Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Hombre » ned zář 09, 2012 9:16

Gratuluju. Podobné myšlenky jsem měl po výměně motoru taky. :D
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
sajfi
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 03, 2010 12:23
Bydliště: Krupá

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od sajfi » pon zář 10, 2012 20:22

Je to divný,ale taky mně po výměně napadlo to samé,že už do toho asi nepůjdu :-D
Jinak Ti gratuluju ke zdárnému dokončení :wink:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte zář 11, 2012 8:17

Kupéčko přesně 180.000 km ... nekecám, najel jsem do garáže a fakt to bylo na tacho :-D .... VIčko mělo údajných cca 95.000 km, ale nevěřím tomu.

Díky kluci ;-)
... nicméně rozhodně se nejedná o dokončenou práci :lol: ... sice pravda, že motor je v autě a že se s tím dá jet, ale má to ještě hromadu nadostatků, které se musí vyřešit.
Průběh akce byl bez vážných komplikací a v podstatě šlo všechno podle plánu. V první řadě jsme namontovali náhradu úchytu na převodovce... bylo potřeba jen začictit plochy a svrtat, ale jinak to tam páslo pěkně a doufám, že to bude držet ;-) ... viz. foto.
Mezitím jsem otestoval funkčnost nové jednotky alarmu - vše fungovalo. No a pak už šlo jen o tvrdou makačku. Rozdělat přední nápravu, vytáhnout poloosy, odpojit hadice, elektriku, mechanismus řazení, vypustit posilovač.... trošku víc času jsme promrhali při usazování motoru na podlážku - nějak jsme to nemohli vypodložit (zajímavá, že z VIčka to šlo během pěti minut ven), ale nakonec se podařilo. Pak se muselo hodně podkladat a heverovat, protože přední maska nejde oddělat a motor musel projet pod ní. Trošku jsem opucoval motorový prostor a pátek byl za náma... teda ještě jsem stihl zkontrolovat kompatibilitu konektorů - vše bylo ok.
V sobotu jsme začali manévrem nasunutí nového motoru pod auto a pravda, že usadit ho do úchytů bylo trošku zdlouhavé. Následoval moment pravdy - zvedli jsme auto s motorem uchyceným na horních úchytech a zajímalo mne, jak bude pasovat spodní rameno na motoru.
Jak jsem psal onehdá, VIčko mělo to rameno jaksi divně nastavované a dle katalogu tam mělo být stejné rameno jako z typu s převodovkou R65... jenže když jsme to zvedli, tak tam opravdu ty 4 cm chyběly :shock: ... no, chápu, že vzhledem k tomu, že PG1 je větší a opírala by se o nápravnici, tak musí být motor spodkem trošku dopředu, ale jakto, že v katalogu to není nijak rozlišené??? Takže jsme tam dali to navařené rameno, ale bylo jasné, co to znamená - problém č. 1 - moje výfukové potrubí je krátke. Museli jsme zatlačit výfuk dopředu, abych spojil první a druhý díl... tím došlo k tomu, že potrubí táhne motor dozatu a převodovkou se mi opírá o nápravnici - drnčí to nehorázně. Ale dnes svody sundám dolů, dáme tam ty z VIčka a převaříme přírubu tak, aby to sedlo na zbytek výfuku...
Zapojili jsme hadice vody, nastrojili altík, čerpadlo, zapojili benzín, kabeláž (žádný konektor jsem nemusel předělávat, vše jsem jen zapojil do protikusů :-)), takže baterka, ECU, pojistková skříň a konektory do kabiny. Po naplnění chladící kapalinou a servo kapalinou auto nastartovalo na první otočení klíčku viz. video ;) No eufórie obrovská a s taťkou, který mi celou dobu asistoval, jsme si museli pogratulovat, protože úspěch akce byl na cestě.
Následovalo sestavení podvozku a řadícího mechanismu - tam se objevil problém č. 2 - zřejmě je ten mechanismus trošku ohnutý, takže mi to tam zadrhává o úchyt a budu ho muset trošku ubrousit.
Po kompletním nastrojení už jsem byl řádně mrtvý a venku už byla tma, tak jsem to jen decentně projel abych zjistil, jestli něco upadne :-) ..... ale nic neupadlo, takže jsem mohl jít spát spokojený.
A dojmy z výsledku? Krouťák je znát. I s metrákovým bráchou, kufrem plným nářadí a 17" kolama jsem neměl na dálnici problém během chvilky atakovat 200 jednotek/h .... to s 1.6 bylo absolutně nemyslitelné. V momentě, kdy se přepnou vačky to má efekt jak když zabere turbo... prostě takový jemný kopanec :-) Po cestě domů jsem měl problém udržet auto na uzdě, aby nezrychlovalo. Problémy? Klepou hydroštely a sem tam se ozvalo servo VVC mechanismu... ale jen na začátku a asi když se to promazalo, tak už se neozvalo. Problém č. 3 - klepe mi volant při záběru motoru, což znamená, že poloosa bude opravdu bouchnutá (VIčko dostalo ťafku zezadu do předního levého kola). Pak se z motoru ozývá takový kovově drhnoucí zvuk... žeby kladka řemenu? Nebo čerpadlo? Zkusím odpojit a uvidím... Decentně se zasekává klapka, takže občas zůstanou volnoběžné otáčky výš. No a řazení je takové vyglochtané, takže asi časem pořídím opravnou sadu od Šéby.
Ty tři problémy budu muset řešit urgentně, jinak se to jeví jako celkem dobré a drobné nedostatky lze dořešit dodatečně.
Tak teď už video a pár fotek ;-)



Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

.... více zde: https://picasaweb.google.com/1104200890 ... vb2Zxv-QMQ#
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Hombre » úte zář 11, 2012 9:04

Super, věřím, že to všechno doladíš. Podle fotek vidím, že výměnu motoru jsem dělal podobným způsobem, jen jsem nevypouštěl servo ale odmontoval čerpadlo. Je ale pravda, že při demontáži/montáži servočerpadla jsem proklel celou Anglii až po Richarda III.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte zář 11, 2012 9:35

.... joooo, jednou jsem si taky rikal, ze to cerpadlo oddelam, ale na motoru v aute je to na zlamani rukou a k tem zatuhlym sroubum v hliniku se neda poradne dostat... proto jsem na to tentokrat radeji nesahal :-D .... navic to puvodni mi teklo, takze nebylo treba prohazovat.
Jinak Hombre, jak je to s STK.... konci mi 23. rijna technicka, mam papir o schvaleni prestavby od zastupce znacky, pujdu na urad, tam dostanu jiny papir, s kterym musim na STK, kde zkontroluji tu prestavbu .... vystavi mi tam rovnou novou znamku technicke kontroly? Nabo pak budu muset s novym technicakem znovu? Jake jsou poplatky? Diky ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Hombre » úte zář 11, 2012 12:05

- Půjdeš na úřad, tam podáš žádost o přestavbu a dostaneš tu žádost potvrzenou a s nálepkou s jedacím číslem a k tomu"Rozhodnutí o přerušení správního řízení",

- pak půjdeš na emise, emise ti změří,napíše do poznámky protokolu "změna typu motoru na XXXX", vylepí ti zelenou známku na 2 roky

- s těmi papíry z úřadu a protokolem z emisí, vyjádřením výrobce a technickým průkazem půjdeš na STK, tam ti udělají "Prohlídku před schválením tecnické způsobilosti", tzv přestavbu, která obsajuje i pravidelnou technickou prohlídku. Dají ti protokol o té pravidelné prohlídce (s červenou známkou natisklou v rohu) a takový zažloutlý papír s vodotiskem - protokol o té přestvbě, kde bude napsáno, co se změnilo a jestli to splňuje podmínky. Červenou nálepku ti nevylepí.

- Pak zase (pokud t projde na STK bez vážných a nebezpečných závad)se všemi papíry na úřad, kde ti zapíšou změny do TP a vylepí červenou nálepku na dva roky.


Poplatky: na úřadě nevím ale podle tohoto sazebníku je za přestavbu 1000 a za zápis změny do TP 50 Kč,
STK a emise jsou soukromé a mají smluvní ceny, takže každý jinak, my třeba máme za přestavbu 1200 Kč, měření emisí je stejné jako před pravidelnou prohlídkou, takže u nás např 400 Kč.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte zář 11, 2012 12:27

Tak ty ceny az si tu manzelka precte, tak me asi zabije.... pomalu to vypada na to, ze to budu muset odlozit, protoze uz jen za vyrizeni papiru to dela 5000,- :shock: ..... to jsem teda opravdu necekal... ale tak co.... stejne pres zimu se s Kupeckem jezdi jen nouzove....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Keksin » úte zář 11, 2012 15:37

Trunda píše:Tak ty ceny az si tu manzelka precte, tak me asi zabije....
Se divím, že Tě nezabila už dávno :lol:

Jinak klobouk dolů. Přeji Ti ať se dílo podaří.

To jsi celý psal ráno v práci??? Vedení je asi na dovolené že? :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte zář 11, 2012 20:30

...jojo, trefil ses... proste mam uzasnou a tolerantni manzelku ;-)
Dneska jsem byl v praci o hodinu a pul driv jak sefove, tak jsem mel klid na "praci" :-D .... ne, tak dlouho jsem to nepsal a v mezicase jsem delal co bylo treba ;-)
Po praci jsem prohodil svody a prvni dil, sundal jsem stredni dil, na ktery zitra navarime triderovou prirubu.... akorat je na prd, ze VVCeckove potrubi ma vnitrni prumer 50mm a ja budu mit od stredniho dilu 40mm, takze docela fest priskrcene... co uz. Ted nema prioritu nahaneni koniku, ale musim dat dokupy vse nutne a hlavne vyridit oficiality...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř zář 12, 2012 21:23

Dnes jsme s kamaradem doresili vyfuk... mel jsem namontovane svody z VIcka, ale bylo potreba vytvorit redukci mezi VIckovym katalyzatorem a mym strednim dilem... takze jsme vzali uziznuty konec s prirubou ze stredniho dilu VIcka, nechali asi 4cm trubky a na druhou stranu navarili dvouderovou prirubu, kterou jsem mel nastesti schovanou ze stareho zrezleho vyfuku.... po smontovani vse paslo pekne... mozna ta redukce je zbytecne dlouha, ale lepsi jak kratka :-) ..... po nastartovani nic neprdelo, tak snad to tesni... snad jedine cvody na motoru nejsou uplne potichu, protoze jsem tam vracel stare tesneni - musim poridit nove.
Sok nastal v momente, kdy jsem se s autem trosku dynamicteji rozjel .......... stupo: ..... pamatujete na zvuk Ramzesova ZRka? ... tak asi tak nejak :lol: .... jojo, toto video by to tak nejak mohlo predvest:




... nevim co za to muze, jen jsem si vsiml, ze vnitrek katalyzatoru je uvolneny. Nebo jestli plechove tesneni mezi prirubama, nebo ja nevim co.... nevim jestli to je bezny zvuk VIcka :-) I kdyz na youtube je videi s takovym zvukem hodne...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » stř zář 12, 2012 21:51

... jo akorat teda prevodovka porad trosku do napravnice mlati.... uz to neni tak hrozne, ale porad je blizko... budu muset vymenit silentblok v rameni a asi prohodim i ten uchyt na motoru, ktery na te 1.6 byl o neco delsi.... no a nebo to rameno budeme muset jeste o neco prodlouzit... rikam si, jestli fakt ta napravnice u prevodovky PG1 nema mit nejakou prohluben, ale opet podle katalogu by mela byt stejna....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Hombre » čtv zář 13, 2012 6:25

Podle mě má převodovka pro 1.8 VVC jinou přírubu (spojkový koš), než pro 1.6. Tím je převodovka jinak pootočená.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv zář 13, 2012 8:56

.. no spojkovy kos snad problem neni (ten je spis vepredu), ale diferak je trosku vetsi... zkusim prohlednout to spodni rameno, jestli tam neni moc velka vule....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Hombre » čtv zář 13, 2012 9:41

Ale podle toho, jak je příruba na spojkovém koši pootočená, taková je pak poloha celé převodovky. Myslím si to proto, že je to tak řešené i u jiných aut, převodovka je většinou u všech motorů stejná, ale jiný typ motoru = jiná příruba na převodovce, aby tato byla ve stejné poloze. Může to být jen nepatrný rozdíl, ale i když se podíváš na RB, tak je pod jiným číslem ta půlka převodovky pro 1.8 a jiná pro 1.6
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000256
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 216 Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv zář 13, 2012 10:44

Dobre dobre... tak dejme tomu ze ma byt nakloneny jinak, ale proc teda vsechny uchyty jsou stejny? Aj napravnice....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět