně že jsem si přes rok říkal, že bych měl naložit na místo spolujezdce rezervu. Při závodu jsem si na to nevzpomněl a uvědomil jsem si to až když jsem svezl bráchu a při tom zjistil, že díky jeho váze na druhé straně auta mám mnohem rychlejší výjezd ze zatáček. Druhá věc byla to, že se možná bejvalo hodilo naložit zátěž do kufru. Zadní gumy by se mi dřív zahřály.
Lepší posed - jednak poloha vůči volantu a šaltrpáce. Když jsem si to našteloval tak, abych měl nohy na pendálech tak, aby se mi dařil meziplyn, tak jsem měl volant a šaltrpáku daleko. Tak aspoň zkrátit a přiblížit to řazení by se dalo a nic by to nestálo, jen trošku času si s tím pohrát. No a další nepříjemností bylo to, že při plných brzdách jsem byl špatně fixovaný v sedačce a tím se před zatáčkou vyhodil z polohy. Nikdy jsem to nevnímal, ale fakt na těch slickách to je přetížení jak prase a tím, že jsem nebyl přikurtovaný, tak jsem měl tendenci se zapřít nohama a tím jsem ztratil citlivost pracovat s pedály. Proto jsem možná nezvládal situaci v zatáčce za cílovou rovinkou. Tedy bylo by fajn do příště někde splašit nějaké čtyřbodové pásy.... S přetížením do boku jsem nějaký extra problém nevnímal. Nechce se mi dávat neoriginální sedačky ani přechodně, nicméně beztak se k tomu časem stejně dopracuju :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » úte kvě 05, 2015 8:50

Trunda píše:Spíš jsem se potýkal s tím, že se mi nedařilo výkon přenést na asfalt. Proto jsem taky nakonec jezdil horní část okruhu na trojku a snad jednou jedinkrát jsem zkusil ve vracečce dát jedničku. Bylo zbytečné tam hrabat a než jsem přestal hrabat, tak jsem měl rychlost na dvojku. Zlepšit by se dal snad krouťák ve spodních otáčkách, kdy je motor línější a chvilku mu trvá, než ožije.
Ahoj.
Nejsem závodník a rozumím tomu dost málo, ale něco mi říká, že je nejlepší motor co nejvíc udržovat v těch otáčkách, kdy má nejpříznivější průběh výkonu a točivého momentu.
Z toho důvodu a po shlédnutí videí mi přišlo nějak zbytečné tam často sázet tu trojku, ono to místy vypadalo, jako když jedeš "na volnoběh" :)
S takovou ty parametry tam nedostaneš, mám pravdu?
(velmi subjektivně vzato- když jsem viděl v těch videích jízdy Johnyho, tak tam to bylo přesně ono, "jak se to má dělat", alespoň mi to tak přišlo)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte kvě 05, 2015 9:09

Ano.... není to tak ;-)
Přílišné řazení znamená větší aktivitu za volantem a tím potenciálně sníženou pozornost a soustředěnost na řízení jako takové - volbu stopy, cit pro optimální rychlost a správné načasování brzd. Na tomhle okruhu je to s takto velkým autem dost velký problém. Z videa není poznat, jak ve skutečnosti velice rychle musí řidič makat... Já jsem letos volil méně agresivní styl jízdy a proto ta trojka. Vzhledem k potížím s pneumatikami mi ten výkon na trojku pro udržení rychlosti bohatě stačil a kdybych tam měl nižší kvalt, tak bych hrabal. Raději jsem se soustředil na stopu. Ono totiž když za zatáčkou nebo na každém rovnějším místě agresivně zrychlíš, tak o to víc agresivněji musíš brzdit a tím spíš uděláš chybu a nebo nepojedeš dobrou stopu.
J0hny volil agresivnější styl, protože si to vzhledem k měkčím pneumatikám a lepšímu podvozku mohl dovolit (navíc samosvor). Ale ve skutečnosti si škubal vlasy, že nejel více klidněji, protože zas kvůli té zbrklosti nasekal zbytečné chyby a jel zbytečně roztaženě. Na fotkách je vidět, že se nedotýkal apexů.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » úte kvě 05, 2015 9:20

Aha, rozumím.
Tak jsem o něco chytřejší :)
Držím palec, je to pěkný koníček, takovým věcem fandím, ač bych se do nich osobně nikdy nepustil.
Mám rád motocykly na přírodních okruzích + něco z formulí různých kategorií, snad se na vás někdy dojedu podívat.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř kvě 06, 2015 14:25

Jako fakt čumím..... Kupéčko jsem voskoval tím Simonitzem před dvěma roky a ono to pořád funguje :shock: Ostatní mají vodu na autě rozteklou (dokonce i kolegův nový Mondáč), ale já mám na kapotě hezky kuličky vody hi:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » stř kvě 06, 2015 14:28

Jo, svého času to byla celkem považovaná značka- fakt, že i proto, že toho na trhu moc nebylo.
Jak jsem někde psal, kdosi to kritizoval, že se s tím špatně dělá, ale že výdrž je celkem fajn.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř kvě 06, 2015 14:31

Jo a já jsem ti už asi stokrát tady psal, že používám tu tekutou variantu :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » stř kvě 06, 2015 14:33

Tam bývá prý zato větší spotřeba.
Asi jsi to psal, vidíš...má nepozornost....
Tak hlavně, že jsi spokojený :wink:
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř kvě 06, 2015 14:38

Jojo, vystačilo mi to tak na tři, čtyři auta, ale zas to stojí jestli 260,- Už mám doma novou flašku a chystám se to dát na MG. Ale až bude tepleji, aby se to hezky rozpustilo do pórů. Mám totiž pocit, že Kupéčko jsem tím patlal v horkém letním dni a tak se to asi hezky do laku vcuclo :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » stř kvě 06, 2015 14:39

Tipuju, že u toho kupéčka Ti to vydrželo tak dlouho jen proto, že to většinu času stojí pod střechou na fleku, co?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř kvě 06, 2015 14:44

Na tos přišel kde? :-) Schované to auto bylo jen přes zimní období. Jinak stojí permanentně venku buď před domem, nebo u práce. Přičemž s ním téměř každý den v letním období jezdím...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Pítrs » stř kvě 06, 2015 14:45

Já nevím, ale to je fuk. Výdrž je logicky větší, když je to kryté.
3-4 auta, to je co? Jedna vrstva na každém autě? Víc vrstev?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř kvě 06, 2015 14:55

3-4 aplikace...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět