Stránka 1 z 2
ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 20:35
od KingHanuman
Ahoj, mám dotaz.
Mám nově R 416 tourer (97 rok, 82 kw), tu hranatou pikslu, svítí ABS a nefunguje, na těch jakejchsi ABS kroužcích chyběj některý zuby, tak údajně je to tím. Opravu ABS mám tak nějak na salámu, ale mechanik mě strašil, že až ty kroužky zmizej úplně, tak se kompletně blokne kolo na tý straně kde to zmizí a hodí mě to do tý strany a umřu v bolestech (:D ?). Že se to prej většinou stane při prudkym brždění z velký rychlosti. Je to pravda?
Díkuju, Hanuman
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 20:39
od KingHanuman
Ptám se protože za ty nový kroužky je to docela darda, že se dávaj s jakymsi nábojem či co, tak jestli je to tak horký, budu muset zainvestovat...
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 20:43
od berryj
pěkně si z tebe utahuje.
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 20:49
od michal.lom
Jestli tě děsí cenou ten tvůj mechanik, tak si najdi jinýho...
http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-400-414 ... 0638141101
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 21:41
od Trunda
Gratluji k pixle
... je to ultrapraktické, spolehlivé a pohodlné auto, které odveze všechno
Přední kroužky se dají vyměnit viz. odkaz a zadni jsou součástí ložisky. Ačkoli taky jeou stáhnout, ale nikdo je nevyrábí
Hlavní problém je jen to, že nejde ABS a že se to nebude líbit na STK
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 22:34
od KingHanuman
Dobře, technická je na tom nová takže to mě netrápí, já to rád nechám jak to, jde o to, jestli se může stát to, čim mě straší, nebo je to p*čovina.
Jinak auto mi absolutně učarovalo, nikdy bych nečekal, že si koupim rovera, a nikdy bych nečekal, že z něj budu tak na větvi
a to jsem přesedal z bavoráka.
Na 1.6 je to hrozně živý, je to prostorný, pohodlný, příjemný a houpavý, takovej pojízdnej pokojíček, úplně mě to rozmazlilo, fakt bych tohle nikdy nečekal. A kupoval jsem ho čistě kvůli ceně s velmi skeptickým očekáváním
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: sob srp 26, 2017 22:41
od Trunda
Jj... dělá si z tebe srandu. Nic se nestane
No ne nadarmo se tento motor daval do Lotusu Elise, Caterhamu, Atomu Ariel...
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: ned srp 27, 2017 10:02
od Venda 620 SDI
Mě by zajímalo, jak si ten pán mechanik představuje to bloknutí? Jako že tam odněkud vyjede nějaká zarážka a ta to blokne? Nebo neviditelná noha šlápne na pedál a blokne jen jedno kolo? Pošli ho do ... ať si dělá výměny na Tedeíčkách, to kediný těm chytrákům jde...
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 6:43
od Hombre
To by muselo to auto mít ASR (regulace prokluzu kol), tento systém opravdu může přibržďovat některé kolo a není k tomu potřeba zarážka a ani neviditelná noha na pedálu, stačí čerpadlo, které je v každém modulátoru ABS. Ale jelikož tvé auto ASR nemá a navíc, pokud svítí kontrolka ABS, tak systém vůbec nefunguje, nic takového se stát nemůže. pochybuju ale, že chybějící zuby způsobují svícení kontrolky. Kontrolka po nastartování zhasne, nebo svítí stále?
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 15:32
od stilg
Vytahni pojistku ABS, vytahni zarovicku ABS kontrolky. Jezdi s vedomim ze nemas ABS.
Sance jsou, ze to nikdo nepozna / nebude resit ani na TK.
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 15:55
od Trunda
No to jsou rady....
Na STK to samozřejmě pozná, protože dle techničáku to ABS má a na válcích zkouší, jestli funguje.
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 18:26
od KingHanuman
S vědomím, že nemám ABS (nefunkční) už jezdim asi 5 let s třema různejma autama
Kontrolka svítí pořád, od doby co jsem to koupil, předchozí majitel říkal že "ABS vyřadili" (nevim co tim chtěl říct), no v tý dílně zase říkali, že se jim tu chybu povedlo smazat, ale že se to zase okamžitě načte když se otočej kola, jak to špatně spočítá ty zuby či co, ano, při odjezdu už to zase svítilo. Fakt nevim a tak mě to netrápí, jenom mě zajímalo, co je pravdy na tý blokaci, vypadal u toho fakt přesvědčivě, že nechce abych se někdě vysekal a tak..
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 18:39
od Hombre
Jedine, co se muze stat, pokud je poskozeny krouzek (chybi zuby, nebo praskly), je, ze pri brzdeni i na suchu bude vibrovat pedal. Ale to by musela byt kontrolka zhasnuta a system funkcni. Pokud kontrolka vubec nezhasne, je bud spatne cidlo, urvany drat od cidla, nebo nekdo vytahl pojistku, protoze mu vadilo to vibrovani pedalu kvuli vadnym krouzkum.Tim padem ABS vubec nefunguje a zadne blokovani, pribrzdovani ani vibrovani nehrozi.
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 19:36
od stilg
Trunda píše:No to jsou rady....
Na STK to samozřejmě pozná, protože dle techničáku to ABS má a na válcích zkouší, jestli funguje.
Teoreticky ano. Praxe je ale druha vec a je velice nerealisticke si myslet, ze vzdy se na kazde STK kontroluje absolutne vse.
Na valcich se z me zkusenosti zameruji jen na brzdny ucinek, ze by overovali funkcnost ABS jsem zatim nikdy nevidel.
Kdyz ti bude kontrolka svitit, samozrejme te vyhodi, kdyz svitit nebude, je docela solidni sance ze projdes.
Samozrejme se kldine stane, ze te vyhodi, ale nebral bych to jako jistotu.
A ze je to lepsi opravit, to je, ale pokud to neni jenom ten krouzek, ale i neco dalsiho, je otazka zda to u toho auta ma smysl.
Ono, kolika (legalnima, zadny po znamostech) STK si myslis, ze proslo moje ZR, ktere ma uz roky nefunkcni airbagy / predepinace?
A samozrejme v TP je airbag tusim taky poznacen, kazdopadne v aute zjevne je, ale kontrolka SRS se po zapnuti zapalovani nerozne jak by mela, protoze je odpojena?
A co vic, ridicuv predepinac je o hezkych apr cisel kratsi nez spolujezdcuv, protoze je vystrelenej a ja se jeste nedokopal k tomu to prohodil (protoze je to "Sedacka ven" job).
Re: ABS kroužky - smrt v bolestech
Napsal: pon srp 28, 2017 19:48
od Sakul
Já mohu předat svojí zkušenost. Nějaký ten rok jsem jezdil s prasklým kroužkem, ale v klidu..
Pedál vibroval při brzdění na nerovné, děravá vozovce i na suchu..ale strach jsem neměl že bych nedobrzdil, samozřejmě bylo nutné s tím počítat a uzpůsobit jízdu.
S kontrolkou byla větší sranda. Svítila jak chtěla, většinou se rozsvítila pár km po startu, pak chvíli svítila, občas blikala a když toho měla dost tak zase zhasla. Někdy jen svítila celou cestu a když byla hodně unavená, nerozsvítila se vůbec.