Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Předně, zdravím všechny na fóru.
Před asi dvěma měsíci jsem si koupil 416 XW toura, a už při koupi jsem si všiml toho, že jedno zadní kolo (pravé), trpí značnou rozbíhavostí a je to citelný jev i při řízení, kdy auto táhne doleva a člověk má neustále pocit, že zadek utíká - a taky že utíká.
Snaha zkorigovat rozbíhavost na nápravě pohybem kontrolního ramínka byla k ničemu. Snažil jsem se pátart po tom, co by to mohlo způsobovat. Mimo to se mi zdá, že je odklon u obou zadních kol větší, než by měl být. Ani jedna věc mi nedává smysl, odklon je přesně daný ramínkama, ne? Abych se vrátil k příčinám, napadlo mě, že - buď bylo kontrolní rameno rozbíhavost vyměněno za špatné, protože na novější Civicy se dávaly delší nebo jsem ještě v jednom videu viděl, že tento jev může způsobovat vyžvýkaný hlavní silentblok v podélném ramenu, který by právě tomuto měl v ideálně funkčním stavu zabraňovat.
Jestli to někoho zajímá, video je tady - https://www.youtube.com/watch?v=ZPlsy_Iv5ss
Díky za odpověď
Před asi dvěma měsíci jsem si koupil 416 XW toura, a už při koupi jsem si všiml toho, že jedno zadní kolo (pravé), trpí značnou rozbíhavostí a je to citelný jev i při řízení, kdy auto táhne doleva a člověk má neustále pocit, že zadek utíká - a taky že utíká.
Snaha zkorigovat rozbíhavost na nápravě pohybem kontrolního ramínka byla k ničemu. Snažil jsem se pátart po tom, co by to mohlo způsobovat. Mimo to se mi zdá, že je odklon u obou zadních kol větší, než by měl být. Ani jedna věc mi nedává smysl, odklon je přesně daný ramínkama, ne? Abych se vrátil k příčinám, napadlo mě, že - buď bylo kontrolní rameno rozbíhavost vyměněno za špatné, protože na novější Civicy se dávaly delší nebo jsem ještě v jednom videu viděl, že tento jev může způsobovat vyžvýkaný hlavní silentblok v podélném ramenu, který by právě tomuto měl v ideálně funkčním stavu zabraňovat.
Jestli to někoho zajímá, video je tady - https://www.youtube.com/watch?v=ZPlsy_Iv5ss
Díky za odpověď
Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Vítej a gratuluji ke koupi jinak velice praktického a skvělého auta 
Ty odklony to sledujeme leta, že se rozjíždí a opravdu to bude únavou silentbloků. Já je zmenšoval tím, že jsem dal pod upevnění horních ramínek do karoserie podložky. Ale tu sbíhavost jsem vždy dokázal pořešit v rámci možností předního ramínka. Takže tam asi fakt budeš mít něco špatně, nebo to třeba dostalo pecku přes kolo a je tam něco ohnutého.
No zkus změřit co se dá. Když tu pak poptáš co budeš potřebovat, tak se tu díly u někoho určitě najdou

Ty odklony to sledujeme leta, že se rozjíždí a opravdu to bude únavou silentbloků. Já je zmenšoval tím, že jsem dal pod upevnění horních ramínek do karoserie podložky. Ale tu sbíhavost jsem vždy dokázal pořešit v rámci možností předního ramínka. Takže tam asi fakt budeš mít něco špatně, nebo to třeba dostalo pecku přes kolo a je tam něco ohnutého.
No zkus změřit co se dá. Když tu pak poptáš co budeš potřebovat, tak se tu díly u někoho určitě najdou

Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Díky za odpověd, právě čekám, až bude trochu vlídnější počasí. Uvažuju o tom, že abych se vyhnul tady tomu všemu a vyloučil problémy se silentblokem, na jaře koupím tohle a bude klid.
Rád bych pak koupil i ramínka s možností štelování odklonu a sbíhavosti, ať se s tím dá něco dělat, protože jak je to na pevno, moc prostoru po únavě gum to nedává

Rád bych pak koupil i ramínka s možností štelování odklonu a sbíhavosti, ať se s tím dá něco dělat, protože jak je to na pevno, moc prostoru po únavě gum to nedává

Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Já osobně bych tenhle silentblok nekupoval od nikoho jiného, než od Silponix. Jde o to, že ten silentblok z polyuretanu se nějak chová jinak, než z gumy a běžní výrobci polyuretanů to vyrobí jak jim to přijde fajn a už to netestují a nerevidují technické provedení. Kluci (Silponix) mají tenhle silentblok mnohem konstrukčně vychytanější a odladěný v rally nasazení, prošel několika evolucemi, než našli takové řešení, kdy ten silentblok má dlouhodobě správnou funkčnost.
Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Čau, návod (video) pěkné.
taky jsem měnil na obou stranách před pár měsíci. Zvažoval jsem nějaký powerflex, nakonec jsem zvolil aftermarket klasický silentblok 250kč/ks. Je s tím méně starostí.
Řekl bych, že dalších 200tis km vydrží. Chce to mít aspoň ruční lis, jinak se s tím budeš trápit.
taky jsem měnil na obou stranách před pár měsíci. Zvažoval jsem nějaký powerflex, nakonec jsem zvolil aftermarket klasický silentblok 250kč/ks. Je s tím méně starostí.
Řekl bych, že dalších 200tis km vydrží. Chce to mít aspoň ruční lis, jinak se s tím budeš trápit.
Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Díky za tip, Otrokovice jsou za rohem, takže se tam určitě zajedu mrknout.
Lis je naštěstí hydraulický, takže by to mělo jít, spíš mám obavu ze šroubů, jestli něco neurvu, ale když jsem se díval pod auto, tak ramena byly pod špínou ještě černé, takže bud je někdo měnil nebo hodně šetřil.
Lis je naštěstí hydraulický, takže by to mělo jít, spíš mám obavu ze šroubů, jestli něco neurvu, ale když jsem se díval pod auto, tak ramena byly pod špínou ještě černé, takže bud je někdo měnil nebo hodně šetřil.
Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
tak ona ta originál barva docela vydrží a na téhle nápravě jediný co tak odchází jsou ty velké silentbloky. Pokud teda není něco potřeba vyměnit kvůli nehodě. problematické mohou být silentbloky na spodním zadním ramenu pokud v nich zareznou ty dlouhé šrouby. Zkus si pro kontrolu změřit geometrii stávající nápravy.
Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Jj, kluci jsou v pohodě, ukážou ti to a případně tam pokoupíš vícero silentbloků. Mají i svoje štelovací ramínka, případně kosti s kulovými čepy. Mě zatím největší radost udělaly siletbloky do předních podélných tyčí, do přední nápravnice. Zpřesní se tím řízení hlavně v momentě brzd/akcelerace, kde to jinak v těch origo gumách chodí až 1,5 cm sem tam. Mám je na Coupe a s velkými brzdami a na okruhu na slickách to je při plných brzdách pěkná brutalitka a tohle tomu neskutečně pomohlo
Ačkoli na kombíka bych se asi na polyuretany fakt vykašlal snad krom uložení stabilizátorů. Tak uvidíš
Jo a jestli se tam u nich budeš stavovat, tak je pozdravuj a že jsem tě poslal já - Trunda z Roverclubu 



Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Jo vlastně, tak mě napadá. Kdyby vás to zajímalo o autě už jsem něco začal psát tady https://www.autickar.cz/clanek/rover-40 ... ebo-rover/ Nedivil bych se, kdyby to auto někdo poznal 

Re: Rozbíhavost zadní nápravy - na jedné straně
Možná to chtělo dát nejprv sem, protože žiješ ve velkém omylu, ale oukej
Napsal jsem ti tam komentář a i sem píšu info o tom, že dřevo je dřevo a ne žádný fake 

