Alternator

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Alternator

Příspěvek od F.i.s.h.men » úte bře 16, 2010 19:47

Da se na alternatoru vymenit lozisko? My hrozne skripe

A kdybych dejme tomu ztratil ten sroub kterym se nastavuje alternator kde ho sezenu?
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 12:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Alternator

Příspěvek od donutil » úte bře 16, 2010 20:14

Já myslím že ložiska se mění běžně a šroub seženeš v železářství.

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Alternator

Příspěvek od F.i.s.h.men » úte bře 16, 2010 20:17

ja mam ty srouby s jemnym zavitem a kdyz jsem jednou schanel, tak nemeli ve spojovacich materialech ve Varech
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

onpo
Příspěvky: 41
Registrován: stř zář 26, 2007 16:47
Bydliště: mám

Re: Alternator

Příspěvek od onpo » stř bře 17, 2010 10:28

Nejlíp (jako u většiny těchto dílů) na vrakáči, ložiska se mění běžně, na altiky jsou běžně náhradní díly (podle výrobce - Valeo, Bosch atd)

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 22:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Alternator

Příspěvek od mbures89 » pát říj 15, 2010 21:20

Zdravím,mám jen takový decentní problémek.
Při nastartování mi poblikávají všechna osvětlení,jak na panelu/rádio/hodiny/světla,ale po zahřátí už to není tak viditelné a při zvýšení otáček je to ok.
Má s tím někdo zkušenost?Každá rada dobrá.
Rover 216Si
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od AnderN » pát říj 15, 2010 21:58

No ... tak nějak laicky tipuju, že to bude souviset s elektroinstalací :-D Takže bych postupoval kontrolou stavu a funkčnosti akumulátoru, alternátoru, kabeláže (může to být nějaký zoxidovaý kontakt, prodřená izolace, apod.) ... chce to hledat.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternator

Příspěvek od Hombre » sob říj 16, 2010 10:39

No zkusil bych to nastartovat a změřit napětí, třeba přímo na akumulátoru, mělo by to ukazovat kolem 14V, bez nějakého kolísání. Ale pravděpodobně naměříš, že to kolísá, buď do vyšších nebo nižších hodnot. Každopádně je potřeba nechat opravit alternátor, může to být vadný regulátor, vinutí, nebo diodový můstek, každopádně jakákoliv závada na alternátoru většinou velmi rychle způsobí další závady na ostatních dílech alternátoru nebo i jinde.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 22:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Alternator

Příspěvek od mbures89 » pon říj 18, 2010 0:22

Každopádně díky za rady,zkusím prvně proměřit,nebo i zkusit prohodit baterii se stejným počtem Ah.Stejně je zajímavé,že za zahřátého motoru už to není tak výrazně viditelné.
Škoda,že ten altík nejde jen tak lehce sejmout a vyčistit,zkontrolovat,tak až sa bude měnit termostat,tak v servisu to zkoukne a rozebere.
Netušíte kolik času zabere se k němu dostat,rozebrat a zkontrolovat? Vůbec nemám ponětí co vše se bude a nebude muset rozdělat,aby se k němu dostal.
Celkem je škoda,že to má takové mouchy,ale je jich ještě poměrně dost a zrovna tak časově nadlouho.Ještě,že neklekl altík,to by mě trefilo.
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternator

Příspěvek od Hombre » pon říj 18, 2010 6:30

Kdysi už jsem jeden návod psal Fujimu, tak tady je: (nevím, jestli máš klimatizaci, pokud ne, je to jednodušší, protože je tam více místa, ale je tam jiný systém napínání řemene)

Návod na demontáž a montáž alternátoru Rover 416 Si.


Nejprve odpojíš minus svorku akumulátoru, potom demontuješ řemen alternátoru a klimatizace: Povolíš sroub ve středu napínací kladky (1) – stačí o jeden nebo dva závity. Potom zespod vozu najdeš napínací šroub kladky (2), jehož otáčením proti směru hod.ručiček se kladka posune nahoru a uvolní řemen. Tímto šroubem je dobré otočit asi 5x 360 stupňů. Potom rukou sundáš řemen – nejlépe to jde s velké řemenice kompresoru klimatizace – a necháš ho volně viset.
Dále demontuješ stínění výfuku (3) – pokud tam ještě je, potom klíčem č.15 povolíš matici (4) za současného přidržování šroubu (5) klíčem č.13. Po vyšroubování matice tento šroub vytáhni.
Dále je třeba odšroubovat klíčem č 15 matici (6), která je na spodní straně alternátoru ze strany řemenů. Šroub této matice (7-není vidět) je taky skrz celý alternátor a jeho hlava je šestihran 17mm a je zajištěna proti otáčení dorazovou ploškou, kdyby se ale protáčel, lze ho přidržet otevřeným klíčem č.17 provlečeným zepředu, těsně pod svorkami alternátoru. Po odstranění matice by měl jít alternátor naklonit směrem dopředu, čímž se dostane mimo horní držák, potom za současného viklání (s citem) vytlačíš prstem nebo jemným poklepáním kladívkem spodní šroub směrem k výfuku. Po vytažení šroubu ještě zřejmě nepůjde alternátor vytáhnout, protože je sevřen mezi dva spodní držáky. Nakloň ho co nejvíce dopředu (pozor na kabely – jsou pořád připojeny) a v této poloze strč do mezery mezi alternátor a motor násadu kladiva. Potom zase alternátor nakloň dozadu a tím se alternátor uvolní. Teď je třeba ještě odšroubovat nástrčkovým klíčem č 10 obě svorky s kabely, které byly doteď zakryty potrubím klimatizace, nakloň si alternátor tak ať tam máš přístup, matky jsou ve svorkách v takové kleci, takže by neměly spadnout. Teď je třeba alternátor opatrně vytáhnout, je to trošku ježek v kleci, ale jde to. Já jsem tam teď neměl chladiče, ale už jsem to dělal i s nimi.
Montáž alternátoru:
Doporučuju pilníkem trochu opilovat obě čela spodního držáku, aby tam šel alternátor dobře nasadit. Pozor na piliny, ať nenapadají dovnitř alternátoru. Dál to je obrácený postup: Našroubovat kabely, nasadit alternátor do spodního držáku a nějakým krátkým šroubovákem z levé strany přibližně vystředit. Potom nasadit ten spodní šroub směrem od výfuku a matku – ještě nedotahovat, pak nasadit alternátor k hornímu držáku, nasadit horní šroub matku a obě matky dotáhnout. Potom nasadíš řemen – tady je třeba řemen pečlivě nasadit přesně do drážek hlavní řemenice, provléct pod kladkou, nasadit na řemenici alternátoru a nakonec na řemenici klimatizace, ještě dobře zkontroluj, jestli je všude dobře nasazenej, potom je dobré středový šroub kladky lehce dotáhnout, ale jen aby se neviklala – spíš jen tak dotáhnout prstama , pak můžeš spodním napínacím šroubem řemen napnout. Správně napnutý řemen jde v místě největší volné délky mezi hlavní řemenicí a kompresorem klimatizace protočit v prstech o 90 stupňů, ale víc ne. Po přitažení středového šroubu kladky klíčem se ještě trochu našponuje, to nevadí. No a nakonec tam vrátíš ten stínící kryt připojíš akumulátor, oživíš centrál a můžeš startovat. Pokud by se při naskočení motoru ozvalo zapištění, je řemen volný a je ho třeba dotáhnout.
Upozorňuju, že matky spodního a horního držáku jsou dost přischlé a je třeba kvalitní gola, nebo očkový klíč, taky nevím, jestli máš ůplně stejný typ (porovnej podle fotek) a rozměry šroubů, ten klíč č 15 je takový atyp. Taky bývá zarezlý ten středový šroub kladky, takže by bylo dobré nějaký čas před demontáží postříkat ho a všechny ostatní závity MD sprejem nebo aspoň nějakým silikonem a tu kladku povolovat s citem.
A jestli máš nějakkou malinkou gola sadu, můžeš kabely odpojit napřed a připojit až nakonec, to je jedno, hlavně pozor na to potrubí od klimy – nepoškodit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Alternator

Příspěvek od Keksin » pon říj 18, 2010 15:09

Velice dobrý. Máš 1*


Mohl by to někdo z adminů zkopírovat a dát na web do "Download"?????????????????????????? list:

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od Tommi_82 » pon říj 18, 2010 16:56

Nemohl, práva má akorát Cozzi. Napiš mu mail, semka nechodí.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od AnderN » pon říj 18, 2010 17:13

Spíš než Download by se hodilo dát to pod rubriku R400, nebo rovnou založit novou rubriku Návody. Jen takový tip ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Alternator

Příspěvek od Keksin » pon říj 18, 2010 18:07

Rubrika "Návody" není špatnej nápad. Ještě to ošetřit tak, aby se tam nemohlo psát.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od Tommi_82 » pon říj 18, 2010 18:38

To by šlo.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Alternator

Příspěvek od Hombre » pon říj 18, 2010 19:52

Jo, to by bylo docela dobrý, aspoň to třeba někomu pomůže. A ještě se mi tu někde toulá návod na opravu zadní kotoučové brzdy.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět