Tak cestu do a z práce Kupéčko přežilo
Podvozek je prostě mizérie... možná zkusím nasadit 15" kola, co mám na Labuti. Uvidím jak se to bude chovat. No a pak tím ověřím jak citelný rozdíl je to ve vnímání kroutícího momentu. Ta VI převodovka není dělaná na 17" kola a je to znát, že motor je v nižších otáčkách fakt mrtvý. Jako když se podřadí, tak to pak pěkně vystartuje, ale při klidné jízdě není znát rozdíl proti Labuti. Nechce se tomu...
Pozitivně dopadla korekce záklonu na levém kole. Při jízdě po pěkném asfaltu mám teď konečně volant rovně. Horší to je při akceleraci a na brzdě, kdy se v důsledku propružení geometrie na jedné straně rozhodí a musím to volantem korigovat. Tohle prostě musím rozlousknout....
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Nějak to pořád jezdí...
Tak pomaličku zas ustupuju z nutnosti měnit motor, ačkoli kdyby se slušný objevil, tak do něj asi půjdu. Ale přes zimu se zaměřím na převodovku a boj s korozí.
A pokusím se nějak vylepšit sání. Celé je to děsně náchylné na teploty. Opravdu citelně lepší krouťák to má při teplotách kolem 10°C. Jak je víc, nebo méně, tak to taková sláva není. Takže jednak nějak inteligentněji pořeším přívod vzduchu k filtru a odstínění filtru. A vyrobím termo-izolační podložku mezi sání a hlavu. Údajně to u takového hliníkového sání dokáže snížit jeho teplotu až o 30°C, což určitě prospěje. Nažhavené to je od motoru vždycky slušně... a zároveň s tím zevnitř sání trošku vymazlím.
Jo a musím dodat, že korekcí záklonu na levém kole se ovladatelnost auta v zatáčkách výrazně zlepšila. Na volant to teď reaguje přesněji a na rovince mám volant rovně
Samá pozitiva, že? Až na to, že jinak interiérem a lakem je to auto totálně v kaši
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Ano.... díky skvělému motoru, který mi svou skvělostí nedá ani spát, hučící převodovce a vyhemcanýmu podvozku, se ne-můžu dočkat toho, až budu něco dělat s interiérem a lakem
Kdyby to šlo, tak se na tohle všechno vykašlu, neřeším to a koupím na to GAZ podvozek a bude radosti plná stodola
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Tak se stalo....
Vzhledem k tomu, že výměna motoru po poslední zatím úspěšném dotažení rozvodového kolečka není urgentní a motor jinak šlape pěkně, tak jsem začal uvažovat o tom, že bych místo poléčení mé převodovky raději sehnal takovou, která mi na auto převody bude pasovat spíš. Tedy převodovku z MG ZR 160 (G4BSV ). A tak se i stalo... zadal jsem inzerát jen tak z legrace, jestli snad náhodou někdo doma nemá nějakou navíc a Karel se toho chytl natolik, že mi do pěti dní doma přistála jedna převodovka z Polska a to za celkem přijatelnou cenu. Takový fofr jsem fakt nečekal
Je taková dost ohnilá ale tím, že mám doma další převodovku na díly, tak z toho poskládám něco slušného. Nicméně hlavní je pro mě, aby byly uvnitř ložiska a zuby v pořádku. Ale vzhledem k tomu, že ve spojkové komoře není žádná mastnota, tak minimálně gufero a ložisko na vstupu do převodovky nebude rozsypané.
Tedy na novou sezónu bych rád poskládal tuhle převodovku, do ní samosvor, asi bude nutnost rovnou udělat i spojku, musím polepšit sání motoru, rád bych něco polepšil na podvozku a asi bych měl začít léčit některé kosmetické neduhy...
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Jen tak náhodou....
Neměl by někdo zájem o 15" slicky (řekl bych, že takové dva MiniRaceDay ještě můžou dát) na originálních Coupe discích? Kola jsou ideální na RFa (214, 216, Vi, ZR 105, 120)....
Mám celkem dobrou nabídku na 16" kola se slicky, což by mi vyřešilo problém s tím, že moje současná sada se mi nevleze na brzdy, navíc na tu váhu jsou kola úzká. Ale v rodinném rozpočtu není rezerva na to vlastnit dvě sady kol pro zábavu, tak proto nabízím.
