Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
195/65/15 určitě ne... už i 195/60/15 je hrozná žvejkačka a na Coupe bys to pak oplakal, že ti auto v zatáčce teče pryč ze silnice.... pokud chceš obout ty 15", tak osobně doporučuju zainvestovat sic dražší, ale optimální 195/55/15 .... s něma ty kola nebudou prťavý, šířka optimální a tuhostně kompromis mezi komfortem a výkonem... nejhůř 195/50/15, ty už ale vypadají trošku komicky, ale dá se to...
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Absolutní souhlas. 195/55 r15 mám na stříbrný (cenově jsou sice o něco výš, ale co už ... dáme mu stejně to nejlepší, šetřit můžeme jinde )
Znamená to pro mě stejně doplnění do VTP, tak tam zkusím nechat dopsat těch rozměrů víc jak disků, tak pneu.
Znamená to pro mě stejně doplnění do VTP, tak tam zkusím nechat dopsat těch rozměrů víc jak disků, tak pneu.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Jasan.... zanalyzuj si to a s panem Stehlíkem je domluva dobrá (taky aby za ty prachy nebyla ), technicky je znalý a přitom se nebrání kompromisům v rámci nějakých přijatelných mezí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Můžeš prosím alespoň v krátkosti říct kde je hlavní zádrhel? V pondělí jde na servis motor, tak se chci s nimi pobavit i o tomto.Trunda píše:.... čerpadlo posilovače to je to, s čím teď bojuju já.... zatím to neřeš, max. zkus trošku přetáhnout na něm ty čtyři šrouby, ale max tak 20Nm... s Šebou hledáme optimální způsob, jak to přetěsňovat - není to totiž taková sranda jak se zdá... časem tu o tom napíšu nějaký elaborát.
A ještě k motoru, jaký je rozdíl mezi:
DOHC K16 16-ventil , MPI, 109 hp (80 kW)
DOHC K16 16-ventil , MPI, 111 hp (82 kW)
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
To čerpadlo je ze dvou půlek.... jedna litinová a druhá hliníková. Jsou dva druhy problémů - špatné těsnění, které se stářím profoukne a pak pouští kapalinu, případně při běhu nasává vzduch a druhý problém je vychozený pajšl, nejčastěji ojeté planžety po kterých se otáčí klec s válečkama (způsobuje bzučení). Planžety se dají srovnat na magnetické brusce, ale pak je problém právě to těsnění... dost často ty půlky nejsou úplně rovné, takže ta mezera mezi něma není stejná. Navíc ta mezera se kus od kusu dost liší. Např. na jednom jsem ji měl v průměru 0,3 mm a na druhém 0,5 mm. Ta mezera je tam proto, že to víko musí sedout na vnitřek a stlačit ho. Tím pádem to těsnění musí být z pružného a pevného materiálu, aby tu mezeru vytěsnilo, ale přitom dovolilo vnitřku dosednout..... a to je ten kámen úrazu. Motorářský tmel tam dát nemůžeš, protože se profoukne, papír se dost nezmáčkne, aby si vnitřek sedl... ideálně tedy srovnat planžety, srovnat půlky a pak spárovýma měrkama přeměřit spáru a podle ní dát těsnění ..... to těsnění tu nabízí Šeba, ale nemůže garantovat to, že to bude fungovat.... spolu vymýšlíme postup, jak to snadno zrepasovat a přetěsnit a zatím se nám bohužel nedaří najít optimalní materiál na těsnění.... je to prostě hop, nebo trop.... a to je taky důvod, proč se to v servisu automaticky mění za nový kus....
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=438513 ... to je Šebův návod.... to naše čerpadlo jen nemá tu přírubu na ose, takže se to jen rozšroubuje a rozdělá bez lisování...
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=438513 ... to je Šebův návod.... to naše čerpadlo jen nemá tu přírubu na ose, takže se to jen rozšroubuje a rozdělá bez lisování...
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
OK, dík za osvětlení.
