Příspěvek
od Hombre » čtv bře 17, 2011 8:38
Jednoduchým měřením můžeš zkusit, jestli to dobíjí: Normálně při běžícím motoru změř napětí přímo na baterce, mělo by být okolo 14V, 13,5 je málo, pokud to nedobíjí vůbec, bude tam kolom 12. Pokud ale naměříš těch 14V, znamená to, že to dobíjí, ale buď je tam nějaký skrytý odběr i když auto stojí, nebo je závada na kabelech, nebo prostě baterka odešla (při zkratu v jednom z článků baterka ztratí kapacitu, protože ten článek neustále vybíjí ostatní články). Ten skrytý odběr jde taky lehce změřit - multimetr přepneš na měření stejnosměrného proudu, necháš si otevřenou kapotu a zamkneš auto, potom povolíš minus pól akumulátoru, ale nesndávat, přemostíš ho těma měřícíma kablíkama a pak teprve rozpojíš svoru od kontaktu opatrně, aby se to nerozpojilo úplně. Na displeji se objeví, kolik proudu z baterky odtéká - normální je okolo 25 mA (spotřeba alarmu atd.)
.....
Rover 45 1.6 2005...............
MG-F 1.8 1999........

.

........

...........

.......