Tak já se dnes pustil do swapu svodů a katu v rámci prvního dílu z MG ZR 160.
Všechno celkem pěkně odsejpalo. Kamarád mi už včera obodoval trubky na svodech. Spolu jsme odměřili novou část výfuku vůči střednímu dílu, který byl potřeba zkrátit až téměř k tlumiči. Bohužel ta restrikce je tam brutální (viz. foto). Dvoj dírová příruba na katu měla rozteč 10 cm, takže jsem na půdě vyštrachal jakýsi starý první díl a z něho ufiknul přírubu i s kusem trubky, která se navlékla na trubku středního dílu. Tím jsem mohl nastavit optimální délku a úhel a nabodovat. Po sundání středního dílu se nám díky tomu podařilo tu restrikci udělat aspoň trošku pozvolnou. Nicméně je to šílený rozdíl v průměrech trubek, takže ten střední díl to fakt bude chtít sehnat brzy.
Napasováno to bylo, akorát jsme měli problém s kloubem řazení.... jako obvykle
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ale podařilo se mi vykoumat, že by se na tom rámu kloubu dalo díry převrtat víc do středu. Chtělo to tedy navařit trošku materiálu, ale po odvrtání a spasování to sedlo jak "prdel na hrnec"
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
... mezi katem a kloubem zůstal nějaký 1 cm mezera, takže luxus
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Taky se nám podařilo úspěšně a bez destrukce vyšroubovat lambda sondu, z čehož jsem měl trošku obavy. Posledně, když jsem chtěl ze svodů vyšroubovat rozpadlou lambdu, tak jsem ji vyšrouboval i s kusem závitu.... Takže se mi celkem ulevilo
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kamarád pak musel zdrhnout, tak jsem pokračoval sám. Tedy zase nové díly sundat z auta a pustil jsem se do omotávky termopáskou. Tu jsem měl řádně předmočenou (až moc
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) a celkem se to dalo. Byl jsem víceméně spokojený s tím jak to vyšlo. Sic už mě u toho začaly chytat křeče do ruk, ale na to je kancelářská krysa zvyklá
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
... Vlastně po dnešku by bylo snažší vyjmenovat kde mě křeč nechytla
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Omotal jsem svody a část prvního dílu od svodů. Po té jsem to řádně nacucal vodním sklem no šlo se na montáž. Byl celkem mor sám pod autem na špalkách se mordovat s těma těžkýma trubkama, ale podařilo se. Smontováno bylo a tak jsem si dopřál prvního nastartování a čoudu z omotávky
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zvuk to má výrazně jiný. Už ne takový drnčivý s šílenýma rezonancema, ale spíš dunivý a ano při vytočení se to drnčení, které už mě poslední dobou fakt lezlo na nervy, neozvalo. Ale dravější zvuk si to rozhodně zachovalo.
Několikrát jsem nastartoval a nechal termopásku prohřát, tož dýmilo se z toho dobře
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A mezitím jsem se pustil do montáže zbytku.
Kvůli tomu, aby jsme dostali z auta svody a první díl, musela jít ven přední část nápravnice, takže tu jsem tam potřeboval vrátit. Už jsem si zpíval radostí, jak to dnes šlo vcelku bez komplikací, když při pasování nápravnice mi to nechtělo sednou a hledím - ona se opírá o první díl
![ml ml:](./images/smilies/vahidrk.gif)
Neeeeeeeeeeeeee.... když koukám na Rimmery, tak tam rozdíl v nápravnici je. Už když jsem tam kdysi dával VVC motor, tak jsem musel lem trošku přimordovat, protože silnější trubky prvního dílu se opíraly. A tak jsem tak trošku tušil, že by to tu mohlo být zas ještě jiné... a ono je, ale fakt o hodně dost. Že já vůl jsem ji nevzal od JKMiniho...
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
No co no... vyřešit se to muselo. Musel jsem to trošku proříznout flexou, plechy trošku přitvarovat palicí a když jsem to zkoušel připasovávat, tak už to s rezervou celkem sedlo. Akorát že teď místo abych makal, tak musím být doma a hlídat děti, takže štafetu jsem předal kamarádovi, který mi to teď zavaří a až se mi vrátí manželka, tak se asi vydám to ještě smontovat... škoda takový hlouposti...
Ale jsem fakt zvědavý, jak půjde změna znát. Jak jsem kdysi psal, očekávám citelnou změnu. Včera jsem si na video natočil akceleraci od značky z 2000 otáček na trojku až do nějakých 6000 otáček, tak pak to porovnám. Chci, aby se vrátil ten citelný VVC kick při cca 4500 otáčkách, chci větší krouťák od spodu a chci větší krouťák, který se mi ztratil při větších rychlostech na dálnici, kde mi to poslední dobou přišlo bídně zdechlé
Ha.... manželka je doma, tak jdu mordovat dál... jinak tu je rozdíl v těch nápravnicích
![Obrázek](http://i.ebayimg.com/t/MG-ZR-Rover-25-1-8-16v-Front-Sub-Frame-Subframe-Front-Section-00-06-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$%28KGrHqZHJCIFC0R1HmOqBQwGRirys!~~60_12.JPG)