A ještě k motoru, jaký je rozdíl mezi:
DOHC K16 16-ventil , MPI, 109 hp (80 kW)
DOHC K16 16-ventil , MPI, 111 hp (82 kW)
Ty to jistě máš nastudovaný
A ještě k motoru, jaký je rozdíl mezi:
DOHC K16 16-ventil , MPI, 109 hp (80 kW)
DOHC K16 16-ventil , MPI, 111 hp (82 kW)
Ty to jistě máš nastudovaný
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Ano, jsou dvě výkonové varianty.... ta slabší je po roce 1999, kdy se musel začít splňovat přísnější emisní předpis... nicméně ty hodnoty výkonů se pokaždé udávají různé... ty máš rozhodně 111 PS (82 kW; 109 hp) 145 N·m (107 lb·ft)
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Jinak, doporučuju stáhnout tenhle manuál přestavby pro Rover Turbo Cup závody... https://docs.google.com/file/d/0B1ukMZW ... edit?pli=1
Je tam spousta skvělých fíglů a na fotkách krásně vidět detaily některých špatně dostupných míst.... a pak skvělý zdroj informací jsou stránky Rover Coupe klubu http://rover-coupe.com ... je tam spousta návodů
Je tam spousta skvělých fíglů a na fotkách krásně vidět detaily některých špatně dostupných míst.... a pak skvělý zdroj informací jsou stránky Rover Coupe klubu http://rover-coupe.com ... je tam spousta návodů
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Ve VTP jsou tedy bludy: 1. registrace 28.6.1998, ale 80kWTrunda píše:Ano, jsou dvě výkonové varianty.... ta slabší je po roce 1999, kdy se musel začít splňovat přísnější emisní předpis... nicméně ty hodnoty výkonů se pokaždé udávají různé... ty máš rozhodně 111 PS (82 kW; 109 hp) 145 N·m (107 lb·ft)
Na http://rover-coupe.com/ se chodím dívat často
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Jj, ale tak to je nepodstatný detail..... já mám v techničáku u Kupéčka že to je Rover 416 a že to má 5 míst k sezení
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Byl jsem dnes navštívit coupátko v servise. Motor je rozdělaný, tak mám nějaké poznatky a samozřejmě i dotazy.
1 - stav motoru - zdá se, že motor opravoval dřív nějakej zemědělec (omlouvám se těm šikovným), nevíme proč, ale těsnění pod hlavou které dal nové, navíc ještě potřel nějakým černým silikonem, který jak se vytlačil, tak se n..sral všude do válců a vrtání - vše se bude muset důkladně pročistit. Dva levé válce spalovali hodně oleje, jsou strašně zakarbonované, pravé dva vypadají OK, vložky vypadají OK (je na nich vidět honování). Písty mají radiální vůli, ale to je snad ještě také OK. Neměli je ještě vyndané, zítra se mrknu, jestli nemají kroužky axiální vůli - to by pak bylo na nové písty (kroužky jsou už teď asi jasné). Také bylo dost zakarbonované čelo vložek, tak jsme si u toho mysleli, že mohl být tím silikonem přicpanej nějakej kanál a olej se pak tlačil do válce. Těsnění pod sáním bylo taky podmazané silikonem a musí se dát nové.
2 - co nevím já ani mechanik a potřebujeme poradit - čím těsnit plochy mezi spodní a horní částí hlavy (mezi kterými jsou vačkové hřídele), obvykle dělá zde "oblíbená" BMW, kde se dává pasta, ale tady nevíme. A pak čím jsou těsněny vložky válců v bloku. To nevím nač bychom tedy teď potřebovali vědět, ale slíbil jsem mu, že se to pokusím zjistit.
Pozn.: proč jsem dal motor k mechanikovy, který ten motor zřejmě vidí poprvé? Věřím mu, že je ve svém oboru machr, připravuje pár aut na závody (většinou do vrchu) a nejvíce dělá právě BMW.
