Změna podsvícení palubní desky (fotonávod)
Napsal: úte pro 14, 2010 0:10
Již dlouho jsem uvažoval o změně podsvícení budíků a jelikož jsem měl kutilskej absták, tak sem se na to vrhnul. Vždycky se mi líbilo bílé podsvícení, takže jsem se rozhodl pro bílou, ale kdo bude chtít může použít jinou barvu. Udělal jsem i můj první fotonávod. Jelikož je můj první, tak není dokonalý. Jednou za čas jsem se načapal, že jsem zapomněl fotit.
Použil jsem - na budíky:
2x http://www.svetzarovek.prodejce.cz/p-26 ... tylka-140/
4x http://www.svetzarovek.prodejce.cz/p-24 ... tylka-140/
- na topení a hodiny: 3x 3mm bílá LED + ke každé připájet příslušný odpor
Budíky
Fotky kliknutím zvětšíte.
Jediná fotka originálu, kterou jsem našel:

Výsledek (to přední sklo mám trochu špinavé - je to vidět i na fotce):

Srovnání s originální oranžádou:


Návod:
1. Sundat náhon tachometru. Nachází se na převodovce. Stačí opatrně sundat drátek (aby neodletěl) a náhon vytáhnout.

2. Vydloubnout tlačítka kolem budíků a odpojit konektory. Postačí na to plochý šroubovák.

3. Pod tlačítkama jsou vždy dva šroubky, tak rovnou můžete odšroubovat oba.

4. Dva šroubky nahoře a můžete sundat rámeček kolem budíků.

5. Odšroubujte 4 šrouby označené šipkami.

6. Teď můžete systémem ježek v kleci vyndat budíky. Je dobré z motorového prostoru zatlačit několikrát náhon směrem do kabiny, proto jsme ho odpojili, aby jste náhon nevytrhli. Náhon má u budíků plastovou pojistku a k budíkům jsou přípojeny konektory také s pojistkou, jak je vidět na fotce.

7. Budíky jsou venku, tak z nich odmontujte horní dvě plechové packy a sundejte přední kryt.


8. Teď musíte vyndat zezadu všechny šroubky a sundat budíky.


9. To nejhorší. Budíky mají dvě vrstvy - jedna je plexi asi k rozložení světla a na ní je potisklá destička, která má ze zadní strany takovou malou vrstvu, která zbarvuje popisky do žluta a je k tomu plexi na malém místě přilepená. Použil jsem ulamovací nůž a odlepil je od sebe, odlakovačem na nehty jsem tu zadní stranu trochu potřel a podle toho kolik jsem měl místa jsem to buď strhnul nehtem, nebo seškrábal nožem. Odlakovač to jakoby změkčí a nebo úplně strhne. Mezi oběma destičkama a hlavně v místech popisků nesmí zůstat žádný bordel, jinak to bude vidět!



Rozdíl mezi oškrábaným a neoškrábaným místem:

10. Tím je to nejhorší hotovo. Žárovky jsou 4x T6.5 a 2x T5. Místo T6.5 jsem požil T10, které se dávají do parkovaček ale trochu jsem je upravil, ale jsou o něco větší, takže jsem prvně zezadu nandal patici a pak zepředu LEDku. Ledky jedině rozptylky! Originální žárovky se dají dobře rozebrat. Na podsvícení palivoměru a teploty vody jsem koupil špatné žárovky, takže to později doplním.



11. Až tam dáte ledky, tak si to zkušebně rozsviťte, jestli máte správně polaritu, ještě dřív, než namontujete budíky, ať to nemusíte znova rozebírat jako já.
12. Vše dejte zase opačným postupem dohromady a je hotovo.
Ovladače topení
Výsledek:

Postup:
1. Sundat hlavici řadící páky, prostě vyšroubovat

2. Vyšroubovat 4 šroubky z boku středového panelu. Z každé strany 2


3. Teď už půjde celý středový panel sundat.

4. Sundáte tlačítka na ovládání přívodu studeného vzduchu a ovládání přívodu z venku nebo cirkulace, stačí vytáhnout směrem k sobě. A sundáte ten přední plastový kryt. Drží jen zaháknutý na plastových pacičkách, ale jde to z tuha. Pacičky jsou označeny šipkami. Já sem sundal i přihrádku a rádio, ale to dělat nemusíte.

5. Vydloubnete z toho krytu ty dvě plastové destičky a můžete je oškrábat jako u budíků. Sundáte kolečka na ovládání topení (když nepůjdou, tak se jim dá trochu pomoci zezadu. Zase jen tahem k sobě. Sundáte destičku s popiskami ovládání topeni a co budete chtít taky oškrábete. Když odšroubujete ty dva šroubky co jsou na fotce, tak se dostanete k žárovkám. Jsou zezadu a bez sundání toho bílého plastu se k nim nedostanete. Odpojte ho a vezměte si ho domu, protože ledky mají trochu širší nožičky, tak budou potřeba zabrousit, tak aby jste si to mohli odzkoušet.
Ty černé kroužky co je na fotce jen jeden, tak ty tam jsou tři a musí se vrátit tak jak byly předtím.


6. Místo žároviček napájejte ledky s odpory a je hotovo. Zase všechno zpět opačným způsobem.Nezapomeňte zkontrolovat polaritu ledek

Hodiny
1. Sundat dřevěné obložení i s hodinami. Musí se to prostě odtrhnout. Jde to hodně z tuha. Myslím, že je lepší začít ze strany u hodin. Z druhé strany drží hodiny na dvou šroubcích. Hodiny sundat a rozebrat. Všechno to drží různými packami, ale není v tom žádná složitost. Musíte se dostat až k displeji a sundat z něj takový oranžový papírek a pak zase vše zacvakat zpět. Žárovku nahradit ledkou a je hotovo.