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
No jo, ale to taky musíš sepsat, co bys chtěl uklidit
Například, kontra tady té mé nabídce kol, pokud to neklapne, tak sháním 15" ráfky minimálně 6,5" a ET35 a méně... však víš. Stále mám problém, že se mi kola nevlezou na brzdiče Ty 16" by fakt byly supr, navíc mají stejný design jako ty 16", co se jezdily na Rover Coupe Turbo Cupu, ale nemám na to rozpočet.
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Kurnik stejně bych raději ty 16" Ty 15" jsou moc úzké... Krouťák teď taky budu mít na větší kola. Celkově mě ten podvozek štve. V podstatě je to už poslední věc, kterou nemám technicky dořešenou. Jinak jsem s výkonem spokojený, převodovkou a diferákem taky budu, brzdy jsou supr, ale podvozek mě štve... kdyby šel aspoň nějak rozumně snížit. Já snad fakt odrezím ty obludný "sportovní" pružiny, prdnu je na nějaký zachovalý tlumiče... musí se nechat, že když Kupéčko bylo na těch pružinách, tak to mělo vpředu i vzadu takový šílený odklony, že to sice běžně žralo vnitřky pneumatik, ale v zatáčce to drželo brutálně. A to je to, co bych na MRD potřeboval. Jen mám obavu, že kdybych tohle dal na auto i jen na MRD, tak na to potřebuji kvůli dojetí na místo dát 17" a to nevím jestli bych nehobloval lemy.
Aaaaaa... kurnik, teď mě docvaklo, já mám na Labuť obuté ty liťáky, který se vlezou na velký brzdy, tož bych převoz dal na nich. Ho hóóó
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Jsem dneska konečně zahájil práci na převodovce.
Nejprve jsem si nahrubo zbavil vrstvy zoxidovaného hliníku a tak nějak zhruba očistil a odmastil dolní půlku. Povolit šlo všechno celkem v poho, dokonce i víčko pro hlavní segerovku šlo povolit bez většího násilí. Jsem rád, že jsem si rozlousknutí natrénoval na převodovce z TIčka, protože tentokrát jsem věděl jak na to a tak to byla otázka chvilky a s kamošem jsme koukali na střeva převodovky
Měl jsem trošku obavu co tam uvnitř bude. Přeci jen převodovka z Polska.... Ale skvělé Všechny ložiska mají plastové klece v pořádku. Tunel za guferem vstupní hřídele byl úplně suchý, takže ložisko bude zdravé a vůbec hřídel nijak neskákala. V převodovce byl zbytek oleje normální konzistence, nikde žádné tuhé usazeniny (buď má málo najeto a nebo olej někdo měnil), jinak jen usazená slabá vrstvička černoty. Na magnetu nějaké piliny, ale žádná hrůza. Srovnávám to s tím, co jsem viděl v té TI převodovce, kde byla sedlá slušná vrstva takového černého bahna. Proti tomu zde jsou vidličky a táhla vcelku přesné, nejsou vydřené dráhy v táhlu a koule čepu má jen prťavou plošku. Zuby všechny pěkné.
Diferenciál tam je původní obyč a jak jsem předpokládal, má ozubí se stejným počtem zubů, jako mám na samosvoru.
Pár otázek na místní borce:
- Mám ozubí na difu předělat tak, abych tam měl to, které je v té převodovce zajeté, nebo je to jedno? Ono asi bude vyvážené s difem, ne?
- Co udělat s povrchem převodovky? Vrchní půlka byla fakt silně zoxidovaná, dolní mastná... asi bych měl možnost to nechat opískovat a natřít to nějakou spešl barvou, nebo okartáčkovat a stříknout Konkordem a víc neřešit?
- Jaký doporučujete tmel na slepení půlek a jaké těsnící lepidlo na závit víček?
- Když nejsou ložiska na difu vysypaná, mám je nějak řešit? Vyměnit mám určitě gufera na poloosách a asi bych měl i to vstupní, ne?
Časosběr:
Nějaké fotečky:
... I love K-SERIES ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Jako instruktážní video je to na nic, protože rychlost těch dvou Mechaniků je doslova vražedná , ale jinak jsem samozřejmě rád Trundo, že je stav převodovky OK a že jsme celou tu anabázi neabsolvovali zbytečně
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!