Ještě takový plán, co nyní bude následovat:
- musejí se vyndat písty a zkontrolovat v jakém jsou stavu, výměna kroužků je v tuto chvíli asi jasná, když už budou písty venku
- vymění se gufera ventilů, gufera na vačkových hřídelích
- zabrousí se ventily
- těsnění hlavy (sadu Elring i se šrouby mám od Karla k Chuckovi) a sání je jasná věc
- rozvody, včetně kladek a vodní pumpy jsou také jasné
- ......těch informací bylo dnes tolik, že jsem si zapamatoval tak polovinu
Má cenu se nějak angažovat do výběru dílů? Myslím tím třeba zda něco řeší použití originálních gufer ventilů (díval jsem se, že u rimmerů je mají), apod. A nebo to jsou věci které se tu dají sehnat běžně kvalitní, případně pokud máte tip na dobré díly, rád uvítám pomoc.
Napadlo mě (příliš pozdě), že jsem měl udělat nějaké foto. Zítra si snad vzpomenu, asi ještě bude dost věcí v původním stavu.
1 - stav motoru - zdá se, že motor opravoval dřív nějakej zemědělec (omlouvám se těm šikovným), nevíme proč, ale těsnění pod hlavou které dal nové, navíc ještě potřel nějakým černým silikonem, který jak se vytlačil, tak se n..sral všude do válců a vrtání - vše se bude muset důkladně pročistit. Dva levé válce spalovali hodně oleje, jsou strašně zakarbonované, pravé dva vypadají OK, vložky vypadají OK (je na nich vidět honování). Písty mají radiální vůli, ale to je snad ještě také OK. Neměli je ještě vyndané, zítra se mrknu, jestli nemají kroužky axiální vůli - to by pak bylo na nové písty (kroužky jsou už teď asi jasné). Také bylo dost zakarbonované čelo vložek, tak jsme si u toho mysleli, že mohl být tím silikonem přicpanej nějakej kanál a olej se pak tlačil do válce. Těsnění pod sáním bylo taky podmazané silikonem a musí se dát nové.
2 - co nevím já ani mechanik a potřebujeme poradit - čím těsnit plochy mezi spodní a horní částí hlavy (mezi kterými jsou vačkové hřídele), obvykle dělá zde "oblíbená" BMW, kde se dává pasta, ale tady nevíme. A pak čím jsou těsněny vložky válců v bloku. To nevím nač bychom tedy teď potřebovali vědět, ale slíbil jsem mu, že se to pokusím zjistit.
Pozn.: proč jsem dal motor k mechanikovy, který ten motor zřejmě vidí poprvé? Věřím mu, že je ve svém oboru machr, připravuje pár aut na závody (většinou do vrchu) a nejvíce dělá právě BMW.
Ještě takový plán, co nyní bude následovat:
- musejí se vyndat písty a zkontrolovat v jakém jsou stavu, výměna kroužků je v tuto chvíli asi jasná, když už budou písty venku
- vymění se gufera ventilů, gufera na vačkových hřídelích
- zabrousí se ventily
- těsnění hlavy (sadu Elring i se šrouby mám od Karla k Chuckovi) a sání je jasná věc
- rozvody, včetně kladek a vodní pumpy jsou také jasné
- ......těch informací bylo dnes tolik, že jsem si zapamatoval tak polovinu
Má cenu se nějak angažovat do výběru dílů? Myslím tím třeba zda něco řeší použití originálních gufer ventilů (díval jsem se, že u rimmerů je mají), apod. A nebo to jsou věci které se tu dají sehnat běžně kvalitní, případně pokud máte tip na dobré díly, rád uvítám pomoc.
Napadlo mě (příliš pozdě), že jsem měl udělat nějaké foto. Zítra si snad vzpomenu, asi ještě bude dost věcí v původním stavu.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Ahojki
a nejdřív GRATULEJŠN ke kupátku .. , je to větší rarita než ten jak jsme si psali .Před časem jsem na něj na webu koukal , ale já jsem "zahleděný " do mé 200 -ky a 400-ky a pořád přemýšlím o 200 cabriu ..
Těs pod hlavu mi na všech dali Erling - elit a funguje a je s kovovými kolíky ! Na 45 tce spojka Luk , vodní pumpu , sadu rozvodů , filtry jsem objednal v HK kde do 2 dnů měli slušné značky i ceny- inter cars , velmi slušné jednání a vyšli mi vstříc i převzetím mimo prac dobu .. Pístní kroužky mechanik přes elit / nějaké dojč .. gufera na ventily mechanik přes elit - běžné a fungují ok
Poznatek na 45 tce nové těsnění i šrouby , na 200 a 400 kách jen těsnění, šrouby původní a nejsou natažené a fungují také / na 400 najeto cca přes 20tis Km
Ale teď spotřebáky- filtry, destičky, manžety apod. super jednání i ceny - www autokorner lepší kvalita i ceny než kellina
Měj se prímově a pokec na otvíráku ju
a nejdřív GRATULEJŠN ke kupátku .. , je to větší rarita než ten jak jsme si psali .Před časem jsem na něj na webu koukal , ale já jsem "zahleděný " do mé 200 -ky a 400-ky a pořád přemýšlím o 200 cabriu ..
Těs pod hlavu mi na všech dali Erling - elit a funguje a je s kovovými kolíky ! Na 45 tce spojka Luk , vodní pumpu , sadu rozvodů , filtry jsem objednal v HK kde do 2 dnů měli slušné značky i ceny- inter cars , velmi slušné jednání a vyšli mi vstříc i převzetím mimo prac dobu .. Pístní kroužky mechanik přes elit / nějaké dojč .. gufera na ventily mechanik přes elit - běžné a fungují ok
Poznatek na 45 tce nové těsnění i šrouby , na 200 a 400 kách jen těsnění, šrouby původní a nejsou natažené a fungují také / na 400 najeto cca přes 20tis Km
Ale teď spotřebáky- filtry, destičky, manžety apod. super jednání i ceny - www autokorner lepší kvalita i ceny než kellina
Měj se prímově a pokec na otvíráku ju
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
A ještě v loni na 400 i na 45 tce 195 50 15 a ok spokojenost dunlop max sport
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
Ještě k těm otázkám ...
Těsnění skříně vačkového hřídele bude stejné jako např. viz obrázek?
Uložení vložek v bloku je +- takovéto?
Těsnění skříně vačkového hřídele bude stejné jako např. viz obrázek?
Uložení vložek v bloku je +- takovéto?
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Rover 216i Coupe, 1998, Luke
- písty jsou venku, naštěstí jsou OK, kroužky nejsou kritický, ale vymění se, stírací byl zaseklý v zápichu, takže nestíral (v záloze mám u Rimmerů) Budou tyhle OK? Jestli je obrázek správný, tak tam tato konstrukce stíracího byla.11AA píše:...
Ještě takový plán, co nyní bude následovat:
- musejí se vyndat písty a zkontrolovat v jakém jsou stavu, výměna kroužků je v tuto chvíli asi jasná, když už budou písty venku
- vymění se gufera ventilů, gufera na vačkových hřídelích
- zabrousí se ventily
- těsnění hlavy (sadu Elring i se šrouby mám od Karla k Chuckovi) a sání je jasná věc
- rozvody, včetně kladek a vodní pumpy jsou také jasné
- ......těch informací bylo dnes tolik, že jsem si zapamatoval tak polovinu
- gufera ventilů už jsou na dílně (Victor Reinz - materiál viton), gufera na vačkové hřídele se musejí objednat (přední i zadní mám v záloze u Rimmerů). Proč mají u obou napsané 4ks?
- ventily jdou na zabroušení
- těsnění pod hlavu a šrouby už jsou na dílně, těsnění sání se musí objednat (v záloze mám u Rimmerů)
- těsnění krytu vačkových hřídelí se musí objednat (v záloze mám u Rimmerů)
- rozvodová sada INA je už na dílně, vodní pumpu musíme objednat. Nebo jít do aftermarketu?
- po sundání olejové vany jsme se zhrozili z usazenin oleje, jedním slovem humus, vana opět přilepena silikonem. Sem patří jen pasta bez těsnění? Musí se vyčistit olejové čerpadlo
- je vyměněný převodový olej, převodovka trochu hučí, ale kritické to snad není
- napadá mě, že jsem nekontroloval stav těsnění svodů
- atd. ještě to určitě není komplet
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí