Co je "Dim-dip headlamp system" ???
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Co je "Dim-dip headlamp system" ???
K čemu to je dobré?
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???
Já tomu ale nerozumím. Dočetl jsem se něco málo i v Haynes manuálu, ale neumím to přeložit tak, abych to pochopil. 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???
Byla to anglická specialita zavedená v roce 1987. Je to funkce, kdy se místo parkovaček používají potkávací světla s tím, že se do nich pustí nižší napětí (auto pak nemá klasické parkovačky). Někde uvádějí napětí poloviční, na wikipedii píšou o svitu na úrovni 10-20% potkávacích světel. Jestli to koresponduje, resp. jaká je u žárovek závislost intenzity emitovaného světla na dodávaném napětí, nevím.
Použití této funkce bylo myšleno např. v noci ve městě, kde je osvětlení dobré a není potřeba plný svit potkávacích světel. Cílem bylo údajně snížit jejich spotřebu, prodloužit výdrž žárovek a méně zatěžovat obyvatele měst světlem v noci. Uživatelé prý se potýkali s různými problémy, jako např. černání žárovek, které kvůli sníženému napětí nedosahovaly provozní teploty (to mi přijde jako kravina). V každém případě bylo toto nařízení zrušeno hned v roce 1988 na nátlak Evropské komise, protože tento předpis nebyl v souladu s mezinárodními úmluvami o silniční dopravě (např. Ženeva 1949).
Použití této funkce bylo myšleno např. v noci ve městě, kde je osvětlení dobré a není potřeba plný svit potkávacích světel. Cílem bylo údajně snížit jejich spotřebu, prodloužit výdrž žárovek a méně zatěžovat obyvatele měst světlem v noci. Uživatelé prý se potýkali s různými problémy, jako např. černání žárovek, které kvůli sníženému napětí nedosahovaly provozní teploty (to mi přijde jako kravina). V každém případě bylo toto nařízení zrušeno hned v roce 1988 na nátlak Evropské komise, protože tento předpis nebyl v souladu s mezinárodními úmluvami o silniční dopravě (např. Ženeva 1949).
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???
Díky moc. Tak to je zajímavé. Ale takovou funkci tam nemám i když se o ní hodně píše v manuálu.
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???
Tomu cernani zarovek bych veril... zarovka je konstruovana na nejaky pracovni bod a jakykoli stav, ktery tomu neodpovida, neni idealni, tudiz muze dochazet k nezadoucim vedlejsim jevum...
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???


- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6976
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???
Anglie to ale zavedla do svých předpisů ... tato funkce, kdy místo parkovaček auto svítilo tlumenýma na nižší výkon, byla v Království vyžadována u všech vozidel registrovaných od 1. 4. 1987 (a nebyl to apríl) ... naštěstí jen do roku 1988, kdy byl kocourkovský předpis zrušen, ale utlumené potkávačky nezakázali, takže se objevovaly na některých autech až do 90. let.
Re: Co je "Dim-dip headlamp system" ???
Myslím , že jsem se s něčim podobným setkal i u starého Volva, přesný typ už si bohužel nepamatuji, ale fungovalo to taky tak nějak 

R 400 SDI 99