Použil jsem - na budíky:
2x http://www.svetzarovek.prodejce.cz/p-26 ... tylka-140/
4x http://www.svetzarovek.prodejce.cz/p-24 ... tylka-140/
- na topení a hodiny: 3x 3mm bílá LED + ke každé připájet příslušný odpor
Budíky
Fotky kliknutím zvětšíte.
Jediná fotka originálu, kterou jsem našel:
Výsledek (to přední sklo mám trochu špinavé - je to vidět i na fotce):
Srovnání s originální oranžádou:
Návod:
1. Sundat náhon tachometru. Nachází se na převodovce. Stačí opatrně sundat drátek (aby neodletěl) a náhon vytáhnout.
2. Vydloubnout tlačítka kolem budíků a odpojit konektory. Postačí na to plochý šroubovák.
3. Pod tlačítkama jsou vždy dva šroubky, tak rovnou můžete odšroubovat oba.
4. Dva šroubky nahoře a můžete sundat rámeček kolem budíků.
5. Odšroubujte 4 šrouby označené šipkami.
6. Teď můžete systémem ježek v kleci vyndat budíky. Je dobré z motorového prostoru zatlačit několikrát náhon směrem do kabiny, proto jsme ho odpojili, aby jste náhon nevytrhli. Náhon má u budíků plastovou pojistku a k budíkům jsou přípojeny konektory také s pojistkou, jak je vidět na fotce.
7. Budíky jsou venku, tak z nich odmontujte horní dvě plechové packy a sundejte přední kryt.
8. Teď musíte vyndat zezadu všechny šroubky a sundat budíky.
9. To nejhorší. Budíky mají dvě vrstvy - jedna je plexi asi k rozložení světla a na ní je potisklá destička, která má ze zadní strany takovou malou vrstvu, která zbarvuje popisky do žluta a je k tomu plexi na malém místě přilepená. Použil jsem ulamovací nůž a odlepil je od sebe, odlakovačem na nehty jsem tu zadní stranu trochu potřel a podle toho kolik jsem měl místa jsem to buď strhnul nehtem, nebo seškrábal nožem. Odlakovač to jakoby změkčí a nebo úplně strhne. Mezi oběma destičkama a hlavně v místech popisků nesmí zůstat žádný bordel, jinak to bude vidět!
Rozdíl mezi oškrábaným a neoškrábaným místem:
10. Tím je to nejhorší hotovo. Žárovky jsou 4x T6.5 a 2x T5. Místo T6.5 jsem požil T10, které se dávají do parkovaček ale trochu jsem je upravil, ale jsou o něco větší, takže jsem prvně zezadu nandal patici a pak zepředu LEDku. Ledky jedině rozptylky! Originální žárovky se dají dobře rozebrat. Na podsvícení palivoměru a teploty vody jsem koupil špatné žárovky, takže to později doplním.
11. Až tam dáte ledky, tak si to zkušebně rozsviťte, jestli máte správně polaritu, ještě dřív, než namontujete budíky, ať to nemusíte znova rozebírat jako já.
12. Vše dejte zase opačným postupem dohromady a je hotovo.
Ovladače topení
Výsledek:
Postup:
1. Sundat hlavici řadící páky, prostě vyšroubovat
2. Vyšroubovat 4 šroubky z boku středového panelu. Z každé strany 2
3. Teď už půjde celý středový panel sundat.
4. Sundáte tlačítka na ovládání přívodu studeného vzduchu a ovládání přívodu z venku nebo cirkulace, stačí vytáhnout směrem k sobě. A sundáte ten přední plastový kryt. Drží jen zaháknutý na plastových pacičkách, ale jde to z tuha. Pacičky jsou označeny šipkami. Já sem sundal i přihrádku a rádio, ale to dělat nemusíte.
5. Vydloubnete z toho krytu ty dvě plastové destičky a můžete je oškrábat jako u budíků. Sundáte kolečka na ovládání topení (když nepůjdou, tak se jim dá trochu pomoci zezadu. Zase jen tahem k sobě. Sundáte destičku s popiskami ovládání topeni a co budete chtít taky oškrábete. Když odšroubujete ty dva šroubky co jsou na fotce, tak se dostanete k žárovkám. Jsou zezadu a bez sundání toho bílého plastu se k nim nedostanete. Odpojte ho a vezměte si ho domu, protože ledky mají trochu širší nožičky, tak budou potřeba zabrousit, tak aby jste si to mohli odzkoušet.
Ty černé kroužky co je na fotce jen jeden, tak ty tam jsou tři a musí se vrátit tak jak byly předtím.
6. Místo žároviček napájejte ledky s odpory a je hotovo. Zase všechno zpět opačným způsobem.Nezapomeňte zkontrolovat polaritu ledek
Hodiny
1. Sundat dřevěné obložení i s hodinami. Musí se to prostě odtrhnout. Jde to hodně z tuha. Myslím, že je lepší začít ze strany u hodin. Z druhé strany drží hodiny na dvou šroubcích. Hodiny sundat a rozebrat. Všechno to drží různými packami, ale není v tom žádná složitost. Musíte se dostat až k displeji a sundat z něj takový oranžový papírek a pak zase vše zacvakat zpět. Žárovku nahradit ledkou a je hotovo.