Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od Trunda » sob úno 05, 2011 19:32

Dnes jsem se konecne dostal k vymene zamku bezpecnostnich pasu u ridice a spolujezdce. Problem u starych byl v tom, ze u ridice se celkem casto stavalo, ze mi za jizdy vyskocil pas - vzdycky jsem se pri tom orosil, kdyz jsem si uvedomil, ze by to takto mohlo vyskocit v kriticky moment. U spolujezdce byl zamek celkem hodne vyhrkany a pri jizde bez spolujezdce to drncelo az hruza... nejakou dobu jsem to resil tak, ze jsem za cerveny tlacitko narval papir...
Od Lukyho (dekuji ;-)) jsem ziskal oba dva zamky v mnohem lepsim stavu...
Montovat jsem chtel uz driv, ale zjistil jsem, ze nemam 50ku torx... takze jsem udelal nakup a hura na to...
Zvolil jsem predepsany postup a to povolit srouby drzici sedacku a pak demontovat zamek s napinakem. U spolujezdce se zadarilo. Ale u ridice bohuzel ten nejhure dostupny sroub (v pravo vzadu) zrejme z druhe strany trci ven a tak byl zareznuty... darilo se mi s nim trosicku pootocit, ale blbou dostupnosti se mi podarilo nazvejknout hvezdicku v sroubu a bylo po ptakach - myslim, ze tohle by bylo potreba povolovat pneumatickym vratidlem, protoze rucnim vratidlem se tam spatne manipulovalo a klic se vyvracel...
Takze musel jsem pouzit druhy postup a to odmontovat loketku a demontovat zamek a napinak primo v aute... coz se nastesti podarilo, i kdyz dostupnoust k sroubu drzici zamek byla taky mizerna... Kazdopadne to byl jednoduzsi a mene namahavejsi postup.
Pri te prilezitosti jsem take vymenil spalenou zarovecku v zasuvce zapalovace.
Jinak celkem me prekvapil fakt, ze k napinaku pasu nevede zadny spousteci kablik... zeby se naboj odstrelil v momente, kdy se zamek pritahne pasem???

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob úno 05, 2011 22:42

Trundo mohl by jsi mi nahrát fotky na ulož.to třeba. Origo velikost. Chtěl bych je prozkoumat.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od Hombre » ned úno 06, 2011 9:03

Jojo, myslím, že se to odstřelí jak to škubne (asi nějaká piezoelektrická roznětka) a z těch zámků pro přezku vyskočí takové kartičky s vykřičníkem
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Lukky III
Příspěvky: 499
Registrován: čtv úno 07, 2008 20:04
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od Lukky III » ned úno 06, 2011 17:08

Neni zač sem rád, že budou ještě sloužit :) No já když sem to vytahoval musel sem min. dva odvrtávat :( :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od Trunda » ned úno 06, 2011 17:11

Nechapu proc tam nepouzili normalni sestihran...
Jinak dneska jsem jel sam v aute a byla to lahoda bez toho klepani... :-) ted se muzu pustit do tech dalsich zvuku, co tam mam :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od AnderN » ned úno 06, 2011 21:50

Torxy se dávají všude, kam si v konstrukci myslí, že nemá hrabat každý ... ačkoliv jsou dnes tyto klíče poměrně běžně dostupné, ne každý je má doma po ruce.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Labuťčin deníček - Rover 416 Tourer

Příspěvek od Trunda » pon úno 07, 2011 14:06

Ondro to asi neni tak uplne pravda... Torx je totiz ze vsech vsuvnych systemu jeden z nejlepsich a zrejme kvuli jeho vlastnostem je u aut celkem dost pouzivany... co se tyka dostupnosti sroubovaku, to byl spis problem toho, ze se tolik nepouzivali a proto je prodejci proste nenabizeli... ale mozna ze nekteri jej kvuli tomu pouzivali jako "bezpecnostni"...
No a u aut se vsuvne systemy pouzivaji tam, kde je potreba vetsi hlava, ale neni misto okolo na klic... problem je v tom, ze na torx se musi tlacit, bo nema tendenci se drzet sam a to je ten problem... u klasickeho vratidla, nebo racny se tezko drzi kolmo, zaroven na nej tlaci a toci... takze zrovna u tech sedacek bych cekal klasicky sestihran - misto by tam na prsten bylo...
Kazdopadne tenhle pripad mne usvedcil v tom, ze pneumaticka racna by se hodila... ;-) ... a ani to neni tak draha sranda...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět