Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Je to velice pěkně umístěno, zkus si vyndat egr z debilního vagáckýho 3.0tdi!!!
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Není a není a není!!!! Je to hnus! Dodřený a doškrábaný ruce mám neskutečně.....
Tak jen pro info... abych vyndal celý domeček termostatu i s trubkou ven, musel se vymontovat filtrbox, cívka, pak na té trubce povolit ty pitomě nejpitoměji umístěný šrouby... nehledě na to, že blboni tam neudělali vypouštěcí ventil na vodu, tak to o přední nápravnici vždycky stříká všude možně, jen ne přímo do kyblíka. V termostatu byl jakýsi dlouhý sopel silikonu... a pak jsem přišel na to z čeho - někdo tím těsnil domeček do bloku. O kroužek tam byl snad původní vyčvachtaný. Dal jsem novější, nakonec se mi tam domeček podařilo napasovat. Celý to smontovat, sprostej sem u toho byl jak dlaždič. K tomu všemu se mi ulomil drátek u jednoho z čidel teploty, tak jsem musel ufiknout ze záložního svazku konektor i s drátkem a napojit to. Na tu ocelovou trubku se mi podařilo umístit jen jeden ten šroub, bohužel tedy ten pitoměji umístěný. Zjistil jsem, že ne odvzdušňovcí spojce z motoru byla dírka, kterou to foukalo ven. Bohužel až když jsem to celé smontoval a nastartoval, tak jsem si všimnul, že to teče ještě z hadice z topení dirkou kousek před termostatem. Trošilinku si to tam probublávalo, tak to budu muset ještě jednou vypustit a tu trubku tam fiknout a nějak napojit. No starý hadice jsou peklo...
Jinak JOhny, nezapomeň, že to celé dělám doma v průjezdu do dvora, neprofi nářadíčkem, zvedlé na heveru a času na to jsem si dával tak tři hodiny... nakonec to bylo 4,5 hodiny, protože jsem ještě pátral po nějakém hodně širokém laboru ... neříkám, určitě jsou jiná auta i hůř řešený, ale tohle je fakt humus hnus.
Tak jen pro info... abych vyndal celý domeček termostatu i s trubkou ven, musel se vymontovat filtrbox, cívka, pak na té trubce povolit ty pitomě nejpitoměji umístěný šrouby... nehledě na to, že blboni tam neudělali vypouštěcí ventil na vodu, tak to o přední nápravnici vždycky stříká všude možně, jen ne přímo do kyblíka. V termostatu byl jakýsi dlouhý sopel silikonu... a pak jsem přišel na to z čeho - někdo tím těsnil domeček do bloku. O kroužek tam byl snad původní vyčvachtaný. Dal jsem novější, nakonec se mi tam domeček podařilo napasovat. Celý to smontovat, sprostej sem u toho byl jak dlaždič. K tomu všemu se mi ulomil drátek u jednoho z čidel teploty, tak jsem musel ufiknout ze záložního svazku konektor i s drátkem a napojit to. Na tu ocelovou trubku se mi podařilo umístit jen jeden ten šroub, bohužel tedy ten pitoměji umístěný. Zjistil jsem, že ne odvzdušňovcí spojce z motoru byla dírka, kterou to foukalo ven. Bohužel až když jsem to celé smontoval a nastartoval, tak jsem si všimnul, že to teče ještě z hadice z topení dirkou kousek před termostatem. Trošilinku si to tam probublávalo, tak to budu muset ještě jednou vypustit a tu trubku tam fiknout a nějak napojit. No starý hadice jsou peklo...
Jinak JOhny, nezapomeň, že to celé dělám doma v průjezdu do dvora, neprofi nářadíčkem, zvedlé na heveru a času na to jsem si dával tak tři hodiny... nakonec to bylo 4,5 hodiny, protože jsem ještě pátral po nějakém hodně širokém laboru ... neříkám, určitě jsou jiná auta i hůř řešený, ale tohle je fakt humus hnus.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
příště přijeď, vymeníme to u mě - venku na dvorku (normální práce), jen mě z toho bolej záda, ano airbox se musí sundat ale určitě ne cívka tam je blbej přístup ke šroubům, zbytečně si přidělaváš práci
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jo a zapomněl jsem vzpomenout, že jsem vymontoval fuč ještě aj klapku...
Hele a nesrovnáváš to náhodou s RTéčkem? Protože to má za sáním mnohem víc místa. K tomu jednomu šroubu na té trubce se dá dostat jen zdola, navíc rozumnému vytažení trubky ta cívka dost zavazí, takže zdola tu cívku odšroubovat byla ještě pohoda. Všechno ostatní už jsem zhora zvládl, ale ano, pro kancelářskou krysu je to makačka na záda jak prase... Navíc jak se tam musí člověk mordovat se šroubkama na termostatu, tak jsem si nějak podělal vazy v levé ruce, takže ji teď nesevřu v pěst
Hele a nesrovnáváš to náhodou s RTéčkem? Protože to má za sáním mnohem víc místa. K tomu jednomu šroubu na té trubce se dá dostat jen zdola, navíc rozumnému vytažení trubky ta cívka dost zavazí, takže zdola tu cívku odšroubovat byla ještě pohoda. Všechno ostatní už jsem zhora zvládl, ale ano, pro kancelářskou krysu je to makačka na záda jak prase... Navíc jak se tam musí člověk mordovat se šroubkama na termostatu, tak jsem si nějak podělal vazy v levé ruce, takže ji teď nesevřu v pěst
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Prostě si příště uděláš zas výlet 400km (ve sněhový bouři ) a dorazíš na výměnu sem
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Příště to zkus zespodu auta, uvidíš nádherný přístup.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Roverixi, uz jsem se v tom hrabal tolikrat, ze jsem vyzkousel vsechno i zdola... A peknym pristupem bych to fakt nenazval
Hele, asi su rozmazleny, ja jen ze mira narocnosti teto operace neni umerna tomu, o jakou blbinu se jedna
Ale jo, na Labuti to je jeste asi dobre proti tomu, jak je to na Kupecku s VVC sanim, ktere je mnohem mohutnejsi a shora tam neudelas vubec nic, protoze tam se z boku k domecku nedostanes vubec a zdola tam zavazi ctyri kabely k civce...
Obdivuji Hondi Kacko, ktere ma svody dozadu a sani zpredu... Asi to bude uplne jiny pristup.
Hele, asi su rozmazleny, ja jen ze mira narocnosti teto operace neni umerna tomu, o jakou blbinu se jedna
Ale jo, na Labuti to je jeste asi dobre proti tomu, jak je to na Kupecku s VVC sanim, ktere je mnohem mohutnejsi a shora tam neudelas vubec nic, protoze tam se z boku k domecku nedostanes vubec a zdola tam zavazi ctyri kabely k civce...
Obdivuji Hondi Kacko, ktere ma svody dozadu a sani zpredu... Asi to bude uplne jiny pristup.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Zlatý PRT termostat
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
No jak se to vezme.... Videl jsem ho implementovany na ZRu a taky to neni kdovi jaka hitparada, bo tam dole na nej taky moc mista neni, ale o neco lepsi to bude.
Jooo a.... Posledni dobou mi prd topi topeni. Myslel jsem, ze je to dusledek toho tlaku a vubec prapodivneho stavu trubek, ale po te, co jsem videl ten silikon v termostatu, tak bych si typoval, ze tim bude ucpany i radiator. Skoda ze me nenapadlo radiator z druhe strany proplachnout. Tak to snad udelam jak budu resit tu radiatorovou hadicu...
Jooo a.... Posledni dobou mi prd topi topeni. Myslel jsem, ze je to dusledek toho tlaku a vubec prapodivneho stavu trubek, ale po te, co jsem videl ten silikon v termostatu, tak bych si typoval, ze tim bude ucpany i radiator. Skoda ze me nenapadlo radiator z druhe strany proplachnout. Tak to snad udelam jak budu resit tu radiatorovou hadicu...
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Necham te vymenit termostat na MGF ku to budes prskat jeste vice ,jinak na VVC je to pohoda protoze na sani se da sundat ten vrchni dil z klapkou
a pak je tam mista na tanceni
a pak je tam mista na tanceni
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Ber to s rezervou
Každopádně- u pětasedmy vymontovat PRT je naprostá pohoda - najet s přední nápravou na nějaké cihly, sundat spodní kryt motoru, odpáskovat a sikovkama povolit 3 spony, toť vše, ale je pravda, že to tam s těma hadicema mají dost blbě vymyšlené - spočítané na milimetry, takže když odebíráš z toho nějaké ty hadice, tak dát to zpátky dohromady tak, aby to tam pěkně sedělo a nic se neodíralo, je na zlaté ručičky a spoustu nadávek.
Holt takový chleba
Někde jsi zmiňoval, že abys vytáhl radiátor topení, tak musíš rozbombardovat celý kokpit, počítáš s tím?
U 75/ZT je to celkem v klidu
Každopádně- u pětasedmy vymontovat PRT je naprostá pohoda - najet s přední nápravou na nějaké cihly, sundat spodní kryt motoru, odpáskovat a sikovkama povolit 3 spony, toť vše, ale je pravda, že to tam s těma hadicema mají dost blbě vymyšlené - spočítané na milimetry, takže když odebíráš z toho nějaké ty hadice, tak dát to zpátky dohromady tak, aby to tam pěkně sedělo a nic se neodíralo, je na zlaté ručičky a spoustu nadávek.
Holt takový chleba
Někde jsi zmiňoval, že abys vytáhl radiátor topení, tak musíš rozbombardovat celý kokpit, počítáš s tím?
U 75/ZT je to celkem v klidu
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Psal propláchnout, ne vymontovat
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
MGF sem netahej ... To vim, ze je jina liga
Ne, radiator vytahovat nebudu, bo to radeji budu klepat kosu ... Zkusim jen opacnym proudem to proplachnout teplou vodou... Fakt me stve, ze jsem si na to vcera nevzpomenul...
Ne, radiator vytahovat nebudu, bo to radeji budu klepat kosu ... Zkusim jen opacnym proudem to proplachnout teplou vodou... Fakt me stve, ze jsem si na to vcera nevzpomenul...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Heleďte, nechci to zakřiknout, ale operace domečku termostatu byla asi úspěšná a hlavně se asi dostavil konečně nějaký pozitivní progres.
Protože jsem neměl už dost kapaliny na dolití toho, co se mi vycákalo při vypouštění a co před tím samo zdrhlo, tak po té, co si to doplnilo celý okruh, tak se hladina ustálila na malé loužičce v expazce. Jenže, něco km už se od té doby najezdilo a ráno jsou hadice měkké, a ta loužička tam je pořád stejná. Pod autem je sucho.
Tedy čím dál víc a i po té, co jsem viděl, jak byl prasácky usazený domeček termostatu do motoru, začínám mít jasno v tom, co za problém bylo...
... přes domeček termostatu si vodní pumpa podtlakem saje kapalinu a tím, že to těsnění tam bylo dost pofidérní, tak si to přisávalo vzduch a tím mi to tlakovalo chladící okruh. Tohle vysvětluje i jiné symptomy - po zastavení motoru a momentě, kdy byly hadice tvrdé, když jsem otevřel opatrně expanzku, tak silné pšouknutí nebylo provázeno žádným smradem, či kouřem. A delší dobu jsem sledoval, že při studeném motoru, když jsem akceleroval prudčeji z nižších otáček, tak bylo slyšet jakoby takové syčení/pšoukání - to by se dalo nyní vysvětlit jako projev onoho přisávání vzduchu, možná na opačné straně vypouštění přetlaku na víčku expanzky (potažmo dirkou v přepadové hadičce). Tenhle zvuk jsem zatím nezaslechl, ale to ověřím až v situaci, kdy jsem toto slýchával pravidelně (při odjezdu večer z práce). No a pak samozřejmě buď se ten tlak uvolnil ještě za jízdy dostatečně spolu s tím, že mi to vyprskalo nějaké množství kapaliny a nebo po zastavení se ten tlak pomalu uvolňoval tím, že kapalina utíkala tím těsněním na domečku.
Zítra doleju kapalinu a bude následovat dlouhodobé sledování.
Vím tedy ještě o cca třech přetrvávajících problémech - dirka na trubce od topení k termostatu - ráno byla ale hadice suchá.
Další je stále prosakující napojení hadice do sojuzu s čidly teploty - hadici jsem kdysi musel kvůli roztřepení ofiknout a tak je tam taková špatně natočená a ne a ne to těsnit. I když jsem sojuz očistil, osmirkoval, tak to pořád trošku pouští.
A třetí, ale asi ne nějak extra podstatné - pořád trošilinku vlhnou rohy mezi hlavou a blokem.
Suma sumárum - prostě se to blbě sešlo. Dával se motor z Kupéčka, který se přetěsnil MLS těsněním a možná že jeho netěsnost před dotažením bylo to, co odstartovalo další problémy. Na domeček termostatu se nešahalo, ale výměnou termostatu a těsnění do ocelové trubky se dosáhlo jiného pnutí, které možná uvolnilo zpotvořené těsnění domečku k pumpě. A pak už se to v důsledku tlaku řetězilo - tekoucí spoje, opětovně fouknuté těsnění termostatu atd. atd. Může se stát, že ve finále nebude vina tolik na MLS těsnění, to ale nic nemění na tom, že bylo nutné ho přetáhnout a že to i tak v ideálním stavu není.
Tak.... a pár fotek
Protože jsem neměl už dost kapaliny na dolití toho, co se mi vycákalo při vypouštění a co před tím samo zdrhlo, tak po té, co si to doplnilo celý okruh, tak se hladina ustálila na malé loužičce v expazce. Jenže, něco km už se od té doby najezdilo a ráno jsou hadice měkké, a ta loužička tam je pořád stejná. Pod autem je sucho.
Tedy čím dál víc a i po té, co jsem viděl, jak byl prasácky usazený domeček termostatu do motoru, začínám mít jasno v tom, co za problém bylo...
... přes domeček termostatu si vodní pumpa podtlakem saje kapalinu a tím, že to těsnění tam bylo dost pofidérní, tak si to přisávalo vzduch a tím mi to tlakovalo chladící okruh. Tohle vysvětluje i jiné symptomy - po zastavení motoru a momentě, kdy byly hadice tvrdé, když jsem otevřel opatrně expanzku, tak silné pšouknutí nebylo provázeno žádným smradem, či kouřem. A delší dobu jsem sledoval, že při studeném motoru, když jsem akceleroval prudčeji z nižších otáček, tak bylo slyšet jakoby takové syčení/pšoukání - to by se dalo nyní vysvětlit jako projev onoho přisávání vzduchu, možná na opačné straně vypouštění přetlaku na víčku expanzky (potažmo dirkou v přepadové hadičce). Tenhle zvuk jsem zatím nezaslechl, ale to ověřím až v situaci, kdy jsem toto slýchával pravidelně (při odjezdu večer z práce). No a pak samozřejmě buď se ten tlak uvolnil ještě za jízdy dostatečně spolu s tím, že mi to vyprskalo nějaké množství kapaliny a nebo po zastavení se ten tlak pomalu uvolňoval tím, že kapalina utíkala tím těsněním na domečku.
Zítra doleju kapalinu a bude následovat dlouhodobé sledování.
Vím tedy ještě o cca třech přetrvávajících problémech - dirka na trubce od topení k termostatu - ráno byla ale hadice suchá.
Další je stále prosakující napojení hadice do sojuzu s čidly teploty - hadici jsem kdysi musel kvůli roztřepení ofiknout a tak je tam taková špatně natočená a ne a ne to těsnit. I když jsem sojuz očistil, osmirkoval, tak to pořád trošku pouští.
A třetí, ale asi ne nějak extra podstatné - pořád trošilinku vlhnou rohy mezi hlavou a blokem.
Suma sumárum - prostě se to blbě sešlo. Dával se motor z Kupéčka, který se přetěsnil MLS těsněním a možná že jeho netěsnost před dotažením bylo to, co odstartovalo další problémy. Na domeček termostatu se nešahalo, ale výměnou termostatu a těsnění do ocelové trubky se dosáhlo jiného pnutí, které možná uvolnilo zpotvořené těsnění domečku k pumpě. A pak už se to v důsledku tlaku řetězilo - tekoucí spoje, opětovně fouknuté těsnění termostatu atd. atd. Může se stát, že ve finále nebude vina tolik na MLS těsnění, to ale nic nemění na tom, že bylo nutné ho přetáhnout a že to i tak v ideálním stavu není.
Tak.... a pár fotek
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Sviňárna, co?
Stejně mi pořád nejde do hlavy, jak si uzavřený přetlakovaný okruh může něco natáhnout do sebe. Jak se může v otevřeném, neodděleném prostředí, kde je za provozu přetlak, vytvořit podtlak. Nebo to máš na mysli při změně teplot od tepla do studena?
Stejně mi pořád nejde do hlavy, jak si uzavřený přetlakovaný okruh může něco natáhnout do sebe. Jak se může v otevřeném, neodděleném prostředí, kde je za provozu přetlak, vytvořit podtlak. Nebo to máš na mysli při změně teplot od tepla do studena?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS