z určité nostalgie jsem si pořídil 416 GSi a tak oživím trochu zdejší téma

K běžnému použití mám nudnou plechovku Superb III Combi, ročně najedu 100tkm, takže soudobé vozy beru jako spotřební materiál. Rover není můj první youngtimer. První jsem vlastně měl v roce 2000 VAZ 2101 a 2106, i když tehdy ještě pojem youngtimer nebyl moc používán

Z těch, které by do této kategorie dnes spadaly, stojí za zmínku ještě Honda Accord 2.0 EX 1987, Nissan Primera P10 2.0i 1991, Nissan Maxima 3,0 V6 1991, Volha GAZ2410 2,5 benzín sedan a Volha GAZ2410 Combi s motorem Diesel Indenor, Mercedes W124 230E 1987 přivezený po ose z Bonnu v roce 2011. Mercedes W140 S320L 1997 přivezený z indonéské ambasády z Budapešti. Jak šel čas a měnily se životní priority, youngtimery přicházely a odcházely. Loni koncem roku jsem si po letech pořídil Ford Escort MKIV 1,4 5dv HB 1988, a letos na jaře se začal poohlížet ještě po něčem dalším.
Rovery mám v hledáčku delší dobu, před sedmi lety jsem se rozhodoval mezi SD1, 827 a Mercedesem W140, který nakonec zvítězil s ohledem na větší rozšířenost a snazší servisovatelnost (ovšem nikoliv levnější). Když jsem narazil na 416 vyráběnou v kooperaci s Hondou a vzpomněl si na zážitky, které jsem v roce 1999 zažil s půjčeným Civicem 3D 1991 s motorem D16A6, chtěl jsem si je zopakovat, a tak 416 GSi se stejným motorem D16Z2 skončil u mě

Tento konkrétní kousek první necelé dva roky sloužil v SRN v autopůjčovně (mám původní dokumenty), následně si ho dovezl starší pán do ČR, a od roku 1997 do roku 2019 ho párkrát do roka vytáhl z garáže na nákup. Poslední dva roky stál v garáži se značkami v depozitu pro dlouhodobou nemoc majitele až prošla technická, a na tachometru měl 76118 km, podle výpisů z posledních mnoha STK téměř jistě reálných.. Zajel jsem se na něj podívat, domluvil provedení nové STK (prošel bez výhrad), o týden poté jsem po dvaceti letech sedl do vlaku přes celou ČR, se synem původního majitele jsme vyzvedli RZ z depozitu, zaplatil jsem ekovýpalné, a bez předchozí delší jízdní zkoušky vyrazil 300 km domů.
Hned zkraje po koupi dostal plnou nádrž Shell V-Power Racing, aby se zbytek dva roky starého benzínu naředil. Prvních 200 km se motoru vůbec nechtělo nad 3500 otáček a 130 km/h, byl doslova přidušený. Pak na dálnici padla z výfuku hromová rána, vylétl oblak sazí, za chvíli ještě jedna, a vysokootáčkový motor začal jet tak, jak jsem ho pamatoval, někam k 6500 otáček. Prostě nefalšovaná radost. Od té doby jede jak má, a snad to tedy byla jen kombinace degradovaného původního benzínu a "důchodcovského" ježdění léta předtím. Tolik tedy k historii nabytí.
Kromě střešního šíbru funguje vše, tam se podívám dle manuálu na pojistku číslo 6, jestli není problém v ní. U rádia občas zcela ztratí signál, tam bych viděl problém ve stáří rádia či anténě, a u víkendovky mě to netrápí. Poslední věcí jsou neustále se resetující digitální hodiny, vždy znovu začínající s hodnotou 1:00. Nic co by vyloženě rozčilovalo. Běžné věci si na autě udělám, výměnu kapalin,filtrů atp.bych zvládl, ale čas pro mě jsou peníze, tudíž nikdy nebudu klasický garážový kutil a údržbu přenechám spíše servisu. Vzhledem k tomu, že většina z Vás zde má s Rovery narozdíl ode mě letité zkušenosti, ocením info, na co si u tohoto konkrétního modelu dát pozor, jaký olej, jakou chladicí kapalinu, atp. Za případné rady předem děkuji

Pepa