Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » ned úno 26, 2012 19:45

... tak to bych opravdu nerekl, ale prisun vzduchu ma asi hoooodne velky vliv... dnes jsem schvalne daval pozor na to, jak se auto chova a skutecne - dokud termostat nepustil vodu do chladice a motor nebyl uplne rozehraty, tak akcelerace nadherna.... ale jak se to vsechno prohralo, tak vykon dost citelne ochabl... toz neco budu muset vymyslet :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od René » ned úno 26, 2012 22:58

Je to jen moje úvaha,ale není to tím, že za studena je směs bohatější a tím to i líp jede a až se to prohřeje tak se prostě směs ochudí? Nevím teda, jak dlouho to trvá než je směs upravena pro režim ohřátého motoru :?: Vzduch s tím samozřejmě taky souvisí, o tom žádná car::
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon úno 27, 2012 6:58

Tak to je pravda, ze do prohrati motoru je smes jina.... Jenze jednou slozkou smesi je prave vzduch a urcite zase zalezi na jeho objemu... Muze ale byt, ze v kombinaci vice benzinu a vice vzduchu (dokud je nasavany vzduch studeny) je objem a kvalita smesi proste vykonejsi... ... Ale je to jen spekulace zalozena na pocitech... Chtelo by to nejake mereni... Premyslel jsem, ze bych vyzkousel dat do sani teplotni sondu a merit dve stejne situace s dvema ruznymi filtry....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » pon úno 27, 2012 7:01

Teplotní sonda v sání už je, jen se k ní připojit.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon úno 27, 2012 8:13

Jj, vim ze tam je... ale v podstate je pro me jednoduzsi tam dat vlastni sondu, nez se pripojovat na tu stavajici :-) .... i kdyz mozna ze to taky zvazim, protoze merit tu stavajici v ohmech by mohlo byt presnejsi....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od F.i.s.h.men » pon úno 27, 2012 10:15

vyndej jedno predni svetlo :-P
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon úno 27, 2012 10:30

Vidis.... pravda :-D .... minimalne na zkousku by se to dalo....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od AnderN » pon úno 27, 2012 18:11

Samozřejmě, že studená směs obsahuje více molekul kyslíku, proto mají přeplňované motory třeba chladič stlačeného vzduchu. Ale jak už psal Hombre, proto je v sání teplotní čidlo a měřič průtoku, aby podle toho řídicí jednotka upravila množství vstřikovaného paliva, takže poměr paliva a vzduchu zůstává optimální za tepla i za studena. Vyšší spotřeba studeného motoru je pak dána jeho nižší účinností před dosažením provozní teploty.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » pon úno 27, 2012 19:29

Když známej upravoval Toyotu na dakar tak tam dávali intercooler z evo 9, je to nějakej 3l Diesel...tak prej co šla teplota nasávanýho vzduchu o 1 stupeň celsia to šel výkon nahoru o 1kůň! Aniž by to motoru nějak zásadně vadilo 8) Což jsou velice zajímavá čísla, u turbovýho motoru jde udělat jen mezichladičem hodně výkonu nahoru 8)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon úno 27, 2012 20:26

O tom mezichladici uz jsem taky uvazoval... :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » pon úno 27, 2012 21:16

K čemu :?: :?: :?: Máš přeci atmosféru ne? nemáš co chladit... tobě stačí přivést hadici k filtru uplně zepředu a máš o studenej vzduch postaráno :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon úno 27, 2012 21:23

Toz jeste bych ho prichladil :-D .... ne, pres klimu ho fakt uz nepozenu ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » pon úno 27, 2012 21:39

:-D :D ty bys měl ladit bezproblémovou průchodnost motoru 8)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » ned bře 11, 2012 13:39

cca 219.500 km
Vcera po dokonceni prace na Kupecku jsem se vrhl na vymenu stredniho dilu na Labuti... protoze se nedavno menil zadni dil a prvni dil, bylo nejjednoduzsi potrubi rozdelat v onech spojich... pak jsem flexou upalil prirubu na strane u katalyzatoru, pak matice ... se steftama na katalyzatoru jsem se paral pekne dlouho... nejdriv jsem musel urezat hlavice a pak se mi nastesti podarilo pres podlozku zbytek steftu vylisovat z priruby ven, takze jsem si usetril trapeni s odvrtavanim... toz pak jsem to vsechno smontoval, dal tesneni, tmel a pouzil tentokrat nerezove srouby a matice.... po nastartovani se ozyvalo jen bublani z vyfuku... jenze po chvilce zmena. Ve volnobehu se zacal ozyvat takovy piskavy zvuk :-( ... nevim kde se to bere... jde to jakoby zezadu, ale priruby tesni dobre, tak nechapu... kazdopadne uz jsem nemel silu to znovu rozdelavat, tak to necham tyden vypalit a uvidim.
Mimochodem, vymenovat stredni dil jen pomoci dvou heveru byla fakt hruza... plazil jsem se pod autem jak nemec v zakopu... dolamanej jsem z toho az hruza.... mel bych poridit aspon ty najezdy... Jo a taky jsem se pekne vypekl, jelikoz kdyz jsem montoval kdysi ten zadni dil, tak jsem ho pritahnul medenyma maticema... totalne to neslo povolit, musel jsem si vyfuk zaprit trubkou a pacit to hrubou silou... jeden sroub jsem dokonce ukroutil, coz jsem hledel. Takze jsem opravdu zvedavy, jaky to bude s nerezama ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17953
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon bře 12, 2012 8:37

.... tak jsem po ceste do prace dal Labuti trosku pocoudit a zadna zmena :-( ... porad se pri volnobehu ozyva dost neprijemne jakoby chrasteni.... pritom predtim to nedelalo, dal jsem si bacha na to, aby mi nezustal zadny bordel v kataku... zeby se treba uvolnil kus vymacknuteho tmelu a ten tam delal nekde neplechu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět