Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Příspěvek
od F.i.s.h.men » úte pro 14, 2010 0:10
Již dlouho jsem uvažoval o změně podsvícení budíků a jelikož jsem měl kutilskej absták, tak sem se na to vrhnul. Vždycky se mi líbilo bílé podsvícení, takže jsem se rozhodl pro bílou, ale kdo bude chtít může použít jinou barvu. Udělal jsem i můj první fotonávod. Jelikož je můj první, tak není dokonalý. Jednou za čas jsem se načapal, že jsem zapomněl fotit.
Použil jsem - na budíky:
2x
http://www.svetzarovek.prodejce.cz/p-26 ... tylka-140/
4x
http://www.svetzarovek.prodejce.cz/p-24 ... tylka-140/
- na topení a hodiny: 3x 3mm bílá LED + ke každé připájet příslušný odpor
Budíky
Fotky kliknutím zvětšíte.
Jediná fotka originálu, kterou jsem našel:
Výsledek (to přední sklo mám trochu špinavé - je to vidět i na fotce):
Srovnání s originální oranžádou:
Návod:
1. Sundat náhon tachometru. Nachází se na převodovce. Stačí opatrně sundat drátek (aby neodletěl) a náhon vytáhnout.
2. Vydloubnout tlačítka kolem budíků a odpojit konektory. Postačí na to plochý šroubovák.
3. Pod tlačítkama jsou vždy dva šroubky, tak rovnou můžete odšroubovat oba.
4. Dva šroubky nahoře a můžete sundat rámeček kolem budíků.
5. Odšroubujte 4 šrouby označené šipkami.
6. Teď můžete systémem ježek v kleci vyndat budíky. Je dobré z motorového prostoru zatlačit několikrát náhon směrem do kabiny, proto jsme ho odpojili, aby jste náhon nevytrhli. Náhon má u budíků plastovou pojistku a k budíkům jsou přípojeny konektory také s pojistkou, jak je vidět na fotce.
7. Budíky jsou venku, tak z nich odmontujte horní dvě plechové packy a sundejte přední kryt.
8. Teď musíte vyndat zezadu všechny šroubky a sundat budíky.
9. To nejhorší. Budíky mají dvě vrstvy - jedna je plexi asi k rozložení světla a na ní je potisklá destička, která má ze zadní strany takovou malou vrstvu, která zbarvuje popisky do žluta a je k tomu plexi na malém místě přilepená. Použil jsem ulamovací nůž a odlepil je od sebe, odlakovačem na nehty jsem tu zadní stranu trochu potřel a podle toho kolik jsem měl místa jsem to buď strhnul nehtem, nebo seškrábal nožem. Odlakovač to jakoby změkčí a nebo úplně strhne. Mezi oběma destičkama a hlavně v místech popisků nesmí zůstat žádný bordel, jinak to bude vidět!
Rozdíl mezi oškrábaným a neoškrábaným místem:
10. Tím je to nejhorší hotovo. Žárovky jsou 4x T6.5 a 2x T5. Místo T6.5 jsem požil T10, které se dávají do parkovaček ale trochu jsem je upravil, ale jsou o něco větší, takže jsem prvně zezadu nandal patici a pak zepředu LEDku. Ledky jedině rozptylky! Originální žárovky se dají dobře rozebrat. Na podsvícení palivoměru a teploty vody jsem koupil špatné žárovky, takže to později doplním.
11. Až tam dáte ledky, tak si to zkušebně rozsviťte, jestli máte správně polaritu, ještě dřív, než namontujete budíky, ať to nemusíte znova rozebírat jako já.
12. Vše dejte zase opačným postupem dohromady a je hotovo.
Ovladače topení
Výsledek:
Postup:
1. Sundat hlavici řadící páky, prostě vyšroubovat
2. Vyšroubovat 4 šroubky z boku středového panelu. Z každé strany 2
3. Teď už půjde celý středový panel sundat.
4. Sundáte tlačítka na ovládání přívodu studeného vzduchu a ovládání přívodu z venku nebo cirkulace, stačí vytáhnout směrem k sobě. A sundáte ten přední plastový kryt. Drží jen zaháknutý na plastových pacičkách, ale jde to z tuha. Pacičky jsou označeny šipkami. Já sem sundal i přihrádku a rádio, ale to dělat nemusíte.
5. Vydloubnete z toho krytu ty dvě plastové destičky a můžete je oškrábat jako u budíků. Sundáte kolečka na ovládání topení (když nepůjdou, tak se jim dá trochu pomoci zezadu. Zase jen tahem k sobě. Sundáte destičku s popiskami ovládání topeni a co budete chtít taky oškrábete. Když odšroubujete ty dva šroubky co jsou na fotce, tak se dostanete k žárovkám. Jsou zezadu a bez sundání toho bílého plastu se k nim nedostanete. Odpojte ho a vezměte si ho domu, protože ledky mají trochu širší nožičky, tak budou potřeba zabrousit, tak aby jste si to mohli odzkoušet.
Ty černé kroužky co je na fotce jen jeden, tak ty tam jsou tři a musí se vrátit tak jak byly předtím.
6. Místo žároviček napájejte ledky s odpory a je hotovo. Zase všechno zpět opačným způsobem.Nezapomeňte zkontrolovat polaritu ledek
Hodiny
1. Sundat dřevěné obložení i s hodinami. Musí se to prostě odtrhnout. Jde to hodně z tuha. Myslím, že je lepší začít ze strany u hodin. Z druhé strany drží hodiny na dvou šroubcích. Hodiny sundat a rozebrat. Všechno to drží různými packami, ale není v tom žádná složitost. Musíte se dostat až k displeji a sundat z něj takový oranžový papírek a pak zase vše zacvakat zpět. Žárovku nahradit ledkou a je hotovo.


<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav
HOTOVO 31.7.2011
-
cobain
- Příspěvky: 113
- Registrován: stř pro 05, 2007 16:36
Příspěvek
od cobain » úte pro 14, 2010 8:08
Tak toto sa mi strasne paci. Moje podsvietenie palubovky je zlte a v podstate proti nemu nemam nic len v noci nevidim na prejdene KM musim pouzit zapalovac alebo vnutorne osvetlenie, Ale toto vidim na vcelku slusne riesenie a asi sa do toho pustim ale ak by som to mal robit tak budem musiet hned riesit podsvietenie aj v obladacich prvkov kurenia i ked tam si neviem predstavit tu bielu. nemate to niekto tak prerobene ze ako to bude vypadat?
-
lajonel
- Příspěvky: 2244
- Registrován: pát črc 04, 2008 22:05
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od lajonel » úte pro 14, 2010 8:11

to si libičák... to chci taky... já jsem si koupil ty bilý potisky na budíky... ale to jsem koupil
vytisknutý na papíře... ale tohle se mi zdá mnohem lepší

-
lajonel
- Příspěvky: 2244
- Registrován: pát črc 04, 2008 22:05
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od lajonel » úte pro 14, 2010 8:13
Hele mě v tom návodu radili abych odpojil plus na baterce... dělal si to ? já bych byl radši, kdyby
to šlo bez toho.. nerad bych si zase jel za litr programovat dálku

-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Příspěvek
od F.i.s.h.men » úte pro 14, 2010 8:25
Podsvětlení ovladačů topení chci samozřejmě taky udělat, ale je docela zima a nevím jak dlouho to bude trvat a taky to chci udělat zároveň s výměnou manžet řadící páky a to budu dělat až se dostanu zase ke coupečku.
Baterku jsem neodpojoval. Dost jsem to testoval, takže . . .

<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav
HOTOVO 31.7.2011
-
cobain
- Příspěvky: 113
- Registrován: stř pro 05, 2007 16:36
Příspěvek
od cobain » úte pro 14, 2010 8:31
nataha ti to v noci prilis oci? dost casto jazdim v noci a aby to nemolo unavujuce
-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Příspěvek
od F.i.s.h.men » úte pro 14, 2010 8:34
Včera jsem to tam dal a ještě jsem s tím ani nejel a ani tam nemam ještě ty žárovky na podsvícení palivoměru a teploty vody, takže jsem to nezadělával.
Jinak já mam regulátor osvětlení, takže si intenzitu světla můžu zmírnit.

<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav
HOTOVO 31.7.2011
-
AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od AnderN » úte pro 14, 2010 8:45
Vypadá to moderně, až mi to skoro k tomuto autu nesedí. Možná by stačila ta výměna žárovek za bílé LEDky ... sice by to nebyla úplně bílá, ale efekt by to jistě mělo. Ale až dokončíš ty tlačítka a všechno ostatní, tak to bude ve Tvém interiéru vypadat víc konzistentní.
Jsem zvědavý, jestli budeš muset tlačítka taky škrabat zevnitř. Pokud je to jako na R600, tak nejspíš ne, tam se to lišilo návlekem na žárovce a tlačítko už zabarvení nemělo (myslím).
To s tou intenzitou mě napadlo taky, ne všude se dá regulovat. Dobře, že tady ano.
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @

Ex.
Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @

-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Příspěvek
od F.i.s.h.men » úte pro 14, 2010 9:09
Tak kdyby tam stacilo jen vymenit zarovky, tak by to bylo super, ale jak jsem psal, tak jsem to ještě nedělal. Asi to budu delat po vanocich.

<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav
HOTOVO 31.7.2011
-
cobain
- Příspěvky: 113
- Registrován: stř pro 05, 2007 16:36
Příspěvek
od cobain » úte pro 14, 2010 9:09
Tak najskor si overim ci mam stvievac ale tusim mam neni som si isty. potom skusim zohnat niekde na SK ledky a potom sa uvidi co dalej,
inak ak sa nemylim tak ledky maju mensiu spotrebu ako ziarovky a dlhsiu vydrz.

-
AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od AnderN » úte pro 14, 2010 23:16
cobain píše:inak ak sa nemylim tak ledky maju mensiu spotrebu ako ziarovky a dlhsiu vydrz.

Obojí je pravda.
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @

Ex.
Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @

-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Příspěvek
od F.i.s.h.men » čtv pro 16, 2010 11:05
Myslíte, že půjde změnit i podsvícení hodin?


<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav
HOTOVO 31.7.2011
-
Trunda
- Site Admin
- Příspěvky: 18085
- Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
- Bydliště: Morava
Příspěvek
od Trunda » čtv pro 16, 2010 12:42
Melo by jit... je tam myslim taky zarovka, ktera prosvicuje LCD...
... I love K-SERIES

... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter
Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 -
Článek |
Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 -
Profil |
ex MG ZT-T 190, 2002 -
Článek |
MG ZR 160, 2002 -
Článek |
Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017

-
Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Příspěvek
od Roman620ti » čtv pro 16, 2010 18:39
No podle mě ne, je tam žárovička, ale bílá, tedy klasická bez návleku a ten displej je sám osobě oranžovej, takže to asi nepude...
2x Rover 620ti
-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Příspěvek
od F.i.s.h.men » čtv pro 16, 2010 18:48

<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav
HOTOVO 31.7.2011