Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » pát úno 13, 2015 22:16

Už ti spíš umírá přítlačák, hodně se i vypínací ložisko prodírá do jeho pacek.
Nebo jenom problém v samostavu co je u pedálový stěny
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pát úno 13, 2015 22:25

Nestraš :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » sob úno 14, 2015 8:34

Tak po konzultaci s J0hnym si začínám být jistý tím, že problém je opravdu v samostavu na lanku. Koukal jsem na to druhé lanko, jak to funguje a teoreticky by se mohlo projevovat to, že mi tam ten samostav nedrží. A nejspíš by to mohlo být tím, že není tak pevný jak u původního lanovodu a v kombinaci s tou tuhou spojkou se při sešlápnutí pedálu poddává. V první řadě asi vyzkouším lanovod nějak ukotvit aby nebyl v místě pružiny tak ohnutý, nebo naopak, podle toho, jak se to bude chovat. Pak bych mohl vyzkoušet do té pružiny něco namotat, aby nebyla tak měkká. Podložka do uchycení na páce je poslední varianta, protože tam mám zas obavu, aby mi to nezůstávalo moc zmáčknuté...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » ned úno 15, 2015 0:43

Jen takové rychlo-info....
... když jsem pohnul lanovodem, tak si samostav "sedl" a navíc jedním bzukem jsem lanovod našteloval tak, aby ta část s pružinou nebyla tolik ohnutá a zatím to vypadá skvěle :-) Skoro mi to aj přišlo, že mi jednička a zpátečka šla zařadit jak dlouho ne :-D Ale tak ukáže ostrý provoz v pondělí. Evidentně tomu vadilo časté mačkání spojky.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon úno 16, 2015 10:02

Potvrzuji, že "potvarování" lanovodu fakt pomohlo. Cesta do práce byla na pohodu, jen jsem si musel zvyknout na to, že spojka zabírala trošku jinak. Tak snad to vydrží ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » pon úno 16, 2015 20:19

No tak snad 8)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » sob úno 28, 2015 22:10

Na Labuťce jsem obhlédl jak moc pokračuje párání se podlahy v kufru - řekl bych, že nepokračuje :-D
Pak jsem sundal levé zadní kolo, bo brzda mi tam vydává jakýsi drhnoucí zvuk. Kotouč sjetý tak jako nic moc, desky před smrtí a byly decentně zatuhlé. Horší bylo zjištění, že na brzdovém pístku jsem jaksi nenašel manžetu :-( Nevím, jestli jsem si toho nikdy nevšiml, ale dobrý to není. Ale mám jeden třmen z Kupéčka, tak v létě kdyžtak pístek a manžetu přehodím na tenhle třmen.
Dále jsem koumal prdící výfuk. Hodně zvuku jde z vlnovce a když jsem ho trošku přiohnul, tak to prdělo ještě víc. S tím bych ale tak narychlo nic neudělal, tak jsem s autem vyjel ven. Jak jsem vyjížděl, tak jsem blb přejel zapomenutý hranolek, kterým jsem si zablokoval kola a ozvala se taková nepříjemná rána, tak jsem nechal auto nastartované a šel obhlédnout škody. Nikde nic, ale zaslechl jsem, že nejvíc randálu jde spíš ze zadní části výfuku. Šáhnu na poslední přírubu a ono to tama fouká a fouká... a jak jsem to trošku rukou u té příruby otřel, tak odpadl kus čehosi a začalo to prdět ještě víc :lol: A bylo to jasné, že tohle se musí řešit. Tak jsem teď navečer zajel ke kamarádovi do garáže, že to zavařím tak nějak na autě, ale prozřetelně jsem do kufru naložil i výfuk ze zásob. Nakonec se hodil, bo kámoš na mě hleděl, že to něpochopil tak, že bych chtěl svařovat, protože svářečku doma neměl :-) Tak jsme tam hodili záložní výfuk. Má sice kratší koncovku, ale co už. Sundali jsme pravé zadní kolo, tak jsem zjistil, že je vyteklý tlumič :roll: a možná proto se z tama ozývá takové škaredé drnčení, které jsem přisuzoval té trhající se podlaze v kufru :-D Smontovali jsme a tak teď už je "nádherně" slyšet jen to prdění z vlnovce, které je o to víc hlasitější :-D
Mimochodem ten upadlý zadní díl výfuku je MTS, co jsem montoval před cca 4ma zimama. Minulý rok jsme ho přeplátovali plechem v místě, kde vyhnil, což vydrželo i tuto zimu. Příruba se ufikne a dovaří se kus dobré trubky a myslím, že minimálně další zimu ještě v pohodě odslouží :lol:


... nějak se ty potvůrky sypou :lol: ... ale na druhou stranu, letošní zimu (která už se doufám nevrátí) jsme zvládli se ctí a po zběžné prohlídce jsem nezjistil nějaké fatální následky. Až na tu korozi, kde to fakt letos už bude chtít řešit nástřikem podvozku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte bře 03, 2015 20:15

Ach jo....
V sobotu jsme sice vyřešili děravý zadní díl výfuku, ale jak jsem avízoval, tak špatný byl i vlnovec. A ukázalo se že až tak, že s tím nebylo vhodno dál jezdit. Dnes jsem měl dovolenou, tak jsem se pustil do vykuchání prvního dílu z auta ven. Bohužel se to zkomplikovalo tím, že nešly povolit totálně zrezlé matice na spoji svodů s prvním dílem, tak jsem musel jít cestou vymontování v kuse. Takže povolit štefty do hlavy, některé jsem musel kvůli jejich délce vyšroubovat a pak následovala zábava ve formě "ježka v kleci". Po sundání větráku z chladiče se mi to podařilo vytáhnout spodem ven, aniž bych musel sundat přední nápravnici. Následovala u souseda transplantace relativně zachovalého vlnovce z původního prvního dílu z Kupéčka. To se celkem zadařilo... mimochodem, ten můj díl s prasklým vlnovcem mi tu před cca 4,5roky namontoval nový tady jeden místní noha-mechanik, který to prezentoval jako díl z Polska, ale kvalitní. Dnes vím, jaký je rozdíl v kvalitní/nekvalitní. Ten vlnovec měl jen ten husí krk z venku obalený pletencem. Kdežto ten, co jsme implantovali měl pletenec i uvnitř a už na pohled mnohem bytelnější. Prostě nízký cena odpovídá nízké kvalitě...
Takže jsme se nahrnuli k autu to vše vrátit zpět a když jsem začal kroutit celý komplet zpět (mimochodem samozřejmě že jsem nemohl přijít na to, jak jsem to dostal ven abych to opačným postupem dal dovnitř :-D), tak jsem si všiml, že mi dole teče chladič :cry: Nemám úplně jistotu, jestli třeba už netekl, nebo jsem ho načal tím, jak se mi o něj otřela příruba svodů. Každopádně teče a tím pádem jsem akci ukončil.
Objednávám nový chladič a jak ho budu montovat, tak po vymontování děravého aspoň pohodlně zpět vrátím výfuk. Konečně vyměním problémovou hadici od termostatu k sojuzu s čidly a propláchnu zpětným proudem radiátor. To asi v sobotu.
Blbý je na tom to, že ten chladič byl jinak v parádním stavu (je to ten, co brácha na nedávné fotce měnil v UK před deseti lety a cca 140 tis. km) a je to investice, která mě štve svou zbytečností nejspíš v důsledku mé blbosti. On asi půjde zavařit, ale auto potřebuju rychle pojízdné a nemám čas teď někde shánět někoho, kdo to umí.

Mimochodem.... MLS těsnění prostě už nikdy!!!! Voda mi pořád mizí, okruh je i za studena natlakovaný (sic oboje je po přetěsnění domečku termostatu výrazně lepší) a teď pod svody jsem viděl, jak z pod hlavy sákne takový vlhký mastný sajrat, jakoby chladící kapalina s olejem...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od J0hny » úte bře 03, 2015 22:17

Jestlipak voda nemizela chladičem.... no uvidíš
Vlnovec brát jedině třívrstvej met:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » stř bře 04, 2015 6:46

Může být, že to mizelo i tama...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv bře 05, 2015 21:12

Chladič je doma... má sice nezvyklou koncepci žebrování, které je hodně jemné a už tím neproletí ani létající mravenec. Podstatné je pro mě to, že se mi podařilo sehnat typ, který má vývody směrem k motoru. Horší je uchycení ventilátoru, kde jsou jen díry asi na plastové roztahovací spalíčky pro vruty, místo původních šteftů... což tedy nevím jak vyřeším. Tak snad chladič chvíli vydrží... kéž by jako ten předchozí, který měl deset let.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Kamil93
Příspěvky: 310
Registrován: čtv zář 04, 2014 12:58
Bydliště: Teplice,Ústecký kraj

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Kamil93 » pát bře 06, 2015 17:18

Trundo,jen se chci zeptat chladič na K-series se špatně shání ? nebo byl problém ještě v nečem jiném ?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pát bře 06, 2015 18:30

Není problém sehnat.... je stejná jako na Rover RF a myslím i RT, takže je to celkem běžné zboží. Spíš je problém s tím, že nechápu proč, ale ty chladiče jsou většinou s tím horním výstupem do boku, což u XW a RF znamená nutnost předělat hadici. A to jsem já nechtěl.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pát bře 06, 2015 20:50

Tak se mi dnes podařilo sehnat vše potřebné pro zítřejší operaci. Koupil jsem plastové roztahovací cumcrlíky s vruty, kterými uchytím ventilátor k chladiči viz. foto. A pak na spojení hadic (tu, kterou mám na několika místech tekoucí, mám od Lenhama náhradní, ale kousek má uříznutý) mám od kámoše perfektně padnoucí měděnou topenářskou trubku :-)
P3065008.JPG
P3065011.JPG
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od lenham3 » pát bře 06, 2015 21:31

Rozdil je v tom bud z AC nebo bez :wink:

Odpovědět